انتظار اینکه پاسخگویی به همه نیازهای حمل و نقل یک شهر باید با اتکاء به منابع شهرداری و صرفا توسط مدیریت شهری انجام شود اشتباه است و این موضوع هیچگاه تحقق نمی یابد.
ادامه مطلب ...
|
![]() |
این روزها انتخاب تهران به عنوان یکی از 5 شهر برتر جهان در زمینه حمل و نقل و ترافیک، در کنار بسیاری دیگر از افتخارات شهرداری تهران (نظیر انتخاب هشتمین شهردار نمونه در جهان و صدها و هزاران اقدام و عملکرد موفقیت آمیز در طی دوره زمانی 5 ساله) که در سایه مدیریت هدفمند، عقلانی و عملگرای شهردار توانا، محبوب و لایق این شهر بدست آمده؛ این سوال را در ذهن ها متبادر می سازد که چرا اینچنین موفقیت های جهانی و توفیقات بین المللی که می تواند گویای برگ زرینی از افتخارات نظام اسلامی در آغاز دهه چهارم انقلاب (که همانا دهه پیشرفت و عدالت است) باشد؛ حداقل در داخل کشور برد و انعکاس رسانه ای و یا پوشش خبری حداقلی را نیز کسب نمی نماید؟ به راستی مشکل چیست؟
ادامه مطلب ...
حجتالاسلام روانبخش از شاگردان آیتالله مصباح یزدی و از روحانیون هوادار دولت، نامهای سرگشاده به رئیسجمهوری را بر روی وبلاگ خود منتشر کرده است:
ادامه مطلب ...حق این است که رئیسجمهورِ بر اسلامیت تاکید بورزد نه آنکه با تاکید بر ایرانیگری ، فرصت بزرگ ارتقاء مصالح جمهوری اسلامی را فرو گذارد/ اگر شما همه 75 میلیون نفر از جمعیت ایران را دوست دارید، پس توّلی و تبـّری چه میشود؟
خروج 2 واگن مترو در ایستگاه میرداماد کذب است / قطار دچار نقص فنی شد | |
روابط عمومی شرکت بهره برداری متروی تهران خبر خارج شدن دو واگن متروی میرداماد از خط را تکذیب کرد. | |
به گزارش " تهران سما " روابط عمومی شرکت بهره برداری متروی تهران ضمن اطلاعیه ای دراین خصوص اظهار داشت : در روز دوشنبه 9 اسفند 89 ، ساعت 20:05 قطار به شماره 131 اعزام از ایستگاه قیطریه به سمت ایستگاه حرم مطهر ، در هنگام ورود به سکوی غربی ایستگاه شهید حقانی به دلیل نقص فنی در چرخ های واگن دوم متوقف شد و بلافاصله تیم های فنی و عملیاتی به محل اعزام شدند. بر
اساس اعلام روابط عمومی شرکت بهره برداری متروی تهران ، مسافران قطار
مذکور تخلیه و با سایر قطارها به مقاصد خود اعزام و این قطار پس از رفع
مشکل فنی به پایانه انتقال یافت همچنین به همین دلیل ترافیک خط یک حدفاصل
ایستگاه های شهید بهشتی تا قیطریه به صورت تک خط و با فاصله گذر هر 15 دقیق
یک قطار انجام شد. |
تاکنون وجهی به عنوان مابه التفاوت سوخت به اتوبوسرانی پرداخت نشده است | |
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با بیان اینکه پس از هدفمند سازی یارانه ها شهرداری برای جلوگیری از افزایش نرخ کرایه ها ، پرداخت ما به التفاوت قیمت سوخت را متقبل شده است گفت : تاکنون وجهی به عنوان مابه التفاوت قیمت سوخت از طرف دولت به اتوبوسرانی پرداخت نشده است. | |
مهندس پیمان سنندجی در گفتگو با خبرنگار "تهران سما" با بیان این مطلب اظهار کرد : پس از آغاز هدفمند سازی یارانه ها ما با افزایش قیمت سوخت مواجه شدیم که به طور مثال قیمت گازوئیل از 5/16 تومان به 150 تومان افزایش یافت این در حالی است که از مجموع اتوبوس های شهر تهران، 3 هزار و 500 دستگاه دیزلی هستند و هر کدام روزانه 150 لیتر گازوئیل مصرف می کنند. سنندجی تصریح کرد : بنا بر تاکید شهردار تهران ما برای آنکه مردم تحت فشار قرار نگیرند و قیمت بلیت و نرخ کرایه اتوبوس های بخش خصوصی افزایش نیابد تا کنون ما به التفاوت قیمت سوخت را خود متقبل شده ایم اما ادامه این روند امکان پذیر نیست و امیدواریم به نوعی در بحث سوخت از حمل ونقل عمومی حمایت شود تا ما مجبور نشویم که افزایش هزینه ها، ناشی از قیمت سوخت را از مردم بگیریم. |
تمدید قانون تسهیلات ارزی مترو ، نشانه تاکید مجلس بر اجرای آن است.
عضو
فراکسیون مدیریت شهری مجلس هشتم با اشاره به تمدید زمان قانون تخصیص
تسهیلات ارزی به متروی کشور به مدت یکسال دیگر گفت: شهروندان کلانشهرها به
خصوص تهران باید ساعتها از وقت خود را در ترافیک سنگین شهر سر کنند و از
این رو مهم ترین هم و غم ما باید توسعه حمل و نقل عمومی در بخش زیرزمینی
باشد.
بهمن
محمدیاری ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار مجلس "تهران سما"
خاطرنشان کرد: از سویی ترافیک سنگین خیابان ها و از سوی دیگر اجرای قانون
هدفمندی یارانه ها مهمترین عوامل برای توسعه حمل و نقل عمومی ارزان قیمت و
سریع هستند. به همین خاطر نمایندگان با قطعیت قانون اختصاص تسهیلات به
متروی کشور را برای یکسال دیگر تمدید کردند تا تاکیدی دیگر بر اجرای قانون
توسط قوه مجریه باشد. او همچنین معتقد است : در صورتی که علت عدم
پرداخت این تسهیلات لجاجت باشد، باید بدانیم که شهروندان تنها ضرردیدگان
هستند. بنابراین قانون مذکور باید هر چه سریعتر اجرا شده و از لجاجت و
اختلاف به دور باشد. محمدیاری که از طراحان اصل این قانون بوده
افزود : تمدید زمان این قانون نشان دهنده اصرار و تاکید مجلس بر اجرای
قانون توسط دولت است. حتی در صورت عدم تحقق قانون دستگاه های نظارتی را نیز
به میدان دعوت خواهیم کرد. این نماینده مجلس کمک به مترو تهران را
اقدامی جدی برای حل مشکلات حمل و نقلی شهر تهران دانست و گفت: عمل به قانون
وظیفه مردم و مسئولان است. قانون تخصیص تسهیلات به مترو نیز از اهمیت
بسیار زیادی برخوردار است چراکه مستقیما در نوع زندگی مردم تاثیر می گذارد.
بنابراین دولت باید در این بخش نیز هر چه سریعتر به وظیفه خود عمل کند.
رهبر معظم انقلاب:با دستور نمیتوان هنر اسلامی خلق کرد.
حضرت آیتالله خامنهای فرش قرآنی نفیس تبریز را رونمایی کردند.
به گزارش خبرآنلاین، رییس دانشگاه هنرهای اسلامی تبریز به همراه جمعی از معاونان، اعضای هیات علمی، روسای دانشکدهها و هنرمندان این دانشگاه، پیش از ظهر امروز دوشنبه با رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیتالله خامنهای دیدار کردند، در این دیدار از قرآن نفیسی که بر روی فرش بافته شده بود، رونمایی شد.