هواداران دکتر قالیباف در کرمانشاه

سیاسی.فرهنگی.تحلیلی.خبری

هواداران دکتر قالیباف در کرمانشاه

سیاسی.فرهنگی.تحلیلی.خبری

دیدار ویژه رئیس دیوان عالی و قالیباف

به دنبال درخواست های مکرر نمایندگان مجلس از مدعی العموم برای ورود به موضوع آلودگی هوا، رئیس دیوان عالی کشور دیدار ویژه ای را با قالیباف در این مورد داشته است.

به گفته مسئولان دیوان عالی کشور، در این دیدار که  شهردار تهران و رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران حضور داشتند، آیت‌الله محسنی گرکانی با اشاره به اصل «مالایدرک کله لایترک کله»، اعلام کرده است دیوان عالی کشور در نظر دارد به موضوع آلودگی هوای تهران و بررسی دلایل و مقصران این اتفاق و هم چنین راهکارهای موجود ورود پیدا کند.

به گزارش خبرنگار بازتاب، رئیس دیوان عالی کشور اعلام کرده که نگران سلامت همه افراد است و همه شهروندان اعم از کودک خردسال تا پیران سالخورده، همه و همه، هر روز و در هر لحظه نیاز به استفاده از هوا دارند و شاید هوا برای انسان از غذا هم مهم تر و ضروری‌تر باشد. اهمیتش در این است که غذا را می‌توان در وعده‌هایی حذف کرد یا استفاده نکرد، اما نیاز انسان به هوا را نمی‌توان قطع کرد و این نیاز دائمی است.

آیت الله گرکانی گفته: اگر چه ممکن است ما نتوانیم همه معضل را به زودی حل کنیم، اما باید این مسئله و معضل را در اولویت قرار دهیم و گام اول اصلاح مدیریت حمل و نقل عمومی در تهران است. این کار باید شروع شود و حمل و نقل عمومی در تهران به وضع مطلوب برسد.

در این دیدار قالیباف، شهردار تهران هم عنوان داشته که این معضل قابل حل است و این مسئله در دولت هشتم نیز مطرح شد: همه وسایل آلاینده باید اصلاح شود. تردد موتور سیکلت‌ها در محدوده نقاطی که دارای آلودگی بیشتری است باید محدود شود و استانداردسازی وسائل نقلیه و بنزین با جدیت دنبال شود.

گفتنی است که به دنبال افزایش آلودگی هوای تهران برخی از نمایندگان مجلس، انجمن های شهروندی و کارشناسان ترافیک و محیط زیست در درخواست های مشابه از دادستان کل کشور خواستند تا به عنوان مدعی العموم وارد این موضوع شده و به کوتاهی های صورت گرفته از سوی مسئولان مربوطه رسیدگی کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد