هواداران دکتر قالیباف در کرمانشاه

سیاسی.فرهنگی.تحلیلی.خبری

هواداران دکتر قالیباف در کرمانشاه

سیاسی.فرهنگی.تحلیلی.خبری

کاش دکتر قالیباف مسئول فرهنگ و هنر کشور نیز بود

در این روزها که جریان انحرافی دیگر به مقدسات و حجاب و عفاف ما هم به راحتی توهین می کند و فرهنگ اسلامی ما را به سخره می گیرد؛ دکتر قالیباف؛ این سرباز راستین ولایت و حرب اللهی واقعی و نه شعاری در خانه هنرمندان از استقلال فرهنگی و فرهنگ اسلامی -ایرانی ما سخن می راند و وعده هایی می دهد که شاید وظیفه او نیست ولی احساس مسئولیت او این اجازه را نمی دهد که در این موارد هم کار نکند ...

صحبت های دکتر را بخوانیم:

 

اگر کشوری استقلال فرهنگی را از دست بدهد سایر زمینه های اجتماعی نیز در دراز مدت پایدار نخواهند ماند.

 

بحث فرهنگی برای هر ملتی به ویژه برای ملت کهن ایران که ادعا دارد قبل از اسلام موحد بوده و بعد آن نیز به دین اسلام

 

گرویده و امروز ریشه در مکتب اصیل اهل بیت (ع) و فرهنگ کهن ایرانی دارد، بسیار مهم است. این رسالت بیش از همه

 

 بر دوش اصحاب فرهنگ و هنر و مدیران و مسئولان است که استقلال کشور را در هر شرایط سختی حفظ کنند و پیش

 

ببرند.

 

 

من به عنوان مدیر شهر تهران نیز این احساس وظیفه را دارم و این را وظیفه ملی و اسلامی خود می دانم که به آن

 

 توجه داشته باشم و آن را فراموش نکنم. اقداماتی برای توسعه خانه هنرمندان پیش بینی شده است؛ این قول را می دهم و این

 

تلاش را داریم که ادامه توسعه خانه هنرمندان در شمال شرقی این مکان را پیگیری کنیم که باید این بخش که متعلق به یکی از

 

 سازمان هاست و حتی بسیار بزرگتر از کل این مجموعه است، تملک شود و برای ادامه فعالیت ها در اختیار این مجموعه قرار گیرد.

 

 تلاش داریم با همکاری ریاست شورای اسلامی شهر، تعاونی مسکنی که برای هنرمندان ایجاد شده است را پیگیری کنیم. باید در

 

 موضوع مسکن هنرمندان اقدامی انجام شود که با هزینه کمتر و قیمت مناسب تر زمینی در اختیار هنرمندان قرار گیرد تا این بخش از

 

 معیشت آنان یعنی مسکن هم تامین شود. همه ما باید به این موضوعات توجه بیشتری داشته باشیم و از این رو از وزارت ارشاد نیز

 

می خواهیم تا در این زمینه با ما همکاری داشته باشد تا این کار مشترک به خوبی انجام شود

 

 


 


قالیباف :در شهرداری تهران از همه انتظار کار و تلاش می رود

شهردار تهران گفت : انتظار می رود کارکنان شهرداری بویژه بسیجیان تلاش وکار را سرلوح کارهای خود قرار بدهند . به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر ، اقای قالیباف در مراسم جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع) و افتتاح دارالقران کریم شهرداری تهران افزود : از بخش های مختلف شهرداری فقط کار می خواهم . شهردار تهران همچنین در وصف ویژگیهای ماه مبارک رمضان با بیان اینکه خداوند در این ماه همه چیز را برای بندگان فراهم کرده است تا به سوی او بروند افزود: فقط کافی است او را بخوانید تا اجابت شوید . قالیباف گفت: قرآن راهنمای همه انسانها است و بشریت را به سوی نور هدایت می کند . وی با اشاره به اینکه انسانها در این عالم ظلمات و زندگی نیازمند چراغند افزود : قران نور و در همه ابعاد معجزه الهی است . شهردار تهران افزود: امروز به چه میزان در جامعه نیازمند عدالت هستیم؟ عدالت نیازمند قانون است و قرآن کتاب قانون است . قالیباف افزود: انسان در زندگی نیازمند امید است و قران است که به انسانها ، جوامع مختلف مدام بشارت میدهد و امید را در دلها زنده می کند . وی افزود : امروز در جامعه نیازمند عقلانیت هستیم و سراسر این کتاب آسمانی هم دلیل و برهان است . شهردار تهران گفت : امروز در زندگی نیازمند منجی هستیم و قران پرچم نجات است هرکه در سایه قران قرار گیرد نجات می یابد و انس با قران است که می تواند بشریت را نجات دهد . قالیباف افزود : در این ماه نباید فرصت خدمتگزاری به مردم را از دست داد . وی که در جمع بسیجیان شهرداری تهران سخن می گفت افزود : امروز سنگری در اختیار من و شما قرار گرفته که باید وقت را برای خدمتگزاری به مردم غنیمت بشماریم . قالیباف همچنین گفت : در عرصه مدیریت فرق بین فرهنگ بسیج و انقلاب با بقیه مکاتب در این است که در این فرهنگ مدیران همچون فرماندهان دوران جنگ، خود جلو رفته و در میدان قرار می گیرند و آنگاه به سرباز می گویند بیا، نه این که خود دور از آتش باشند و به بقیه بگویند شما بروید . تصویر دارد

