هواداران دکتر قالیباف در کرمانشاه

سیاسی.فرهنگی.تحلیلی.خبری

هواداران دکتر قالیباف در کرمانشاه

سیاسی.فرهنگی.تحلیلی.خبری

حضور غیر قانونی بقایی در دولت

حمید بقائی معاون اجرائی رئیس جمهور با حکم دیوان عدالت اداری به ۴ سال انفصال از خدمات دولتی محکوم شد.

به گزارش «فردا»، حمید بقائی به دلیل تخلفات عدیده در دوران ریاست بر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، در دیوان عدالت اداری محکوم شده است.

شنیده شده که پس از صدور رای دیوان درباره تخلفات بقائی و صدور حکم قطعی، وی از اجرای آن استنکاف می‌ورزد و همین موضوع باعث می‌شود وی به ۴ سال انفصال از خدمات دولتی محکوم شود.

پایگاه خبری الف نوشته بود که بقایی حاضر نشده این حکم را اجرا کند و به دنبال برگرداندن آن در دیوان عدالت اداری است.

طبق ماده ماده ۳۷ از قانون دیوان عدالت اداری مصوب سال ۸۵، در صورتی که محکوم‌علیه از اجراء رأی استنکاف نماید با رأی شعبه صادرکننده حکم، به انفصال موقت از خدمات دولتی تا پنج سال و جبران خسارت وارده محکوم می‌شود.

حمید بقایی با حکم رییس جمهور به عنوان معاون امور اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری منصوب شده است.

بقایی که در دولت نهم عنوان قائم مقامی ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را داشت و بلافاصله پس از آغاز دولت دهم معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری شد، قبلا در رادیو تهران مسئول سایت و سپس در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران رئیس دفتر مشایی بود.

وی همچنین دبیری «شورای عالی مناطق آزاد کشور و ویژه اقتصادی»، مشاورت ویژه رئیس جمهور در امور آسیا و عضویت در کارگروه ترانزیت وزارت راه و ترابری را به عهده دارد.

قالیباف: مدیریت؛ حلقه گمشده الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت است


قالیباف: مدیریت؛ حلقه گمشده الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت است
شهردار > دیدگاه‌  - شهردار تهران گفت: برای تحقق کارآمدی دین در اداره جامعه باید مدیریت دینی با فرهنگ جهادی شکل گیرد، تا به‌وسیله آن الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت به‌طور دقیق و همه‌جانبه در جامعه امروز متبلور شود.

 به گزارش خبرنگارتهران سما، محمد باقر قالیباف در مراسم اختتامیه ششمین دوره همایش فکری جوان ایرانی ؛ پرسش‌های امروزی «جای پا» و بر پایی کرسی‌های آزاد اندیشی ویژه با شعار «الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت» با اشاره به باور امام راحل مبنی بر اینکه در جمهوری اسلامی، دین، قدرت را در دست گرفته است، اظهار کرد:

شرایط امروز با شرایط پیش از انقلاب اسلامی متفاوت بوده و امروز تمام ارکان نظام جمهوری اسلامی براساس دین شکل گرفته‌اند. وی با انتقاد از اینکه متأسفانه تاکنون نتوانستیم الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت را آنطور که باید در جامعه پیش ببریم، گفت: رهبر معظم انقلاب در نشستی که پیرامون موضوع الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت برگزار شد هر کدام از این عناوین را تعریف کردند و اهداف این الگو را به‌طور همه‌جانبه مشخص کردند، به‌نظر من این الگو یک حلقه گم شده دارد که آن نیز بحث مدیریت است که می‌تواند در تبیین درست این الگو، نقشی بسیار تاثیر‌گذار داشته باشد.

اظهارات قالیباف در مورد عزل و نصب مدیران

محمد باقر قالیباف در مراسم اختتامیه ششمین دوره همایش فکری جوان ایرانی ؛ پرسش های امروزی "جای پا " و بر پایی کرسی‌های آزاد اندیشی ویژه با شعار "الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت " که با همکاری شهرداری تهران، خانه شهریاران و نهاد نماینگی مقام معظم رهبری دانشگاه تهران در این دانشگاه برگزار شد، با بیان اینکه خداوند را شاکرم که امروز توانستم در جمع دانشجویان و اساتید حضور پیدا کرده و شاهد باشم که به همت شهریاران جوان این موضوع زیبا مطرح و مورد بررسی قرار گرفته است، اظهار کرد: همیشه دو نکته را به شهریاران جوان تاکید می‌کنم که یکی از این موارد عدم حرکت دولت محور است، شهریاران نباید مانند یک سازمان رسمی به فعالیت بپردازند. نکته دیگر آن است که در کنار فعالیت‌های علمی به کار و تلاش پرداخته و در صحنه عمل نیز ایفای نقش کنند.

ادامه مطلب ...

تقاضای "آقای بازیگری ایران" از قالیباف

 
آقای بازیگری ایران در نشست طرح توسعه و گسترش تماشاخانه سنگلج در سال 90 با اشاره به علاقمندی‌ شهردار تهران به فعالیت‌های فرهنگی و هنری تقاضا کرد تا شهردار تهران با طرح توسعه تماشاخانه سنگلج موافقت کند و بنای مجاور این تماشاخانه قدیمی را در اختیار این طرح قرار دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست رسانه‌ای طرح توسعه و گسترش تماشاخانه سنگلج در سال 90 با حضور عزت‌الله انتظامی، نائب رئیس شورای عالی هنرمندان ایران و اتابک نادری مدیر تماشاخانه سنگلج دوشنبه 26 اردیبهشت‌ماه در این سالن قدیمی تئاتر ایران برگزار شد. 

انتظامی با اشاره به اینکه سنگلج تنها تئاتری است که متعلق به دولت نیست، یادآور شد: متأسفانه تئاتر‌های لاله‌زار فروخته شده و تبدیل به تولیدی شدند. ما برای تبدیل تئاتر نصر به موزه تئاتر پیشنهاد دادیم، اما متأسفانه این امر میسر نشد. 

آقای بازیگری ایران با اشاره به اینکه از سال‌ها پیش قرار بود زمین مجاور تماشاخانه سنگلج خریداری و به این سالن تئاتری بپیوندد، اظهار داشت: تماشاخانه سنگلج حقیر مانده است در صورتی که از روز ابتدا در تئاتر ایران فعالیت کرده و همه کسانی که در تئاتر ایران رشد کرده‌اند در این سالن تئاتری فعالیت می‌کردند.

وی با اشاره به فعالیت و اقدامات دکتر محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در حوزه فرهنگ و هنر تأکید کرد: موزه تئاتر لازم است و متأسفانه ما در این حوزه جهش کمی داشته‌ایم. ما از طرف همه هنرمندان و خانواده تئاتر با توجه به علاقه‌ شهردار تهران به فعالیت‌های فرهنگی هنری از دکتر قالیباف تقاضا داریم تا با طرح توسعه تماشاخانه سنگلج موافقت کنند و بنای مجاور تماشاخانه را که متعلق به شهرداری است به این طرح اختصاص دهند.

اتابک نادری مدیر تماشاخانه سنگلج هم با اشاره به فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در این سالن تئاتری و تجهیز و برنامه‌های انجام شده در آن به دو معضل اساسی برای تماشاخانه سنگلج اشاره کرد و گفت: اولین معضل بحث ترافیکی خیابان بهشت و منطقه است. اگر این رویه ادامه پیدا کند شاهد تکرار تلخ تاریخ خواهیم بود و سنگلج نیز به سرنوشت تئاتر‌های لاله‌زار دچار می‌شود. معضل دیگر بزرگ شدن محدوده اداری در کنار تماشاخانه سنگلج است که باعث از بین رفتن بافت فرهنگی و هنری و زندگی شهروندی می‌شود.

وی با اشاره به برخی فعالیت‌های تماشاخانه سنگلج در سال 90 از حضور بانک مسکن و ارائه سرویس‌های فرهنگی به کارکنان خود با پیش خرید بلیت‌ نمایش‌های تماشاخانه سنگلج خبر داد.

مدیر تماشاخانه سنگلج با اشاره به وجود نامه‌ای مبنی بر پرداخت 300 هزار تومان در سال 54 برای خرید بخشی از زمین مجاور این سالن تئاتری توسط علی نصیریان مدیر وقت اداره برنامه‌های تئاتر گفت: متأسفانه این کار طی سال‌های گذشته متوقف شد ولی با وجود سه انقلاب بزرگ فرهنگی و هنری صورت گرفته با ساخت سینما آزادی، پردیس سینمایی ملت و تماشاخانه‌های ایرانشهر توسط شهردار محترم تهران تقاضا داریم که این طرح نیز که به نوعی طرحی ملی است به اجرا برسد.

احتمال ریاست مشایی بر اوپک

رئیس جمهور تا اطلاع ثانونی سرپرستی وزارت نفت را برعهده گرفت تا احتمال حضورش در اجلاس آتی سازمان کشورهای صادرکننده نفت در وین به عنوان رئیس موقتی اوپک قوت بگیرد.

همزمان با آغاز شمارش معکوس برای برگزاری یکصد و پنجاه و نهمین نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت گمانه زنی ها درباره انتخاب رئیس اوپک افزایش یافته است.

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور یکشنبه شب در گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیمای جمهوری اسلامی ایران گفته است شخصا سرپرستی وزارت نفت را بر عهده گرفت و از این رو پیش بینی می شود تا اطلاع ثانوی بزرگترین وزارتخانه دولت با حضور رئیس کابینه دولت دهم مدیریت شود.

از سوی دیگر، پس از گذشته نزدیک به چهار دهه ریاست سازمان اوپک از ابتدای سال 2011 میلادی به جمهوری اسلامی ایران واگذار شده است که تغییرات مدیریتی در سطح وزارت نفت منجر شده که عملا ایران برای ریاست این سازمان بزرگ نفتی برنامه ای در دستور کار نداشته باشد.

خبرنگار مهر درباره نحوه انتخاب رئیس اوپک از وزارت نفت کسب اطلاع کرد که دو سناریو برای انتخاب رئیس اوپک وجود دارد.

در سناریوی نخست احتمال حضور شخص رئیس جمهور به عنوان رئیس اوپک در نشست یکصد و پنجاه و نهمین این سازمان در وین مطرح است، ضمن آنکه پیش از این معمولا روسای جمهور کشورهای عضو اوپک تنها در نشستهای اجلاس سران حضور پیدا کرده اند.

در سناریوی دوم هم این احتمال وجود دارد که رئیس جمهور فردی را به عنوان نماینده ویژه خود برای اجلاس اوپک معرفی کند که نماینده صرفا نیازی نیست که نفتی باشد و حتی امکان معرفی چهره سیاسی جنجالی کابینه نیز وجود دارد. در این میان، گفته می شود اگر این فرد هم معرفی نشود، یکی از یاران وی در وزارت نفت چنین مسئولیتی را برعهده خواهد گرفت.

در این میان، برای معرفی رئیس اوپک به این سازمان باید یکسری مکاتباتی با دبیر کل انجام شود که هیچگونه محدودیت زمانی برای معرفی رئیس جدید اوپک وجود ندارد.

در نشست یکصد و پنجاه و هفتمین اجلاس وزارتی اوپک با تصمیم 12 عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت، ریاست اوپک در سال 2011 میلادی پس از 36 سال به وزیر نفت ایران واگذار شده است.

یکصد و پنجاه و نهمین نشست عادی و سالانه 13 کشور عضو اوپک خرداد ماه (20 ژوئن2011 میلادی) به ریاست ایران در وین برگزار خواهد شد.

افزایش خدمات دفاتر الکترونیک شهر تهران

مناف هاشمی در نشست خبری با بیان اینکه موضوع کوچک سازی، چابک سازی و هوشمندسازی شهرداری در دستور کار است، افزود: هم اکنون 23 خدمت در دفاتر خدمات الکترونیک به شهروندان تهران ارائه می شود که در صدد هستیم، آن را به 50 خدمت افزایش دهیم.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران گفت: بیشتر خدمات در دفاتر، مربوط به بخش شهرسازی است و سایر خدمات مربوط به معاونت خدمات شهری و امور مالی و اداری نیز به آن افزوده خواهد شد.

مناف هاشمی با اشاره به اینکه یکی از تدابیر شهرداری، کوچک سازی است، افزود: نخستین گام در این زمینه، ادغام سامانه 1888 و 137 است که فعالیت های موازی را انجام می دادند.

وی گفت: هدف از کوچک سازی بخش های مختلف شهرداری، کاهش هزینه و ارتقای کیفیت خدمات است.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهری، درباره بودجه سال 90 شهرداری تهران گفت: بودجه شهرداری نسبت به سال گذشته، چند درصد افزایش داشته که آن هم مربوط به احداث بوستان ولایت است.

مناف هاشمی افزود: بودجه امسال شهرداری، بر اساس درآمدهای پایدار شهرداری پیش بینی شده است، زیرا تا درآمدها مشخص نشود، نمی توان هزینه ای تعریف کرد.

وی گفت: در سه سال گذشته سعی کردیم، سالانه پنج درصد به درآمدهای پایدار بیفزاییم به گونه ای در سال 85 درآمد پایدار در شهرداری 12 درصد بود و حالا به بیش از 25 درصد ارتقا یافته است.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران ادامه داد: بهترین منبع درآمد پایدار در شهرداری، قانون مالیات بر ارزش افزوده است که با اجرای احکام برنامه پنجم، عملا یک و هشت دهم از سهم مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها تعلق یافت.

حرف مرد یکی نیست، بلکه ٢ تاست

روز شنبه مورخ ۹٠/٢/۱٠ بار دیگر این افتخار نصیبمان شد که به اتفاق اعضای شورای عالی استان‌ها دیداری صمیمی با رهبر معظم انقلاب داشته باشیم. در ابتدای جلسه و پیش از فرمایشات معظم‌له، گزارشی از سوی آقای چمران و بنده ارائه شد. سپس حضرت آقا سخنانی ایراد فرمودند که به نظر بنده حاوی ٢ نکته اساسی بود:

نکته نخست؛ همه باید به قانون گردن نهند و تفسیر این قانون نیز بر عهده شورای نگهبان است. هرچند ممکن است هر کس و هر جریانی به فراخور فهم و جایگاهی که در آن قرار دارد، برداشت خاص خود را از قانون داشته باشد، ولی در نهایت و در مقام تصمیم‌گیری – بویژه آنجا که پای سرنوشت یک جمع و چه بسا ملت در میان است - نظر تفسیری شورای نگهبان از قانون است که باید به مثابه ملاک اصلی و حتمی لحاظ شود. اینطور هم نیست که شورای نگهبان همواره برداشت ثابتی از یک قانون داشته باشد، چرا که مجتهدین و حقوقدان ها تغییر می کنند. کما اینکه گاهی یک مجتهد نیز نسبت به یک موضوع در یک زمان یک نظر دارد و زمانی دیگر نظری متفاوت از آن. این یک امر طبیعی است و نشان دهنده اوج قوت فقه شیعه است.

نکته دوم؛ معظم‌له به این سخن حضرت امام (ره) اشاره فرمودند که حرف مرد یکی نیست، بلکه حرف مرد ٢ تاست؛ چراکه وقتی انسان فهمید، اشتباه کرده، باید بگوید اشتباه کردم و اشتباهش را اصلاح کند. بدیهی است توجه و اهتمام به این ٢ نکته، راه حل بسیاری از مسائل و مشکلات را پیش پای ما می‌گذارد.

به نظر بنده، اشاره مقام معظم رهبری به این فرمایش حضرت امام(ره)، در واقع تاکیدی از جانب ایشان است بر مراعات اخلاق در امر سیاست که بویژه مسئولان نظام باید توجه خاصی به آن داشته باشند. بدیهی است توجه و اهتمام به این ٢ نکته، راه حل بسیاری از مسائل و مشکلات را پیش پای ما می‌گذارد. امیدوارم که خداوند متعال این توفیق را نصیب همه ما کند تا سرباز واقعی رهبری باشیم و برای حل مشکلات کشور و مردم تمام تلاش خود را به کار بندیم.

ژست حسرت برانگیز آقای احمدی نژاد

کسانی که یکشنبه شب، گفتگوی تلویزیونی آقای رئیس جمهور را دیده اند، در کنار انبوه سخنان تکراری و البته امیدبخش، به یک نکته مهم که او سعی کرد به سرعت از آن عبور کند، حتما توجه کرده اند.

آقای احمدی نژاد در پاسخ به این پرسش مجری تلویزیون درباره شائبه دخالت دولت در انتخابات مجلس آینده، ژستی بسیار هوشمندانه گرفت و پاسخ سوال را با یک پرسش بسیار ساده داد: «انتخابات مجلس، کی(چه موقع) هست؟»

هیچ مخاطبی، حتی ساده دل ترین افراد، نپذیرفته اند که این پاسخ آقای احمدی نژاد به آن معنی است که او واقعا از زمان انتخابات مجلس خبر ندارد. ضمن اینکه حتما محال است شخص رئیس جمهور از تلاش گسترده بخشی از دولت برای تصاحب مجلس آینده، بی اطلاع باشد، حتی اگر به گفته خود ایشان روزنامه نخوانند و سایت ها را هم نگاه نکنند.

به این ترتیب، موضع رئیس جمهور تنها از یک نگاه قابل فهم است: آقای احمدی نژاد با همین ژست سرشار از مهارت که نوعی تجاهل عالمانه درباره برگزاری زمان انتخابات مجلس است، می خواهد همه اتهام هایی را که متوجه دولت است، بی اثر کند.

 او انصافا در این زمینه موفق هم شد! نشد؟!

احمدی نژاد خردادماه بر کرسی ریاست اوپک در وین تکیه می زند؟

رئیس جمهور تا اطلاع ثانونی سرپرستی وزارت نفت را برعهده گرفت تا احتمال حضورش در اجلاس آتی سازمان کشورهای صادرکننده نفت در وین به عنوان رئیس موقتی اوپک قوت بگیرد.

همزمان با آغاز شمارش معکوس برای برگزاری یکصد و پنجاه و نهمین نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت گمانه زنی ها درباره انتخاب رئیس اوپک افزایش یافته است. محمود احمدی نژاد رئیس جمهور یکشنبه شب در گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیمای جمهوری اسلامی ایران گفته است شخصا سرپرستی وزارت نفت را بر عهده گرفت و از این رو پیش بینی می شود تا اطلاع ثانوی بزرگترین وزارتخانه دولت با حضور رئیس کابینه دولت دهم مدیریت شود.  

از سوی دیگر، پس از گذشته نزدیک به چهار دهه ریاست سازمان اوپک از ابتدای سال 2011 میلادی به جمهوری اسلامی ایران واگذار شده است که تغییرات مدیریتی در سطح وزارت نفت منجر شده که عملا ایران برای ریاست این سازمان بزرگ نفتی برنامه ای در دستور کار نداشته باشد.   خبرنگار مهر درباره نحوه انتخاب رئیس اوپک از وزارت نفت کسب اطلاع کرد که دو سناریو برای انتخاب رئیس اوپک وجود دارد.
 
در سناریوی نخست احتمال حضور شخص رئیس جمهور به عنوان رئیس اوپک در نشست یکصد و پنجاه و نهمین این سازمان در وین مطرح است، ضمن آنکه پیش از این معمولا روسای جمهور کشورهای عضو اوپک تنها در نشستهای اجلاس سران حضور پیدا کرده اند.   در سناریوی دوم هم این احتمال وجود دارد که رئیس جمهور فردی را به عنوان نماینده ویژه خود برای اجلاس اوپک معرفی کند که نماینده صرفا نیازی نیست که نفتی باشد و حتی امکان معرفی چهره سیاسی جنجالی کابینه نیز وجود دارد. در این میان، گفته می شود اگر این فرد هم معرفی نشود، یکی از یاران وی در وزارت نفت چنین مسئولیتی را برعهده خواهد گرفت.  

در این میان، برای معرفی رئیس اوپک به این سازمان باید یکسری مکاتباتی با دبیر کل انجام شود که هیچگونه محدودیت زمانی برای معرفی رئیس جدید اوپک وجود ندارد.  

 در نشست یکصد و پنجاه و هفتمین اجلاس وزارتی اوپک با تصمیم 12 عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت، ریاست اوپک در سال 2011 میلادی پس از 36 سال به وزیر نفت ایران واگذار شده است.   یکصد و پنجاه و نهمین نشست عادی و سالانه 13 کشور عضو اوپک خرداد ماه (20 ژوئن2011 میلادی) به ریاست ایران در وین برگزار خواهد شد.


هندویی عقربی را دید که در آب برای نجات خویش دست و پا میزند ...
هندو به قصد کمک دستش را به طرف عقرب دراز کرد
اما عقرب تلاش کرد تا نیشش بزند !

با این وجود مرد هنوز تلاش میکرد تا عقرب را از آب بیرون بیاورد اما
عقرب دوباره سعی کرد او را نیش بزند !!!

مردی در آن نزدیکی به او گفت :
چرا از نجات عقربی که مدام نیش میزند دست نمیکشی ؟!
هندو گفت : عقرب به اقتضای طبیعتش نیش میزند
طبیعت عقرب نیش زدن است و طبیعت من عشق ورزیدن ...

چرا باید از طبیعت خود که عشق ورزیدن است
فقط به علت این که طبیعت عقرب نیش زدن است دست بکشم ؟
!

هیچگاه از عشق ورزیدن دست نکش همیشه خوب باش حتی اگر اطرافیانت نیش بزنند