هواداران دکتر قالیباف در کرمانشاه

سیاسی.فرهنگی.تحلیلی.خبری

هواداران دکتر قالیباف در کرمانشاه

سیاسی.فرهنگی.تحلیلی.خبری

دیدار ویژه رئیس دیوان عالی و قالیباف

به دنبال درخواست های مکرر نمایندگان مجلس از مدعی العموم برای ورود به موضوع آلودگی هوا، رئیس دیوان عالی کشور دیدار ویژه ای را با قالیباف در این مورد داشته است.

به گفته مسئولان دیوان عالی کشور، در این دیدار که  شهردار تهران و رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران حضور داشتند، آیت‌الله محسنی گرکانی با اشاره به اصل «مالایدرک کله لایترک کله»، اعلام کرده است دیوان عالی کشور در نظر دارد به موضوع آلودگی هوای تهران و بررسی دلایل و مقصران این اتفاق و هم چنین راهکارهای موجود ورود پیدا کند.

به گزارش خبرنگار بازتاب، رئیس دیوان عالی کشور اعلام کرده که نگران سلامت همه افراد است و همه شهروندان اعم از کودک خردسال تا پیران سالخورده، همه و همه، هر روز و در هر لحظه نیاز به استفاده از هوا دارند و شاید هوا برای انسان از غذا هم مهم تر و ضروری‌تر باشد. اهمیتش در این است که غذا را می‌توان در وعده‌هایی حذف کرد یا استفاده نکرد، اما نیاز انسان به هوا را نمی‌توان قطع کرد و این نیاز دائمی است.

آیت الله گرکانی گفته: اگر چه ممکن است ما نتوانیم همه معضل را به زودی حل کنیم، اما باید این مسئله و معضل را در اولویت قرار دهیم و گام اول اصلاح مدیریت حمل و نقل عمومی در تهران است. این کار باید شروع شود و حمل و نقل عمومی در تهران به وضع مطلوب برسد.

در این دیدار قالیباف، شهردار تهران هم عنوان داشته که این معضل قابل حل است و این مسئله در دولت هشتم نیز مطرح شد: همه وسایل آلاینده باید اصلاح شود. تردد موتور سیکلت‌ها در محدوده نقاطی که دارای آلودگی بیشتری است باید محدود شود و استانداردسازی وسائل نقلیه و بنزین با جدیت دنبال شود.

گفتنی است که به دنبال افزایش آلودگی هوای تهران برخی از نمایندگان مجلس، انجمن های شهروندی و کارشناسان ترافیک و محیط زیست در درخواست های مشابه از دادستان کل کشور خواستند تا به عنوان مدعی العموم وارد این موضوع شده و به کوتاهی های صورت گرفته از سوی مسئولان مربوطه رسیدگی کند.

پیش‌بینی قالیباف از برندگان انتخابات

محمد باقر قالیباف پیش بینی کرد که، «نامزدهایی که گفتمان آنها عقلانیت و میانه رویی است پیروز خواهند شد». او در مصاحبه ای که اوایل این هفته در دفتر وی صورت گرفت گفت که اگر توانسته باشم به وضوح بیان کنم، مجلس آینده فاقد افراط و تفریط های مجلس در حال اتمام فعلی خواهد بود.

این گفتگو به نقل از فرانس پرس به این شرح است:

محمد باقر قالیباف فرمانده پیشین نیروی هوایی سپاه پاسداران و نیروی انتظامی در سال 2005 کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بود. قالیباف همان سال به عنوان شهردار منصوب شد و طبق بسیاری از گزارش ها و برآوردها عملکرد بسیار خوبی در تهران داشته است. کارآمد کردن خدمات، توسعه دادن پارک ها و بهبود زیرساخت های حمل و نقل برای تقلیل یکی از مشکلات اساسی شهر تهران – ترافیک بی نظم، فشرده و آلوده کننده- از جمله خدمات او است.او همچنین از شهرت خلبانی نیز برخوردار است، و برای حفظ مهارت های پرواز خود حداقل یکبار در ماه هدایت یک هواپیمای مسافری را بر عهده می گیرد.

بر اساس پیش‌بینی او نامزدهایی که میانه‌روی و عقلانیت در کلامشان وجود دارد، برنده خواهند شد. او در این گفت: مجلس آینده افراط و تفریط‌های مجلس قبلی را نخواهد داشت. شهردار تهران می‌گوید: مجلس نباید صحنه دعواهای جناحی باشد بلکه باید کشور را به سمت پیشرفت و توسعه ببرد.

قالیباف با اشاره به بدهی دو میلیارد دلاری دولت به سیستم حمل و نقل عمومی تهران گفت: به جرات می‌توانم بگویم که بخش عمده بودجه امسال ما هنوز پرداخت نشده‌است. وی در این مصاحبه کاهش ارزش ریال را یک موج روانی دانست که مورد توجه و نگرانی عموم مردم نیست.

فرمانده سابق ناجا همچنین حمله معترضان به سفارت انگلیس را یک اتفاق دانست و با تاکید بر اینکه معترضان بدون تایید مقامات حکومتی دست به این کار زدند، گفت: امنیت سفارتخانه ها در تهران بسیار بالاست و دیپلمات‌های خارجی و خانواده‌های‌ آنها به راحتی ودر امنیت در شهر تردد می‌کنند.

شهردار تهران درباره پرونده شکایت از سفارت انگلیس به خاطر تخریب باغ قلهک گفت، این پرونده سیر حقوقی خود را طی می‌کند و ما منتظر تصمیم دادگاه هستیم.

بازدید شهردار تهران از ۳ پروژه بزرگ عمرانی پایتخت

شهردار تهران به اتفاق هیأت همراه از ۳ پروژه عمرانی «احداث ادامه بزرگراه امام‌علی(ع)»،«بزرگراه آزادگان» و«دریاچه‌مصنوعی چیتگر» بازدید به‌عمل‌آورده و درجریان پیشرفت عملیات اجرایی این طرح‌ها قرارگرفت.
به گزارش پژواک ، در این بازدید که عیسی ‌شریفی ـ معاون هماهنگی و امور‌مناطق، مازیار حسینی ـ معاون فنی و عمرانی، پورزرندی ـ معاون مالی و اداری به اتفاق تنی‌ چند از شهرداران مناطق مربوطه شهردار تهران را همراهی‌می‌کردند، ابتدا بزرگراه امام‌علی(ع) از‌تقاطع خیابان‌مدنی تا‌ میدان شهید‌ محلاتی مورد‌ پیمایش قرار گرفت و پس‌از ارائه گزارش پیشرفت کار، حاضرین از میدان شهید‌محلاتی تا تقاطع بزرگراه‌آزادگان در محور بزرگراه امام علی(ع) را بازدید کردند.
پروژه عمرانی دیگر، احداث بزرگراه آزادگان بود که طی این بازدید گزارش میدانی مسیر ۱۵ کیلومتری بزرگراه و برخی تقاطعات آن به سمع‌و‌نظر حاضرین رسید.
پایان‌بخش بازدیدهای صورت‌گرفته، حضور درمحل احداث دریاچه مصنوعی چیتگر بود. پس‌از ارائه گزارش پیشرفت عملیات‌اجرایی توسط دست‌اندرکاران این پروژه، محمد باقر ‌قالیباف و هیأت‌همراه از بخش‌های مختلف دریاچه بازدیـد کردند.

نامه قالیباف به احمدی‏نژاد

سخنگوی شهردار تهران گفت: شهردار تهران برای رئیس جمهوری در خصوص افزایش نرخ سود اوراق مشارکت شهرداری از 16 به 18درصد نامه‌ای فرستاد.

محمدهادی ایازی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه یکی از بانک‌های‌ عامل فروش اوراق مشارکت شهرداری تهران مؤسسه مالی اعتباری شهر است، گفت: قرار است یک بانک دیگر نیز در نظر گرفته شود تا برای فروش اوراق مشارکت شهرداری تهران 2 بانک عامل داشته باشیم.

سخنگوی شهردار تهران در پاسخ به این پرسش که میزان فروش اوراق مشارکت بالاست آیا بانک‌ مرکزی قبول کرده است، مؤسسه مالی اعتباری شهر بانک عامل شود؟ گفت: بله.مشکلی درباره مؤسسه مالی اعتباری شهر ندارد.

وی یادآور شد: دلیل انتخاب یک بانک عامل دیگر به این جهت است که بتوانیم از تسهیلات آن بانک نیز استفاده کنیم.

ایازی نام بانک عامل دیگر را اعلام نکرد و گفت: هر زمان که به نتیجه قطعی برسیم بانک عامل دیگر را اعلام خواهیم کرد.

سخنگوی شهردار تهران یادآور شد: قالیباف شهردار تهران طی نامه‌ای از احمدی‌نژاد رئیس جمهوری درخواست کرد تا با افزایش نرخ سود اوراق مشارکت شهرداری تهران را از 16درصد به 18درصد موافقت کند.

وی با اشاره به اینکه هفته آینده مشخص می‌شود که آیا دولت با این درخواست موافقت می‌کند یا خیر، گفت: امیدواریم دولت با این افزایش نرخ سود موافقت کند.

به گفته ایازی، نامه روز پنج شنبه 24 اردیبهشت نوشته شده است.

سخنگوی شهردار تهران درباره موافقت بانک مرکزی برای فروش اوراق مشارکت تهران، گفت: موافقت برای فروش اوراق مشارکت اواخر اسفند سال گذشته اعلام و بانک مرکزی طی نامه‌ای در 7 اردیبهشت از شهرداری تهران خواست که بانک عامل خود را برای فروش اوراق مشارکت مشخص و معرفی کنند.

وی اضافه کرد: به محض مشخص شدن بانک عامل‌ها و انجام کارهای مقدماتی از سوی بانک، عملیات فروش آغاز می‌شود.

ایازی یادآور شد: پول حاصل از این فروش تماماً صرف نوسازی بافت فرسوده در کلان شهر تهران می‌شود.
سخنگوی شهردار تهران خاطرنشان کرد: شهرداری تقاضای فروش 700 میلیارد تومان اوراق مشارکت کرده بود که با 400 میلیارد تومان آن موافقت شده است.

قالیباف: دریاچه چیتگر سال آینده آبگیری می‌شود

به گزارش فارس، محمدباقر قالیباف امروز در مراسم افتتاح پل وحدت‌اسلامی گفت: این تقاطع کوچک است اما گره کور ترافیکی مهمی را در این منطقه باز می‌کند.

ترافیک کاهش می‌یابد

وی با بیان اینکه حرکت شرق ـ غرب به سمت بازار با این تقاطع تسهیل می‌شود، گفت: ترافیک در این نقطه کاهش می‌یابد.

شهردار تهران با بیان اینکه ساخت این تقاطع 5 ماه زمان برد گفت: معارضین تاسیساتی زیادی در طول پروژه داشتیم.

قالیباف با تأکید بر این موضوع که فکر می‌کنم با افتتاح این پروژه تمام بار ترافیکی وحدت‌اسلامی برطرف می‌شود گفت: پیش‌بینی می کنیم حتی توقف یک خودرو را هم نداشته باشیم.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنانش در خصوص ساخت دریاچه چیتگر گفت: این پروژه ۳۰ ماهه است و براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در حال اجرا است.

دریاچه چیتگر سال آینده آبگیری می‌شود

وی با تأکید بر این موضوع که کارها به خوبی در حال اجرا است گفت: در بهار سال آینده آبگیری از این دریاچه از محل سیلاب کوهها انجام می‌شود.

به گفته شهردار تهران در حال حاضر 57 درصد پروژه به اتمام رسیده است.

وی در بخش دیگر سخنانش در خصوص وضعیت مترو گفت: در حال حاضر اتفاق خاصی در مترو رخ نداده است.

ادامه مطلب ...

مراسم بهره‌برداری از ایستگاه متروی چهارراه ولیعصر

اظهارات قالیباف در مراسم بهره‌برداری از ایستگاه متروی چهارراه ولیعصر

اظهارات شهردار تهران در بهره برداری از متروی چهارراه ولی عصر در مراسم بهره‌برداری از ایستگاه متروی چهارراه ولیعصر(عج) شهردار تهران اعلام کرد که از ۱۲۰ میلیارد تومان یارانه‌ بلیت مترو و اتوبوس، دولت تنها ۳ میلیارد تومان پرداخت کرده است.البته محمد باقر قالیباف بنا به قول مسئولان وزارت کشور خبر دادکه قرار است ۲۰میلیارد تومان به‌عنوان یارانه بلیت به‌زودی پرداخت شود.
وی با اشاره به اینکه شهرداری تهران ناچار شده تا نزدیک ۶۰درصد مجموع اعتباراتش را صرفا به حوزه حمل‌ونقل عمومی اختصاص دهد، گفت:
توقع ما از دولت این است که با وجود همه مشکلاتی که با آن دست به گریبان است، سهم ۵۰درصدی خود را در توسعه حمل‌ونقل عمومی تهران به‌عنوان پایتخت کشور پرداخت کند. قالیباف با اعلام اینکه بودجه عمرانی مترو حدود ۴۰۰میلیارد تومان است اما حدود ۱۶۰میلیارد تومان به مترو پرداخت شده، خواستار روشن شدن وضعیت اعتبار یک‌میلیارد دلاری مترو از صندوق ذخیره ارزی شد

ادامه مطلب ...

پاسخ کاتوزیان به اظهارات رحیمی درمورد تنگه هرمز

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران (econews.ir)، "حمیدرضا کاتوزیان" در تشریح آثار و تبعات تحریم بانک مرکزی، بالا رفتن قیمت ارز، افزایش قیمت کالاهای وارداتی، اختلال وضعیت اقتصادی و انزوای سیاسی را از تبعات این موضوع عنوان کرد.
وی در ارتباط با تبعات تحریم بانک مرکزی از سوی آمریکا، گفت: یکی از آثار فوری تحریم بانک مرکزی بر روی بازار ارز کشور است و همچنین این تحریم نقل و انتقال پول را با دشواری بالایی مواجه می‌کند و امکان اینکه ما در بازارهای خارجی با سهولت فعلی عمل کنیم دیگر وجود نخواهد داشت.
این مقام مسئول ادامه داد: این موضوع در بازار داخلی نیز تاثیراتی دارد که از یک سو می‌توان به افزایش قیمت ارزهای خارجی و از سوی دیگر به افزایش قیمت کلیه محصولات وارداتی اشاره کرد. با شکل‌گیری تحریم بانک مرکزی و افزایش این دست از فشارها، قیمت ارز بالا خواهد رفت و محصولات وارداتی همچون خودروهای وارداتی، مواد اولیه و تجهیزات با یک افزایش قیمت مواجه خواهند شد.
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس پیش‌بینی کرد که در همین راستا بخشی از نقدینگی موجود در دست مردم به سمت بازار ارز و طلا هجوم آورد که این موضوع در وضعیت اقتصادی کشور اختلالاتی را به وجود خواهد آورد.

ادامه مطلب ...

متروی کهریزک را شهرداری ساخت، شهرتش ...

فرماندار جوان شهرری در آخرین اظهارات خود طرح‌های عمرانی شهرداری تهران را به نام استانداری تهران و خود ثبت کرد!

جعفر فرجی که از سال 1388 به فرمانداری "ری" رسیده است ،  به تازگی پس از افتتاح متروی کهریزک ادعا کرده است که متروی کهریزک با تلاش و پیگیری او ساخته شده است!!

وی در گفتگو با ارگان صادق محصولی گفت: «توانستیم با پیگیری‌های خود در مجلس و دولت، شهرداری تهران را متقاعد کنیم که باید به مردم کهریزک برای جبران این آسیب ها خدمات دهد و متروی کهریزک را به مردم کهریزک هدیه کند یا کسانی که در این مدت ما را در رسانه‌ها به هر شکلی مورد هجوم قرار دادند. البته حرکتی که در انتهایش منافع مردم محروم ری تامین شود، برای ما آنقدر ارزش دارد که متهم به آدم ربایی و سیاسی کاری و... شویم. »

این در حالی است که دولت بارها به بی حاصل بودن طرح مترو برای شهر تهران اذعان کرده است و مونوریل را طرح مطلوب شهر دانسته است و چندی است که بودجه تصویب شده مجلس برای مترو را نیز به شهرداری نمی‌پردازد.

جعفر فرجی، دانش آموخته دانشگاه علم و صنعت و یکی فعالین ستادهای مردمی دکتر احمدی نژاد بوده است. وی گزینه اصلی تصدی مسئولیت مشاور جوان رئیس جمهور پس از استعفای بذرپاش از این سمت بوده است و هر از چند گاهی ارگان محصولی برای وی رپورتاژ آگهی ویژه می‌رود.

فرجی در انتخابات سال 84 قائم مقام ستاد هماهنگی حمایت‌های مردمی دکتر احمدی‌نژاد به ریاست هاشمی ثمره بود.

در حاشیه مراسم، هنگامی که دکتر قالیباف قصد رفتن به جایگاه سخنرانی را داشت، با محبت یکی از ساکنین منطقه18 مواجه شد.

ادامه مطلب ...

مدیریت:مهمترین چالش امروز کشور ما

قالیباف در نهمین کنفرانس بین المللی مدیریت:مهمترین چالش امروز کشور ما موضوع مدیریت است

همایش مدیریت

همه مشکلاتی که در زمان نفت ۱۰ دلاری وجود داشت، در زمان نفت ۱۲۰ دلاری هم داشتیم و حتی گاهی مشکلات اضافه هم شد. این مثال نشان می دهد که منابع، چالش اصلی ما نیست و اینجاست که نقش مدیریت به عنوان یک نقش کلیدی مطرح می شود.
به گزارش خبرنگار “تهران سما” ، دکتر محمد باقر قالیباف، شهردار تهران با بیان این مطلب در نهمین کنفرانس بین المللی مدیریت که در مرکز همایش های برج میلاد برگزار می شد، به تبیین نقش مدیریت در باورهای اسلامی ما پرداخت و از مدیریت به عنوان یک امانت الهی نام برد.
شهردار تهران در ادامه به وضعیت فعلی مدیریت در کشور اشاره کرد و گفت: به نظر من مهمترین چالش کنونی در کشور ما، موضوع مدیریت است. اگر امروز در حوزه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و سایر حوزه ها دچار مشکلاتی هستیم، همه این مشکلات به اعتقاد بنده ریشه در مدیریت دارد. اگر در بحث مدیریت یکپارچه شهری دچار مشکل هستیم نیز، بیش از مشکلات ساختاری، دچار مشکلات مدیریتی هستیم.
قالیباف، پرداختن به موضوع مدیریت در کشور را از اهمیت بیشتری نسبت به سایر موضوعات دانست و افزود: بنده که بیش از سه دهه درگیر مسائل مدیریتی در ساختار کشور هستم، معتقدم که بیشتر مشکلات ساختاری و کارکردی ما، به فرهنگ ما در حوزه مدیریت باز می گردد و تاثیری که افراد در سطوح مختلف بر سرنوشت کشور ما دارند. امروزه افراد بیش از ساختار و سیستم در کشور تاثیرگذارند و این موضوع در کشور ما موضوع بسیار مهمی است. افرادی که در حوزه مدیریت فعال هستند می توانند به این موضوع سامان دهند و این کار را در مجرای اصولی خود قرار دهند.

ادامه مطلب ...