هواداران دکتر قالیباف در کرمانشاه

سیاسی.فرهنگی.تحلیلی.خبری

هواداران دکتر قالیباف در کرمانشاه

سیاسی.فرهنگی.تحلیلی.خبری

اقدامات فنی و اجرایی شهرداری الگویی برای همه

اقدامات فنی و اجرایی شهرداری الگویی برای همه بخش های کشور است / پشتیبانی از شهرداری در زمینه درآمدهای پایدار و الزامات و قوانین
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت : امروز اقدامات فنی و اجرایی شهرداری تهران الگویی برای همه بخش ها در نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرنگار "تهران سما"  علی اکبر آقایی در نشست مشترک نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران شهرداری تهران که شب گذشته برگزار شد ، با بیان این مطلب اظهار کرد: امروز برای قدردانی زحمات شهرداری اینجا جمع شده ایم و اقدامات فنی و اجرایی شهرداری تهران الگویی برای دیگر شهرها و نظام جمهوری اسلامی است.

وی با بیان این که تک تک شهروندان در کوچه و خیابان ، زحمات شما را احساس و درک می کنند تصریح کرد:مجموعه شهرداری برای آسایش مردم تهران منسجم و یکپارچه عمل می کند . اجرای پروژه های عمرانی شاید در برخی از  دستگاه های اجرایی ما غریب به 11 سال زمان ببرد اما طرح های عمرانی شهرداری با وجود پیچیدگی هایی که دارد و مشکلات اجرا در داخل شهر ، خوب پیشروی دارد و شهرداری توانسته است که به تعهدات زمان بندی خود و اتمام اقتصادی پروژه ها عمل کند.

آقایی خاطر نشان کرد: گاه بعضی اشکالات در مورد هزینه های تمام شده پروژه ها مطرح می شود ، ولی اگر مثلا به تونل توحید نگاه کنیم ، می بینیم با آن پیچیدگی ها و مشکلات ویژه داخل شهر ، اقدامات در زمان بندی مناسب و با هزینه قابل قبول صورت گرفته است.

وی با اشاره به پروژه ساخت و توسعه بزرگراه های داخل تهران مانند رسالت ، شهید همت ، شهید صدر و شهید بابایی گفت : این پروژه ها،  مشکلات ترافیکی ما را حل کرده است اما الزاماتی در برنامه چهارم و پنجم دیده شده و تلاش کرده ایم که درآمدهای شهرداری را به درآمدهای ثابت و پایدار تبدیل کنیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امروز خدمت در شهرداری تهران خدمت به پایتخت جمهوری اسلامی است گفت: خدمت به بیش از 12 میلیون سکنه تهران کار بزرگی است و ما باید الزامات و زمینه سازی لازم را برای اجرای اقدامات مهمی مانند نوسازی بافت های فرسوده، مقاوم سازی بناها، تهسیل خدمت رسانی به شهروندان و... را فراهم سازیم.

آقایی خاطر نشان کرد: مقررات شورای عالی شهرسازی و معماری در جهت معماری اسلامی و ایرانی،  توانمند کردن شوراهای اسلامی در بخش درآمدهای مانند درآمدهای بخش حمل و نقل، کاهش نرخ عوارض صدور پروانه، تعیین ضمانت اجرایی برای حصول عوارض و... از جمله مواردی است که در برنامه پنجم باید از حمایت نمایندگان برخوردار باشد که بتوانیم شهرداری را از نظر درآمدهای پایدار و الزامات و قوانین پشتیبانی کنیم که مشکلی در این رابطه برای اجرای پروژه ها نداشته باشند.

وی ادامه داد: در بودجه امسال همچنین در راستای حمایت از حمل و نقل عمومی، 2 میلیارد دلار اعتبار از صندوق توسعه ملی برای توسعه قطارشهری ها در نظر گرفته شده است که این موضوع قصه طولانی دارد چون این اعتبارات در سال ،88 و 89 محقق نشد اما امیدواریم امسال بتوانیم این مهم را محقق کنیم.

 رئیس کمیسیون عمران تصریح کرد : قطار شهری در شهرهایی که با ترافیک مواجه اند حائز اهمیت است و تلاش برای اینکه بتوانیم مترو را توسعه و خطوط را مجهز کنیم از مواردی است که نمایندگان به آن باید توجه لازم را داشته باشند.

وی استفاده از اوراق مشارکت را نیز از مواردی دانست که در راستای کمک به شهرداری ها مدنظر قرار گرفته است و گفت : نمایندگان مجلس و کمیسیون های تخصصی  تلاش دارند تا کمک های لازم را به مدیریت شهری داشته باشند تا مدیریت توانمندتر بتواند نسبت به اتمام به موقع و اقتصادی پروژه ها  اقدام کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد