هواداران دکتر قالیباف در کرمانشاه

سیاسی.فرهنگی.تحلیلی.خبری

هواداران دکتر قالیباف در کرمانشاه

سیاسی.فرهنگی.تحلیلی.خبری

خط تخریب قالیباف و روسیاهی که به زغال می ماند.

برای آنها فرقی نمی‌کند، BRT باشد و یا مترو، تونل رسالت و توحید هم جای خود را دارند، برج میلاد یا سینما آزادی و یا هر پل و بزرگراه و سینما و فرهنگسرایی که در پایتخت در حال احداث است؛ سوژه مناسبی است، سوژه ای مناسب برای تخریب. در طول ۵ سال گذشته رویکرد تخریبی و نگاه منفی نگر به فعالیت‌های سازنده مدیریت شهری پایتخت اصلی ترین رویکرد اصلی رسانه‌های رسمی و حامی دولت در این خصوص بوده که هر لحظه تأخیر و هر رویداد و حادثه‌ای در پروژه‌ها بهانه‌ای می‌شد، برای تیتر‌های آنچنانی و یک هجمه رسانه‌ای.
هنوز خاطره تخریب‌ها و تیتر‌های منفی روزنامه‌ها و سایت‌های دولتی و حامی دولت، در مورد تونل توحید از یاد نرفته است، که با آغاز احداث یک پروژه شاخص دیگر، این رسانه‌ها یکبار دیگر رویکرد یاد شده را از سر گرفته‌اند. اما آنچه حساسیت و توجه آنها را نسبت به موضوعات و فعالیت‌های مدیریت شهری و در راس آن همت جهادی مرد عملگرای پایتخت را موجب می‌شود، حجم کمی و کیفی پروژه‌ای است که نام محمد باقر قالیباف و شهرداری تهران را بر خود می‌بیند و هرچه پروژه شاخص‌تر باشد حساسیت و غلظت گفتمان تخریبی این رسانه ها هم بیشتر می‌شود. در همین راستا چند ماهی است که یک جریان حامی دولت همسو با نهاد ریاست جمهوری با بهره گیری از حجم قابل توجه بودجه و امکانات اختصاصی حوزه فرهنگ به صورت گسترده اقدام به راه اندازی سایت‌های خبری، مجله و روزنامه کرده است.
به تازگی نیز یکی از همین مجلات تازه متولد شده که غالب محتوای آن فانتزی و نزدیک به نشریات سرگرم کننده و زرد است پروژه بوستان ولایت را طی یک گزارش تصویری و مکتوب به سخره گرفته و از همین حالا بهره برداری از آن و وعده مدیران شهری را زیر سوال برده است.
این نشریه که مطالب آن بیشتر برای مخاطب قشر متوسط و مرفه جامعه تعریف شده و کمتر رنگ و بوی ارزشی داشته است برای تخریب شهرداری تهران به صورت گزینشی اشاره‌ای هم به بیانات رهبر انقلاب در مراسم آغاز احداث این بوستان داشته و مخاطب فرمایشات ایشان در مورد سوء استفاده و زمین خاری را مدیران شهری عنوان کرده است.
انتشار عکسهایی گزینشی از وضعیت فعالیت کارگر‌ها، نماهایی از قسمت‌های دور مانده از فعالیت عمرانی، تمسخر فعالیت‌های انجام شده و زیر سوال بردن وعده مدیران شهری که عملکردشان در مورد گسترش بزرگراه‌ها؛ احداث تونل شهری، ایجاد خطوط BRT، توسعه مترو… با دوره‌های قبل قابل مقایسه نیست نیز در راستای‌‌ همان رویکرد تخریبی در این مجله دنبال شده است.
این نشریه به راحتی از کنار سایر محور‌های بیانات رهبر انقلاب گذشته و هیچ اشاره‌ای به انتقاد ایشان از طرح باغ شهر‌ها که دستور رئیس جمهور را بر خود دارد نکرده است.
حال آنکه رهبر انقلاب در این مراسم فرمودند: «حالا آقایان مسئولین دولتى اینجا حضور دارند؛ من جداً از این طرح باغشهر‌ها نگرانم. آقاى رئیس جمهور هم چند بار با من مطرح کردند، به ایشان هم گفتم. من نمی‌دانم چه پیش مى‌آید، سوءاستفاده‌چى‌ها چه کار خواهند کرد. با این دید نگاه کنید که راه را باز نکنید. یک عده‌اى سوءاستفاده‌چى‌اند. هرجا که براى یک کار عام‌المنفعه‌اى در نظر گرفته می‌شود – همین آمارهائى که آقاى شهردار محترم دادند – من می‌دانم و مطمئنم که یک عده‌اى نشسته‌اند و کمین گرفته‌اند ببینند چطور می‌توانند این طعمه را بربایند. جنگلهاى اطراف شهر هست، زمینهاى جنگلى و مناطق جنگلى هست – که خب، این‌ها با زحمت زیاد و در طول سالیان زیاد به وجود آمده – نگاه‌شان به اینهاست.»
ایشان با بیان صفاتی از عملکرد شهردار تهران یادآور شده‌اند: «طرحهاى فضاى سبزِ اینجا – حالا آقاى شهردار محترم گفتند، قبلاً هم من گزارشش را دیدم – نزدیک سیصد هکتار زمین است؛ این خیلى مهم است. ایشان می‌گویند می‌خواهیم دویست و بیست هکتارش را فضاى سبز درست کنیم. شما باید مواظب آن بقیه باشید. هشتاد هکتار زمین وسط شهر، چیز کمى نیست. اینجا زمینهائى است که متر مترش محاسبه دارد. شما اینجا هشتاد هکتار زمین دارید؛ مراقب باشید که چه اتفاقى بناست براى این زمین‌ها بیفتد. شما‌ها بحمداللَّه خودتان پاکید، اهل هیچگونه استفاده‌ى سوء نیستید؛ اما اینجور نیست که تمام محیط زندگى، خالى از آدمهاى سوءاستفاده‌جو باشد. مراقب باشید طرحهائى که می‌خواهید اینجا اجرا کنید، از بیرون محیطِ شما‌ها برایش طراحى نشده باشد؛ با بعضى از توجیه‌هاى گوناگون، توجیه‌هاى اقتصادى، تأسیس مرکز تجارى. همین طور بقیه‌ى جا‌ها. حالا اینجا بزرگ‌ترین است، اینجا مهم‌ترین است، اما تهران باز هم مراکز دیگر دارد؛ مراکزى که می‌توان در آن‌ها فضاى سبز درست کرد، می‌توان فضاى تنفسى براى تهران درست کرد، می‌توان ریه‌هاى تهران را تقویت کرد. حقیقتاً ریه‌هاى تهران ضعیف است.
پس از این مراسم و در راستای فرامین رهبر انقلاب، عملیات احداث بوستان ولایت که بزرگ‌ترین بوستان کشور و خاورمیانه است به صورت شبانه روزی آغاز شده و این در حالی است که در اقدامی سوال برانگیز طرح باغشهر‌ها به نوعی توسط دستگاه‌های دولتی بر خلاف تذکر رهبری دنبال می‌شود».
دولتمردان در این سال‌ها چه در رسانه‌هایشان و چه در عملکردشان به نوعی با مدیریت شهری پایتخت صف بندی کرده‌اند، که گویی شهرداری تهران رقیب دولت است و هر موفقیت شهرداری شکستی در کارنامه دولتیان محسوب می‌شود.
آقای خاص و حامیانش ترس فردای خود را دارند و از این رو رسانه‌هایشان را دست به کار کرده‌اند و از همین حالا هر نقطه و هر رویداد و فعالیتی که به نوعی عملکرد شهرداری را نمایان می‌کند مورد تخریب قرار می‌دهند هرچند بوستان ولایت نیز همانند تونل رسالت و تونل توحید و صد‌ها پروژه افتتاح شده در این سال‌ها به کوری چشم بدخواهان در کوتاه ترین فاصله ممکن به بهره برداری می‌رسد و روسیاهی این تخریب‌ها می‌ماند برای همانهایی که اظهارات سخیف و نابخردانه اشان هم قلب اصولگرایان راستین و دلسوزان نظام را به درد آورده و هم مضحکه ای شده برای جریان ضد انقلاب خارج نشین!  

نظرات 1 + ارسال نظر
م.صادق سه‌شنبه 30 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 04:57 ب.ظ http://persland.persianblog.ir

حالا من نفهمیدم قالیباف چه ربطی به کرمانشاه داره. یا فامیلشی یا .... میشه دلیلشو بگی. حداقل جایی کار نمیکنه که به کشور ربط داره تو شهرداری تهرانه

با سلام دوست گرامی یک شخصیت سیلسی متعلق به کل کشور است نه یک شهر خاص ولی سنگر خدمت فرق میکنر در ناجا یا سپاه یا شهرداری از سایتهای ما دیدن کنید
www.ghalibaf.ir
www.havadar.ir
www.mardeamal.com
با تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد