هواداران دکتر قالیباف در کرمانشاه

سیاسی.فرهنگی.تحلیلی.خبری

هواداران دکتر قالیباف در کرمانشاه

سیاسی.فرهنگی.تحلیلی.خبری

اعتراض نمایندگان به افزایش بی​انضباطی مالی دولت و عدم برخورد

به گزارش خبرآنلاین، محمدرضا خباز نماینده کاشمر با بیان اینکه بی انضباطی مالی با معنای عدالت سازگار نیست، گفت: ارائه گزارشات تفریغ نشان دهنده تداوم تخلفات دولت است. اگر این گزارش​ها منجر به تنبیه دولت نشود، چه فایده​ای دارد؟ باید جلوی این انحرافات گرفته شود.

لاریجانی در پاسخ به وی یاداورشد که در 28 درصد از احکان بودجه 87، کاملا اجرا شده و در 72 درصد یا اجرا نشده یا کاملا اجرا نشده که در دادسرای دیوان محاسبات حتما پیگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه همه این انحرافات نهایتا به اثبات مجرمیت ختم نمی​شود، گفت: البته نظارت​های دیوان محاسبات باعث کاهش تخلفات شده است.

مهرداد لاهوتی نیز در تذکر دیگری با بیان اینکه بر اساس این گزارش، شرکت ملی نفت 2هزار و 200 میلیارد تومان باید بدهی​اش را به حساب ذخیره ارزی می​داد که نداده است، گفت: دیوان محاسبات در برابر این تخلفات بزرگ چه کرده است؟

رئیس​مجلس در پاسخ به وی، با اشاره به اینکه دیوان محاسبات گزارش نحوه برخورد با این انحرافات را نیز ارائه داده است، گفت: برخی از موارد پیگیری منجر به حکم شده و برخی هم تبرئه شده است که اگر نمایندگان بخواهند این گزارش را هم می​توانیم در صحن علنی بخوانیم.

طرح استیضاح میرکاظمی و محرابیان‏ در راهروهای مجلس

در آخرین روزهای سال 1389 در راهروهای مجلس خبرهایی از تدوین طرح استیضاح وزرای نفت و صنایع و معادن به گوش رسید.

به گزارش ایلنا، طرح استیضاح مسعود میر کاظمی وزیر نفت در 9 محور توسط جمعی از نمایندگان مجلس در حال تدوین است که عمده آنها مربوط به ضعف در اجرای پروژه‌های مهم نفتی و گازی کشور است.

وضعیت رکود در پارس جنوبی و عقب ماندن 25 میلیارد دلاری سالانه از قطر، عدم پیشرفت پروژه‌ها در این منطقه علی‌رغم تزریق پول، عدم بهره‌برداری از میادین مشترک گازی درحالی که عراق، کویت و عربستان در حال برداشت هستند، کاهش تولید روزانه متوسط 72 هزار بشکه در روز درحالی که باید تا پایان برنامه یک میلیون بشکه اضافه می‌شد، تعطیل شدن پروژه یادآوران، تضعیف شدن پروژه آزادگان، عدم جمع‌آوری گاز‌های همراه و سوزنده بیش از 50 میلیون متر مکعب گاز (معادل 2 فاز پارس جنوبی) روزانه در خارک، سیری، عسلویه و غیره، عدم تخصیص اعتبار برای تعمیر چاه‌های نفت، نمک‌زدایی و برداشت روزانه 300 هزار بشکه نفت به صورت غیر صیانتی، عزل و نصب‌های غیراصولی و دستوری بدون توجه به اصل شایسته‌ سالاری، انتصاب افراد کم تجربه و ناوارد، برخوردهای غیر منطقی وزارتخانه و روابط عمومی وزارت نفت با منتقدین و هتاکی و بی‌حرمتی به نمایندگان و کارشناسان با دستور و دیکته مستقیم وزیر نفت، محور های این طرح استیضاح است.

همچنین تعدادی از نمایندگان شورای اسلامی استیضاح وزیر صنایع و معادن را در شش محور در دست بررسی دارند. کاهش ظرفیت تولیدی صنایع تا حد 20 درصد، عدم جدیت در پیگیری سهم صنایع از هدفمندی یارانه‌ها (درحالی که 30 درصد از بودجه هدفمندی باید به صنایع و کشاورزی اختصاص می‌یافت)، تولید غیر رقابتی و به ورشکستگی کشیده شدن صنایع به دلیل گرانی حامل‌های انرژی، اعمال نظر و کاهش دستوری قیمت محصولات صنعتی بعد از هدفمند کردن یارانه‌ها و عدم توجه به مطالبات صنایع، تضعیف بنیه تولیدی کشور و برخورد غیر اصولی با نمایندگان و ایراد اتهام علیه منتقدین، رئوس این طرح استیضاح است.

براساس شنیده‌ها قرار است این طرح‌های استیضاح در اردیبهشت ماه سال 90 و پس از تصویب بودجه سالانه به جریان بیفتد و احیانا پس از جمع آوری امضاء تقدیم هیات رئیسه مجلس شود.

رونمایی از بزرگترین سفره هفت سین کشور

مدیرعامل شرکت برج میلاد تهران گفت : از بزرگترین هفت سین کشور اول فروردین ماه سال 90 ، در برج میلاد رونمایی خواهد شد.

مهندس رحیم مطهرنژاد در گفتگو با خبرنگار " تهران سما " با بیان این مطلب اظهار کرد : این هفت سین جنب بلوار فرهنگ و هنر درگذرگاه دسترسی به برج میلاد ، مقابل پله برقی در فضایی به وسعت 500 متر مربع گسترده خواهد شد.

وی افزود : بیشتر اجزاء این هفت سین به دلیل بزرگ بودن اندازه شان ، به صورت ماکت خواهند بود اما سبزه هفت سین به صورت طبیعی و با گل آرایی ویژه ای همراه است همچنین ماهی به عنوان یک موجود زنده ، به صورت طبیعی در این سفره قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت برج میلاد تهران با اشاره به اینکه این هفت سین در ساعت 17 روز اول فروردین رونمایی خواهد شد گفت : این هفت سین تا پایان تعطیلات نوروز در گذرگاه برج جهت بازدید علاقه مندان گسترده خواهد بود.

مطهرنژاد همچنین به فعال بودن گالری های هنری برج میلاد در تعطیلات نوروز اشاره کرد و افزود : طبق برنامه ریزی های انجام شده برنامه های ویژه ای برای بازدید کنندگان نوروزی برج میلاد همچون برگزاری مسابقات ویژه کودکان و بزرگسالان در نظر گرفته شده است که فضای عیدانه ای در مجموعه برج حاکم شود.

چرا دکتر قالیباف چهره اجتماعی سال شد؟

محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، اکنون چهره سال ۸۹ گروه اجتماعی خبرآنلاین است. او که در سال ۸۹، توانسته چند بحران و البته مدیر را پشت سر بگذارد، یک موفقت بزرگ را هم کسب کرده است؛ مقام سومی دنیا در توسعه پایدار حمل و نقل عمومی.
محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، اکنون چهره سال ۸۹ گروه اجتماعی خبرآنلاین است. او که در سال ۸۹، توانسته چند بحران و البته مدیر را پشت سر بگذارد، یک موفقت بزرگ را هم کسب کرده است؛ مقام سومی دنیا در توسعه پایدار حمل و نقل عمومی. ادامه مطلب ...

قالیباف در مراسم افتتاح قطعه روضه الحسین (ع)

تحقق آرمانهای امام (ره) در گرو اطاعت از رهبری و حرکت در مسیر جهاد و شهادت است

هردار تهران گفت : جامعه ای که در آن همه گوش به فرمان رهبر بوده و فرهنگ جهاد و شهادت را گسترش دهند موفق است و در این زمینه ضرورت دارد ما گرداگرد ولایت و در مسیر فرهنگ جهاد و شهادت حرکت کنیم تا آرمان های امام (ره) به نحو مطلوب و همه جانبه تحقق یابد.

به گزارش خبرنگار "تهران سما"  محمد باقر قالیباف ظهر امروز در مراسم افتتاح قطعه روضه الحسین (ع) ویژه مداحان اهل بیت(ع) ، که در سالن دعای ندبه بهشت زهرا(س) برگزار شد بیان کرد : امروز توفیق یافتم که در جمع مداحان اهل بیت در مکانی گردهم جمع شویم که بهترین بندگان خدا در آن آرمیده اند و بدون شک ملائک الهی در کنار مزار شهدا و امام راحل فرود می آیند.

ادامه مطلب ...

آیا محسن هاشمی جای قالیباف را می‌گیرد؟

محمدباقر قالیباف شهردار تهران همچنان با 53.1 درصد آرا در صدر افراد قرار دارد.

در نظرسنجی چهره سال 89 جامعه، رقابت همچنان بین دو گزینه اول و دوم پابرجاست و آرای سایر افرادبه طور محسوسی با این دو نفر فاصله دارد.

طبق تازه‌ترین آمار این نظرسنجی محمدباقر قالیباف شهردار تهران همچنان با 53.1 درصد آرا در صدر افراد قرار دارد و پس از او محسن هاشمی مدیرعامل سابق مترو با 41.1 درصد در جایگاه دوم قرار گرفته است.

این آمار در شرایطی است که در روزهای ابتدایی هاشمی با درصد بالایی در جایگاه اول قرار گرفته بود و طی روزهای گذشته رفته رفته بر آمار قالیباف افزوده شد. با توجه به این که این نظرسنجی همچنان ادامه دارد، باید دید در روزهای آینده آیا دوباره نفرات اول و دوم این نظرسنجی جابجا خواهند شد و امکان دارد که محسن هاشمی به جایگاه اول دست یابد؟

در رتبه‌های بعدی نیز مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت با 2.5 درصد، اسماعیل احمدی‌ مقدم  فرمانده نیروی انتظامی با 2.4 درصد و پس از آنها دکتر علیرضا مرندی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس قرار گرفته‌اند.

بر اساس آرای کسب شده تا امروز، نفرات بعدی این نظرسنجی فاصله زیادی با بقیه دارندو حتی اگر در درصدهایشان تفاوتی حاصل شود بعید به نظر می‌رسد که بتوانند به قالیباف یا هاشمی برسند.

اختلاف 25 درصدی قالیباف با نفر دوم

شهردار تهران، فاصله خود را نزدیکترین رقیبش را دوبرابر می کند

درحالی که از ابتدای شروع نظرسنجی برای انتخاب چهره سال خبرآنلاین، محسن هاشمی، مدیر عامل سابق مترو در میان تمام نامزدهای اجتماعی، بالاترین رای راداشت، اما اکنون، محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، با خدود 60 درصد آرا صدرنشین بی رقیب نظرسنجی است. 
از غروب روز دوشنبه، 23 اسفند تا صبح سه شنبه، 24 اسفند، آرای قالیباف، 5 درصد زیاد شد تا او  اکنون 58.4 درصد از آرا را به خود اختصاص دهد. محسن هاشمی که در ساعاتی از روز گدشته آرای خود را کمی افزایش داده بود، نتوانست به این افزایش ادامه دهد  و از 42.3 درصد، به 36.4 درصد سقوط کرد. 

اما در رده های بعدی همچنان مرضیه وحید دستجردی، وزیر بهداشت درمان، سردار اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی و علیرضا مرندی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس قرار دارند. 

با این اوصاف، به نظر می رسد قالیباف چهره سال گروه اجتماعی در سال 89 شود. 

نگاه مجلس به حذف منابع شهرداری ها از بودجه مثبت نیست

رئیس کمیسیون انرژی مجلس ، افزایش قیمت سوخت و توسعه محدودیت های ترافیکی را راهکاری نامناسب و ناموفق برای کاهش ترافیک و آلودگی هوای پایتخت دانست و گفت : آب و هوای شهر تهران به دلیل افزایش روز افزون ترافیک هر روز آلوده تر می شود و تنها راهکار حل معضل ترافیک و آلایندگی های زیست محیطی پایتخت، توسعه حمل و نقل عمومی است.

حمیدرضا کاتوزیان ضمن بیان این مطلب به خبرنگار پارلمانی "تهران سما" افزود: سلیقه های سیاسی در پست های اجرایی نباید مورد توجه قرار بگیرد. آنچه مهم است توانمندی های افراد در مسئولیت هاست. در خصوص مدیریت شهری تهران نیز مسائل سیاسی و جناحی نباید مورد توجه قرار گرفته و باعث عدم همراهی دولت شود.

این نماینده مجلس همچنین تاکید کرد: نمایندگان مجلس به خصوص مجمع نمایندگان تهران نگاه مثبتی نسبت به طرح های دولت مبنی بر حذف منابع شهرداری ها از بودجه نداشته و در جلساتی که پیرامون معضلات و مشکلات پایتخت دارند، به دنبال راهکارهایی برای حل این مسائل هستند.

وی در ادامه اضافه کرد: متاسفانه قانون مصوب مجلس مبنی بر پرداخت تسهیلات 2 میلیارد دلاری به مترو پرداخت نشد. علاوه بر آن فاینانس هایی که در اختیار شهرداری قرار گرفته کاملا غیر قابل استفاده است. دیگر مصوبات مجلس به طور مثال اختصاص 2 هزار اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی نیز با کاهش بسیار زیاد تحقق یافت.

نماینده مردم تهران در مجلس هشتم در پایان اظهار داشت: روش دولت برای کاهش بودجه شهرداری ها و ایجاد محدودیت های اعتباری نتیجه نمی دهد و باید بدانیم که حل مشکل مردم با اجرای راهکارهای اساسی در شهر تهران محقق خواهد شد.

پیوند با طبیعت از مهمترین نیازهای انسان است

شهردار تهران با بیان این که از مهم ترین نیازهای انسان پیوند با طبیعت است و شهرها ما را از طبیعت دوره کرده اند گفت : یکی از معیارهای مهم سنجش سلامت در یک شهر میزان فضای سبز و توسعه گل و گیاه آن شهر است که باید به این مساله به عنوان یک نیاز ضروری و نه یک موضوع تشریفاتی توجه کرد.

به گزارش خبرنگار "تهران سما" دکتر محمد باقر قالیباف صبح امروز در سومین جشنواره گل و گیاه تهران با بیان این مطلب گفت : هفته گذشته هفته منابع طبیعی و درختکاری بود که این سنت حسنه ای است که در فرهنگ ما ایرانی ها وجود داشته و مخصوصا با ورود اسلام به کشورمان به این موضوع تاکید بیشتری شده است ، چراکه اسلام به مساله محیط زیست توجه زیادی دارد .

وی با اشاره به زندگی شهری ، سکونت در آپارتمان های کوچک و بی نور ، تردد در خیابان های پرترافیک و پردود شهر و زندگی در شهر پر از استرس که در آن برخی خانواده ها نیز به صورت دو شیفت کار می کنند ، افزود : واقعیت این است که ما از زندگی هایمان به ویژه در کلان شهرها خیلی لذت نمی بریم ، در برخی مواقع نیز که می خواهیم خودمان را به طبیعت وصل کنیم این کار را به صورت مصنوعی انجام دادیم .

ادامه مطلب ...

کاهش بودجه مترو در لایحه دولت

مهرداد لاهوتی در حالی از کاهش 8 درصدی بودجه قطار شهری تهران در سال خبر داد که بودجه بخش های مختلف، برای سال های آتی، عمدتا با افزایش روبه رو می شوند.

عضو هیات رییسه فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی با اشاره به لایحه بودجه تقدیم شده از سوی دولت، از اقدام دولت در کاهش 8 درصدی بودجه قطار شهری تهران خبر دادذ.

به گزارش ایلنا، مهرداد لاهوتی در حالی از کاهش 8 درصدی بودجه قطار شهری تهران در سال خبر داد که بودجه بخش های مختلف، برای سال های آتی، عمدتا با افزایش روبه رو می شوند.

البته اظهارات لاهوتی درباره کاهش بودجه قطار شهری، از معادله جالبی هم حکایت می کند که بر اساس آن، دولت می تواند ادعا کند که کلیت بودجه تخصیص یافته به حمل و نقل عمومی و مترو افزایش داشته و توجه خوبی به آن شده است.

لاهوتی گفت: متاسفانه در اعتبارات در نظر گرفته شده برای ناوگان حمل و نقل عمومی، با کاهش اعتبار در بخش مترو مواجه هستیم. البته در سرجمع اعتبارات در نظر گرفته شده برای تجهیز ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی حدود 20درصد رشد وجود دارد.

لاهوتی گفت: در بخش مترو و قطار شهری، سال جاری هزار و بیست و یک میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده بود این عدد برای سال آینده اگرچه هزار و 62 میلیارد تومان افزایش یافته اما افزودن دوحاشیه حومه شهر تهران (پرند و هشتگرد) و حومه شهر اصفهان (فولاد مبارکه) سبب کاهش اعتبار کلان شهرها شده است.

وی نتیجه همه این حساب و کتاب ها را در این موضوع خلاصه کرد که با این اتفاق ، اعتبار قطار شهری تهران 8 درصد کاهش یافته است.

لاهوتی در پایان در حالی از افزایش حدود 20 درصدی بودجه مدیریت شهری و شهرداری ها در سال 90 و رسیدن آن از 241میلیارد تومان سال جاری به 335 میلیارد تومان در سال آتی خبر می دهد که نمایندگان همواره بر توجه ویژه به شهرداری ها، مخصوصا در توسعه حمل و نقل عمومی آن هم در زمان هدفمندی یارانه ها، تاکید کرده و خواستار ایجاد منابع درآمدی پایدار برای شهرداریها بودند.