همسنگران جانبازان،مکلف به وفاداری به ولایت و شهدا هستند

شهردار تهران گفت: اگر دیروز در میدان جنگ همسنگر جانبازان بودیم، امروز خود را مکلف می دانیم که به ولایت و خون شهدا وفادار باشیم که این مهم خواسته شهدا است.
به گزارش آریا،دکتر محمد باقر قالیباف شهردار تهران در مراسم افتتاح مجموعه فرهنگی ، ورزشی جانبازان و معلولان قمر بنی هاشم (ع) در منطقه 20 ،ضمن تبریک  اعیاد شعبانیه خصوصا میلاد امام حسین(ع) و حضرت عباس (ع) و حضرت سجاد(ع) افزود: خداوند بزرگ را شاکرم که در زیر سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی زندگی می کنیم و روز میلاد امام حسین(ع) همچنین شب میلاد قمر بنی هاشم این مجموعه فرهنگی برای جانبازان آماده شده و افتتاح می شود.
شهردار تهران در این مراسم از احداث سه مجموعه ورزشی ویژه جانبازان و معلولان شهر ، در سه قطب تهران خبر داد و گفت : این سه مجموعه ظرف دو تا سه سال آینده به بهره برداری می رسند و هم اکنون زمین آن ها مشخص شده و برنامه ریزی های احداث آنها نیز در حال انجام است.
وی ضمن تشکر و قدردانی از دست اندرکاران ساخت این مجموعه ورزشی،گفت: در نظر داشتیم به طور هم زمان در چهار نقطه شهر چهار مجموعه ورزشی برای معلولان و جانبازان ایجاد کنیم که به دلیل تجربه نداشتن در ساخت مجموعه ورزشی برای جانبازان این اقدام همزمان صورت نگرفت.
شهردار تهران با بیان اینکه ساخت مجموعه ورزشی ویژه جانبازان اولین تجربه در کشور بوده و حتی در کشورهای پیشرفته نیز به ندرت چنین مراکزی ایجاد شده، افزود: در نظر داریم علاوه بر این مجموعه که در جنوب تهران قرار دارد سه مجموعه دیگر برای جانبازان در شمال شرقی ، شمال غربی و جنوب غربی نیز احداث شود.
قالیباف گفت: قول می دهم به زودی بخش دوم این مجموعه که برای خانواده این عزیزان طراحی شده، احداث شود تا خانواده های جانبازان نیز همزمان بتوانند از امکانات ورزشی این مجموعه بهره مند شوند.
در این مراسم که با حضور حجت الاسلام شاهچراغی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر ری، حسین فدایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، مرتضی طلایی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران، علی رضا دبیر عضو شورا، محمود نژاد رئیس جامعه معلولان ایران و جمعی از مدیران شهری برگزار شد ، شهردار تهران ضمن تاکید بر اینکه شهدا و جانبازان دوران دفاع مقدس به راستی پیروان واقعی امام حسین(ع) و حضرت عباس هستند، عنوان کرد: جانبازان انقلاب اسلامی که هم اکنون بر تخت بیمارستان ها و یا روی ولیچر قرار دارند، با اقتدار مقابل ظلم و استکبار ایستادند و با دیدن این عزیزان باید شکر نعمت سلامتی مان را با خدمت خالصانه و حفظ کرامت و عزت این عزیزان به عمل آوریم.
وی در ادامه تصریح کرد: هر انسان منصفی بر این باور است که امروز هر چه در حوزه دیانت و معنویت داریم، مدیون شهدا و امام شهدا هستیم و ما امروز عزتمان را به برکت ایثار جانبازان و خون شهدا به دست آورده ایم.
قالیباف اضافه کرد: ما امروز وظیفه داریم این عزت را حفظ کرده و به آن بیافزاییم، چرا که یک مومن می تواند از همه چیزش برای اسلام بگذرد به جز عزتش و برای حفظ این عزت باید از ولی عالم تبعیت کنیم و تبعیت از ولی عالم تنها راهی است که می تواند عزت ما را حفظ کند .
شهردار تهران اظهار کرد: اگر دیروز در میدان جنگ همسنگر جانبازان بودیم، امروز خود را مکلف می دانیم که به ولایت و خون شهدا وفادار باشیم که این مهم خواسته شهدا است و امروز با حفظ آرمان های شهدا و ولایت مداری می توانیم به جوانان جامعه ثابت کنیم که در سایه دین، دنیا و آخرتمان تضمین می شود
وی افزود: امروز طرفدار ولایت و سرباز ولایت ، کسی است که شعار کارآمدی دین در اداره جامعه را تحقق بخشد، که بدین ترتیب زنگی مادی و معنوی مان تضمین خواهد شد.
شهردار تهران ادامه داد: امروز همه ما باید تلاش کنیم تا نظام مقدس جمهوری اسلامی را که امانت الهی است و در اختیار ما قرار گرفته و همچنین ثمره مبارزات در تاریخ اسلام است، به خوبی حفظ کرده و آرمان های آن را محقق سازیم.
شهردار تهران در ادامه به انتقاد برخی مبنی بر پر هزینه شدن ساخت مجموعه ورزشی قمر بنی هاشم (ع) اشاره کرد و افزود: ما در نظام جمهوری اسلامی یک مرکز این چنینی برای جانبازان و معلولان جهت برگزاری مسابقه های بین المللی نیاز داشتیم و این مجموعه کاملا با استانداردهای جهانی مطابقت داشته و ساخت این مجموعه برای ما ضرورت داشت.
قالیباف در ادامه عنوان کرد: پس از گذشت دو ماه که برنامه ریزی های لازم در این مجموعه به عمل آمد، حتما در حوزه حمل و نقل اقدامات لازم فراهم می شود تا با ایجاد سرویس های رفت و برگشت جانبازان و معلولان عزیز به راحتی بتوانند از این مجموعه استفاده کنند.
شهردار تهران همچنین در مورد مناسب سازی پیاده رو ها اظهار کرد: امروز در امر پیاده رو سازی یک بسیج همگانی در شهر به وجود آمده اما هنوز در مورد مناسب سازی پیاده رو ها نتوانستیم دینمان را آن طور که باید ادا کنیم، اما به طور کل همواره این دغدغه را داشتیم و در این خصوص دستورالعمل های لازم را به معاونت شهرسازی ابلاغ کردیم تا بنا ها نیز با در نظر گرفتن بحث مناسب سازی ساخته شوند.
شهردار تهران در ادامه اضافه کرد: خدا ما را نبخشد اگر هفته و ماهی بگذرد و ما جانبازان و ایثارگران را فراموش کرده باشیم ، من با تمام وجودم به یاد شما هستم.
گفتنی است در ادامه مراسم محمود نژاد رئیس جامعه معلولان ایران به پاس احداث مجموعه ورزشی قمر بنی هاشم، لوح تقدیری به شهردار تهران اهدا کرد.
اکبر تشکری نیا مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران نیز در مورد ساخت مجموعه ورزشی قمر بنی هاشم ویژه جانبازان اظهار کرد: زیر بنای این مجموعه 22 هزار متر مربع و شامل 8 طبقه است که به دو بخش ورزشی و فرهنگی تقسیم می شود.
وی بخش های ورزشی آن را سالن های بدنسازی، شنا، پینگ پنگ، شطرنج و بخش های فرهنگی آن را شامل کارگاه های آموزشی، کلاس های مشاوره عنوان کرد و افزود: بخش دوم این مجموعه که مختص خانواده این جانبازان است امشب توسط دکتر قالیباف کلنگ خورده و به زودی احداث می شود.
همچنین در ادامه مراسم مجتبی عبداللهی شهردار منطقه 20 با ابراز خرسندی از ساخت این مجموعه ورزشی ویژه جانبازان، اظهار کرد: ساخت این مجموعه ایده شهردار تهران بود و هدیه کوچکی است به جانبازان 8 سال دفاع مقدس و امیدواریم ما در مجموعه شهرداری تهران توفیق خدمتگزاری به خانواده شهدا و جانبازان را داشته باشیم. 

قالیباف: شادی بدون گناه را باید نهادینه کرد

محمدباقر قالیباف، شهردار تهران اعتقاد دارد باید در نظام اسلامی تلاش کنیم زمینه شکل‌گیری شادی و نشاط بدون گناه به وجود آید و به اوقات فراغت مردم خصوصا جوانان و بانوان با رعایت مسائل دینی واخلاقی توجه لازم را مبذول کنیم.

شهردار تهران که به همراه سید محمدهادی ایازی، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و علیرضا دبیر، عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران و تنی چند از مسئولان شهری و هنرمندان در مراسمی به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع) در بوستان آزادگان حضور داشت، ضمن تبریک به مناسبت میلاد دومین امام شیعیان و قدردانی از همه دست اندرکاران جشن‌های شعبانیه، گفت: «برگزاری جشن‌های شعبانیه مخالفان وموافقانی داشت که همه آنها برای من محترم هستند و من همه آنها را بر خیر و صلاح می‌بینم چرا که راه رشد شهر و کشور ما در همین است که محل تلاقی دیدگاه‌ها باشیم و نظرات مختلف را هم بشنویم.»

قالیباف با تاکید اینکه ما هرگز چنین ادعایی نداشتیم که این مراسم بدون عیب و نقص برگزار شده است، افزود: «من مشاهده کردم که برخی به شکل غیرمنصفانه اشکالات را بزرگ جلوه دادند؛ هر چند ما منکر وجود اشکال نیستیم اما خود آن منتقدان قطعًا مدیر بوده و مراسم‌های گوناگونی نیز اجرا می‌کنند، انصاف این است که بدون حب و بغض قضاوت کنند و نقاط ضعف و قوت را در کنار هم ببینند.»

به گفته شهردار تهران اگر نقاط قوت و ضعف در کنار یکدیگر دیده شود می‌توان بنا بر وظیفه شرعی و اخلاقی‌مان کشور را ساخت.
 
قالیباف در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه همان گونه که عزاداری ماه محرم و صفر در کشور ما نهادینه شده باید روزهای جشن و شادی مانند 17ربیع الااول و 13 رجب و... نیز نهادینه شوند، گفت: «این وظیفه ماست که در کشور شادی و نشاط را بدون وجود گناه نهادینه کنیم که این موضوع هم از لحاظ جامعه شناسی و هم از جهت مسائل دینی حائز اهمیت است.»
 
شهردار تهران ادامه داد: «در شهرداری تهران با یک کار دقیق تحقیقاتی روبه رو هستیم و در این ایام تابستان و اوقات فراغت تابستانی که ماه‌های رجب، شعبان و رمضان تلاقی پیدا کرده باید بکوشیم با کمک صاحب‌نظران و مردم مراسم جشن و شادی را در کشور برپا کرده و اوقات فراغت ساکنان شهرمان را با استفاده از فرهنگ اصیل اسلامی غنی سازیم.»

قالیباف در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه امروز بزرگ‌ترین مراسم قرآنی در سطح شهر تهران توسط شهرداری هر شب قبل و بعد از افطار در حال برگزاری است، افزود: «در این مورد هم از صدا و سیما خواسته‌ایم که همچون برنامه قنوت انتظار این برنامه‌ها انعکاس گسترده‌ای داشته باشد.»

شهردار تهران با بیان اینکه امیدوارم دست در دست هم دهیم تا در این دهه که دهه پیشرفت و عدالت است به اهداف مطلوب دست یابیم، افزود: «منتظر واقعی کسی است که صالح مصلح باشد و همچنین منتظر واقعی کسی است که در مسیر تمام شاخص‌هایی که در احادیث و روایات برای زمان ظهور منجی عالم بشریت مطرح شده حرکت کند.»

قالیباف شاخص‌های منتظر واقعی را حرکت به سمت پیشرفت و عدالت، شکستن مرزهای علم ودانش، دوری از فقر و آسیب‌های اجتماعی نامید و خاطرنشان کرد: «منتظر واقعی کسی است که در راستای تحقق این شاخص‌ها گام بردارد.»

شهردار تهران در ادامه تاکید کرد: «ما در یک نظام اسلامی و در سایه ولی فقیه عادل جامع الشرایط زندگی می‌کنیم و منتظر واقعی کسی است که در همین مقطع به سمت آن شاخص‌ها حرکت کرده و کارآمدی دین در اداره جامعه را در همه ابعاد به اثبات برساند.»

شهرداری و فصل تازه‌ مدیریت فرهنگی

نشست ملکوت کلمات و افطاری هنرمندان که به میزبانی شهردار تهران برگزار شد، پیام روشنی از سوی شهردار تهران برای دیگر مدیران اجرایی داشت که می‌تواند نشان از چگونگی دقت یک مدیر در سخنان رهبری داشته باشد. پیش از آنکه بخواهیم به گفته‌های قالیباف بپردازیم باید اشاره‌ای داشته باشیم به نگرانی‌های رهبری از وضعیت فرهنگی کشور و تاکید همواره‌ی ایشان بر بازسازی ساختار فرهنگی و ایجاد فضایی که بتوان از قِبَل آن نشاط فرهنگی را به جامعه بازگرداند.

رهبر معظم انقلاب همواره بر اهمیت بالا رفتن سرانه‌ی مطالعه اشاره داشته‌اند و مدتی پیش با تاکید بر اینکه باید به جای برخی کالاهای زائد، برای کتاب تبلیغ سراسری کرد دغدغه‌ی خودشان را در حوزه‌ی فرهنگ به گوش مسئولان رساندند.

مدیریت شهری به عنوان یکی از عوامل اجرایی که می‌تواند نقش پررنگی در زمینه هموار کردن خواسته‌های رهبری داشته باشد در چند سال گذشته با برپایی نمایشگاه‌های مختلف کتاب در محلات و توجه ویژه به وضعیت هنرمندان کشور کمک شایانی در رابطه با ایجاد فضای نشاط فرهنگی انجام داد. شهرداری تهران بعد از سال‌ها با احترام به شهروندان تلاش کرد زیبایی‌های بصری را افزایش دهد. زیباسازی میادین و معابر و اخیرا با رویکرد ویژه به نقاشی‌های دیواری در سطح شهر تلاشی‌ست در جهت ایجاد آرامش ذهنی از طریق آرامش چشم‌ها.
این رویکرد وقتی در کنار دیگر تلاش‌های شهرداری در جهت رفع مشکلات هنرمندان قرار می‌گیرد ما را به این امید می‌رساند که بعد از سال‌ها در یکی از حوزه‌های اجرایی شاهد حضور مدیرانی باشیم که دغدغه‌های فرهنگی‌شان زیر سایه‌ی تمایلات و نگرش‌های سیاسی قرار نگرفته است. سخنان اخیر قالیباف در جمع هنرمندان تهرانی که در آن از تلاش برای رفع بخشی از مشکلات معیشتی هنرمندان سخن گفته و همچنین وعده‌ی توسعه‌ی خانه‌ی هنرمندان از جمله اقدامات شهردار تهران در جهت مدیریت فرهنگی‌ست. البته فراموش نکردیم که در زمان فرماندهی نیروی انتظامی نیز یکی از دغدغه‌های قالیباف ایجاد وضعیتی بود که مردم از حضور نیروهای انتظامی در شهر احساس وضعیت پلیسی نکرده و یک نزدیکی فرهنگی میان پلیس و شهروندان به وجود بیاد.

امروز نیز شهرداری تهران به لطف چنین رویکرد فرهنگ محوری توانسته نگاه کلیشه‌ای از شهرداری که ملاک سنجشش بر مبنای مقدار کلنگی بود که به زمین می‌خورد را تغییر داده و از شهرداری به عنوان بخشی از هویت شهر برای شهروندان رونمایی کند.

یکی دیگر اقدامات مهم فرهنگی شهرداری توجه به مسئله‌ی حافظه‌جمعی شهروندان یک شهر است. تهران با وجود قدمتی که دارد هیچگاه دارای یک مدیریت شهری بر مبنای حفظ و پرورش حافظه‌ی جمعی که برگرفته از تاریخ و هویتش باشد نبوده است. به همین خاطر تهران همواره شهری بی خاطره تلقی می‌شد. و این بازآفرینی و ساخت هویت و حافظه‌ی شهری از طریق یکسان سازی‌های معابر و همچنین در بخش‌هایی از شهر نصب چراغ‌های فانوس مانند قدیمی همه و همه از درک بالای مدیران شهر در اهمیت برگشتن به سمت هویت تاریخی شهر دارد. و هیچ قشری به اندازه‌ی هنرمندان تهرانی نمی‌تواند در این راه کمک حال شهرداری باشد. از این روست که شاهدیم در دوران مدیریت اخیر شهرداری تهران حمایت ویژه‌ای از این هنرمندان فعال در حوزه‌ی هنرهای تجسمی و طراحان و همچنین معماران خلاق و جوان صورت گرفته است.

همچنین از طریق همان مسئله‌ی زیبایی‌های بصری، ما بعد از دهه‌ها شاهدیم که کم کم رنگ به تهران برگشته است و به مرور تهران خاکستری از حافظه‌ها رخت خواهد بست. این توجه به اهمیت رنگ‌ها در زیباسازی شهر یکی از درخشان‌ترین اقدامات شهرداری در بخش فرهنگی جامعه است چرا که با برگشتن رنگ به سطح شهر نشاط روانی در جامعه رشد می‌کند.
 

صحبت‌های قالیباف در جمع هنرمندان تهرانی می‌تواند سرمشقی برای مدیران حوزه‌های مختلف اجرایی باشد. به ویژه که درست در راستای دغدغه‌های رهبری حرکت می‌کند. توجهبه این بخش از سخنان قالیباف که می‌گوید: "استقلال هر ملت و کشوری در گرو استقلال فرهنگی آن کشور است. ممکن است ما در کشور استقلال سیاسی داشته باشیم و در بخش اقتصادی و نظامی شرایط مناسبی داشته باشیم؛ ولی اگر استقلال فرهنگی خود را از دست دهیم، در دیگر زمینه‌ها شکست خواهیم خورد…رسالت سنگین حفظ استقلال فرهنگی کشور، بیش از همه به دوش اصحاب هنر و مدیران فرهنگی و هنری است. من نیز به عنوان یک مدیر ناچیز در شهر تهران، این وظیفه اسلامی و ملی را بر عهده خود می‌دانم." و همچنین تاکید او بر نقش جدی هنرمندان در ساخت چنین فضای فرهنگی می‌تواند نمایانگر نگرش فرهنگ محور مردی باشد که گرچه بر آمده از نیروهای انتظامی و نظامی‌ست، اما مشخص است فصل تازه‌ای را در مدیریت فرهنگی ایجاد کرده است.

حاج خانم قبول باشه

ین تصویر جالب متعلق به مراسم تشیع پیکر مرحوم بابک معصومی در استادیوم شریعتی کرج است که درکمال تعجب درآن خانم آجرلو نماینده فعلی مردم کرج در مجلس درحال اقامه نماز بین آقایان دیده میشود.ازاین نماینده زن مجلس اخیرا تصاویری ازاین دست بسیار منتشر شده است که موجب نگرانی شهروندان این شهرستان شده است.آنان ازهمدیگرسوال میکنند کسب رای برای یک مسلمان چقدر ارزش دارد؟!

قالیباف: سوال کردن از شهرداری وظیفه شوراست

شهردار تهران با تاکید بر این موضوع که سوال کردن از شهرداری وظیفه شوراست، گفت: وظیفه شورا نظارت بر عملکرد شهرداری است.

نشست مشترک نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران شهرداری تهران، شب گذشته برگزار و برخی از موضوعات و مشکلات حوزه شهری در این نشست مطرح شد.


به گزارش فارس، در این نشست شهردار تهران گفت: کارنامه مجلس هشتم در حوزه مدیریت شهری و همیاری و مشارکت با همه شهرداری‌ها و شوراهای شهر انصافاً کارنامه‌ای قابل قبول و قابل دفاع است و کارنامه عملکرد مجلس چه در طول این دوره و چه در تنظیم برنامه پنجم خوب بوده است.


قالیباف با تاکید براینکه شهر تهران تنها متعلق به ساکنان شهر نیست و آبروی کشور محسوب می شود و همه مردم ، به تهران تعلق خاطر دارند گفت: انصاف قضیه این است که در طول این دوره مجلس با لحاظ این توجه‌ها عمل کرد و حمایت‌های لازم را برای رفع معضلات شهر داشت.


وی افزود: در این میان ما چه در مجموعه شورای اسلامی شهر و چه شهرداری، باید به گونه‌ای عمل کنیم که خجالت زده مردم و نمایندگان آنها نباشیم.

ادامه مطلب ...

شهروندان تهرانی از حقوق خود باخبرند

مدیریت شهری، سبک علمی و مردمی جدیدی را پیش گرفته است / شهروندان تهرانی از حقوق خود باخبرند
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس هشتم شورای اسلامی آلودگی هوای تهران را نتیجه عدم پرداخت به موقع بودجه های قانونی به شهرداری عنوان کرد و گفت: در صورتی که شهرداری بودجه کافی برای توسعه حمل و نقل عمومی و کنترل حجم خودروهای تک سرنشین را داشت، امروز شاهد افزایش شاخص روز به روز آلودگی هوا نبودیم.

نادر قاضی پور ضمن بیان این مطلب به خبرنگار پارلمانی "تهران سما" تاکید کرد: شهرداری تهران روش و سبک علمی و مردمی جدیدی را در پایتخت به کار بسته و موفق شده با مشکلات ریز و درشت، نیازهای این شهر را تامین کند. اما برای تحقق تمام برنامه های این  نهاد، نیاز به استفاده از منابع ملی است.

وی همچنین توضیح داد: آلودگی هوای تهران تنها مشکل شهرداری نیست، اما دیگر ارگان ها مثل وزارت بهداشت اقدام خاصی را در این باره انجام نداده اند. البته وزیر بهداشت در راستای حل این مشکل اعلام کرد که شاخص های اندازه گیری آلودگی هوا آماده به کار است. حال این دستگاه ها چگونه مشکل را حل خواهد کرد نامعلوم است!

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: توسعه مترو طی سالهای اخیر غیر قابل تصور بوده و موفق شده مشکلات زیادی را از ترافیک شهر تهران حل کرده است، با این حال مدیریت شهری تهران تلاش خود را با جدیت ادامه داده و به دنبال استفاده از تمام پتانسیل و ظرفیت این نهاد برای خدمات رسانی به شهروندان است.

قاضی پور اذعان داشت: امروز شهروندان تهرانی به حق و حقوق خود آشنا هستند و نیازهای فرهنگی، اجتماعی، شهری و زیادی را از شهرداری مطالبه می کنند. این اتفاق در نتیجه آگاهی رسانی و ارائه تمام خدمات شهری در حد مطلوب به شهروندان است.

تونل توحید و مردم فدای منافع سیاسی برخی شده اند

تونل توحید و مردم فدای منافع سیاسی برخی شده اند / رئیس قوه قضائیه هم از قوه مجریه خواست قوانین را اجرا کند
نماینده مردم تهران در مجلس درباره اظهارات دبیر شورایعالی ترافیک کشور در خصوص غیر فنی بودن تونل توحید گفت: عجیب است که تلاش قابل تقدیر مدیریت شهری که با استفاده از توان مهندسان داخلی در مدت زمانی کوتاه به خدمت شهروندان تهرانی در آمده، امروز به خاطر بداخلاقی های سیاسی مورد تخریب و سوال قرار گرفته است.

علی عباسپور تهرانی فرد ضمن بیان این مطلب به خبرنگار پارلمانی "تهران سما" اذعان داشت: تونل توحید یکی از موثرترین شریان های ترافیکی شهر تهران است که حجم ترافیک اتوبان نواب را در حد فاصل میدان جمهوری تا میدان توحید کاهشی چشمگیر داده و حلقه ی وصلی میان اتوبان چمران و نواب ایجاد کرده است.

وی همچنین در ادامه توضیح داد: متاسفانه این مباحث به خاطر مسائل سیاسی مطرح شده وگرنه محاسن و ویژگی های تونل توحید بر هر شخصی آشکار است چه رسد به دبیر شورای عالی ترافیک. لذا اجرای چنین پروژههای فنی و علمی اقدامی قابل تحسین است که برای رفع دیگر گره های کور ترافیک شهر نیز باید از این روش استفاده شود.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهداف سیاسی افرادی که این مسائل را مطرح و رسانه هایی که آن را منعکس می کنند اظهار داشت: بسیار تاسف برانگیز است که منافع ملی و منافع مردم فدای این نقطه نظرات سیاسی می شود. ما در حال حاضر مدیریت مطلوبی در شهر تهران داریم و اداره ترافیک به خوبی انجام می شود.

عباسپور در ادامه افزود: برخی گروه ها تحمل دیدن مدیری که تلاش زیادی می کند و عملکردش انعکاس مطلوبی داشته و مردم از او راضی هستند را ندارند و می خواهند با انتقادات سیاسی منافع خود را که در خطر می بینند حفظ کنند. از این رو برای رسیدن به اهداف سیاسی خود دست به مخالفت و انتقادهای نابجا می زنند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری اذعان داشت: در شرایطی که رهبر انقلاب تاکید زیادی بر وحدت و همگرایی دارند، تخریب اقداماتی که قابل قبول همگان است جنبه مثبتی نداشته و هیچ استنباطی به جز بحث های سیاسی که قصد ضربه زدن دارد نمی توان از این اقدام داشت.

نماینده مردم تهران همچنین در خصوص دیدار مجمع نمایندگان پایتخت با رئیس قوه قضائیه اعلام کرد: نمایندگان به طور مستقیم از پرونده تخلف دولت مبنی بر عدم اجرای قانون تخصیص تسهیلات ارزی متروی کشور صحبت نکردند، اما رئیس قوه قضائیه عنوان کرد که می باید هماهنگی بیشتری بین قوه قضائیه و قوه مجریه صورت بگیرد.

وی در ادامه افزود: آیت اله لاریجانی معتقد است نمی شود قوه قضائیه بر اساس قانون عمل کند اما قوه مجریه خلاف قوانین . در نهایت هم این شبهه را ایجاد کند که عملکرد قوه قضائیه بر اساس قوانین نیست. بر قوه مجریه واجب است که قوانین را اجرا کند.

اقدامات فنی و اجرایی شهرداری الگویی برای همه

اقدامات فنی و اجرایی شهرداری الگویی برای همه بخش های کشور است / پشتیبانی از شهرداری در زمینه درآمدهای پایدار و الزامات و قوانین
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت : امروز اقدامات فنی و اجرایی شهرداری تهران الگویی برای همه بخش ها در نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرنگار "تهران سما"  علی اکبر آقایی در نشست مشترک نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران شهرداری تهران که شب گذشته برگزار شد ، با بیان این مطلب اظهار کرد: امروز برای قدردانی زحمات شهرداری اینجا جمع شده ایم و اقدامات فنی و اجرایی شهرداری تهران الگویی برای دیگر شهرها و نظام جمهوری اسلامی است.

وی با بیان این که تک تک شهروندان در کوچه و خیابان ، زحمات شما را احساس و درک می کنند تصریح کرد:مجموعه شهرداری برای آسایش مردم تهران منسجم و یکپارچه عمل می کند . اجرای پروژه های عمرانی شاید در برخی از  دستگاه های اجرایی ما غریب به 11 سال زمان ببرد اما طرح های عمرانی شهرداری با وجود پیچیدگی هایی که دارد و مشکلات اجرا در داخل شهر ، خوب پیشروی دارد و شهرداری توانسته است که به تعهدات زمان بندی خود و اتمام اقتصادی پروژه ها عمل کند.

آقایی خاطر نشان کرد: گاه بعضی اشکالات در مورد هزینه های تمام شده پروژه ها مطرح می شود ، ولی اگر مثلا به تونل توحید نگاه کنیم ، می بینیم با آن پیچیدگی ها و مشکلات ویژه داخل شهر ، اقدامات در زمان بندی مناسب و با هزینه قابل قبول صورت گرفته است.

وی با اشاره به پروژه ساخت و توسعه بزرگراه های داخل تهران مانند رسالت ، شهید همت ، شهید صدر و شهید بابایی گفت : این پروژه ها،  مشکلات ترافیکی ما را حل کرده است اما الزاماتی در برنامه چهارم و پنجم دیده شده و تلاش کرده ایم که درآمدهای شهرداری را به درآمدهای ثابت و پایدار تبدیل کنیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امروز خدمت در شهرداری تهران خدمت به پایتخت جمهوری اسلامی است گفت: خدمت به بیش از 12 میلیون سکنه تهران کار بزرگی است و ما باید الزامات و زمینه سازی لازم را برای اجرای اقدامات مهمی مانند نوسازی بافت های فرسوده، مقاوم سازی بناها، تهسیل خدمت رسانی به شهروندان و... را فراهم سازیم.

آقایی خاطر نشان کرد: مقررات شورای عالی شهرسازی و معماری در جهت معماری اسلامی و ایرانی،  توانمند کردن شوراهای اسلامی در بخش درآمدهای مانند درآمدهای بخش حمل و نقل، کاهش نرخ عوارض صدور پروانه، تعیین ضمانت اجرایی برای حصول عوارض و... از جمله مواردی است که در برنامه پنجم باید از حمایت نمایندگان برخوردار باشد که بتوانیم شهرداری را از نظر درآمدهای پایدار و الزامات و قوانین پشتیبانی کنیم که مشکلی در این رابطه برای اجرای پروژه ها نداشته باشند.

وی ادامه داد: در بودجه امسال همچنین در راستای حمایت از حمل و نقل عمومی، 2 میلیارد دلار اعتبار از صندوق توسعه ملی برای توسعه قطارشهری ها در نظر گرفته شده است که این موضوع قصه طولانی دارد چون این اعتبارات در سال ،88 و 89 محقق نشد اما امیدواریم امسال بتوانیم این مهم را محقق کنیم.

 رئیس کمیسیون عمران تصریح کرد : قطار شهری در شهرهایی که با ترافیک مواجه اند حائز اهمیت است و تلاش برای اینکه بتوانیم مترو را توسعه و خطوط را مجهز کنیم از مواردی است که نمایندگان به آن باید توجه لازم را داشته باشند.

وی استفاده از اوراق مشارکت را نیز از مواردی دانست که در راستای کمک به شهرداری ها مدنظر قرار گرفته است و گفت : نمایندگان مجلس و کمیسیون های تخصصی  تلاش دارند تا کمک های لازم را به مدیریت شهری داشته باشند تا مدیریت توانمندتر بتواند نسبت به اتمام به موقع و اقتصادی پروژه ها  اقدام کند.