هواداران دکتر قالیباف در کرمانشاه

سیاسی.فرهنگی.تحلیلی.خبری

هواداران دکتر قالیباف در کرمانشاه

سیاسی.فرهنگی.تحلیلی.خبری

هرگز نگفته​ام نامزد نهایی ائتلاف سه​گانه هستم

دکتر ولایتی عضو ائتلاف پیشرفت : هرگز نگفته​ام نامزد نهایی ائتلاف سه​گانه هستم و قالیباف را معاون اول می​کنم

علی اکبر ولایتی کاندیدای انتخابات آتی ریاست جمهوری که در جمع دانشجویان دانشگاه تهران در سالن شیخ انصاری این دانشگاه سخن می‌گفت در پاسخ به سوالی درباره حمایت ایران از سوریه گفت: اکنون القاعده به عنوان منفورترین گروه ابزاری آمریکا در سوریه با دولت این و ملت این کشور در حال جنگ است.
ولایتی در پاسخ به سوالی درباره بحرین گفت: مردم بحرین فقط یک خواسته دارند و آن هم این است که هر بحرینی یک رای داشته باشد؛ متاسفانه اکنون در بحرین رای حداقل سه شیعه برابر است با رای یک اهل سنت. شیعیان در پارلمان بحرین در اقلیت هستند لذا ما از این خواسته مردم بحرین حمایت می‌کنیم.این داوطلب کاندیداتوری انتخابات آتی ریاست جمهوری در پاسخ به سوال دیگری درباره مذاکرات دولت ترکیه با کردها گفت: ما گفت‌وگوی دولت ترکیه با کردها را به نفع منافع ملی خود می‌دانیم و از آن استقبال می‌کنیم؛ چراکه در ترکیه حقوق مردم کرد رعایت نمی‌شود. وقتی وزیر خارجه بودم در سفری که به ترکیه داشتم درباره وضعیت کردها پرسیدم، آنها گفتند ما کرد نداریم. وقتی به صورت مصداقی درباره کردها گفتم، مقامات ترک، کردها را کردهای کوهستانی نامیدند درحالی که ۱۲ میلیون کرد در ترکیه زندگی می‌کند.

دانشجویی از ولایتی پرسید حضور یک دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در راس قوه مجریه چه پیامدهای مناسبی می‌تواند داشته باشد که وی در پاسخ گفت: اقتصاد از سیاست و سیاست از اقتصاد برای تفهیم بیشتر از یکدیگر جدا شده اند اما اقتصاد بدون سیاست و سیاست بدون اقتصاد معنا ندارد.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس به عنوان وزیر خارجه تلاش کرده است تا شرایط ایران را در عرصه بین المللی حفظ کند، اظهار داشت: در شرایط سخت جنگ با تلاش‌هایی که پشت صحنه داشتیم تلاش کردیم ما بند ۶ قطعنامه ۵۹۸ به نفع ایران در شورای امنیت با نظر همه اعضا تصویب شود لذا بنده سیاست خارجی خوب را در اقتصاد موثر می‌دانم.

ولایتی در پاسخ سوالی درباره چرایی ائتلاف با قالیباف، حداد عادل اظهار داشت: در کشور ما ۷۵ میلیون نفر با ۷۵ میلیون سلیقه زندگی می‌کنند و ما شاید بتوانیم دو نفر که در همه مسائل مثل هم فکر می‌کنند را پیدا کنیم. لذا راه درست این است که ما از همه سلایقی که قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی ایران را قبول دارند استفاده کرده و برای پیشرفت کشور به کار بگیریم.

دانشجویی از ولایتی پرسید آیا شما گفته‌اید که نامزد نهایی ائتلاف هستید و آقای قالیباف معاون اولتان خواهد شد که وی در پاسخ توضیح داد: بنده هرگز چنین حرفی نزده‌ام. بهتر است به این شایعات توجهی نکنید.

ولایتی درباره کابینه دولت آتی نیز گفت: بنده فکر می‌کنم باید از همه سلایق درون نظام که تخصص دارند استفاده کنیم، اشکالی ندارد از فردی که با هم سلیقه نیست اما کارایی دارد نسبت به کسی که کارایی ندارد اما با ما هم سلیقه است استفاده کنیم.

ولایتی با بیان اینکه نمی‌‌توان انتظار داشت تمام تخصص ها در یک رئیس جمهور جمع شده باشد تاکید کرد: مهم این است که رئیس جمهور از همه ظرفیت‌ها و کارایی متخصصان استفاده کند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد