هواداران دکتر قالیباف در کرمانشاه

سیاسی.فرهنگی.تحلیلی.خبری

هواداران دکتر قالیباف در کرمانشاه

سیاسی.فرهنگی.تحلیلی.خبری

امروز کار و فعالیت بهترین مجاهدت برای کشور است

امروز همه سختی ها را با کمک مردم و همکاری آن ها پشت سر گذاشته ایم و در دهه چهارم انقلاب ، دفاع از آرمان ها یعنی خدمت درست به مردم . ما باید تمام آرمان های انقلاب را در ابعاد مختلف سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی محقق کنیم .

شهردار تهران با بیان این که ما به مردم قول داده ایم که در تریبون عمومی لب به گله باز نکنیم و بنای این کار را هم نداریم ، گفت : مردم و شورای اسلامی شهر من را به عنوان مدیر شهر قرار داده اند تا مشکلات را حل کنم . به اعتقاد من تریبون عمومی جای امید دادن به مردم و جامعه است و رفع اختلاف ها باید در جای دیگری صورت گیرد ، اگر نقدی هم هست باید در جلسات کارشناسی گفته شود .

شهردار تهران گفت : اکنون ما در خطوط موجود مترو می توانیم به جای اعزام هر پنج دقیقه یک قطار ، سرفاصله حرکت ها را به دو دقیقه کاهش دهیم و ظرفیت مترو را به چهار میلیون مسافر در روز برسانیم اما به دلیل کمبود قطار میزان جابه جایی ها حدود یک میلیون و 700 هزار نفر است . این در حالی است که از دی ماه تا کنون هفت قطار جدید در گمرک معطل مانده است.

وی تصریح کرد : امروز اگر ما عزت و بزرگی داریم ، همه این ها را مدیون امام (ره) و شهدایی هستیم که برای کشور ما استقلال به ارمغان آوردند ، ما دشمنان قسم خورده ای داریم که با اسلام و آزادی مخالفند و در این میان اگر بخواهیم شکر نعمت هایی را که جمهوری اسلامی برای ما به ارمغان آورده را به جای آوریم باید به آرمان های انقلاب و امام (ره) ، شهدا و نظام جمهوری اسلامی پایبند باشیم.

وی افزود : در دهه اول انقلاب دشمنان این فرصت را به ما ندادند که بتوانیم به پیشرفت کشور آن طور که باید و شاید بپردازیم و مدام درگیر جنگ و درگیری های متعدد بودیم .

دکتر قالیباف تصریح کرد : اما امروز همه سختی ها را با کمک مردم و همکاری آن ها پشت سر گذاشته ایم و در دهه چهارم انقلاب ، دفاع از آرمان ها یعنی خدمت درست به مردم . ما باید تمام آرمان های انقلاب را در ابعاد مختلف سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی محقق کنیم .

شهردار تهران تصریح کرد: اگر امروز نتوانیم آرمان های انقلاب ، شهدا و خواسته های مقام معظم رهبری را تحقق بخشیم و کارآمدی دین در اداره جامه را اثبات کنیم ، راه درستی در پیش نگرفته ایم ، چون امروز نمی توانیم به جوانان اسلام را تنها با حدیث و درس اخلاق نشان دهیم اگرچه این کار لازم است اما کافی نیست و جوانان باید تاثیرگذاری مثبت اسلام را در همه شئون زندگی خود ببینند و باور کنند ؛ اقتصاد اسلامی را با تمام وجود درک کنند و اخلاق را در عملکرد همه مسئولان ببینند .

وی افزود : در دهه چهارم انقلاب مردم باید هر روز خدمات بیشتری از نظام جمهوری اسلامی دریافت کنند و خود نیز در پیشرفت کشور همکاری نمایند تا با رابطه ای منطقی و هماهنگ بین نظام ، مسئولان و مردم پیشرفت کشور تضمین شود . امروز کار و فعالیت بهترین مجاهدت برای کشور است .

دکتر قالیباف خاطر نشان کرد : من امروز خوشحالم که مدیریت شهری با برنامه ای مدون از ابتدای سال 85 توانسته با وجود همه مشکلات به ویژه در حوزه کمبود اعتبارات ، توسعه حمل و نقل عمومی را با جدیت ادامه دهد .

وی با بیان این که ما به مردم قول داده ایم که در تریبون عمومی لب به گله باز نکنیم و بنای این کار را هم نداریم ، گفت : مردم و شورای اسلامی شهر من را به عنوان مدیر شهر قرار داده اند تا مشکلات را حل کنم . به اعتقاد من تریبون عمومی جای امید دادن به مردم و جامعه است و رفع اختلاف ها باید در جای دیگری صورت گیرد ، اگر نقدی هم هست باید در جلسات کارشناسی گفته شود .

شهردار تهران افزود : این افتخاری است برای شهرداری تهران که برنامه ای 5 ساله با تصویب شورای اسلامی شهر برای توسعه پایتخت را پیش رو گرفته و پای کار ایستاده ، به ویژه در بحث توسعه حمل و نقل عمومی . در این میان اگر کمک های لازم صورت گیرد می توانیم سرعت پیشرفت کارها و برنامه ها را افزایش دهیم و در مورد مترو نیز شاهد افزایش سرعت ساخت باشیم ، در غیر این صورت نیز کارها ادامه می یابد و متوقف نمی شود اما طبیعی است که سرعت کمتری می یابد .

