هواداران دکتر قالیباف در کرمانشاه

سیاسی.فرهنگی.تحلیلی.خبری

هواداران دکتر قالیباف در کرمانشاه

سیاسی.فرهنگی.تحلیلی.خبری

دکتر قالیباف در مراسم افتتاح آبشار تهران

دکتر قالیباف در مراسم افتتاح آبشار تهران :آبگیری دریاچه مصنوعی ؛ بهار 91 / تبدیل دامنه البرز به یک تفرج گاه بزرگ چند میلیون نفری

شهردار تهران با بیان این که رشته کوه البرز مایه حیات شهر تهران است و تبدیل آن به یک تفرج گاه بزرگ چند میلیونی برای شهروندان از برنامه های شهرداری است ،‌از آب گیری دریاچه مصنوعی این منطقه در بهار سال اینده خبر داد

دکتر محمد باقر قالیباف در مراسم افتتاح آبشار تهران و 22 پروژه عمرانی منطقه 22 که با حضور ‌جمعی از نمایندگان مجلس و اعضای شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد ، ضمن تشکر از همه افرادی که در احداث این پروژه همکاری داشتند ، ‌گفت : ‌بازدیدهای مختلفی در این مدت از این پروژه داشتم و حتی در هوای گرم تابستان و ماه رمضان که کار به سختی انجام می شود عشق و علاقه بود که را جلو می برد و من دستان صادق و گمنامی که در این پروژه تلاش داشتند را می بوسم.

وی افزود :‌ ما هر پروژه ای که احداث می کنیم موجب مشکلاتی برای مردم می شود اما این پروژه با توجه به موقعیت خود ، مشکلات کمتری برای شهروندان ایجاد کرد و به جز مسائل حمل و نقل که سنگ هایی بعضا چند تنی جابه جا می شدند مشکلات کمتری نسبت به بقیه پروژه ها برای شهروندان داشت .

قالیباف با ابراز امیدواری از این که با همکاری دولت ،‌مجلس و مردم و نخبگان آینده بهتری برای شهر رقم بخورد ، ‌اظهار کرد :‌همه شهرهای بزرگ دنیا که پیشرفت کردند با تکیه به عاملی طبیعی ادامه حیات دادند به طوری که یا رودخانه بزرگی از کنار آنها عبور می کرده و یا در کنار دریا و ساحلی قرار داشتند که از طریق آن به اقصی نقاط دنیا ارتباط داشتند ، ‌اما امروز در تهران هیچیک از این عوامل وجود ندارد و مهم ترین عاملی که در اختیار ماست و می توانیم از همه منافع آن استفاده کنیم رشته کوه البرز است که مایه حیات شهر است .

شهردار تهران با اشاره به تحقیقات انجام شده در این زمینه خاطر نشان کرد : ما راهی نداریم جز این که همه حیات طبیعی را برای 10 میلیون جمعیت دشت تهران از این رشته کوه بگیریم و خدا را شاکریم که در طرح جامع به این موضوع توجه جدی شده است .

قالیباف با اشاره به مشکلات موجود در این زمینه گفت : ‌در این دوره از ساخت و سازهای غیر قانونی در دامنه البرز جلوگیری شده و این کار مانند گذشته لجام گسیخته نیست .

وی خاطر نشان کرد :‌ در برنامه ماست تا دامنه البرز به یک تفرج گاه بزرگ چند میلیونی برای مردم تهران تبدیل شود و این ظرفیت وجود دارد که برنامه تا دارآباد ادامه یابد.

قالیباف افزود : در منطقه 5 در همسایگی منطقه 22 پروژه هایی شروع شده که قطعا نیاز به حمایت ها ی مالی بیشتری است و در منطقه 22 نیز این کار آغاز شده و قصد داریم این را بگوییم که پارک آبشاری که در این منطقه احداث شده نقطه بسیار کوچکی از دامنه البرز در این منطقه است و قادر هستیم همه این پهنه را به این قابلیت برسانیم تا تفرج گاه همه مردم تهران باشد و محیط طبیعی آن را حفظ کرده و گسترش دهیم .

شهردار تهران در ادامه اظهار کرد : آبی که از مجموعه البرز وارد شهر تهران می شود حتی در تابستان گرم شهر ، بالغ بر 1600 قنات پرآب از قسمت زیرین البرز را تغذیه می کند ، ‌اما متاسفانه ما برای آن برنامه مشخصی نداریم و حتی در بسیاری جاها ظاهرا برای ما مزاحمت نیز ایجاد می کند .

وی افزود : ‌امیدواریم  این ظرفیت در شهر تهران ایجاد شود تا این قنات ها که گاهی برای ما تبدیل به تهدید شدند به فرصت تبدیل شوند و رود دره های شهر را با روش های مختلفی مانند آبخیزداری احیا کنیم .

قالیباف تصریح کرد : ‌هرچه این هفت رود دره شهر آب دار تر شود هر چند اگر آب محدودی داشته باشند در رفت و برگشت این آب از آن استفاده می شود که این اقدام از برنامه های جدی ماست .

شهردار تهران با اشاره احداث دریاچه مصنوعی این منطقه ، ‌گفت : بعد از جنگ به ما گفتند که قرار است دریاچه ای در این نقطه احداث شود ، ‌اما این کار سالیان سال انجام نشد و تا دو سال پیش حتی همکاران خود ما باور نداشتند که این کار شدنی است اما از یکسال پیش اراده جدی بر این کار قرار گرفت تا این پروژه قدیمی شهر را پیگیری کنیم .

وی تصریح کرد : بر اساس قولی که به من داده شده است سال آینده و در بهار 91 دریاچه مصنوعی آبگیری خواهد شد .

قالیباف توجه به منابع انسانی و طبیعی را از دغدغه های همیشگی شهرداری تهران دانست و افزود : در حوزه منابع انسانی توجه به اخلاق و آموزش بر محور و جوهره دین و در حوزه منابع طبیعی توجه به نعمت های الهی که خداوند به ما داده است مورد توجه است  تا به دست خود این نعمات را از بین نبریم و آن را حفظ و گستر ش دهیم  و به محیط زیست به عنوان موضوعی جدی و دستور اسلامی توجه کنیم .  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد