هواداران دکتر قالیباف در کرمانشاه

سیاسی.فرهنگی.تحلیلی.خبری

هواداران دکتر قالیباف در کرمانشاه

سیاسی.فرهنگی.تحلیلی.خبری

آقای رویانیان، سند 110 هم به نام شما! دیگر چه می خواهید؟

این درحالی است که به گواه رسانه‌ها، رویانیان تنها در زمانی که دکتر قالیباف فرمانده نیروی انتظامی بود، به عنوان اولین فرمانده پلیس تازه تاسیس ۱۱۰ منصوب شدو تا ۱۳۸۰ رییس مرکز فوریتهای پلیسی بوده‌ است، اما وی طراحی و راه اندازی پلیس ۱۱۰ را به نام خود می‌داند! ...
 محمد رویانیان چهره‌ای آشنا برای رسانه‌های کشور است. سردار رویانیان فرمانده سابق پلیس راهنمایی و رانندگی است که از سال ۱۳۸۷ با حکم محمود احمدی‌نژاد به ریاست ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت منصوب شد و تا امروز، با حکم جدیدی که برای مدیر عاملی تیم فوتبال پرسپولیس دریافت کرد، همزمان مسئولیت هر دو رده بالای مدیریتی را بر عهده دارد.

اظهار نظر‌های ضد و نقیض وی و مسئولان باشگاه پرسپولیس بعد از حضور رویانیان دراین تیم فوتبال، حرف و حدیث‌های بسیاری را برای وی به همراه داشت از ۲ شغله و حتی ۳شغله بودن وی تا استقلالی بودنش در دوران حضور در ناجا.
ادامه مطلب ...

آیت الله مهدوی کنی از باقیات و صالحات سردارمان گفت

آیت الله مهدوی کنی از باقیات و صالحات سردارمان گفت

خداوند این توفیق را به دکتر قالیباف و مجموعه شهرداری تهران داده که مساجد متعددی در سطح شهر ساخته‌اند که باقیات و صالحات آن برایشان خواهد ماند

  این جملات از زبان آیت‌الله مهدوی کنی؛

رئیس مجلس خبرگان رهبری در مورد سردار .... نه... دکتر قالیباف بود


  اگر فردی از شهروندان از صراط مستقیم منحرف شود، بنده به‌عنوان یک خدمت‌گزار نیز در این مساله سهیم هستم، چرا که من هم وظیفه‌ای به‌دوشم بوده که شاید کوتاهی کرده باشم، همان‌گونه که ممکن است پدر و مادر، مسجد، مدرسه و معلم آن کوتاهی کرده باشند.اگر امروز تربیت، تزکیه و اصلاح جامعه مطرح باشد، همه جامعه هم آن‌را در اولویت قرار می‌دهد، از همین‌رو ست که ما به‌عنوان شهرداری باید به‌موضوعات فرهنگی با محوریت مسجد و تفکر مسجدی توجه کنیم. احداث مجموعه فرهنگی مذهبی امام رضا(ع) اقدامی در همین راستا است. اوقات فراغت جوانان تا سالخوردگان در همه محلات و همه سطوح باید مدنظر باشد. این مرکز فرهنگی و مذهبی که نگین آن مسجد و اساس آن بر نماز گذاشته شده است؛ تنها یک مسجد نیست و نباید با نماز تعطیل شود، بلکه باید در طول روز به‌همه خانواده‌ها و جوانان خدمت‌رسانی کند.


و این هم جملات دکتر ما ... کاش این همه دولت و نهاد فرهنگی  و ... (چون خیلی زیاد هستن به توان n)  های ما هم این طور دیدگاه فرهنگی درستی داشته باشند. 

عکسهایی از دکتر قالیباف در عملیات کربلای 1

عکسهایی از دکتر قالیباف در عملیات کربلای 1

سمت راست دکتر قالیباف: شهید فرومندی و آقای باقر زاده (بیسیم چی) – عملیات کربلای ١، ارتفاعات قلاویزان

عملیات کربلای ١، ارتفاعات قلاویزان

مصاحیه با دکتر قالیباف فرمانده لشگر نصر ٥ سپاه پاسداران پس از فتح ارتفاعات قلاویزان توسط رزمندگان اسلام، سمت راست دکتر: آقای میثمی بیسیم چی لشگر

دکتر قالیباف پس از فتح ارتفاعات قلاویزان توسط رزمندگان اسلام

قابل توجه پرچم داران حل مشکل ترافیک و مترو

حوزه ترافیک ۱۷ یا ۱۸ صاحب دارد و اگر داوطلبی برای حل این مشکل وجود نداشت؛ من حاضرم این مسئولیت را بپذیرم و این معضل را برای همیشه حل کنم.
شهردار تهران دکتر قالیباف

تحولی دیگر در نهضت خدمت رسانی

تحولی دیگر در نهضت خدمت رسانی/قالیباف: بالغ بر ۵ میلیون متر مربع فضای مذهبی، فرهنگی و ‌ورزشی در تهران احداث شده است

a14

شهردار تهران گفت: اگر عکس های هوایی شهر تهران در ۱۲ تا ۱۳ سال قبل را ببینید متوجه تفاوت فضای سبز امروز با آن زمان می شوید که قطعا مردم نیز، این دگرگونی را در سطح شهر احساس می کنند و به وضوح می بینند.‌
به گزارش “تهران سما ” دکتر محمد باقر قالیباف در حاشیه مراسم افتتاح آبشار تهران در منطقه ۲۲ در جمع خبرنگاران با بیان این که توجه به دامنه کوه های البرز از برنامه های جدی شهرداری است، ‌گفت:از منطقه دارآباد که تراز ۱۸۰۰ متر از سطح دریا دارد تا منطقه ۲۲ که از سطح دریا تراز ۱۴۰۰ متر دارد به عنوان منطقه کوهسار پیش بینی شده و طرح هایی نیز برای آن در نظر گرفته شده که عمدتا از غرب تهران در مناطق ۵ و ۲۲ آغاز شده است.

ادامه مطلب ...

آقای حسینیان! به جای وحدت شکنی، از مقدسات کمتر مایه بگذارید!

اگر نگوییم که «موضع گیری های شما، هر وقت که فتنه به سمت خاموشی می رفت سبب شعله ورتر شدن آن می شد» و چشممان را بهبندیم بگوییم که «واقعا فتنه را شما خواباندید»، در تاریخ جا مانده اید و از زمان عقبید! فتنه جدید را دریابید که وکیل الدوله ها به وجودش آوردند! آن فتنه هم با ایجاد تفرقه بین نیروهای سابقه دار نظام شروع شد و می بینیم که جبهه پایداری هم با ایجاد تفرقه بین چهره های موجه اصولگرا آغاز کرد! نکند که سرانجام هر دوی شما یک چیز باشد.

ادامه مطلب ...

دکتر قالیباف در مراسم افتتاح آبشار تهران

دکتر قالیباف در مراسم افتتاح آبشار تهران :آبگیری دریاچه مصنوعی ؛ بهار 91 / تبدیل دامنه البرز به یک تفرج گاه بزرگ چند میلیون نفری

شهردار تهران با بیان این که رشته کوه البرز مایه حیات شهر تهران است و تبدیل آن به یک تفرج گاه بزرگ چند میلیونی برای شهروندان از برنامه های شهرداری است ،‌از آب گیری دریاچه مصنوعی این منطقه در بهار سال اینده خبر داد

دکتر محمد باقر قالیباف در مراسم افتتاح آبشار تهران و 22 پروژه عمرانی منطقه 22 که با حضور ‌جمعی از نمایندگان مجلس و اعضای شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد ، ضمن تشکر از همه افرادی که در احداث این پروژه همکاری داشتند ، ‌گفت : ‌بازدیدهای مختلفی در این مدت از این پروژه داشتم و حتی در هوای گرم تابستان و ماه رمضان که کار به سختی انجام می شود عشق و علاقه بود که را جلو می برد و من دستان صادق و گمنامی که در این پروژه تلاش داشتند را می بوسم.

وی افزود :‌ ما هر پروژه ای که احداث می کنیم موجب مشکلاتی برای مردم می شود اما این پروژه با توجه به موقعیت خود ، مشکلات کمتری برای شهروندان ایجاد کرد و به جز مسائل حمل و نقل که سنگ هایی بعضا چند تنی جابه جا می شدند مشکلات کمتری نسبت به بقیه پروژه ها برای شهروندان داشت .

قالیباف با ابراز امیدواری از این که با همکاری دولت ،‌مجلس و مردم و نخبگان آینده بهتری برای شهر رقم بخورد ، ‌اظهار کرد :‌همه شهرهای بزرگ دنیا که پیشرفت کردند با تکیه به عاملی طبیعی ادامه حیات دادند به طوری که یا رودخانه بزرگی از کنار آنها عبور می کرده و یا در کنار دریا و ساحلی قرار داشتند که از طریق آن به اقصی نقاط دنیا ارتباط داشتند ، ‌اما امروز در تهران هیچیک از این عوامل وجود ندارد و مهم ترین عاملی که در اختیار ماست و می توانیم از همه منافع آن استفاده کنیم رشته کوه البرز است که مایه حیات شهر است .

شهردار تهران با اشاره به تحقیقات انجام شده در این زمینه خاطر نشان کرد : ما راهی نداریم جز این که همه حیات طبیعی را برای 10 میلیون جمعیت دشت تهران از این رشته کوه بگیریم و خدا را شاکریم که در طرح جامع به این موضوع توجه جدی شده است .

قالیباف با اشاره به مشکلات موجود در این زمینه گفت : ‌در این دوره از ساخت و سازهای غیر قانونی در دامنه البرز جلوگیری شده و این کار مانند گذشته لجام گسیخته نیست .

وی خاطر نشان کرد :‌ در برنامه ماست تا دامنه البرز به یک تفرج گاه بزرگ چند میلیونی برای مردم تهران تبدیل شود و این ظرفیت وجود دارد که برنامه تا دارآباد ادامه یابد.

قالیباف افزود : در منطقه 5 در همسایگی منطقه 22 پروژه هایی شروع شده که قطعا نیاز به حمایت ها ی مالی بیشتری است و در منطقه 22 نیز این کار آغاز شده و قصد داریم این را بگوییم که پارک آبشاری که در این منطقه احداث شده نقطه بسیار کوچکی از دامنه البرز در این منطقه است و قادر هستیم همه این پهنه را به این قابلیت برسانیم تا تفرج گاه همه مردم تهران باشد و محیط طبیعی آن را حفظ کرده و گسترش دهیم .

شهردار تهران در ادامه اظهار کرد : آبی که از مجموعه البرز وارد شهر تهران می شود حتی در تابستان گرم شهر ، بالغ بر 1600 قنات پرآب از قسمت زیرین البرز را تغذیه می کند ، ‌اما متاسفانه ما برای آن برنامه مشخصی نداریم و حتی در بسیاری جاها ظاهرا برای ما مزاحمت نیز ایجاد می کند .

وی افزود : ‌امیدواریم  این ظرفیت در شهر تهران ایجاد شود تا این قنات ها که گاهی برای ما تبدیل به تهدید شدند به فرصت تبدیل شوند و رود دره های شهر را با روش های مختلفی مانند آبخیزداری احیا کنیم .

قالیباف تصریح کرد : ‌هرچه این هفت رود دره شهر آب دار تر شود هر چند اگر آب محدودی داشته باشند در رفت و برگشت این آب از آن استفاده می شود که این اقدام از برنامه های جدی ماست .

شهردار تهران با اشاره احداث دریاچه مصنوعی این منطقه ، ‌گفت : بعد از جنگ به ما گفتند که قرار است دریاچه ای در این نقطه احداث شود ، ‌اما این کار سالیان سال انجام نشد و تا دو سال پیش حتی همکاران خود ما باور نداشتند که این کار شدنی است اما از یکسال پیش اراده جدی بر این کار قرار گرفت تا این پروژه قدیمی شهر را پیگیری کنیم .

وی تصریح کرد : بر اساس قولی که به من داده شده است سال آینده و در بهار 91 دریاچه مصنوعی آبگیری خواهد شد .

قالیباف توجه به منابع انسانی و طبیعی را از دغدغه های همیشگی شهرداری تهران دانست و افزود : در حوزه منابع انسانی توجه به اخلاق و آموزش بر محور و جوهره دین و در حوزه منابع طبیعی توجه به نعمت های الهی که خداوند به ما داده است مورد توجه است  تا به دست خود این نعمات را از بین نبریم و آن را حفظ و گستر ش دهیم  و به محیط زیست به عنوان موضوعی جدی و دستور اسلامی توجه کنیم .  

دکتر قالیباف در کنگره 1200 شهید

دکتر قالیباف در کنگره 1200 شهید:تداوم راه شهدا در اثبات کارآمدی دین در اداره جامعه

شهردار تهران با بیان اینکه آمریکا امروز در اوج ذلت است ، این خواری را به برکت خون شهدا دانست و گفت : تا زمانی که ما در مسیر اهل بیت (ع) و فرهنگ جهاد و شهادت حرکت کنیم ، عزت دنیوی و اخروی داریم و باید بدانیم تا زمانی که در سایه نظام اسلامی و ولایی حرکت کنیم ، پیروزی از آن ماست .

دکتر محمد باقر قالیباف شب گذشته با حضور در سومین کنگره 1200 شهید والامقام منطقه 18 که با عنوان "ستارگان جاوید" در مجموعه ورزشی شهیدان اسماعیلی و با حضور گسترده شهروندان برگزار شد ، با بیان این مطالب افزود : توفیق بزرگی است که از شهدا یاد می کنیم ؛ به تعبیر مقام معظم رهبری یاد شهید و ذکر شهید اجر شهادت دارد .

وی ادامه داد : بدون شک خانواده معظم شهدا بعد از شهدا در رده ای هستند که مکلفیم قدر آن ها را بدانیم و احترام شان را داشته باشیم و همه ما خود را مدیون شهدا ، خانواده آنان و ایثارگران بدانیم .

قالیباف افزود : شهدای گرانقدر ما بدون شک به یقین رسیدند و در مقابل اسلام تسلیم شدند ، هرکس که به یقین رسید بدون شک اسلام را تصدیق می کند ، بعد اقرار می کند به اسلام و پس از اقرار او مسئولیت پذیر شده ، احساس وظیفه کرده و نمی تواند در مقابل هر موضوعی بی تفاوت باشد.

شهردار تهران اضافه کرد : وقتی فردی احساس مسئولیت کرد و ندای ولی فقیه و امام خود را شنید که فرمود "رفتن به جبهه واجب کفایی است" ، احساس کرد اینجاست که باید برود و اسلام را یاری کند ، حال از همه دنیا می گذرد ، دامان و آغوش گرم پدر و مادر را رها کرده و با آنان وداع می کند ، از همسر و فرزند می گذرد ، در میدان جنگ حضور می یابد و به امام خود لبیک می گوید .

شهدا درک واقعی از اسلام داشتند

قالیباف با بیان این که شهدا درک درست و واقعی از اسلام داشتند ، تصریح کرد : شهید کسی است که اسلام را آن چنان که اهل بیت (ع) و فقها به ما آموختند ، درک کند .

وی در ادامه با اشاره به رشادت ها و جان فشانی های شهدای والامقام و رزمندگان غیور ، خاطرنشان کرد : شهدای ما آن هایی هستند که وقتی در میدان مین در حال بازکردن معبری بودند ، اگر تیری به پایشان اصابت می کرد ، حاضر نبودند صدایی از آن ها بلند شود زیرا نمی خواستند دشمن متوجه حضور رزمندگان شود.

شهردار تهران ادامه داد : آن زمان عزیزی داشتیم که چشمش به طور کامل از حدقه بیرون آمده بود اما تا صبح با چفیه چشمش را بست و ایستادگی کرد .

قالیباف خاطرنشان کرد : درک واقعی از اسلام اینجاست که یکی از فرماندهان جنگ در چزابه ، هنگامی که تیر به او اصابت کرد می خواستیم تخلیه اش کنیم اما اجازه نداد و گفت "در این شرایط امکان تخلیه من وجود ندارد ، فقط تکه پارچه ای روی من بکشید مبادا بچه ها ببینند که فرمانده گردان شان افتاده و روحیه شان را از دست بدهند."

شهردار تهران با بیان این که این ها نمونه ای از درک واقعی اسلام است ، یادآور شد : امروز افتخار و عزت خود را به برکت امام (ره) ، شهدا و خانواده معظم شهدا داریم.

وی اضافه کرد : اگر به تاریخ گذشته ایران قبل از استقرار نظام جمهوری اسلامی نگاه کنیم می بینیم در هر دوره ای هر کشوری به ما هجمه کرد ، بخشی را برد . آن زمان ایران را با قراردادهای ننگین ترکمانچای و گلستان می شناختند . اما بعد از انقلاب هنگامی که تمام دنیا در کنار هم قرار گرفتند و به کشورمان حمله کردند ، به برکت نظام ولایی و درک و فهم درست از اسلام و فرهنگ اهل بیت (ع) حتی یک متر از خاک و سرزمین ما جدا نشد ، از این رو دیگر دنیا ما را با قرارداد ننگین ترکمانچای نمی شناسد بلکه به برکت امام (ره) و خون شهدا ما را با "فتح خرمشهر" می شناسند.

امنیت امروز ما به برکت خون شهداست

قالیباف ادامه داد : اگر امروز در شرایطی که همه منطقه در بحران قرار گرفته ، کشور ما در مخالفت با آمریکا و دشمنان ایستاده و در بستر امنیت زندگی می کنیم این ها به برکت خون شهدای مظلومی است که در دوران دفاع مقدس ریخته شده . امروز امنیتی داریم که کسی جرات تهاجم به کشور را ندارد.

دشمن با فشار اقتصادی قصد مقابله با ما را دارد

به گفته وی ، دشمن امروز توطئه را طور دیگری طراحی می کند و با محاصره و فشار اقتصادی قصد مقابله با ما را دارد .

قالیباف با اشاره به روزهای سخت جنگ و سرکوفت دشمنان ، گفت : بر ما روزهای سختی گذشت ، حتی روزهایی که ما قطعنامه را پذیرفتیم و حضرت امام (ره) فرمودند " شما با خدا معامله کردید" ، "من جام زهر را سر می کشم" . خیلی ها خوشحال شدند و متلک می گفتند ولی هرگز آن روز را ندیدند که به برکت خون شهدا انقلاب ما کجاها را فتح کرده . مگر ما نمی خواستیم حزب بعث را از بین ببریم و یک نظام اسلامی داشته باشیم ، امروز به برکت خون شهدا و رشادت ها یک حکومت اسلامی شیعی در عراق حاکم است.

شهردار تهران با بیان این که امروز قدردان ، دستبوس و خدمتگزار تک تک خانواده های معظم شهدا هستیم ، اظهار داشت : تا روزی که جان در بدن داشته باشیم ، بر عهدی که با شهدا ، دوستان شهیدمان و همرزمان دوران دفاع مقدس بسته ایم ایستاده ایم و در همان راه و مسیر حرکت می کنیم و می دانیم که امروز تداوم راه شهدا در اثبات کارآمدی دین در اداره جامعه است .

به اعتقاد قالیباف اگر دیروز جنگیدن مهمترین وظیفه ما بود ، امروز مهمترین وظیفه ما خدمت صادقانه به مردم و تحقق آرمان های شهداست.

وی با بیان اینکه اگر اسلام در مسند حکومت باشد زندگی مادی و معنوی انسان ها تضمین می شود ، از تمامی دست اندرکاران برگزاری این کنگره قدردانی و اظهار امیدواری کرد تا این کنگره هر سال نسبت به سال قبل با شکوه تر برگزار شود.

قالیباف: 2 بوستان ویژه بانوان در دست احداث

در منطقه 22 مجتمع فرهنگی امام علی (ع) با مساحت 7700 متر مربع بنا ی مفید جدای از سرای محلات و سالن های تئاتر و غیره افتتاح شد و این نوع اقدامات از ضروریات شهر تهران است که هرچند نسبت به گذشته توسعه یافته است و بسیار قابل قبول است اما باید بیشتر توسعه یابد .
تهران سما: شهردار تهران گفت : اگر عکس های هوایی شهر تهران در 12 تا 13 سال قبل را ببینید متوجه تفاوت فضای سبز امروز با آن زمان می شوید که قطعا مردم نیز این دگرگونی را در سطح شهر احساس می کنند و به وضوح می بینند.‌

دکتر محمد باقر قالیباف در حاشیه مراسم افتتاح آبشار تهران در منطقه 22 در جمع خبرنگاران با بیان این که توجه به دامنه کوه های البرز از برنامه های جدی شهرداری است ، ‌گفت : از منطقه دارآباد که تراز 1800 متر از سطح دریا دارد تا منطقه 22 که از سطح دریا تراز 1400 متر دارد به عنوان منطقه کوهسار پیش بینی شده و طرح هایی نیز برای آن در نظر گرفته شده که عمدتا از غرب تهران در مناطق 5 و 22 آغاز شده است.

وی افزود : در منطقه 5 این کار با جدیت پیگیری می شود و بوستان آبشار در منطقه 22 نیز به این منظور پیش بینی شده است و امیدواریم در مجموع این اقدامات بتواند دامنه البرز را تبدیل به تفرج گاه بزرگی برای مردم تهران کند .

قالیباف تصریح کرد : با این کار علاوه بر آن که از رشد غیر منطقی ساخت وسازها در منطقه شمال جلوگیری می شود ، آرامش روحی و روانی و جسمی مناسبی نیز برای گذران اوقات فراغت شهروندان ایجاد می شود .

شهردار تهران با تاکید بر این که ایجاد فضاهای فرهنگی و توسعه فضاهای سبز در کاهش آسیب های اجتماعی نقش به سزایی دارد ،‌ افزود :‌ به ویژه در تهران که مردم عمدتا در آپارتمان ها زندگی می کنند و فضای باز کمتری دارند و در محیط های کوچک تر زندگی می کنند این که بتوانند در محیط های مناسبی اوقات فراغت خود را بگذرانند از ضروریات است و قطعا اگر چنین مراکزی نباشد به سمت مشکلات اجتماعی سوق پیدا می کنند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در این زمینه خاطر نشان کرد :‌ توسعه فضاهای فرهنگی ، درالقرآن ها ، ‌مراکز کامپیوتر ،‌ سرای محلات ،‌ و سالن های ورزشی بانوان و آقایان به طور مجزا از برنامه های قطعی شهرداری است.

شهردار تهران تصریح کرد :‌ مراکز و مجتمع های فرهنگی ، ‌ورزشی و مذهبی تا کنون بالغ بر 5 میلیون متر مربع در تهران احداث شده که این از افتخارات شهرداری است.

قالیباف افزود : در منطقه 22 مجتمع فرهنگی امام علی (ع) با مساحت 7700 متر مربع بنا ی مفید جدای از سرای محلات و سالن های تئاتر و غیره افتتاح شد و این نوع اقدامات از ضروریات شهر تهران است که هرچند نسبت به گذشته توسعه یافته است و بسیار قابل قبول است اما باید بیشتر توسعه یابد .

به گفته وی هم اکنون هر شهروند می تواند با طی مسافت 500 تا 600 متر به اطراف محل سکونت خود به یکی از این مراکز ورزشی ،‌فرهنگی و مذهبی برسد .

قالیباف در پاسخ به سوالی مبنی بر این که توسعه فضاهای سبز چه میزان در کاهش آلودگی هوا موثر است ، ‌گفت : فضای سبز آنچنان که فکر می کنیم نقش موثری در کاهش آلودگی هوا ندارد ‌ ،زمانی که شهری بیش از چهار میلیون خودرو دارد و سالانه 500 تا 600 هزار خودرو به شهر اضافه می شود و همچنین بخش عمده ای از قطب صنعتی کشور در غرب تهران وجود دارد که ایجاد آلودگی می کند و با توجه به جریان غرب به شرق وزش باد ، ‌قطعا با چند صد هزار درخت و چند میلیون درختی که در شهر کاشته می شود آلودگی های صوتی و هوا برطرف نمی شود .

وی با تاکید بر این که برای معضل آلودگی هوا باید تدبیر جدی اندیشیده شود ،‌گفت : توسعه فضای سبز بیشتر به منظور تلطیف هوا به ویژه در گرمای تابستان انجام می شود .

شهردار تهران با بیان این که هم اکنون سرانه فضای سبز هر فرد حدود 13 متر است ،‌ خاطر نشان کرد : در شهر تهران فضاهای عمومی اعم از پارک ها ،‌ فضاهای سبز و غیره به 24 تا 25 متراست و عمدتا تمرکز ما بر رود دره هاست .

وی افزود : ‌اگر عکس های هوایی شهر تهران در 12 تا 13 سال قبل را ببینید متوجه تفاوت فضای سبز امروز با آن زمان می شوید که مردم نیز آن را در سطح شهر احساس می کنند و آن را می بینند .

قالیباف در ادامه با بیان این که پارک آبشار فضایی کاملا عمومی است و همه شهروندان می توانند از آن استفاده کنند ، اظهار کرد : به ویژه در روزهای پنجشنبه و جمعه شهروندان علاوه بر کوهپیمایی می توانند از فضای پارک نیز استفاده کنند و با توجه به وجود 8  برکه در این مکان ، ‌کودکان ، ‌کهنسالان و معلولان می توانند از برکه هایی که در قسمت پایینی این آبشار است استفاده کنند .

وی توجه به اوقات فراغت شهروندان را از اولویت های شهرداری دانست و افزود : توسعه فضاهای مناسب اوقات فراغت از اقداماتی است که انجام می شود تا شهروندان چنانچه شرایط اقتصادیشان اجازه دهد و دو شیفت مجبور به کار نباشند بتوانند از این فضاها استفاده کنند و شهرداری در همه حوزه های مطالعاتی ،‌فرهنگی ،‌ورزشی و مذهبی مورد نیاز برای گذران اواقت فراغت شهروندان برنامه ریزی کرده است .

قالیباف در ادامه تصریح کرد : عمده پارک هایی که احداث شده است خانوادگی است و حتی پارک هایی نیز ویژه بانوان احداث شده است که تا کنون سه پارک آن به بهره برداری رسیده است و دو پارک دیگر نیز در غرب در منطقه 5 یا 22 و در شرق در منطقه 4 برای بانوان احداث خواهد شد.