هواداران دکتر قالیباف در کرمانشاه

سیاسی.فرهنگی.تحلیلی.خبری

هواداران دکتر قالیباف در کرمانشاه

سیاسی.فرهنگی.تحلیلی.خبری

هیچ گونه آسیبی به مجتمع ورزشی سرخپوشان آریا وارد نشده است / قانون در مورد احداثات غیرمجاز تجاری اعمال شده است

شهردار منطقه 5 با تاکید بر این که هیچگونه آسیبی به مجتمع ورزشی سرخپوشان آریا وارد نشده است گفت : ورزشگاه و اماکن ورزشی این مجتمع به هیچ عنوان آسیب ندیده و به کار خود ادامه می دهد و قانون تنها در مورد احداثات غیرمجاز تجاری اجرا شده است .

 شهردار منطقه 5 با اشاره به تخریب بنای غیرمجاز تجاری ساخته شده در بخشی از مجتمع ورزشی سرخپوشان آریا گفت : پروانه ای که برای این مجتمع صادر شده برای ساخت مجموعه ای ورزشی بوده ، اما بعد از دو سال بر خلاف ضوابط و به صورت مازاد واحدهای تجاری و اداری در این مجتمع ساخته شده و بر اساس رای کمیسیون ماده 100 باید این واحدها تخریب می شد تا قانون  در مورد آن اجرا شود .

طلوعی با تاکید بر این که هیچگونه آسیبی به مجتمع ورزشی وارد نشده و تنها واحدهای غیر مجاز اداری و تجاری آن بر اساس قانون تخریب شده است ، افزود : شهرداری بر اساس رای کمیسیون ماده 100 حکم تخریب واحدهای تجاری و اداری این مجموعه را اخذ کرده و در موعد مقرر این رای به مسئولان آن مجتمع ابلاغ و حتی بیش از زمان مقرر به آن ها فرصت داده شده بود .

وی خاطر نشان کرد : ما برای این که با تعامل و مصالحه این حکم قانونی اجرا شود مذاکرات بسیاری با مسئولان مجتمع داشتیم اما متاسفانه آن ها بر درخواست غیرقانونی خود پافشاری داشتند و شهرداری تنها نسبت به اعمال قانون در مورد این مجتمع اقدام کرد .

طلوعی با تاکید بر این که در سوابق موجود در پرونده این مجتمع هیچگونه سندی دال بر مالکیت آقای علی پروین وجود ندارد و متاسفانه در این مورد فرافکنی شده است ، ادامه داد : ساخت واحدهای تجاری و اداری در این مجموعه ورزشی ، عدم توجه به حقوق شهروندی و حقوق شهرداری بوده و شهرداری تهران بر اساس قانون وظیفه داشته با این اقدام غیرقانونی برخورد کند .

وی تصریح کرد : ورزشگاه و اماکن ورزشی این مجتمع به هیچ عنوان آسیبی ندیده و به کار خود ادامه می دهد و قانون در مورد احداثات غیرمجاز تجاری اجرا شده است .

شهردار منطقه 5 با بیان این که برخورد قانون با تخلفات برای همه یکسان انجام می شود ، خاطر نشان کرد : قانون برای همه یکسان است و تفاوتی در اجرای قانون برای هیچکس نیست و این موضوع درست نیست که با استفاده از حسن شهرت فردی حقوق سایر شهروندان پایمال شود .

وی افزود : بر اساس قانون ماده 100 ساخت و سازهای غیر مجاز باید تخریب شود و این اقدام در خصوص بخش تجاری غیرمجاز این مجتمع صورت گرفته است و با وجود آنکه بخش ورزشی این مجتمع آسیبی ندیده است ، درست نیست تا فرافکنی هایی به این شکل صورت گیرد .

اختلاف با مشایی یعنی برکناری

متکی از اختلاف با مشایی و نقش او در برکناریش سخن گفت.

منوچهر متکی در نشست جامعه اسلامی مهندسین اختلاف خود با مشایی و نقش او در برکناری خود را به صراحت تایید کرد.

شنیده های یک سایت حاکی از آن است که منوچهر متکی در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین بر اظهارات پیشین خود صحه گذاشت و ادعاهای مسئولان دولت مبنی بر اطلاع از موضوع برکناری خود را مجددا تکذیب کرد.

به گزارش دادنا، متکی در این نشست اختلاف خود با مشایی و نقش او در برکناری خود را به صراحت تایید کرده است.

به گفته متکی از یک ماه قبل از هر سفر رسمی، جزئیات و تمام برنامه های آن سفر مشخص می شود و رئیس جمهور در جریان تمامی مسائل قرار می گیرد، لذا احمدی نژاد در هنگام ابلاغ حکم برکناری قطعا می دانسته که وزیر خارجه‌اش در سفر و در حال انجام ماموریت دیپلماتیک است.

وزیر امور خارجه سابق کشور، در ادامه تاکید کرد که اگر موضوع برکناری خود را می دانست، هیچ دلیلی نداشت که به سفر سنگال برود. وی افزود: حتی بعد از سنگال نیز بنا بر این بود که به کشور دیگری نیز سفر کنم و در آن کشور نیز برنامه ها هماهنگ شده بودند.

متکی در این نشست به موضوع کهنه ای که اصلی ترین دلیل اختلافات او و رئیس جمهور بوده نیز اشاره و خاطرنشان کرد: یک ماه قبل از صدور احکام نمایندگان ویژه با من صحبت شد و من مخالفت کردم.

متکی در حین سخنرانی و پاسخ به سوالات به دفعات تاکید کرد که به عنوان یک شهروند با اعضای جامعه اسلامی مهندسین سخن می گوید.

 

طرح استیضاح وزیر مطمئن دولت

بار دیگر استیضاح وزیر آموزش و پرورش مطرح شده است، این بار با 11 محور و 41 امضا


بار دیگر برخی از نمایندگان مجلس برای حمیدرضا حاجی بابایی خط و نشان کشیده اند که استیضاحش خواهند کرد، ولی این وزیر مطمئن، کهنه کارتر از این حرفهاست که در مقابل این اظهارات، دست و پا گم کند.

امروز یکی از نمایندگان مجلس اعلام کرد: "امضاء نمایندگان برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش در حال افزایش است."

این کلمات قبلا نیز در استیضاحی که تابستان امسال اعلام وصول شد و تنها دو روز قبل از تشکیل جلسه رای گیری در صحن علنی، بازپس گرفته شد، شنیده می شد. در مرداد امسال نیز حاج بابایی با استیضاحی روبرو شد که طراحان آن می گفتند به دلیل عملکرد غیر شفاف وی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش به وجود آمده، آنها همچنین محورهایی را برای استیضاح برشمرده بودند که در میان آن، حیف و میل بودجه آموزش و پرورش و همچنین عدم تطبیق دروس دانش آموزان با نیازهای آموزشی جامعه نیز به چشم می خورد.

این استیضاح، با وجودی که برخی از طراحان آن می گفتند بیش از 100 امضا برایش جمع آوری کرده اند، نهایتا با 12 نماینده درخواست کننده به هیات رئیسه رفت تا پس از اعلام وصول، با پادرمیانی یکی دو نفر از معاونان حاجی بابایی، به استمهال 3 ماهه منجر و بعد از آن نیز به حافظه مجلس هشتم سپرده شود. اکنون بار دیگر، تهدیدهای استیضاح از مجلس به گوش می رسد، این بار از کمیسیون شوراها!

ادامه مطلب ...

می‌توانیم با گوانگ‌جو رقابت کنیم

محسن هاشمی:میتوانیم با گوانجو رقابت کنیم اگر......

محسن هاشمی که مدیرعامل یکی ازپردردسر ترین مجموعه های شهریست متروی تهران را در رقابت با کشورهای پیشرفته جهان می داند وی در طی یادداشتی در همشهری ماه به این نکته اشاره می کند
موفقیت جهانی تهران و انتخاب آن به عنوان 5 شهر برتر جهان نشان داد اگر شکل نقدینگی مترو تهران نیز حل می‌شد، می‌توانستیم براساس برنامه‌ریزی‌های دقیقی که در حوزه حمل‌ونقل عمومی به ویژه مترو انجام داده بودیم با شهر گوانگ‌ژو نیز رقابت کنیم.

نخستین قانون‌ها برای توسعه سریع مترو از سال 84 در مجلس شورای اسلامی تصویب شد که در این رابطه می‌توان به تصویب قانون 5/3 میلیارد دلار فایناس خارجی برای توسعه خطوط 6، 4، 3 و 7 مترو اشاره کرد. به دلیل تحریم‌های بین‌المللی که در مورد ایران به وجود آمد و عدم حمایت دولت از این سیستم حمل‌ونقل عمومی این قانون هیچگاه نتوانست فرصت اجرا پیدا کند.

از زمانی که دکتر قالیباف شهردار تهران شد. برنامه او برای توسعه مترو این بود که باید سالی 15 کیلیومتر تونل‌سازی در تهران انجام شود. خیلی‌ها به این وعده شهردار تهران خندیدند و فکر می‌کردند که ای ادعا بیشتر از توان این شهر است. با حمایت‌هایی که مدیریت شهری از مترو انجام داد این شعار به واقعیت تبدیل شد.