دکتر قالیباف ادامه داد : البته هم اکنون نیز سرعت ساخت مترو با گذشته قابل قیاس نیست چنانچه از سال 85 تا امروز تعداد ایستگاه ها به تعداد 75 ایستگاه افزایش یافته و مجموعا ما خطوط مترو را از 78 به حدود 107 کیلومتر افزایش داده ایم.

شهردار تهران افزود : اعداد و ارقام اگر مبنایش تغییر داده شود همه چیز تغییر می کند ، مثلا می توانیم به یک مینی بوس بگوییم اتوبوس ، شاید اسم آن تغییر کند اما ظرفیتش همان است و این مبنی بر حل مشکل نیست .

وی تصریح کرد : آماری که ما ارائه می دهیم برای مردم در گوشه و کنار شهر ملموس و کاملا قابل حس است ، چنانچه تا چند سال پیش شهروندان در شرق تهران دسترسی مناسبی به حمل و نقل عمومی نداشتند اما امروز خط 2 و خط 4 مترو در اختیار شهروندان ساکن شرق تهران قرار دارد و خط 4 نیز در دهه فجر کاملا شرق تا غرب شهر را به یکدیگر متصل کرده است.

دکتر قالیباف ادامه داد : هم اکنون ما توان ساخت 30 کیلومتر مترو در سال را داریم و اعلام می کنیم که ساخت مترو در کشور کاملا بومی شده که این قدرت انقلاب و استقلال نظام جمهوری اسلامی ایران را نشان می دهد و نشان دهنده فرهنگ خودباوری است که ارمغان انقلاب اسلامی است و باید آن را پیش ببریم .

وی با اشاره به انتخاب تهران به عنوان یکی از 5 شهر برتر دنیا در حوزه توسعه حمل و نقل عمومی پایدار گفت : این به خاطر آن است که مجامع بین المللی بررسی کردند و تهران را با عدد و رقم و حجم و سرعت کاری که در این حوزه انجام شده انتخاب کردند .

شهردار تهران تصریح کرد : دیگر بعضی چیزها قابل پذیرش نیست ، ما هدفمندی یارانه ها را که امری بسیار ضروری و اجتناب ناپذیر است را اجرا می کنیم ، مردم هم همکاری لازم را به بهترین شکل برای اجرای طرح دارند وهرگونه سختی را تحمل می کنند چون قبول دارند که این کار برای خود و نسل آینده شان ضروری است .

وی افزود : در این میان حمل و نقل عمومی در تهران دغدغه شهر است زیرا هنگامی که مردم از خانه خارج می شوند نمی توانند پیاده بروند و باید یا از خودروی شخصی استفاده و یا از حمل و نقل عمومی بهره مند شوند ، پس باید حمل و نقل عمومی را توسعه دهیم و سزاوار نیست که تونل های مترو ساخته شده ، ریل گذاری شده و ایستگاه ها آماده بهره برداری باشد ، اما امکان اعزام قطار با سرفاصله مناسب را نداشته باشیم و به جای هر دو دقیقه یک قطار هر 5 دقیقه یک قطار بفرستیم و یا در ساعاتی محدود بتوانیم در برخی ایستگاه ها به شهروندان خدمات رسانی کنیم .

دکتر قالیباف تصریح کرد : متاسفانه از دی ماه تا کنون هفت قطار در گمرک مانده که این نابخشودنی است ؛ به هر حال باید این قطارها از گمرک خارج شود و هزینه آن را یا از ردیف های مصوب مجلس پرداخت کنند یا از همانجا به حساب گمرک واریز کنند . ماندن در گمرک در بندر عباس و بندر را اشغال کردن و استهلاک پیدا کردن قطارها و ماندن مردم در صف ایستگاه ها غیر منطقی است و این از آن جاهایی است که ممکن است خدا هم به ما رحم نکند ، وقتی ما خودمان به خودمان رحم نمی کنیم .

شهردار تهران با بیان این که امیدواریم بتوانیم روند توسعه حمل و نقل را در تهران و همچنان در حوزه خدمات شهری ، فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی با سرعت و به خوبی پیش ببریم ، گفت : فردا در شورای اسلامی شهر تهران در موضوع بودجه سال 90 مطرح خواهیم کرد که سیاست های کلی شهرداری تهران چیست و خواهیم گفت که دغدغه های اصلی چیست و چگونه سیاست گذاری شده و به طور مشخص برنامه های سال آینده را به اطلاع مردم می رسانیم که امیدواریم رسانه ها نیز به عنوان نمایندگان افکار عمومی این موضوعات را با جدیت پیگیری کنند .

وی افزود : امیدواریم ابتدای سال آینده خط 1 مترو را تا تجریش برسانیم و ادامه خط 4 نیز به سمت اکباتان و فیدر مربوط به فرودگاه مهر آباد هم با سرعت پیش برود .

شهردار تهران ضمن تجلیل از تلاش کارگران و زحمتکشان توسعه خطوط مترو اظهار کرد : کارگرانی که در خطوط مترو زحمت می کشند و کار می کنند کسانی هستند که کسی آن ها را نمی بیند البته ما هم در تحریم رسانه ای هستیم ، اما در هر صورت فعالیت های شهرداری به گونه ای است که نمی توان خود فعالیت را مخفی کرد و مردم با تمام وجود خدمات را می بینند و می گیرند .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد