هواداران دکتر قالیباف در کرمانشاه

سیاسی.فرهنگی.تحلیلی.خبری

هواداران دکتر قالیباف در کرمانشاه

سیاسی.فرهنگی.تحلیلی.خبری

زمزمه احتمال استیضاح وزیر کشور در راهروهای مجلس

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس از قوت گرفتن احتمال استیضاح وزیر کشور به دلیل قانع نشدن طراحان استیضاح پس از چند جلسه گفتگو با وزیر خبر داد.


ولی اسماعیلی به مهر گفت: تقریبا یک ماه پیش بحث استیضاح وزیر کشور با تهیه طرحی که به امضای 25 تن از نمایندگان رسیده بود مطرح شد. بنده از طرف هیئت رئیسه مجلس مامور شدم با استیضاح کنندگان صحبت کرده و آنان را از انجام این استیضاح منصرف کنم.

اسماعیلی تصریح کرد: چندین جلسه با طراحان برگزار شد و امروز آخرین جلسه نیز انجام شد ، اما متاسفانه در این جلسات به نتایج مثبتی نرسیدیم و استیضاح کنندگان همچنان بر خواست خود پافشاری کردند.

وی گفت: محورهای این استیضاح ملی و منطقه ای است از جمله عملکرد وزیر در بعد داخلی و همچنین عملکرد ضعیف استاندارها و عملکرد وزیر در سفرهای خارجی از جمله این محورهاست. در روزهای آتی نشستی با وزیر کشور خواهیم داشت و پس از این جلسه برای اعلام وصول یا عدم اعلام وصول طرح تصمیم گیری خواهد شد.

به گفته اسماعیلی گزارش این نشست ها به علی لاریجانی رئیس مجلس ارائه می شود.

/

نامه رهبر انقلاب خطاب به وزیر اطلاعات + تصویر نامه

رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامه‌ای خطاب به وزیر اطلاعات فرمودند: «از شما می خواهم بیش از پیش در انجام مأموریت های مهم داخلی و خارجی وزارت اطلاعات اهتمام به خرج دهید.»

 متن کامل و تصویر نامه که پایگاه اطلاع رسانی khamenei.ir آن را منتشر کرده، به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

حجة‌الاسلام جناب آقای مصلحی دام توفیقه

وزیر محترم اطلاعات

استحکام و انسجام و روزآمد بودن دستگاه اطلاعاتی کشور یکی از پایه‌های مهم اقتدار نظام اسلامی است، لذا از شما می خواهم بیش از پیش در انجام مأموریت های مهم داخلی و خارجی وزارت اطلاعات اهتمام به خرج داده و با سرمایه‌ی عظیمی که آن وزارتخانه از نیروی انسانی توانمند و انقلابی و متدین و فن‌آوری های روز برخوردار است و با حمایت دولت خدمتگزار و همکاری سایر نهادهای اطلاعاتی اجازه ندهید کوچکترین فترت و سستی در انجام وظائف قانونی آن دستگاه مهم پیش آید.

برای شما و معاونان و مدیران محترم و همه‌ فرزندان عزیز انقلابی‌ام در وزارت اطلاعات دعا میکنم. موفق و مؤید باشد.

سیدعلی خامنه‌ای
30/فروردین/1390
تصویر نامه

قالیباف شهردار می ماند

حسن بیادی اظهار داشت: شهردار تهران بسیجی، مدیری توانمند، پرکار و خوش‌فکر است و دلیلی برای تعویض او نمی‌بینیم.

وی رضایت مقام معظم رهبری را از عملکرد شورای شهر تهران یادآور شد و بیان داشت: این عملکرد منبعث از رضایت ملت است چرا که مقام معظم رهبری رضایت شخصی خود را مطرح نمی‌کنند بلکه در فرمایشات خود رضایت مردمی را مدنظر و ملاک کار قرار می‌دهند.
فارس: نائب‏رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به اتمام دوره چهارساله مسئولیت قالیباف شورا تصمیم به ابقای او دارد.

وی گفت: اکثریت اعضای شورای شهر تهران به‎دنبال ابقای شهردار هستند و نیازی نیز به رأی‎گیری مجدد در اردیبهشت‌ماه وجود ندارد.

نائب‎رئیس شورای شهر تهران در مورد عملکرد شورای سوم نیز گفت: با توجه به اعلام رضایت عموم مردم تهران از عملکرد شورای سوم به نظر می‌رسد در حد توان شورای شهر توانسته است یاریگر شهرداری در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های خدماتی مناسب باشد.

بیادی با یادآوری اینکه مردم ما قدرشناس و سپاسگزار خادمان خود هستند، عنوان داشت: هرچند در حد انتظار نتوانسته‌ایم مشکلات را برطرف کنیم اما در حد وسع خود توانستیم شهرداری را در اجرای طرح‌ها و برنامه‌های خود با تصویب بودجه‌ها و اعتبارات کمک کنیم.

وی رضایت مقام معظم رهبری را از عملکرد شورای شهر تهران یادآور شد و بیان داشت: این عملکرد منبعث از رضایت ملت است چرا که مقام معظم رهبری رضایت شخصی خود را مطرح نمی‌کنند بلکه در فرمایشات خود رضایت مردمی را مدنظر و ملاک کار قرار می‌دهند.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: شورای سوم با وجود سلایق و علایق مختلف هیچ مشکلی را در احقاق حق ملت نداشت و بدون اختلاف نظر تأثیرگذار، سعی کرد کارها را به نفع مردم پیش ببرد.

بیادی گفت: اگر عملکرد دور سوم شورا در تهران برای بسیاری از شهرها الگو بوده، نشان از فعالیت خوب شورای سوم است.

‌نائب‏رئیس شورای شهر تهران در ادامه سخنان خود تحولات منطقه را یادآور شد و اظهار داشت: این تحولات نشان می‌دهد که انتظار امام در صدور انقلاب و الگو قرار گرفتن این نظام اسلامی جامه عمل پوشیده و تفکر انقلاب اسلامی در دنیا به عنوان تفکری برتر نهادینه شده است.

بیادی گفت: مردم دنیا امروز تجربه انقلاب اسلامی و حرکت بنیانگذار آن را تجربه‌ای ارزشمند در طراحی حرکت‌های خود می‌دانند و هرجای دنیا نشانی از آزادی‎خواهان است نام ایران در آنجا ورد زبان‌هاست.

وی عنوان داشت: حرکت‌های ضداستکباری ایران اسلامی ما برای آزادی‏خواهان دنیا مورد الگو و برای استکبار نیز مایه هراس و نگرانی است چرا که در دنیا ایران را به عنوان یک کشور استکبارستیز همیشه معرفی کرده‌اند و خود را مقید به تبعیت از این الگو می‌دانند.

این فعال سیاسی تصریح کرد: برخی‌ها سعی دارند به‏عکس این تفکر را در جامعه القا کنند که حرکت‌های اخیر در ایران نیز تاثیرگذار است در حالی که حضور آگاهانه ملت ایران در ۲۲ بهمن سال گذشته نشان داد که دنیا اگرچه در حال تحول و براندازی نظام‌های خود هستند، مردم ایران به دنبال تأیید نظام است.

بیادی ادامه داد: حرکت توفنده ملت ایران در راه‎پیمایی میلیونی ۲۲ بهمن سال قبل نشان داد که مردم ما در سنگر جهاد اقتصادی با وجود تحمل برخی از شرایط تحریم و تهدید اقتصادی هرگز صحنه را خالی نکرده و پشتیبان نظام و ولایت است.

وی در مورد شکل‌گیری جبهه واحد اصولگرایی نیز گفت: شایسته است در گام اول اصولگرایان در آستانه انتخاب مجلس به وحدت برسند و اگر می‌خواهیم مردم در صحنه باشند و با رأی بالا افراد صالح و شایسته را انتخاب کنند باید روح اعتماد و وحدت را در جامعه توسعه دهیم.

نائب‎رئیس شورای شهر تهران بیان داشت: شایسته است با ائتلاف خود بتوانیم مردم را از سردرگمی نجات داده تا به خادمان حقیقی و راستین خود اعتماد کرده رأی دهند.

بیادی افزود: اگر این اصولگرایان حداقل دو لیست نیز بدهند مشکلی ایجاد نمی‌کند ولی ارائه لیستی بیشتر از دو مورد قطعاً مردم را به سردرگمی می‌اندازد و این عاقبت خوشی را برای اصولگرایان رقم نمی‌زند.

وی در مورد حضور افرادی از جبهه مقابل نیز عنوان داشت: اصلاح‌طلبان قطعاً با تعریفی خاص و چهره‌هایی موجه در این انتخابات حضور پیدا می‌کنند و ما رقیب را نه دشمن بلکه همراه خود در انتخابات می‌دانیم.

نائب‎رئیس شورای شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: از جبهه مقابل افرادی که دل به نظام دارند و پایبند به قانون اساسی و نظام ولایی هستند در صحنه انتخابات ۱۲ اسفند ماه حضور پیدا می‌کنند و ما در این شرایط حساس نیاز به یک هم‎بستگی ملی و اتحاد قلبی داریم.

مشایی بین‌الغی و فردی است که انحرافش علنی شده

 امام جمعه مشهد نسبت به نبود تقوای سیاسی در جامعه انتقاد کرد.

آیت‌الله سید‌احمد علم‌الهدی نماینده خراسان رضوی در مجلس خبرگان و امام جمعه مشهد با تأکید بر اینکه در همه مسائل باید به مِّر دستور مقام معظم رهبری دقیقاً عمل شود، به فارس گفت: مقام معظم رهبری، رهبر رسمی جامعه است و ایشان هر دستوری که می‌دهند باید به آن عمل شود هرچند با سلیقه ما هماهنگ نباشد.

وی بر همین اساس به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه برخی مسائل نباید رسانه‌ای شود، اشاره کرد که هر نوع اظهاری غیر از آن خلاف است و تصریح‌کرد: وقتی رهبری می‌فرمایند اختلاف سلیقه مسئولان نباید رسانه‌ای شود هر کس غیر از این را انجام دهد تخلف کرده و این با ولایت‌پذیری آن شخص مطابقت نمی‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه متأسفانه امروز جامعه فاقد "تقوای سیاسی " است، یادآورشد: در اخلاق سیاسی جامعه تقوا وجود ندارد؛ برخی به مجرد اینکه در یک جریان سیاسی قرار می‌گیرند این تصور را دارند که همه حرام‌های خدا بر آنها حلال می‌شود و همه معاصی پروردگار در راستای جریان سیاسی که در آن قرار دارند بر آنها طاعت است از این رو تفاوت بین اخلاق سیاسی یک مؤمن با یک کافر در این زمینه مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه قرار داشتن در یک جریان سیاسی به معنی این نیست که محرمات الهی بر افراد حلال شده است، گفت: دروغ گفتن، غیبت کردن و اتهام زدن به دیگران در هر جایگاهی حرام است.

آیت‌الله علم‌الهدی بر همین اساس به افرادی اشاره کرد که بین‌الغی بوده و فسق و فجور آنها علنی شده است و خاطر‌نشان‌کرد: مشایی بین‌الغی و فردی است که انحرافش علنی شده از این رو می‌توان وی را به عنوان یک فرد منحرف معرفی کرد اما تهمت زدن به کسی که بین‌الغی نیست و انحرافش مشکوک است، جایز نیست.

خط تخریب قالیباف و روسیاهی که به زغال می ماند.

برای آنها فرقی نمی‌کند، BRT باشد و یا مترو، تونل رسالت و توحید هم جای خود را دارند، برج میلاد یا سینما آزادی و یا هر پل و بزرگراه و سینما و فرهنگسرایی که در پایتخت در حال احداث است؛ سوژه مناسبی است، سوژه ای مناسب برای تخریب. در طول ۵ سال گذشته رویکرد تخریبی و نگاه منفی نگر به فعالیت‌های سازنده مدیریت شهری پایتخت اصلی ترین رویکرد اصلی رسانه‌های رسمی و حامی دولت در این خصوص بوده که هر لحظه تأخیر و هر رویداد و حادثه‌ای در پروژه‌ها بهانه‌ای می‌شد، برای تیتر‌های آنچنانی و یک هجمه رسانه‌ای.
هنوز خاطره تخریب‌ها و تیتر‌های منفی روزنامه‌ها و سایت‌های دولتی و حامی دولت، در مورد تونل توحید از یاد نرفته است، که با آغاز احداث یک پروژه شاخص دیگر، این رسانه‌ها یکبار دیگر رویکرد یاد شده را از سر گرفته‌اند. اما آنچه حساسیت و توجه آنها را نسبت به موضوعات و فعالیت‌های مدیریت شهری و در راس آن همت جهادی مرد عملگرای پایتخت را موجب می‌شود، حجم کمی و کیفی پروژه‌ای است که نام محمد باقر قالیباف و شهرداری تهران را بر خود می‌بیند و هرچه پروژه شاخص‌تر باشد حساسیت و غلظت گفتمان تخریبی این رسانه ها هم بیشتر می‌شود. در همین راستا چند ماهی است که یک جریان حامی دولت همسو با نهاد ریاست جمهوری با بهره گیری از حجم قابل توجه بودجه و امکانات اختصاصی حوزه فرهنگ به صورت گسترده اقدام به راه اندازی سایت‌های خبری، مجله و روزنامه کرده است.
به تازگی نیز یکی از همین مجلات تازه متولد شده که غالب محتوای آن فانتزی و نزدیک به نشریات سرگرم کننده و زرد است پروژه بوستان ولایت را طی یک گزارش تصویری و مکتوب به سخره گرفته و از همین حالا بهره برداری از آن و وعده مدیران شهری را زیر سوال برده است.
این نشریه که مطالب آن بیشتر برای مخاطب قشر متوسط و مرفه جامعه تعریف شده و کمتر رنگ و بوی ارزشی داشته است برای تخریب شهرداری تهران به صورت گزینشی اشاره‌ای هم به بیانات رهبر انقلاب در مراسم آغاز احداث این بوستان داشته و مخاطب فرمایشات ایشان در مورد سوء استفاده و زمین خاری را مدیران شهری عنوان کرده است.
انتشار عکسهایی گزینشی از وضعیت فعالیت کارگر‌ها، نماهایی از قسمت‌های دور مانده از فعالیت عمرانی، تمسخر فعالیت‌های انجام شده و زیر سوال بردن وعده مدیران شهری که عملکردشان در مورد گسترش بزرگراه‌ها؛ احداث تونل شهری، ایجاد خطوط BRT، توسعه مترو… با دوره‌های قبل قابل مقایسه نیست نیز در راستای‌‌ همان رویکرد تخریبی در این مجله دنبال شده است.
این نشریه به راحتی از کنار سایر محور‌های بیانات رهبر انقلاب گذشته و هیچ اشاره‌ای به انتقاد ایشان از طرح باغ شهر‌ها که دستور رئیس جمهور را بر خود دارد نکرده است.
حال آنکه رهبر انقلاب در این مراسم فرمودند: «حالا آقایان مسئولین دولتى اینجا حضور دارند؛ من جداً از این طرح باغشهر‌ها نگرانم. آقاى رئیس جمهور هم چند بار با من مطرح کردند، به ایشان هم گفتم. من نمی‌دانم چه پیش مى‌آید، سوءاستفاده‌چى‌ها چه کار خواهند کرد. با این دید نگاه کنید که راه را باز نکنید. یک عده‌اى سوءاستفاده‌چى‌اند. هرجا که براى یک کار عام‌المنفعه‌اى در نظر گرفته می‌شود – همین آمارهائى که آقاى شهردار محترم دادند – من می‌دانم و مطمئنم که یک عده‌اى نشسته‌اند و کمین گرفته‌اند ببینند چطور می‌توانند این طعمه را بربایند. جنگلهاى اطراف شهر هست، زمینهاى جنگلى و مناطق جنگلى هست – که خب، این‌ها با زحمت زیاد و در طول سالیان زیاد به وجود آمده – نگاه‌شان به اینهاست.»
ایشان با بیان صفاتی از عملکرد شهردار تهران یادآور شده‌اند: «طرحهاى فضاى سبزِ اینجا – حالا آقاى شهردار محترم گفتند، قبلاً هم من گزارشش را دیدم – نزدیک سیصد هکتار زمین است؛ این خیلى مهم است. ایشان می‌گویند می‌خواهیم دویست و بیست هکتارش را فضاى سبز درست کنیم. شما باید مواظب آن بقیه باشید. هشتاد هکتار زمین وسط شهر، چیز کمى نیست. اینجا زمینهائى است که متر مترش محاسبه دارد. شما اینجا هشتاد هکتار زمین دارید؛ مراقب باشید که چه اتفاقى بناست براى این زمین‌ها بیفتد. شما‌ها بحمداللَّه خودتان پاکید، اهل هیچگونه استفاده‌ى سوء نیستید؛ اما اینجور نیست که تمام محیط زندگى، خالى از آدمهاى سوءاستفاده‌جو باشد. مراقب باشید طرحهائى که می‌خواهید اینجا اجرا کنید، از بیرون محیطِ شما‌ها برایش طراحى نشده باشد؛ با بعضى از توجیه‌هاى گوناگون، توجیه‌هاى اقتصادى، تأسیس مرکز تجارى. همین طور بقیه‌ى جا‌ها. حالا اینجا بزرگ‌ترین است، اینجا مهم‌ترین است، اما تهران باز هم مراکز دیگر دارد؛ مراکزى که می‌توان در آن‌ها فضاى سبز درست کرد، می‌توان فضاى تنفسى براى تهران درست کرد، می‌توان ریه‌هاى تهران را تقویت کرد. حقیقتاً ریه‌هاى تهران ضعیف است.
پس از این مراسم و در راستای فرامین رهبر انقلاب، عملیات احداث بوستان ولایت که بزرگ‌ترین بوستان کشور و خاورمیانه است به صورت شبانه روزی آغاز شده و این در حالی است که در اقدامی سوال برانگیز طرح باغشهر‌ها به نوعی توسط دستگاه‌های دولتی بر خلاف تذکر رهبری دنبال می‌شود».
دولتمردان در این سال‌ها چه در رسانه‌هایشان و چه در عملکردشان به نوعی با مدیریت شهری پایتخت صف بندی کرده‌اند، که گویی شهرداری تهران رقیب دولت است و هر موفقیت شهرداری شکستی در کارنامه دولتیان محسوب می‌شود.
آقای خاص و حامیانش ترس فردای خود را دارند و از این رو رسانه‌هایشان را دست به کار کرده‌اند و از همین حالا هر نقطه و هر رویداد و فعالیتی که به نوعی عملکرد شهرداری را نمایان می‌کند مورد تخریب قرار می‌دهند هرچند بوستان ولایت نیز همانند تونل رسالت و تونل توحید و صد‌ها پروژه افتتاح شده در این سال‌ها به کوری چشم بدخواهان در کوتاه ترین فاصله ممکن به بهره برداری می‌رسد و روسیاهی این تخریب‌ها می‌ماند برای همانهایی که اظهارات سخیف و نابخردانه اشان هم قلب اصولگرایان راستین و دلسوزان نظام را به درد آورده و هم مضحکه ای شده برای جریان ضد انقلاب خارج نشین!  

جنوب شهری که می تواند جنوب شهر نباشد

 داستان شمال و جنوب یک داستان قدیمی است که در طول تاریخ و نه فقط در کشور ما که در همه جهان نمونه‌های متعددی را می‌توان برای آن پیدا کرد که غالبا نام شمال تداعی کننده توسعه یافتگی و تمول و ثروت و نام جنوب با فقر و عقب ماندگی و کمبود بوده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی «فردا»، فاصله قاره‌ها و کشورهای شمالی جهان با جنوبی‌ها نظیر اروپا و آفریقا، تفاوت شهرهای جنوبی و شمالی در اغلب کشورهای جهان مثل رم و میلان و اختلاف چشمگیر مناطق شمالی و جنوبی در اکثر شهرهای جهان این نکته را تأیید می‌کند.

این موضوع سابقه دار در کشورما و شهر تهران نیز به وضوح قابل مشاهده بوده و علاوه بر تفاوت سطح زندگی و برخورداری از امکانات بر تفاوت‌های فرهنگی بین شمال و جنوب نیز موثر بوده است که اصلاح جنوب شهری و شمال شهری نیز بر همین اساس شکل گرفته و متداول شده است.

شهر تهران نیز از این قائده مستثنی نیست و می‌توان توسعه یکباره شهر در اوایل دهه ۵۰ را دوران اوج گرفتن این فاصله عنوان کرد، احداث بنا‌ها و ساختمان‌های مدرن در مناطق شمالی، افزایش مهاجرت و حاشیه نشینی گسترده ناشی از سیاست‌های اقتصادی و اجتماعی رژیم پهلوی را می‌توان از عوامل اصلی تشدید این پدیده عنوان کرد.

به دنبال این مسئله همواره یکی از اهداف و آمال مدیران شهر و حکومت سرو سامان دادن به وضعیت جنوب شهر تهران بوده است که اجرای پروژه‌های مختلف شهری در مناطق مختلف آن از جمله فعالیت‌هایی بوده که گا‌ها به صورت نمادین و تبلیغاتی و در مقاطعی نیز به صورت حرکت‌های مقطعی و سلیقه‌ای در همین راستا انجام شده است.

ادامه مطلب ...

مشایی به چه می‌اندیشد؟

از پاستور به بهارستان؛ از بهارستان به پاستور


اواخر سال گذشته بود که شنیده شد اسفندیار رحیم مشایی در ادامه پروژه سیاسی مرموز خود برای تسخیر کامل عرصه مطبوعات به دنبال «روزنامه» است، آنهم روزنامه‌های زنجیره‌ای و بهم پیوسته که یک خط را دنبال می‌کنند، با این استراتژی بود که روزنامه «هفت صبح» آمد.

به گزارش «فردا» پس از را اندازی سایت‌های مختلف خبری در سال گذشته که همگی در پشت پرده حمایت خود نام مشایی را یدک می‌کشند، شاهد تلاش همه جانبه تیم مشایی برای راه اندازی روزنامه و رسانه‌های مکتوب هستیم، بعد از روزنامه هفت صبح، نوبت روزنامه رسمی دولت بود که یکدست و خالص شده و کاملا در اختیار تیم مشایی قرار گیرد، در این راه حتی کاوه اشتهاردی یار دیرین احمدی‌نژاد هم قربانی شد و به صف اخراجی‌های دولت نهم و دهم پیوست.

 اما به راستی چرا اینگونه شد؟ تیم قبلی روزنامه ایران اهداف مدنظر آقایان را تامین نمی‌کرد؟ یا فضای مطبوعاتی برای رییس دفتر رییس جمهور آنقدر محدود بود که وی نمی‌توانست مانور دهد؟ شاید هم مشایی حرف‌های ناگفته‌ای دارد که ترجیح می‌دهد آن حرف‌ها را با تریبون‌های متعدد و مختلف به خورد مخاطبان بدهد.

 کمتر از یک سال به انتخابات مجلس نهم فرصت باقی است، فرصتی برای حضور در بهارستان و همواره کردن راهی برای پاستور. مشایی در مقابل اصرارهای خبرنگاران مبنی بر تایید شرکت در انتخابات مجلس گفته بود که "تا انتخابات وقت بسیار است، الان که وقت ثبت نام نیست".

در خبر‌ها آمده که او در تدارکات خاص خود برای کاندیداتوری از حوزه انتخابیه رامسر به سر می‌برد؛ رامسر هم‌‌ همان جایی است که ۵۱ سال پیش در آنجا متولد شد، جایی که احتمال رای آوردن وی به سبب خویشاوندی و مهر و محبت موجود در آنجا دور از چندان دور از انتظار نیست، البته اگر بتواند از فیتلر شورای نگهبان عبور کند.

 بنا بر گفته یکی از نمایندگان مجلس، مشایی در محافل خصوصی اذعان داشته که برنامه‌های جدی برای اخذ ۱۵۰ کرسی مجلس در سر دارد؛ که اگر اینگونه شود، ۱۵۰ نماینده همسو کافی است تا مشایی یا آنکه مشایی می‌خواهد بر کرسی ریاست پارلمان بنشیند، چه اصولگرایان بخواهند چه نخواهند...

 مشایی رییس ساختمان مثلثی می‌شود تا به همگان بقبولاند آنگونه هم که می‌گویند دارای ایراد نیست. قوانین برای کشور و دولت تصویب می‌کند که بگوید سخنانش در فواصل گوناگون چندان هم بی‌راه نبوده؛ و در آخر رییس وکلای ملت می‌شود تا در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم به عرصه بیاید و بگوید که می‌توان رییس جمهور ایران هم شود...!

اما این راه نه «آسان» است و نه «همواره»، ولی اسفندیار رحیم مشایی در این راه پرخطر و ناهمواره از یک منبع استراتژیک خاص بهره می‌برد: محمود احمدی‌نژاد!

دلایل عزل وزیر اطلاعات

باکری آنلاین:رئیس جمهور مردمی و مکتبی در اقدامی انقلابی و شجاعانه که نشأت گرفته از تدبیر سیاسی و ولایت مداری ایشان است، ظهر روز یکشنبه پس از یک دوره چندماهه از دعوت وزیر محترم اطلاعات به اجرا نمودن منویات رهبر معظم انقلاب و پرهیز از تصمیمات جناحی، اقدام به عزل ایشان از وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی نمودند.


هوادار کرمانشاه:
۱)آقای مصلحی استعفا دادند کسی ایشان را عزل نکردند
۲)بعد از قبولی استعفای ایشان توسط رییس جمهور ولایی شما رهبر معظم با حکم حکومتی از رفتن ایشان جلوگیری فرمودند پس این رییس جمهور ولایی دوباره اشتباه فاحش ولایتی نمودندپس اگر معظم له از عملکرد ایشان ناراضی بودند چرا از رفتن ایشان جلوگیری نمودند بفرمایید اعمال ایشان مخالف سیاستهای آقای رییس جمهور بودند و لطفا از رهبر اینقدر هزینه نکنید.
۳)دست از تعصبات بی خود بردارین و حقایق را بازگو کنید.

جلوگیری شهرداری از یک رویه فسادانگیز

با ساماندهی بخشی از مبادلات مالی در شهرداری از یک رویه فسادانگیز در شهر تهران جلوگیری شد.

به گزارش الف، با ساماندهی خرید و فروش تراکم و جلوگیری از نقل و انتقال امتیاز تراکم از طریق کارگزارانی خاص در شهرداری، عملا از یک رویه فسادانگیز که سود سرشار و غیر منطقی را نصیب واسطه ها می کرد جلوگیری به عمل آمد.

شهرداری تهران از سال های  گذشته بخشی از مبادلات مالی خود در زمینه پرداخت مطالبات پیمانکاران و مالکین املاک واقع در طرح های شهرداری را در قالب بودجه غیر نقد و به صورت واگذاری امتیاز تراکم سامان داده است.

ادامه مطلب ...

احتمال خداحافظی غضنفری و محرابیان از وزارت

 با مصوبه هیئت دولت برای ادغام وزارتخانه‌های صنایع و بازرگانی، گام نخست برای تشکیل وزارت صنایع و تجارت برداشته شد و به نظر می‌رسد مهدی غضنفری و علی اکبر محرابیان وزرای بازرگانی و صنایع با این مصوبه و اتخاذ تصمیمات جدید با دولت دهم خداحافظی کنند.


به گزارش براساس مصوبه هیئت وزیران و در راستای برنامه پنجم توسعه، وزارتخانه های صنایع و معادن و بازرگانی با یکدیگر ادغام خواهند شد.

با این مصوبه گام نخست برای تشکیل وزارت صنایع و تجارت برداشته شد و به نظر می‌رسد مهدی غضنفری و علی اکبر محرابیان وزرای بازرگانی و صنایع با این مصوبه و اتخاذ تصمیمات جدید با دولت دهم خداحافظی کنند.

در این میان، حتی زمزمه استعفای غضنفری از وزارت بازرگانی در برخی محافل دولتی و خصوصی بر سر زبان‌ها افتاده است. البته از وزارت صنایع و معادن هم خبر می رسد به دلیل اختلافات بالاترین مقامات این وزارتخانه با برخی نزدیکان رئیس جمهوری، علی اکبر محرابیان هم به احتمال زیاد از وزارت صنایع کنار گذاشته خواهد شد.

به هر حال، در ماموریتهای قانونی وزارت صنایع و معادن موارد زیر در ارتباط با امور بازرگانی، صادرات و واردات مشاهده می گردد.

- تدوین و تعیین سیاستهای توسعه صادرات محصولات صنعتی و فرآورده های معدنی و خدمات فنی، مهندسی در چارچوب سیاستهای صادراتی کشور

- حمایت از تولیدات داخلی و ایجاد زمینه رقابت در بازارهای جهانی از طریق پیشنهاد تعرفه های گمرکی و سود بازرگانی محصولات و خدمات بخش صنعت و معدن به هیئت وزیران

 

در وظایف قانونی وزارت بازرگانی نیز وظایف مرتبط با تولیدات کشور مشاهده می گردد:

1- نظارت و حفظ تعادل بهای تولیدات داخلی و کالاهای وارده به کشور

 

2- تدوین مقررات واردات و صادرات و نظارت بر آن با توجه به سیاست حمایت از تولید داخلی و حمایت از مصرف کننده

برخی کارشناسان اقتصادی معتقدند که با عنایت به اینکه فعالیتهای تولیدی و صنعتی مستلزم نگاه به بازار (داخلی و خارجی) است و فعالیتهای بازرگانی در ادامه فرآیند استخراج معادن و تولید صنعتی قرار دارد، وظایف مربوط به سه عرصه معدن، صنعت و بازرگانی در یک وزارتخانه قابل سازماندهی است.

رسالت این وزارتخانه می تواند توسعه صنعتی و ارتقای شاخصهای صنعتی و مبادلات بازرگانی می باشد که پاسخگوی مسائل زیر می باشد:

1- جهت گیریهای برنامه های توسعه کشور مبنی بر جهش صادرات غیر نفتی و کسب منابع ارزش برای رهایی از وابستگی به نفت، اولویت رهبری، بخش تولید کشور را معطوف به بازارهای جهانی توجیه و توصیه می نماید.

2- برای توجه به نیازهای بازارهای جهانی و ارتقای کیفیت محصولات صنعتی با توجه به استانداردهای محصولات جهانی و رقابتهای بین المللی و ضرورت تبیین تجارت خارجی مبتنی بر فرهنگ ملی و یکپارچگی مدیریت و توجه اساسی به این بخش را اجتناب ناپذیر می نماید.

3- تولیدات صنعتی مستلزم بازاریابی و آگاهی از میزان تقاضا ( در بازارهای داخلی و خارجی) است و لذا قرار دادن این سه وظیفه در یک وزارتخانه کاملا موجه خواهد بود، زیرا صنایع، مشتری محصولات معدنی هستند و بازرگانان مشتریان تولیدات صنعتی می باشند و بدین ترتیب محصولات صنعتی و معدنی کشور معطوف به بازارهای هدف تولید و عرضه خواهد شد و در چنین آرایشی خدمت رسانی به فعالیت بخش بازرگانی و تولید کشور تسهیل و از دوباره کاری، ناهماهنگی و عدم تجانس قوانین و مقررات تولید و توزیع و بازرگانی به شدت جلوگیری خواهد شد.

4- زنجیره خدمات از تولید تا مصرف و بازتاب بازار به زنجیره خدمات تولید و پشتیبانیهای فنی، اداری، مالی و خدماتی یکپارچه امر تولید، توزیع و بازرگانی ( خدمات بعد از فروش) را برای فتح بازارهای جهانی ضروری می نماید. 

مطالعات تطبیقی

در 13 کشور ژاپن، انگلستان، آفریقای جنوبی، اکوادور، ایسلند، برزیل، پاراگوئه، پرو، تانزانیا، جامائیکا، جمهوری چک، دومینیکن و زیمبابوه امور صنایع و تجارت در یک وزارتخانه سازماندهی شده است.

همچنین در رابطه با مقایسه وزارت صنایع، معادن و بازرگانی باید گفت که در بین اسامی وزارتخانه های کشورهای توسعه یافته کلمه معادن و یا معدن به چشم نمی خورد ولی 5 کشور وجود دارد که وظایف مربوط به صنعت و بازرگانی و تجارت در آنها به یک وزارتخانه مربوط می شود.

در این میان دو کشور با وزارتخانه ای با عنوان بازرگانی و توریسم و دو کشور با وزارتخانه ای با عناوین بازرگانی یا بازرگانی خارجی وجود دارد. 4 کشور نیز وجود دارد که دارای وزارتخانه ای می باشند که تنها عهده دار امور مربوط به صنایع و صنعت می باشند. کشورهایی هم وجود دارد که وظایف مربوط به صنعت و انرژی در آنها به یک وزارتخانه محول شده است.

در رابطه با وزارت صنایع و معادن و بازرگانی باید اشاره کرد که در 8 کشور اسلامی وظایف مربوط به بازرگانی و صنعت به عهده دو وزارتخانه جدا گذاشته شده و فقط 5 کشور دارای وزارتخانه ای می باشند که این دو وظیفه مربوط به یک وزارتخانه است.