با افتخار می‌گویم که در توسعه مترو از توان داخلی کشور استفاده کرده‌ایم. در تمامی زمینه‌های توسعه مترو از طراحی و توسعه‌های زیر‌بنایی گرفته تا در بعد تجهیزات برق‌رسانی، تهویه، مخابرات و سیستم‌های مربوط به واگن از توان داخلی استفاده شده صنعت مترو‌سازی در ایران بومی شده است. اگر دولت حمایت خوبی از این سیستم حمل‌ونقلی انجام می‌داد صنعت مترو‌سازی می‌توانست بخپ قابل توجهی از بیکاری را در کشور مرتفع کند.

اگر نگاه‌های سیاسی که به مترو و به طور کلی به مدیریت شهری وجود دارد کنار گذاشته شود این انتخاب می‌تواند برای توسعه حمل‌ونقل عمومی در تهران و سایر کلانشهر‌ها مفید باشد. وقتی تهران در مینه توسعه پایدار حمل‌ونقل عمومی برگزیده می‌شود نگاه‌های جهانی به این شهر از این به بعد متمرکز و خاص‌‌تر خواهد بود که امیدواریم نگاه دولت را نیز تغییر دهد.

تناقضات لایحه بودجه

تناقضات لایحه بودجه با برنامه پنجم را رفع می کنیم / قانون مترو سریعا اجرا شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به تناقض های موجود بین لایحه بودجه 90 با برنامه پنجم، از لزوم تغییرات این مواد سخن گفته و با تاکید بر لزوم عملیاتی شدن مواد برنامه پنجم از همین لایحه، از دولت خواست تا قوانین مهمی همچون قانون کمک به مترو را نیز اجرایی کند.

سید عماد حسینی در گفت و گو با "تهران سما"، با بیان این که بودجه ارائه شده از سوی دولت؛ تناقضاتی را برنامه پنجم دارد، از تلاش مجلس برای تغییر این تنتاقضات خبر داده و عزم نمایندگان را در اعمال این تغییرات جدی توصیف کرد.

وی انبساط مالی بودجه، افزایش هزینه های جاری و عدم تناسب درآمدها و هزینه ها و ... را از تناقضات مهم بین لایحه بودجه و برنامه پنجم دانست و از ضرورت تغییر آنها سخن گفت.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش ، ضرورت اجرایی شدن قانون مترو را نیز یادآور شده و با بیان این که شهرداری تنها مجری مترو است و مردم تهران هستند که از مزایای این قانون استفاده می کنند، تئوجه به این بخش را یکی از عوامل موفقیت هدفمندی یارانه ها دانست.

وی با بیان این که  تهران با توجه به شرایطی که دارد نیازمند گسترش مترو است، به پاسخ برخی از مقامات دولتی مبنی بر خالی بودن حساب ارزی، در توجیه اجرایی نشدن این قانون شدن قانون اشاره کرده و با رد این استدلال، گفت: این قانون زمانی تصویب شد که چندیدن برابر بودجه لازم برای اجرای این قانون در حساب ذخیره ارزی وجود داشت . با این حال ما باز امیدواریم که دولت  با واریز کردن درآمدهایی که تاکنون به این حساب واریزنکرده، هر چه سریع تر قانون را اجرا کند.

زندگینامه


در سال 1340 در طرقبه به دنیا آمدم. روز اول شهریور. طرقبه شهر کوچکی است و ییلاق مشهد محسوب می‌شود. پول‌دار نبودیم. زندگی‌مان معمولی بود و چرخ آن بی هل‌دادن نمی‌چرخید. من بچه بودم. درآمدی نداشتم. اما هر وقت می‌توانستم کار کوچکی کنم و درآمد اندکی به دست بیاورم که کمک پدر و خانواده باشد این کار را می‌کردم.

روابط ما در خانواده‌مان روابط گرمی بود. همدیگر را دوست داشتیم و دوست داریم. چیز عجیبی هم نیست. مردم ایران معمولا همین‌طوراند. پدرم محور خانواده است. انسجام و پیوستگی خانه با او بود. در کنار او محبت میان باقی اعضای خانواده معنا پیدا می‌کرد.
شانزده ساله که بودم، سال 1356، اوج بی‌قراریم بود. پر از انرژی بودم. عجیب بود. کشور هم انگار تازه شانزده سالش شده باشد، همین حال را داشت. پر از انرژی شده بود و از وضع موجود ناراضی بود. آرمان‌های امام این امکان را فراهم می‌کرد. ادامه مطلب ...

