هواداران دکتر قالیباف در کرمانشاه

سیاسی.فرهنگی.تحلیلی.خبری

هواداران دکتر قالیباف در کرمانشاه

سیاسی.فرهنگی.تحلیلی.خبری

عملیات احداث اولین شمع‌ در قطعه دوم پروژه بزرگراه صدر

با حضور قالیباف آغاز شد: عملیات احداث اولین شمع‌ در قطعه دوم پروژه بزرگراه صدر

عملیات احداث اولین شمع‌ برای ساخت پل تک‌ پایه صدر در قطعه دوم پروژه بزرگراه طبقاتی شهید صدر با حضور شهردار تهران رسما آغاز شد. به گزارش خبرنگار مهر، شهردار تهران صبح امروز از مراحل پیشرفت پروژه بزرگراه طبقاتی شهید صدر بازدید کرد. در این بازدید که مازیارحسینـی معـاون فنی ‌و‌عمرانی و تنی چنداز مدیران شهرداری تهران شهردار تهران را همراهی می‌کردند، کار احداث اولین شمع‌ برای ساخت پل تک‌پایه صدر در قطعه دوم پروژه رسماً آغاز شد.
طبق گزارش ارائه‌شده تونل ۶۱۶۵ متری انتقال‌برق در مسیر بزرگراه شهید صدر درمحل‌های مدنظر به‌طور عایق‌بندی کامل احداث‌شده و آماده نصب اولین بخش از سینی‌کابل‌ها به‌طول ۲ کیلومتر است .
این تونل حاوی حدود ۴۰ کیلومتر کابل برق فشارقوی ۲۳۰ و ۶۳ کیلوولت خواهد ‌بود که با برقراری جریان برق در آن ، امکان جمع‌آوری ۷۷ دکل موجود فعلی از رفیوژ میانی بزرگراه شهید صدر میسر خواهد شد.

همه چیز در مورد هتلی که احمدی نژاد در آن اقامت دارد

همه چیز در مورد هتلی که احمدی نژاد در آن اقامت دارد/ هتلی با حمام های مرمر و میهمانانی از جنس "الویس پریسلی" / هزینه هتل تیم احمدی نژاد، حداقل 125000 و حداکثر بیش از 500 هزار دلار + تصاویر

با توجه به تعداد هیئت پرتعداد همراه رئیس جمهور و اقامت حتمی این گروه در اتاق های ویژه، هزینه ی اقامت این افراد سر به فلک خواهد زد که البته چندان تناسبی با برخی شعارها و وعده های جناب رییس جمهور ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب

هتل وارویک نیویورک ،  نام هتلی است که دکتر احمدی نژاد در سفر اخیرش به نیویورک در آنجا اقامت دارد.

ادامه مطلب ...

قالیباف: پولی بابت یارانه بلیت نگرفته‌ایم

شهردار تهران با بیان اینکه هیچ پولی بابت یارانه بلیت پرداخت نشده است گفت: به هر حال این مشکلات هست، اما بهتر است بین ما و مسئولان در جلسات رفع شود.

محمد باقر قالیباف روز دوشنبه در حاشیه مراسم بهره برداری از 49 دستگاه واگن جدید مترو ، 200 اتوبوس دو کابین تندرو ورود هزار و 123 دستگاه تاکسی جدید و آغاز فعالیت تاکسیهای تبلیغاتی در جمع خبرنگاران با اشاره به اظهار نظرهای متفاوتی که در خصوص پرداخت یارانه مترو و اتوبوس شده است گفت: تا این لحظه که 6 ماه از سال می گذرد ما هیچ پولی را بابت یارانه بلیط دریافت نکردیم اما دست اندرکاران در تلاشند تا این اعتبارات اختصاص یابد. به هر حال این مشکلات هست و بهتر است اجازه دهید بین ما و مسئولان در جلسات رفع شود.

وی در ادامه به توسعه خطوط اتوبوس های تندرو تا 10 خط و بهره برداری سالانه 15 کیلومتر خط مترو اشاره کرد و گفت: تکمیل خط 4 مترو از منتهی الیه غرب تا شرق تهران و بهره برداری از شمالی ترین ایستگاه خط 1 به زودی محقق می شود .

قالیباف با بیان این که هر ساله در آستانه مهر ماه حدود 20 درصد به حجم سفرها افزوده می شود ، گفت : در راستای خدمات رسانی بهتر به شهروندان و ارتقا ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی 49 واگن مترو ، 200 اتوبوس دو کابینه جدید و بیش از هزار دستگاه تاکسی به ناوگان افزوده شده که امیدواریم به این وسیله بتوانیم پاسخگوی افزایش سفر با حمل و نقل عمومی در آستانه بازگشایی مدارس باشیم .

وی ادامه داد: توسعه خطوط اتوبوس های تندرو تا 10 خط و بهره برداری سالانه 15 کیلومتر خط مترو در دستور کارمان قرار دارد که در این راستا تکمیل خط 4 مترو از منتهی الیه غرب تا شرق تهران و بهره برداری از شمالی ترین ایستگاه خط 1 به زودی محقق می شود.

شهردار تهران در پاسخ به این سئوال که برای روان سازی ترافیک طی ماه های آتی چه برنامه ریزیهایی انجام شده گفت: تلاش ما این است که در زمان های پیک ترافیک وافزایش سفرها بتوانیم پاسخگوی نیاز شهروندان باشیم بر این اساس با توجه به اینکه در اسفند ماه و ماه های پایانی سال میزان سفرها افزایش می یابد از هم اکنون در تلاشیم تا با افزایش تعداد اتوبوس ها و واگن های مترو تا پایان سال ظرفیت حمل و نقل عمومی را افزایش دهیم و مردم دچار مشکل و سختی برای استفاده از حمل و نقل عمومی نشوند.

به نوشته مهر،وی ادامه داد: زمانی که ما ساخت خطوط بی آر تی را شروع کردیم حتی برای اختصاص یک لاین به اتوبوس ها مردم معترض بودند اما امروز نه تنها اعتراضی وجود ندارد بلکه توسعه خطوط اتوبوس های تند رو یکی از مطالبات مردم محسوب می شود.

قالیباف افزود: در بخش مترو نیز ما به جایی رسیده ایم که قادریم سالانه 50 کیلومتر تونل بسازیم که این یک اتفاق مهم است و اگر اعتبارات لازم تامین شود قادر خواهیم بود طی دو سال شبکه خطوط مترو را به 218 کیلومتر برسانیم.

هدف اجرای پروژه‌های عمرانی پایتخت به نقل از دکتر قالیباف

شهردار تهران در جریان بازدید هشت ساعته از 5 پروژه بزرگ عمرانی پایتخت ، هدف شهرداری از اجرای طرح های عمرانی را ایجاد شرایط بهتر برای زندگی مردم اعلام‌ کرد.

 به نقل از روابط عمومی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران ، دکتر محمدباقر قالیباف ‌همراه با دکتر عیسی‌شریفی معاون هماهنگی و امور مناطق و دکتر مازیار حسینی معاون فنی و عمرانی وتعدادی از مدیران و شهرداران مناطق از پروژه‌های پل طبقاتی بزرگراه‌ شهید صدر، ادامه بزرگراه‌ امام‌علی(ع) (حدفاصل مسیل‌باختر تا آزادگان)، ادامه‌ آزاد راه آزادگـان (حدفاصل خیابان مفتح تا پل شهید‌کاظمی) ، پل کاروانسرای‌سنگی یک و نهایتاً تونل‌ امیرکبیر بازدید کرد.

 

شهردار تهران درجریان سرکشی به طرح‌های عمرانی بزرگ پایتخت گفت: هدف مدیریت شهری،‌انجام صحیح و دقیق پروژه‌های عمرانی در تمام نقاط پایتخت است تا تسهیلات و امکانات حمل و نقلی جدیدی برای مردم فراهم‌شود و آن ها بتوانند شرایط بهتری را برای زندگی‌کردن در شهر تجربه کنند.

وی ادامه داد: البته هر پروژه عمرانی در شهر بالطبع مشکلاتی را برای ساکنان مناطق مجاور آن ایجاد‌می‌کند که به‌همین دلیل باید سعی‌کرد این مسأله در کوتاه ترین زمان ممکن حل‌شود . بنابراین راهبرد شهرداری تهران در پروژه‌های شهری ، تسریع در تکمیل عملیات عمرانی توأم با اعمال فاکتورهای دقت و صحت است.

گفتنی‌است در‌جریان این بازدید ، دکتر‌قالیباف و هیأت همراه از‌ کارخانه تولید‌ قطعات عرشه پل‌های صندوقه‌ای پیش‌ساخته بتنی نیز دیدن‌کردند.

در این کارخانه با بهره‌گیری از امکانات مناسب، کار ساخت و عمل‌آوری قطعات بتنی پیش‌تنیده به عرض 9 تا 13 متر به‌انجام می‌رسد.

از تولیدات این کارخانه در ساخت پل‌های کاروانسراسنگی، شیخ‌فضل‌اله‌نوری و برخی قسمت‌های پل بزرگراه صدر استفاده خواهدشد. وزن برخی از این قطعات به 60 تن می‌رسد.

"مشایی" استعفاء می دهد یا برکنار می شود؟

یکی از مهمترین چالش های دکتر احمدی نژاد در آغاز سفرهای استانی، حضور اسفندیار رحیم مشایی همراه رئیس جمهور و هیات دولت است که یقینا باعث بروز اعتراض های جدی و طرح شعارهای داغ مردمی علیه همراهی عناصری چون مشایی با دکتر احمدی نژاد خواهد شد.
در این میان یک پرسش اساسی مطرح است و آن مقدار هزینه ای است که دکتر احمدی نژاد حاضر است برای ادامه حضور اسفندیار در دولت پرداخت نماید. آیا احمدی نژاد همچنان مصمم است ویترین دولت دهم را با عناصری چون مشایی، بقایی، ملک زاده و رحیمی بچیند و یا طرحی نو درانداخته و آماده برهم زدن ویترینی است که جز اتهام فساد و ناکارآمدی ارمغان دیگری برای رئیس جمهور نداشته است.
حذف مشایی از ویترین دولت دهم موید تحلیل برخی کارشناسان سیاسی است که معتقدند احمدی نژاد یک عنصر مستقل سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است و در این میان برای اجرایی نمودن ایده های بلند پروازانه خود باکی ندارد از عناصری به ظاهر تئوری پرداز و یا به تعبیر دقیق تر جاده صاف کن نیز بهره مند شود.
 بر این اساس و با توجه به بالا رفتن هزینه های حضور مشایی در هیات دولت، دور از انتظار نخواهد بود که دکتراحمدی نژاد با اعلام اتمام ماموریت ظاهری مشایی در دولت که همراه با چنگ انداختن بر 18 شغل مهم دولتی بود، به صورت تاکتیکی یار دیرین خود را از مناصب اجرایی کنار گذاشته و وی را به اتاق فکر و سیاستگذاری دولت دهم نقل مکان دهد چرا که هیچ عقل سلیمی اجازه نخواهد داد نزدیکترین همفکر و یار غار خویش را در معرض تهاجم منتقدان و مخالفان قرار دهد.
احمدی نژاد با این حرکت هوشمندانه چند صید بزرگ را در تور انتخاباتی خود خواهد انداخت. نخست فشار رسانه ای و افکار عمومی را که به شدت منتقد حضور مشایی در دولت دهم هستند را برطرف خواهد کرد و در مرحله بعد می تواند این حرکت تاکتیکی را خرج ولایت پذیری خود نماید که این روزها سخت نیازمند آن است.
اما بر اساس تحلیلی دیگر، برخی کارشناسان معتقدند با توجه به سابقه رفاقت دیرین اسفندیار و احمدی نژاد، این مشایی است که علیرغم عطشی که به قدرت دارد، هزینه کردن های بی شائبه احمدی نژاد را برای شخص وی با گوشت و پوست لمس کرده و برای نشان دادن رسم دوستی و نمایش عیاری، با وجود همه شیفتگی و دلدادگی اش به قدرت، حاضر است از قدرت کنار بکشد تا احمدی نژاد بتواند با فرار از زیر تیغ انتقادهای سنگین منتقدان برای دوام و ماندگاری ایده های خود طرحی نو و تیمی جدید را سازماندهی کند.
مشایی همچون احمدی نژاد به این نکته کلیدی دست یافته که دولت دهم نیازمند پوست اندازی است و این پوست انداختن می تواند بهار و آغازی برای حرکتی نو و در مسیری نو برای دولت دهم باشد. احمدی نژاد یک سیاستمدار عملگراست. به قول اطرافیانش در برهه ای، سکوت الهام بخش را در دستور کار قرار می دهد و در زمانی دیگر به اقتضای شطرنج سیاست، شاه مهره ای را کنار می گذارد تا با رساندن سربازانش به زمین حریف ، فرزین های جدیدی را به عرصه رقابت وارد سازد.
مشایی چه برود و چه بماند، رفتن و ماندن وی یک تاکتیک است. تاکتیکی برای یک استراتژی بزرگ. آیا احمدی نژاد می تواند در دور چهارم سفرهای استانی خود که در آن مقدرات آینده دولتش بر صحیفه سیاست نقش خواهد بست، مجلس آینده را به عنوان پل پیروزی انتخابات یازدهم ریاست جمهوری فتح نماید؟ خوشبین ترین سیاستمداران داخل دولت هم این رویا را تعبیر ناشدنی می دانند. اما یک سیاستمدار حرفه ای تا آخرین روزهای رقابت هم دست ها را بالا نخواهد برد. احمدی نژاد چاره ای جز نقش آفرینی در نقش ها و بازی های جدید نخواهد داشت. این دو سال معرکه بازی های جدید اوست.

سوئیچ هواپیمای احمدی‌نژاد دست منه

محمود احمدی‌نژاد به همراه برخی وزرا و دولتمردان امروز "یکشنبه" عازم "دوشنبه" شد. 

مراسم بدرقه وی از پاویون جمهوری با حاشیه‌هایی خواندنی همراه بود که در ذیل از نظرتان می‌گذرد؛

* خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران خبری طبق روال اینگونه برنامه‌‌ها به دو طیف تقسیم‌بندی می‌شوند؛ اولین گروه شامل کسانی است که همراه با آن مقام مسئول در سفر‌های این‌چنینی حضور دارند و اما گروه دیگر که تنها برای بدرقه و البته شاید هم پوشش سخنان تشریحی مقام مسئول فقط به فرودگاه دعوت شده‌اند که البته نگارنده این سطور نیز از گروه دوم به شمار می‌آید.

* گپ‌و‌گفت خانوادگی علیرضا احمدی‌نژاد پسر کوچک رئیس‌جمهور -که به تازگی بنا بر اعلام برخی سایت‌های خبری با خانواده‌ای از تبار یکی از شهدای نامی وصلت کرده- در حاشیه بدرقه پدرش حاشیه‌ای می‌شود.

* صالحی و سعیدلو دو دولتمردی‌اند که هر‌چند اندک اما صمیمانه وارد حلقه هر دو گروه از اهالی رسانه‌- که پیشتر به آن اشاره شد- می‌شوند و به استماع نظرات آنان می‌نشینند.

* ولایتی، بداغی، نامجو، حسینی، بختیاری و الخ (الی آخر) هر کدام به صورت معمول و جداگانه برای بدرقه یا همراهی رئیس جمهور، وارد پاویون می‌شوند اما چگونگی و نحوه ورود 4 دولت‌مرد جالب توجه است؛ آن زمان که وزیر خارجه در صندلی کنار راننده جلوس می‌کند و پیاده‌شدن همزمان رئیس‌جمهور به همراه معاون اول و دستیار ارشد خود از صندلی‌ عقب یک ماشین!.

* مشایی تلاش زیادی می‌کند که سوژه نشود؛ از امتناعش از نشستن در کنار احمدی‌نژاد و سایر مسئولان در سالن تشریفات پاویون فرودگاه هنگام سخنرانی رئیس‌جمهور قبل از ترک تهران بگیر ‌تا همراهی‌نکردن با احمدی‌نژاد و همراهانش در سوار شدن به هواپیما؛ اما بازهم سوژه می‌شود!

* همه مسافران سوار هواپیما شده‌اند و منتظرند که رئیس دفتر رئیس‌جمهور هم به آنها بپیوندد. مدت انتظار وقتی کمی به درازا می‌کشد، همراهان با تعجب می‌پرسند که "آقای مهندس! شما نمی‌خواهید سوار ‌شوید؟! هواپیما دارد می‌پرد"؛ مشایی هم با گفتن فقط یک جمله خیال همه را راحت می‌کند؛ "نترسید؛ سوئیچ هواپیما دست من است! تا من نروم، پرواز نمی‌کند!"


قابل توجه منتقدین پیشرو

قابل توجه منتقدین پیشرو:شهرداری تهران سرو بستنی خیالی شما را نیز متوقف کرد/به دنبال سوژه بعدی باشید

tala2

این بار تنها شنیده شدن خبر عرضه نوع خاصی بستنی در رستوران گردان برج میلاد توسط پیمانکار این رستوران، کافی بود تا منتقدین پیشرو دوباره به تکاپو افتاده و با ساعتها قلم فرسایی در نشریات و سایتهای زنجیره ای شان اتهامات و هجمه های متعددی از “حیف و میل در بیت المال عمومی” گرفته تا “ترویج روحیه اشرافی گری” و “سوء استفاده از مالیات‌های مردمی”، “ترویج روحیه ی مصرف گرایی” و دور شدن از “ارزشهاى انسانى-اسلامى” و… باز هم دهها اتهام دیگر را بی پروا به مجموعه مدیریت شهری و در راس آن محمدباقر قالیباف نسبت دهند.غافل از آنکه مسئولان شهرداری تهران امروز اعلام کردند که این اقدام به هیچ وجه مورد تایید نیست و شهرداری تهران از این اقدام قطعا جلوگیری می‌کند. این منتقدین پیشرو و پیشگام که این بار نیز عجولانه و بی پروا تخریب دیگری را در واکنش به اقدامات مثبت و روحیه جهادی شهرداری تهران در پیش گرفته بودند، آنچنان در پیگیری این موضوع سر از پا نمی شناختند که یادشان رفته بود که اثلا تا به حال سرو چنین بستنی در برج میلاد انجام نشده است.
به گزارش فارس، پیرو انتشار برخی اخبار درباره عرضه نوع خاصی از بستنی توسط پیمانکار رستوران گردان برج میلاد ، روابط عمومی برج میلاد تهران با صدور اطلاعیه ای ضمن غیرمسئولانه خواندن این گونه اظهارات تاکید کرد: موضوعات مطرح شده از سوی پیمانکار رستوران گردان درباره سرو نوع خاصی از بستنی به هیچ وجه مورد تایید شهرداری تهران نبوده و نیست و شهرداری تهران از انجام چنین اقداماتی به طور حتم جلوگیری خواهد کرد.
در این اطلاعیه همچنین تاکید شده است:عرضه نوع خاصی از بستنی در رستوران گردان برج میلاد ایده پیمانکار رستوران گردان بوده که در رسانه ها مطرح شده است و به هیچ عنوان تا به حال سرو چنین بستنی در برج میلاد انجام نشده است که با توجه به حرمت شرعی و اجتماعی چنین اقدامی ، شهرداری تهران پس از اطلاع از این امر دستور توقف موضوع را صادر کرده و مانع از انجام چنین طرحی خواهد شد.
به هرحال انتشار اطلاعیه روابط عمومی برج میلاد شاید باز هم بهترین معیار قضاوت برای افکار عمومی و وجدانهای بیدار جامعه در این زمینه باشد.جامعه ای که قطعا یکرنگی و صداقت را در اعمال و سیمای رفتار مردان سیاست جستجو می کند، نه در گزافه گویی و تخریب و انگشت اتهام دراز کردنهای دروغین و سرشار از ریا!

لاریجانی و قالیباف در قبال فتنه سکوت نکردند

لاریجانی و قالیباف در قبال فتنه سکوت نکردند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرضا گفت: : قالیباف و لاریجانی در جریان فتنه سکوت نکردند و تا آنجایی که من از این افراد شناخت دارم، این افراد در تبعیت از رهبری حرکت خود را ادامه دادند.

خبرگزاری فارس: لاریجانی و قالیباف در قبال فتنه سکوت نکردند

عوض حیدرپور نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: 8+7 به معنای تشکلی است که همراهی‌های انتخاباتی را هماهنگ کند.

وی در خصوص حضور نماینده برخی افراد در 8+7 گفت: افرادی که نماینده به این گروه معرفی کرده‌اند به دنبال وفاق و همدلی و یکپارچه کردن جریان اصولگرایی هستند.

این نماینده مجلس ادامه داد: قالیباف و لاریجانی در جریان فتنه سکوت نکردند و تا آنجایی که من از این افراد شناخت دارم، این افراد در تبعیت از رهبری حرکت خود را ادامه دادند.

حیدرپور عملکرد باهنر را نیز در راستای عملکرد قالیباف و لاریجانی ارزیابی کرد و اظهار داشت: روش این افراد روشی بود که در شیوه‌های سیاسی مورد قبول است و نمی‌شود به آنها ایراد گرفت.

وی با تاکید بر این نکته که افراد باید در موضع‌گیری‌های خود از آرمان‌های امام و شهدا جدا نشوند، افزود: متاسفانه برخی موضع‌گیری‌ها متناسب مشی رهبری و آرمان‌های ایشان نیست و به طور طبیعی هم مردم باید در رای خود این مسائل را درنظر بگیرند.

حیدرپور گفت: مردم در انتخابات گذشته نشان دادند که به دنبال اصولگرایی و زنده کردن نام شهدا هستند و شاخص‌ها و مشخصات جریان اصولگرایی هم توسط رهبری مشخص شده است.

این نماینده مجلس در پایان خاطرنشان کرد: اصولگرایان افرادی معتقد به نظام و انقلاب هستند و هر کسی که عملکرد این‌چنینی داشته باشد در طیف اصولگرایان تعریف می‌شود.

شکر نعمت زندگی در سایه ولایت

شکر نعمت زندگی در سایه ولایت، اثبات کارآمدی دین در اداره جامعه است / در نظام اسلامی فقر و بی عدالتی نباید وجود داشته باشد
شهردار تهران با بیان این که امروز در نظامی مشغول انجام وظیفه هستیم که در مسیر امام علی(ع) حرکت می کند ، گفت : شکر نعمت زندگی در سایه ولایت آن است که ما کارآمدی دین در اداره جامعه را به اثبات برسانیم تا بدین ترتیب الگویی برای کشورهای دنیا خصوصا کشورهای اسلامی باشیم.

به گزارش خبرنگار "تهران سما" دکتر محمد باقر قالیباف شامگاه بیست و یکم ماه مبارک رمضان در مسجد ارک و در جمع عزاداران مولی الموحدین با تسلیت شهادت حضرت علی (ع) اظهار کرد : اگر شیعه مولاعلی(ع) هستیم باید نگاه کنیم که امام در سایه قرآن چگونه زندگی کرد ، هر چند در این خصوص نباید ناشکری کنیم چرا که در بحث فرهنگ قرآنی کشور ما سرآمد کشورهای اسلامی است ، اما به هر حال توجه به مسائل قرآنی و زندگی در سایه قرآن را باید یک وظیفه جدی و اساسی بدانیم.

قالیباف گفت : وقتی ما می گوییم باید جامعه قرآنی داشته باشیم این تنها با حفظ قرآن ، تلاوت زیبا و صحیح ، همچنین با برگزاری مجالس متعدد قرآنی به وجود نمی آید ، هر چند تمام این موضوعات لازم است اما کافی نیست. 

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد : امروز نکته ای که بسیار مهم است توجه به شعارهای پیش از انقلاب است ، ما آن زمان با روش های استدلالی و منطقی بحث می کردیم که چنانچه اسلام در مسند قدرت قرار گیرد و جامعه در سایه نظام اسلامی زندگی کند همه نیازهای مادی و معنوی مردم تامین می شود.

وی در ادامه با طرح پرسش هایی درباره ویژگی های حامیان ولایت اظهار کرد : باور قلبی من این است که باید به این سئوال ها پاسخ دهیم که حامیان ولایت به راستی چه کسانی هستند و چه مشخصاتی دارند ؟ امروز مهمترین وظیفه حامیان ولایت چیست ؟ و آیا امروز ما تنها باید به شعار دادن اکتفا کنیم ؟ آیا این کافی است ؟ 

شهردار تهران تصریح کرد: من نمی گویم نباید شعار دهیم ، بلکه حتما باید شعار دهیم چرا که شعارها جهت ما را مشخص و صف ما را از دیگران جدا می کند ، اما باید بدانیم که این امر اگرچه لازم است اما کافی نیست.

قالیباف در ادامه عنوان کرد : باید بر اساس باورها و سنت های الهی ایستادگی کنیم و اگر بگوییم حزب اللهی و حامی ولایت هستیم یک وظیفه بیشتر نداریم و آن اثبات کارآمدی دین در اداره جامعه است و اگر این امر را به اثبات نرسانیم هر چقدر شعار دهیم که حامی و سرباز ولایت و پیرو خون شهدا هستیم ، گزافه گفته ایم.

شهردار تهران گفت : امروز در مسند قدرت قرار داریم و دیگر از ما پذیرفته نیست که از انقلابمان فقط به شکل استدلالی دفاع کنیم و این دفاع باید با روش های ثبوتی و عینی صورت گیرد و در این راستا جوانان را با اجرای کار درست به انقلاب دعوت کنیم.

شهردار تهران تاکید کرد: مردم ما مردمی آگاهند اما پر توقع نبوده و هیچ زمان توقع ندارند که یک شبه همه مسائل حل شود اما مردم حق دارند اگر 6 ماه گذشت و تغییری در مجموعه مدیریتی ما ندیدند ، اعتراض کنند و از ما مطالبه نمایند . از سوی دیگر اگر پس از گذشت 6 ماه تغییری در مجموعه مدیریتی روی ندهد ، من چگونه ادعا کنم که حامی ولایت هستم و با آن که در حوزه  مسئولیتم اختیار کامل دارم ، اما کارها آن طور که باید و شاید به انجام نمی رسد . آیا این گونه می توان انقلاب را پیش برد؟

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که فرهنگ بسیجی ریشه در فرهنگ عاشورا دارد ، اظهار کرد : اولین شرط در فرهنگ بسیجی آن است که فرد خود را نبیند و هر کاری که انجام می دهد خود را در آن محاسبه نکند ، بسیجی دوران دفاع مقدس این گونه بود و این فرهنگ امروز نیز باید به وجود آید .

شهردار تهران در ادامه با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری در حرم امام راحل(ره) که اشاره کردند "مبارزه با امریکا و دشمن فقط با کار محقق می شود" خاطرنشان کرد : البته با کار و فعالیتی که بر بستر عقلانیت ، معنویت و عدالت باشد . امروز ما در نظامی مشغول انجام وظیفه هستیم که در مسیر امام علی(ع) حرکت می کند و این انقلاب محصول مبارزه شیعیان از صدر اسلام تا کنون است.

قالیباف اضافه کرد : این امانت به راحتی به دست من و شما نرسیده و این نعمت بزرگی است که جوانی و میانسالی ما در سایه نظام ولایی در حال سپری است چرا که ما ممکن بود ، در زمان طاغوت به دنیا آمده و در همان زمان زندگی کنیم و این لطف پروردگار است که عمر ما را در این مقطع از زمان قرار داده است.

وی افزود: حال که خداوند این نعمت بزرگ را به ما ارزانی داشته ، شکر نعمت این است که کارآمدی دین در اداره جامعه را به اثبات برسانیم تا الگویی برای سایر کشورهای دنیا خصوصا کشورهای اسلامی قرار گیرد.

شهردار تهران در ادامه با اشاره به اینکه چندی پیش جملاتی را در سخنرانی بنیانگذار انقلاب ملاحظه کردم که تاثیری عمیق بر من داشت، گفت: امام خمینی(ره) در یکی از سخنرانی هایشان فرمودند"باید مشکلات جامعه خصوصا موضوعات اقتصادی و مشکلات نیازمندان حل شود، اگر ما نتوانیم مشکلات اقتصادی را حل و فصل کنیم یک انفجار اخلاقی در جامعه روی می دهد و جای ارزش ها و ضد ارزش ها عوض شده و مردم نسبت به دین و اسلام بدبین می شوند که در این صورت دیگر حرف من روحانی اعتبار نداشته و مردم از من و از دین عبور می کنند، مگر تقدیر الهی به برکت خون سید الشهدا مشیتش بر این تعلق گیرد که این اتفاق روی ندهد."

قالیباف در ادامه اظهار کرد : پس با توجه به سخنان امام راحل ما امروز وظیفه داریم مجاهدت کرده و در این راه سنگر مجاهدت و تلاش ما سنگر اثبات کارآمدی است، این درست است که ما برای مسائل مادی انقلاب نکردیم اما اگر در یک جامعه اسلامی پدر خانواده ای هر روز شرمنده فرزندانش باشد و غرور وی مدام بشکند ، این نظام یک نظام اسلامی است ؟ ما باید بدانیم که در یک نظام اسلامی فقر و بی عدالتی نباید وجود داشته باشد.

قالیباف در نهمین گردهمایی ائمه جماعات شهرداری تهران

بحث اسلام منهای روحانیت خطر بزرگی است که امروز ما را تهدید می کند / مجاهد واقعی دغدغه اثبات کارآمدی دین در اداره جامعه را دارد
شهردار تهران گفت ‌: ‌امروز بزرگ ترین خطر آن است که این گونه القا کنند که روحانیت به عنوان نماد و قدرت اسلام نمی تواند جامعه را اداره کند و این فکر نادرست را به جامعه تزریق کنند و اگر موفق شوند دشمنان داخلی و خارجی انقلاب به اهداف خود می رسند.

به گزارش خبرنگار "تهران سما" ، ‌دکتر محمد باقرقالیباف شب گذشته در نهمین گردهمایی ائمه جماعات شهرداری تهران در ضیافت الله که در سالن ایران زمین برگزار شد ،‌ ضمن آرزوی قبولی طاعات و با تاکید بر این که رابطه روحانیت با نظام تنها رابطه ای فردی نیست و رابطه حاکمیت اسلام با شرع و فقه است ، ‌افزود : ‌به تعبیر امام راحل (ره) ، ‌"روحانی" یعنی اسلام و قدرت اسلام از حنجره روحانیت خارج می شود.

قالیباف خاطرنشان کرد :‌ خطر بزرگی که امروز ما را تهدید می کند بحث اسلام منهای روحانیت است که به طور جدی در کشور مطرح شده و در عمل روی این موضوع تبلیغ می شود.

شهردار تهران افزود : مهم آن است که ما امروز فقط نیازمند روش استدلالی و اثباتی نیستیم و جامعه ما علاوه بر این که به فکر و اندیشه نیاز دارد اما به دلیل آن که اسلام در مسند قدرت است ، نیازمند بخش ثبوتی نیز هستیم و تحقق آن از وظایف قطعی ماست و چه بسا اگر اندیشه ها و فکر ناب اسلامی را در زندگی مردم ساری و جاری نسازیم به آن فکر و اندیشه نیز صدمه وارد می شود.

قالیباف تصریح کرد : ‌امروز بزرگ ترین خطر آن است که این گونه القا کنند که روحانیت به عنوان نماد و قدرت اسلام است نمی تواند جامعه را اداره کند و این فکر نادرست را به جامعه تزریق کنند که اگر موفق شوند دشمنان داخلی و خارجی انقلاب به اهداف خود می رسند.

شهردار تهران با بیان اینکه مجاهد واقعی کسی است که دغدغه اثبات کارآمدی دین در اداره جامعه را داشته باشد ،‌ خاطر نشان کرد : شعارهایی مانند اسلام منهای روحانیت ، ‌این که اسلام در مسند قدرت پاسخگوی نیازهای مادی و معنوی نیست و این که دین امری شخصی است و اجتماعی نیست و در عصر غیبت ، ‌اسلام نمی تواند حکومت را اداره کند خطرهای بزرگی است و نباید اجازه دهیم که این ها در جامعه تسری یابد .

وی درادامه اظهار کرد : امیدواریم خداوند در این ماه به ما توفیق بندگی و اطاعت بدهد و بتوانیم راه امام (ره) و شهدا را تحت ولایت مقام معظم رهبری ادامه دهیم .

همچنین در این گردهمایی ، ‌حجت الاسلام والمسلمین عبدالمقیم ناصحی مشاور شهردار تهران در امور دینی با اشاره به اهمیت روحانیت و نقش آن  در مبارزه با ظلم از صدر اسلام تا کنون گفت : علما و روحانیت همواره توانسته اند در برابر شکل های مختلف ظلم در هر دوره ای بایستند . خدا را شاکریم که در عصری زندگی می کنیم که حاکمیت ولایت فقیه در آن وجود دارد و در این دوره قطعا وظیفه ما سنگین تر نیز هست .

وی افزود : امروز نسبت به چند سال قبل تحول عظیمی در امور مساجد شهرداری ایجاد شده است و 250 روحانی با وظایف و برنامه های مختلف در شهرداری حضور دارند که این امر تا کنون بی سابقه بوده است .

بر این اساس در این همایش از سه نفر ار ائمه جماعات برتر شهرداری قدردانی شد .