هواداران دکتر قالیباف در کرمانشاه

سیاسی.فرهنگی.تحلیلی.خبری

هواداران دکتر قالیباف در کرمانشاه

سیاسی.فرهنگی.تحلیلی.خبری

اعتراض قالیباف به عکس های تمجید آمیز از وی

ایستگاه مترو کهریزک ، امروز با حضور شهردار تهران و جمعی از مسئولین افتتاح شد. این مراسم  با حاشیه هایی همراه بود  و محمد باقر قالیباف  نسبت به نصب تعداد زیادی عکس  تمجید آمیز از وی  اعتراض کردو مدیر مربوطه را توبیخ نمود.


در مراسم افتتاح ایستگاه مترو کهریزک، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا اقدام به نصب تعداد زیادی عکس از شهردار تهران کرده بود که با واکنش شهردار روبه رو شد و وی دستور به جمع آوری آن‌ها داد. همچنین شهردار در جلسه افتتاح دستور داد که تمام هزینه‌ها این تبلیغات از حساب شخصی مدیر مربوطه به بیت‌المال بازگردانده شود.

وی گفت : پول این بنرها از بیت المال پرداخت شده که اخلاقی نیست و باید هزینه آن ها را مدیرعامل بهشت زهرا(س) از حساب شخصی خود پرداخت کند.
 
این اقدام مدیر متخلف در حالی است که محمدباقر قالیباف از ابتدای سال به سازمان‌های شهرداری بخشنامه کرده است که از عکس و گفته‌های مبالغه‌آمیز درباره وی در مراسم مختلف استفاده نشود.

در ادامه مراسم شهردار تهران  به سخنرانی پرداخت.به گزارش تهران سما  شهردار تهران با بیان این که تا مهر ماه ایستگاه متروی تجریش به بهره برداری می رسد و با این افتتاح اولین خط متروی پایتخت به طور کامل در اختیار مردم قرار می گیرد گفت : توافقاتی در مورد ادامه مسیر خط یک مترو از حرم مطهر تا فرودگاه امام خمینی (ره) صورت گرفته که در صورت نهایی شدن توافقات ، حداکثر طی 18 ماه مترو را به فرودگاه امام می رسانیم.
ادامه مطلب ...

فردا مترو به جنوبی‌ترین نقطه تهران می‌رسد

با حضوردکتر قالیباف، فردا مترو به جنوبی‌ترین نقطه تهران می‌رسد
ایستگاه کهریزک در ادامه توسعه جنوبی خط یک متروی تهران، فردا -۲۹ تیر ماه- با حضور دکتر محمد باقر قالیباف، شهردار تهران به بهره‌برداری می‌رسد.
به گزارش خبرنگار «شهر»، مسیر این بخش از خط یک مترو از ایستگاه حرم مطهر آغاز و به سمت جنوب با عبور از ضلع غربی بهشت زهرا به ایستگاه کهریزک منتهی می‌شود. با اجرای این مسیر تا کهریزک طول خط یک متروی تهران به ۴۰ کیلومتر خواهد رسید.
با بهره‌‌برداری از ایستگاه کهریزک، مسافران این مناطق به ویژه اهالی کهریزک، شهرک‌های اطراف، شهرک‌های صنعتی و کارخانه‌های آن محدوده به شبکه متروی تهران متصل شده و از تسهیلات آن بهره‌مند خواهند شد.
بنابراین گزارش از جمله ویژگی‌های این ایستگاه طراحی جزیره‌ای آن است که بر خلاف ایستگاه‌های معمول سکوی مسافران در وسط قرار گرفته و خطوط رفت و برگشت قطار در طرفین سکو قرار دارند که به این ترتیب سرفاصله زمانی حرکت قطارها به حداقل رسیده و از اتلاف وقت جهت تعویض خطوط قطار در انتهای خط جلوگیری می‌کند.
براساس وعده مسئولان شرکت مترو، تا پایان سال هرماه یک ایستگاه مترو راه‌اندازی می‌شود.درهمین راستا قرار است بعد از بهره‌برداری از ایستگاه کهریزک، ایستگاه تجریش نیز از بخش توسعه شمالی خط یک، بعد ازمدت کوتاهی به بهره‌برداری برسد.

منطق سیاست ورزی دکتر محمد باقر قالیباف

منطق سیاست ورزی دکتر محمد باقر قالیباف شهردار تهران در فضای سیاسی امروز ایران چیست؟ او چه می‌گوید و چه می‌خواهد؟
در فضای کنونی سیاسی کشور و در میان گفتارهای مدیران سیاسی، این روزها جنس اظهار نظرات محمدباقر قالیباف، شهردار تهران با بقیه متفاوت است؛ در شرایطی که منطق “هر که با ما نیست، برما است”، در میان سیاسیون بیداد می‌کند. اما قالیباف شیوه دیگری را در پیش گرفته است. شیوه ای کاملا اخلاقی و مدرن.
قالیباف ایفای وظیفه سیاسی را غیر از “سیاست‌بازی” می‌داند. او در تعریف “سیاست بازی” آن را خودپرستی، مقام‌پرستی، سودپرستی، فدا کردن مصالح جامعه در راه مسائل شخصی و دروغ‌زنی و دروغگویی می‌داند. در کنار این تعابیر از “سیاست بازی”، از نگاه وی، عمل سیاسی عین عبادت است.
قالیباف همواره سعی داشته و دارد در مسیر اصولی که پذیرفته است حرکت کند، اصولی که ریشه‌های آن را باید در جهاد و عرصه دفاع مقدس یافت. در همین راستا است که سخنان قالیباف در فضای حاکم، نشان دهنده نوعی نارضایتی و انتقاد از عملکرد مدیران جامعه است، سخنانی که نشانگاه آن متوجه اکثریت گروه های سیاسی و حتی نهاد‌های دولتی و غیر دولتی است
ادامه مطلب ...

افتتاحیه مجموعه «شهربانو»

مراسم افتتاح مجموعه شهربانو بوستان ولایت شب گذشته با حضور شهردار تهران برگزار شد.

شهردار تهران در مراسم افتتاح مجموعه شهربانو بوستان ولایت گفت: «ما در مدیریت شهری بر این باوریم که موضوع عفاف و حجاب یک موضوع مقطعی و دستوری نیست که با دستور دنبالش کنیم. با سخت‌گیری و خشونت امکان توسعه عفاف و حجاب در جامعه امکان پذیر نیست.»
 
شهردار با اشاره به فرموده حضرت امام (ره) مبنی بر این که اصلاح یک جامعه در دست بانوان آن جامعه است، تصریح کرد: «از همین منظر با یک نگاه عمیق نقش زنان از نقش مردان در همه ابعاد برجسته تر است. ما معلمی را دارای نقش جدی و اساسی می دانیم، ولی بدون شک نقش مادر از نقش معلم برای فرزندان خود که آینده سازان کشور هستند، برتر است».

او یکی از دغدغه های جدی که امروز در جامعه ما وجود دارد را بحث مربوط به عفاف و حجاب دانست و ادامه داد: «وقتی این نقش را می بینیم، موضوع عفاف و حجاب از این جهت مهم می نماید که این موارد، دو دغدغه دینی و اجتماعی ما است. از این منظر است که عفاف در جامعه به این جهت که نقش زنان، نقش برجسته ای در حوزه تربیت و اصلاح جامعه است مهم به شمار می آید لذا در یک جامعه اسلامی و با فرهنگ اسلامی و ایرانی توجه به عفاف و حجاب یک موضوع مهم و جدی است.»

بزرگراه شهید زین‌الدین امسال به سه راه آزمایش متصل می‌شود

قالیباف: پادگان کوهک منتقل می‌شود

شهردار تهران با بیان اینکه تا قبل از مهر بزرگراه شهید زین‌الدین تا ابتدای دانشگاه امام حسین (ع) امتداد می‌یابد، گفت: این بزرگراه تا پایان سال به سه راه آزمایش وصل شده و به سمت جاده جاجرود امتداد می‌یابد

محمدباقر قالیباف عصر دیروز در مراسم جشن نیمه شعبان که در مسجد ثامن الحجج (ع) منطقه 4 و با حضور آیت الله جلالی خمینی نماینده ولی فقیه در شرق تهران و جمعی از مدیران شهری برگزار شد، ضمن تبریک ولادت یگانه منجی عالم بشریت (عج) به یکایک محبان اهل بیت (ع)، اظهار داشت: امیدواریم تا زنده هستیم در مسیر خواسته‌های امام زمان(عج) گام برداریم و همه آرزوی ما دیدار آن حضرت است.

شهردار تهران تأکید کرد: امیدوارم همه ما توفیق یابیم جزو منتظران واقعی آن حضرت محسوب شویم و نه مانند افرادی باشیم که به این مساله با نگاه غیر واقع بینانه می‌نگرند و به این خاطر درک درستی از انتظار ندارند و یا کسانی که موضوع انتظار را امری سطحی دانسته و صرفا آن را در برپایی جشن‌ها خلاصه می‌کنند.

قالیباف با بیان اینکه باید دست در دست هم دهیم تا فقر و فساد را در جامعه اسلامی‌مان ریشه کن کنیم‌، اظهار کرد: امروز باید حل مشکلات مردم را در رأس کارهای خود قرار دهیم و اینگونه است که زیارت آل یاسین خواندنمان معنا پیدا می‌کند. ادامه مطلب ...

انقلاب اسلامی ما را یک گام به ظهور امام زمان(عج) نزدیک تر کرد

شهردار تهران با بیان اینکه امام راحل (ره) و شهدا ما را یک گام به ظهور امام زمان (عج) نزدیک تر کردند ، گفت : مشخصه های ظهور امام زمان (عج) توسعه عدالت ، علم و دانش و فضیلت های اخلاقی در جامعه است و منتظر واقعی کسی است که در راه توسعه این شاخص ها گام بردارد .

به گزارش خبرنگار"تهران سما" دکتر محمد باقر قالیباف شب گذشته با حضور در جشنواره بزرگ شعبانیه "قنوت انتظار " در بوستان آزادگان ، ضمن تبریک به مناسبت میلاد منجی عالم بشریت ، اظهار کرد : نیمه شعبان عیدی است که به جامعه بشریت تعلق دارد و جا دارد در این روز عزیز از بنیان گذار جمهوری اسلامی و شهدا یاد کنیم که ما را یک گام به ظهور امام زمان (عج) نزدیک تر کردند.

وی ادامه داد : امام (ره) و شهدا درس انتظار واقعی و این که چگونه در زندگی صالح مصلح باشیم را به ما آموختند.

شهردار تهران افزود: امیدوارم همه ما توفیق یابیم که در راه خواسته های امام زمان(عج) گام برداریم و بدانیم منتظر واقعی کسی است که در راه توسعه مشخصه های ظهور که همانا توسعه عدالت ، علم و دانش و فضیلت های اخلاقی در جامعه است گام بردارد.

قالیباف در بخش دیگری از سخنانش در مورد بحث اوقات فراغت تابستانی شهروندان خاطر نشان کرد : خوشبختانه سه ماه پربرکت رجب ، شعبان و رمضان امسال در فصل تابستان و اوقات فراغت جوانان قرار گرفته که شهرداری تهران در این خصوص برنامه های متنوعی را متناسب با این ماه ها تدارک دیده است.

وی اضافه کرد: در ماه رمضان برنامه های قرآنی و جشن ها و مراسم ویژه متناسب با این ماه مبارک در نظر گرفته شده چرا که امام صادق فرمودند "یک جوان در جامعه باید از سلامت ، وقت آزاد و روحیه جوانی برخوردار باشد تا از این امتیازات در زندگی خود به بهترین شکل استفاده کند."

شهردار تهران با تاکید اینکه خوشحالیم که توانستیم با توجه به وجود سه ماه عزیز رجب ، شعبان و رمضان اوقات فراغت شهروندان را غنی کنیم، عنوان کرد: باید مسوولان فرهنگی برای غنی کردن اوقات فراغت به برنامه ریزی دقیق بپردازند تا فرهنگ استفاده صحیح از اوقات فراغت ارتقا یابد.

قالیباف همچنین در بخش دیگری از سخنانش درباره نقش رسانه ها در انعکاس جشن های نیمه شعبان خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم عزیز ما در داخل و خارج کشور ، بیننده مراسم های متنوع جشنواره شعبانیه هستند و به این ترتیب رسانه ملی شادی را به خانه های مردم برده است و ما خوشحالیم که توانستیم مراسمی شاد و با نشاط را بدون وجود گناه با این وسعت در شهر تهران برگزار کنیم.

وی با تشکر از رسانه ملی به دلیل همکاری میان بخشی با جشنواره قنوت انتظار در پارک آزادگان به منظور توسعه و ترویج نشاط در جامعه گفت : امروز بر اساس تصمیم گیری های صورت گرفته قرار شد تا تجهیزات و امکاناتی که در این پارک قرار گرفته به طور مداوم در همین بوستان باقی بماند تا همواره مورد استفاده قرار گیرد.

شهردار تهران همچنین به احداث پارک هزار و یک شب در غرب تهران اشاره کرد که این مجموعه نیز یکی از 10 مجموعه بزرگ دنیاست و در ادامه افزود : امیدوارم فازهای بعدی بوستان ولایت نیز به زودی در اختیار شهروندان قرار گیرد.

بنا بر این گزارش، در این مراسم دکتر محمد باقر قالیباف شهردار تهران از مربیان و قهرمانان تیم ملی وزنه برداری کشور تقدیر کرد. 

ایجاد دهکده ی ورزشی – تفریحی در جنوب تهران

ازدید قالیباف از جشنواره بزرگ قنوت انتظار

دکتر محمد باقر قالیباف پس از بازدید از چهارمین جشنواره بزرگ شعبانیه«قنوت انتظار» در میان بیش از یک صد هزار نفر از شهروندان پایتخت نشین در بوستان بزرگ آزادگان ، گفت:میلاد با سعادت منجی عالم بشریت را به شما محبین اهل بیت و مردم نجیب ، شریف ،متدین و ولایت مدار و به همه پایتخت نشینان ، ایرانیان و به همه بشریت تبریک و تنهنیت می گویم و به روح پر فتوح امام خمینی و شهدای انقلاب اسلامی درود می فرستیم.

شهردار محبوب پایتخت نشینان در ادامه درباره تسری فرهنگ انتظار و مهدویت در شب میلاد مهدی موعود(عج) افزود:شهدای دوران دفاع مقدس شهدایی هستند که به رهبری عالمانه امام (ره)ملت ما را یک گام به فرج ظهور آقا امام زمان (عج)نزدیک تر کردند .در واقع آنها درس انتظار واقعی را به یکایک ما داده اند. امام و شهدا به ما آموختند که چگونه درزندگی صالح مصلح باشیم ،هم خودسازی و روحیه جهاد را در خودمان حفظ کنیم و هم چگونگی فرهنگ انتظار و مهدویت را در جامعه توسعه و تسری دهیم.

ادامه مطلب ...

دکتر قالیباف در جشن قنوت انتظار

دکتر قالیباف در جشن قنوت انتظار : مشخصه های ظهور امام زمان (عج) توسعه عدالت ، علم و دانش و فضیلت های اخلاقی در جامعه است .
انقلاب اسلامی ما را یک گام به ظهور امام زمان(عج) نزدیک تر کرد
شهردار تهران با بیان اینکه امام راحل (ره) و شهدا ما را یک گام به ظهور امام زمان (عج) نزدیک تر کردند ، گفت : مشخصه های ظهور امام زمان (عج) توسعه عدالت ، علم و دانش و فضیلت های اخلاقی در جامعه است و منتظر واقعی کسی است که در راه توسعه این شاخص ها گام بردارد .
ادامه مطلب ...

قالیباف: شهروندان حق دانایی ، آگاهی و مطالبه گری دارند

دکتر محمد باقر قالیباف در مراسم رونمایی از سامانه مدیریت محلات شهر تهران که در تالار ایوان شمس برگزار شد ، ضمن تبریک به مناسبت نیمه شعبان اظهار کرد : امیدوارم همه ما توفیق یابیم جزو منتظران واقعی آن حضرت محسوب شویم و نه مانند افرادی باشیم که به این مساله با نگاه غیر واقع بینانه می نگرند و به این خاطر درک درستی از انتظار ندارند و یا کسانی که موضوع انتظار را امری سطحی دانسته و صرفا آنرا در برپایی جشن هایی خلاصه می کنند.

وی ادامه داد: باید همه ما صالح مصلح باشیم که اگر این طور شد به درک صحیح مفهوم انتظار دست یافته و از منتظران واقعی آن حضرت محسوب می شویم.

وی در بخش دیگری از سخنانش در مورد بحث IT و استفاده از آن در سامانه مدیریت محلات اظهار کرد : ما در شهرهای بزرگ با چالش های جدی روبرو هستیم چرا که در شهر همپای توسعه IT پیش نمی رویم.

شهردار تهران ادامه داد : با مجازی شدن خدمات شهری ، شهر نشینان به شهروند تبدیل می شوند و این مسئله حتی مهمتر از موضوعات حمل و نقل عمومی و بحث ترافیک در شهر است.

وی با تاکید بر اینکه ساختار شهروندی در قانون اساسی نیز لحاظ شده و از نکات مهمی است که ما از آن غفلت کرد ه ایم ، گفت : ساختار شهری ما یک ساختار بسیار شکننده است و فعالیت های فرهنگی و مشارکت سازی هایی که تاکنون به انجام رسیده ، جواب گو نبوده و حتی همین نشستی که امروز برگزار می شود می باید توسط شهروندان اجرا می شد و نه مدیران ، البته ما ناگزیر به اجرای این روش هستیم چرا که در وضع موجود برای پیشبرد اهداف مان در حوزه مجازی کردن خدمات شهری حاکمیت باید چنین نگاهی داشته باشد و این نشست ها را برگزار کند تا به نقطه مطلوب دست یابیم .

قالیباف با اشاره به اینکه مشارکت شهروندی که امروز در حال انجام است ، فعال نبوده و منفعل به انجام می رسد ، گفت : ما می خواهیم به نقطه ای برسیم که رویکرد محله محوری را در سطح مناطق شهر نهادینه کنیم ، چرا که این موضوع در دنیا کاملا شناخته شده و در بسیاری نقاط تحقق یافته است.

شهردار تهران با خاطر نشان کردن اینکه پس از گذشت 6 سال موضوع محله محوری جهت خود را پیدا کرده است گفت : ما برای اصلاح ساختار شهروندی نیازمند این هستیم که مردم را با حقوق خود آشنا کنیم .

وی افزود : شهروندان حق دانایی ، آگاهی و مطالبه گری دارند ؛ به طور مثال باید بدانند که پلاک آنها و ملکشان در چه وضعیتی قرار دارد در حالی که هم اکنون از این اطلاعات بی بهره اند و ما اگر این حق را برای آنها قائل نباشیم، آن شهروندان نیز نمی توانند به معنای واقعی شهروند تلقی شوند وهمان شهر نشین باقی می مانند و به این ترتیب ما نیز نمی توانیم از آنان توقع داشته باشیم که مانند یک شهروند به وظایفشان عمل کنند.

شهردار تهران در ادامه تاکید کرد: فناوری اطلاعات مهمترین ابزاری است که بحث محله محوری را به نحو مطلوب در جامعه تسری می دهد و ما را به اهدافمان که همان مجازی کردن خدمات شهری است می رساند و به این وسیله عقب ماندگی های چندین ساله ما نیز جبران خواهد شد.

قالیباف با بیان اینکه ما در بحث فن آوری اطلاعات تاکنون نتوانسته ایم به نقطه قابل قبول دست یابیم ، گفت : ما اگر در نظام اسلامی شعار عدالت ، مبارزه با فساد ، دسترسی آسان به خدمات شهری و ارتقای کیفیت زندگی شهروندی را داریم ، هیچ راهی نداریم مگر اینکه فن آوری IT را در شهر توسعه دهیم و در این راستا سیستم اداری را ملزم کنیم که در این مسیر گام بردارد .

شهردار تهران افزود : استفاده از فناوری IT در محلات برای ما مهم است ، چرا که تا این هدف را پیش نبریم کیفیت زندگی شهروندی ارتقا نمی یابد .

قالیباف خاطر نشان کرد : امروز کیفیت زندگی شهروندان به میزان دسترسی آن ها به داده ها و موضوع آگاهی بخشی بستگی دارد که باید بر روی این موضوعات تمرکز ویژه داشت .

شهردار تهران ادامه داد : می خواهیم در سایت محلات برای اهالی محله دسترسی به داده ها بالا رفته و همچنین سطح آگاهی آن ها افزایش یابد تا به این وسیله آن چابک سازی که مطرح کردیم روی دهد و همچنین با استفاده از این دو موضوع مبارزه با فساد اداری و از افزایش سرعت در خدمات دهی گسترش یابد.

وی با بیان اینکه اجرای بحث IT در محلات ، یک کار فانتزی نبوده و بسیار جدی است ، گفت : با اجرای این کار پس از 6 ماه آثار مطلوبی در سطح شهر ایجاد خواهد شد و قطعا شهروندان از آن استقبال می کنند و به این ترتیب گامی در جهت حرکت از شهرنشینی به سوی شهروندی برداشته خواهد شد.

شهردار تهران در ادامه عنوان کرد: ما می خواهیم در سطح شهر شایسته سالاری حاکم شود و با استفاده از فناوری IT این مهم تحقق می یابد.

قالیباف تاکید کرد: چنانچه رویکرد محله محوری را بر بستر ابزار موثری همچون فناوری اطلاعات سوار کنیم ، این اسب پر شتاب را زین کرده ایم تا کیفیت زندگی شهروندان را ارتقا دهد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه امروز آن آرامشی که باید در شهر حاکم باشد، وجود ندارد و مردم در یک جوش و خروش توام با استرس به سر می برند، بیان کرد: این فشار روانی را ما باید از جامعه برداریم تا مردم احساس آرامش و آسایش کنند.

شهردار تهران اظهار امیدواری کرد که با استفاده از فناوری IT در محلات، آسایش و آرامش شهروندان محقق شود .

قالیباف در ادامه همچنین اظهار کرد : ما در یک کشور اسلامی زندگی می کنیم وهمه ما مسلمان هستیم ، استدعای من این است که به صورت اصولی و مبنایی هر حرکتی که در محله به انجام می رسد ، منطبق با تفکر مسجدی و اسلامی باشد ، چرا که مسجد نقش کلیدی و اساسی در زندگی مادی ومعنوی مردم دارد.

شهردار تهران تصریح کرد: مسجدی که چنین کارکردی دارد ، مردم محله اش هم متفاوت با سایر محلات هستند.

وی همچنین تاکید کرد : باید به فرهنگ اسلامی ایرانی توجه ویژه مبذول شود تا تحت تاثیر خرده فرهنگ های آشفته ای که امروز از اقصی نقاط دنیا وارد کشورمان می شود، قرار نگیریم و بتوانیم تغییرات را به درستی شناخته و آنها را مدیریت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم اگر ماه آینده چنین نشستی در تهران برگزار شود، شاهد رقابت گسترده محلات باشیم و محلات در زمینه توسعه فناوری اطلاعات گوی سبقت را از یکدیگر بربایند و در این مسیر ما را نیز با خود به پیش ببرند.

نماینده قالیباف در کمیته ۸ نفره اصولگرایان تعیین شد

 حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی، رسما نماینده محمد باقر قالیباف در کمیته ۸ نفره اصولگرایان شد. 

 به گزارش «شفاف» یک منبع مطلع از حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید مهدی خاموشی، در کمیته واحد اصولگرایان (۷+۸) به نمایندگی از محمد باقر قالیباف خبر داد. 

وی همچنین با رد برخی شایعات مبنی بر معرفی فردی از سوی قالیباف به کمیته واحد و عدم موافقت کمیته ۷ نفره با این فرد اظهار کرد: حجت الاسلام خاموشی هفته گذشته رسما از سوی محمدباقر قالیباف به کمیته واحد اصولگرایان معرفی شدو اعضای کمیته ۷ نفره نیز از حضور وی در کمیته وحدت اصولگرایان استقبال کردند. 

 بنابرآنچه سایت آینده نوشته است کمیته واحد اصولگرایان ‌ترکیبی از دو کمیته ۷ و ۸ نفره (۷+۸) است‌ که کمیته ۷ نفره متشکل از نمایندگان ‌جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم‌ (۴ نفر) و اعضای کمیته سه نفره شامل عسگراولادی، حداد‌عادل و ولایتی ‌است، کمیته ۸ نفره نیز شامل نمایندگانی از گروه‌های مختلف اصولگرا است.