واگن های مترو همچنان متوقف مانده

3 ایستگاه جدید مترو در حال تکمیل و آماده بهره برداری است / واگن های مترو همچنان متوقف مانده در گمرک

مدیر عامل شرکت مترو تهران و حومه با بیان اینکه 3 ایستگاه جدید مترو در حال آماده سازی و تکمیل است گفت: تا پایان سال امکان بهره برداری از چند ایستگاه جدید مترو را داریم اما مشکل اصلی ما کمبود واگن است که اگر واگن های جدید از گمرک ترخیص نشوند نمی توانیم از ایستگاه های جدید بهره برداری کنیم.

مهندس محسن هاشمی در گفتگو با خبرنگار "تهران سما" با بیان این مطلب اظهار کرد: تا پایان ماه جاری امکان بهره برداری از ایستگاه های "حبیب الهی" و "استاد معین" در توسعه غربی خط 4 و ایستگاه "شیخ الرئیس" در خیابان پیروزی را داریم که امیدواریم با ترخیص واگن های متوقف مانده در گمرک بتوانیم این ایستگاه ها را هم به بهره برداری برسانیم .

وی ادامه داد: امروز دیگر این توان در مترو تهران وجود دارد که روند توسعه خطوط را به حداکثر برسانیم و طی چند سال کل شبکه خطوط تکمیل شود اما موضوع اصلی تامین اعتبارات است تا بتوانیم ضمن توسعه خطوط ، ناوگان مورد نیاز را تامین کنیم و شاهد آن نباشیم که ایستگاه های جدید یا با حداقل ظرفیت خدمات رسانی کنند و یا کلا امکان بهره برداری از آنها نباشد و به جای استفاده مردم خاک بخورند.

هاشمی ابراز امیدواری کرد که دولت نیز حمایت های لازم را از مترو داشته باشد و با پرداخت اعتبارات مصوب و قانونی مترو هرچه سریعتر واگن های متوقف مانده در گمرک ترخیص و وارد خطوط شوند

یادداشت روز

راه رشد ، امنیت و سعادت، چیزی جز زیستن در جامعه‌ای قانونمند و قانون ‌مدار نیست.





شهردار محترم تهران جناب آقای دکتر قالیباف

سزاوار نیست واگن های جدید مترو شب عید در گمرک بماند

شهردار تهران در مورد عدم ترخیص واگن های مترو از گمرک بندرعباس گفت : دولت باید اعتبارات را پرداخت می کرد که متاسفانه تاکنون تاخیر داشته و سزاوار نیست این واگن ها شب عید در گمرک بمانند .

به گزارش خبرنگار "تهران سما" دکتر محمدباقر قالیباف در حاشیه افتتاح 272 پروژه شهری منطقه 17 با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران در مورد یارانه مترو و در پاسخ به این سوال که اگر دولت یارانه مترو را پرداخت نکند ، بلیط مترو 975 تومان می شود و شهرداری در این مدت چه راهکاری در نظر گرفته اظهار کرد : شهرداری مانند گذشته سهم خود را پرداخت می کند و چنانچه دولت سهم خود را پرداخت نکند ، مردم باید این هزینه ها را تقبل کنند چراکه شهرداری در توانش نیست که سهم دولت را هم بپردازد و درنتیجه چاره ای جز افزایش قیمت نداریم .

ادامه مطلب ...

مجموعه قلعه مرغی

شهردار تهران گفت : تا پایان بهار سال آینده ، 60 هکتار از مجموعه پادگان قلعه مرغی به مراکز تفریحی ، فرهنگی و فضای سبز تبدیل می شود.

به گزارش خبرنگار "تهران سما" دکتر محمد باقر قالیباف در مراسم افتتاح 272 پروژه شهری منطقه 17 با بیان این مطلب اظهار کرد : منطقه 17 باید منشا یک تحول بزرگ در جنوب شهر باشد که در این راستا تا خرداد 90، 60 هکتار از مجموعه قلعه مرغی به مراکز فرهنگی تفریحی تبدیل شده و در خرداد 90 به طور رسمی افتتاح می شود.

وی با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم تا در جنوب شهر تولید ثروت اتفاق افتد و فرقی میان یک متر زمین در منطقه 2 و یک متر زمین در منطقه 17 وجود نداشته باشد تا سرمایه گذار ، سرمایه گذاری در مناطق جنوب شهر را به نفع خود بداند و به این ترتیب از جنوب شهر محرومیت زدایی شود افزود : توجه به موضوعات تربیتی ، اخلاقی و فرهنگی نیز باید در مناطق جنوبی شهر مورد توجه قرار گیرد و از موضوع آموزش و فرهنگ دینی نباید لحظه ای غافل شد.

ادامه مطلب ...