هواداران دکتر قالیباف در کرمانشاه

سیاسی.فرهنگی.تحلیلی.خبری

هواداران دکتر قالیباف در کرمانشاه

سیاسی.فرهنگی.تحلیلی.خبری

چراغ سبز قالیباف به شهروندان؛ دربست از دارآباد تا حرم‌امام

شهردار تهران از بهره‌برداری بزرگراه امام علی (ع) درحدفاصل خیابان پیروزی تا میدان شهید محلاتی تا 12 فرودین سال آینده خبرداد و افزود: اگر اعتبارات لازم در اختیارمان قرار گیرد می‌توانیم سالانه 50 کیلومتر تونل حفر و آماده ریل‌گذاری کرده و در مدت 3تا 4سال به 218 کیلومتر مترو برسیم. به این ترتیب معضل و بحران ترافیک و آلودگی هوا در مدت 3 تا 4 سال قابل حل است.

شهردار تهران امروز -11 مهر-در مراسم آغاز به کار حفر تونل خط 6 مترو با دستگاه حفار اتوماتیک (TBM) با بیان این که خط 6 متروی تهران و همچنین خط 3 با اولویت مناطق جنوبی آغاز و ساخته شده ، گفت : می توانستیم این خطوط را از شمال شهر و یا مرکز شهر آغاز کنیم اما در راستای کاهش فاصله شمال و جنوب و خدمات رسانی به شهروندان و مناطق جنوبی ، اولویت توسعه این خطوط را جنوب شهر قرار دادیم که این خود به نوعی توجه به کسانی است که همه ما خود را مدیون آن ها می دانیم.

او با اشاره به ادامه مسیر بزرگراه امام علی (ع) تا جنوب شهر گفت : احداث این بزرگراه 20 سال است که مورد بحث و پیگیری است و با وجود آن که در مسیر آن واحدهای مسکونی زیادی وجود دارد تلاش داریم با اولویت مناطق جنوبی این بزرگراه را نیز تکمیل کنیم که در این راستا ابتدا توسعه این بزرگراه از سمت دماوند به پیروزی و سمت جنوب شهر در اولویت است و پس از آن از دماوند تا مسیر احداث شده و در حال بهره برداری این بزرگراه ادامه می یابد.

چراغ سبز قالیباف به مسافران دارآباد تا حرم امام (ره)
شهردار تهران تصریح کرد : در تلاش هستیم که تا 20 ماه آینده با تکمیل این بزرگراه بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که شهروندان ازدارآباد تا حرم مطهر امام (ره) را به راحتی و بدون توقف در پشت چراغ قرمزی مسیر را طی کنند.

او با تاکید براین که بزرگراه امام علی(ع) قطعه قطعه به بهره برداری می رسد گفت: براین اساس بزرگراه امام علی (ع) در مرحله اول تا پایان امسال و حداکثر تا 12 فرودین سال آینده از خیابان پیروزی تا میدان شهید محلاتی تکمیل و آماده بهره برداری می شود و پس از آن توسعه این بزرگراه از شهید محلاتی تا تقاطع آزادگان را به بهره برداری می رسانیم .

قالیباف به ادامه مسیر اتوبان شهید شوشتری اشاره کرد و گفت : تکمیل این اتوبان نیز در تسهیل ترافیک منطقه و به ویژه 20 متری افسریه تاثیر گذار خواهد بود .

پول بدهید،50 کیلومتر تونل و 30 کیلومتر مترو تحویل بگیرید
شهردار تهران در ادامه با بیان این که روزی در تهران توان ساخت مترو در سال تنها 5/2 کیلومتر بوده است ، افزود : امروز این ظرفیت در تهران وجود دارد و ما متعهد می شویم که اگر اعتبارات لازم در اختیارمان قرار گیرد سالانه 50 کیلومتر تونل را حفر و آماده ریل گذاری کنیم و حداقل 30 کیلومتر مترو را به بهره برداری برسانیم.

مونوریل و اتوبان حرف است فقط مترو
او با تاکید براین که مشکلات مردم با عشق ، کار و تدبیر حل می شود و نه بحث های سیاسی، گفت: ساخت تونل تجربه ، کار و تدبیر می خواهد که ما به این توانایی رسیده ایم ؛ در حالی که ما نه توان ساخت 50 کیلومتر مونوریل را داریم و نه ساخت اتوبان ؛ اما این توان در بخش مترو وجود دارد. با توسعه مترو قادر خواهیم بود هم معضل ترافیک و هم آلودگی هوا را برطرف کنیم و بقیه حرف ها هم تنها حرف هستند.

شهردار تهران افزود : هر دستگاه حفار اتوماتیک می تواند روزانه 15 تا 20 متر حفر کند و به عبارتی با دستگاه های TBM موجود می توانیم در تهران روزی 80 متر تونل حفاری کنیم که این یک فرصت و سرمایه برای کشور است که باید به آن توجه شود و از آن استفاده کنیم.

قالیباف با بیان این که مردم می خواهند از یک نقطه به یک نقطه دیگر سفر کنند و مترو می تواند سریع ترین و کم هزینه ترین سفرها را محقق کند ، گفت : شاید زمانی این تصمیم گرفته شود که در بخشی از شهر هیچ وسیله شخصی تردد نکند اما این کار زمانی امکان پذیر است که مترو و شبکه حمل و نقل عمومی گسترده ای داشته باشیم.

بحران ترافیک 4ساله حل است
بنابراین گزارش، دکترمحمدباقر قالیباف شهردار در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران نیز با اشاره به مسیر خط 6 مترو گفت: هم اکنون فعالیت اجرایی این خط آغاز شده و تاکنون 500 متر از این خط از سمت جنوب تهران حفاری شده است .با بهره برداری از این خط جنوب شرق تهران به شمال غرب تهران وصل می شود. امیدواریم در سال 92 این خط را تا میدان سپاه با 10 ایستگاه تکمیل و آماده بهره برداری کنیم.

شهردار تهران یکی از مشکلات اصلی مترو را تامین اعتبارات عنوان کرد و افزود: هم اکنون به دلیل توجه به زیرساخت ها، چهار دستگاه حفار اتوماتیک TBM در بخش های مختلف مترو در حال فعالیت است این در حالی است که در هیچ جای دیگر کشور این دستگاه ها مشغول به کار نیستند.

او ادامه داد: این دستگاه ها قادرند هرکدام در روز 20 متر و در مجموع 80 متر حفاری کنند اما مشکلات نقدینگی می تواند این ظرفیت را حداقل به کمتر از 50درصد برساند که این اقتصادی نیست و امیدواریم اعتبارات بیشتری را برای مترو در نظر بگیرند و حمایت های لازم از سوی دولت و مجلس صورت گیرد.

او با تاکید برتوان ساخت 50 کیلومتر مترو، گفت: در صورت تحقق این برنامه در مدت 3تا 4سال به 218 کیلومتر مترو خواهیم رسید و به این ترتیب معضل وبحران های 30 تا 40 ساله ترافیک و آلودگی هوا در مدت 3 تا 4 سال قابل حل است. هم اکنون توانسته ایم در مدت 2 سال 100 کیلومتر بسازیم و طول شبکه مترو را به 127 کیلومتر برسانیم.

شهردار تهران تاکید کرد : تهران اگر 218 کیلومتر مترو داشته باشد از بحران ترافیک خارج می شود و اگر بتوانیم بر اساس طرح جامع به 400 کیلومتر مترو برسیم در شرایط مطلوب قرار می گیریم. اکنون 126 کیلومتر مترو به صورت عملیاتی و فعال داریم، یعنی باید حدود 100 کیلومتر دیگر بسازیم که اگر اعتبار کافی پرداخت شود می توانیم ظرف 2 سال شبکه مترو را به 218 کیلومتر مترو گسترش دهیم.

قالیباف با بیان این که ساخت مترو در سال حداقل به 2هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: در پرداخت اعتبارات مترو دولت و شهرداری هرکدام 50درصد سهم دارند که شهرداری همواره بیش از سهم خود اعتبارات مترو پرداخت است. امسال اعتبار پیش بینی شده برای مترو توسط دولت 400 میلیارد تومان است و شهرداری نیز باید 400 میلیارد تومان بپردازد اما پیش بینی می شود که از این میزان چیزی حدود 200 تا 250 میلیارد تومان پرداخت شود که این هزینه ساخت 5 کیلومتر مترو بیشتر نمی شود و حیف است در شهری مانند تهران که ظرفیت هست نتوانیم توسعه مترو را با سرعت پیش ببریم.

شهردار تهران با اشاره به اینکه یکی از علت های عمده که امسال در هفته اول مهر ترافیک آن چنانی نداشتیم این بود که بخش قابل توجهی از سفرها با مترو و اتوبوس های تندرو صورت می گیرد افزود : جایی که اتوبوس و مترو باشد چه لزومی دارد که مردم بنزین لیتری 700 تومان استفاده کنند و در محدوده طرح هم نتوانند بیایند ؟! مترو ستون فقرات حمل و نقل و راه حل اصلی حل معضل ترافیک است.

شهردار تهران تصریح کرد: هم اکنون 2میلیون مسافر با مترو جابجا می شوند و این توان وجود دارد با کاهش سرفاصله حرکت قطارها به 2دقیقه ، ظرفیت جابجایی مترو را به 4میلیون مسافر در روز برسانیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد