هواداران دکتر قالیباف در کرمانشاه

سیاسی.فرهنگی.تحلیلی.خبری

هواداران دکتر قالیباف در کرمانشاه

سیاسی.فرهنگی.تحلیلی.خبری

قالیباف: استقلال کشور در گرو استقلال فرهنگی است

شهردار تهران با بیان اینکه در مورد مسائل فرهنگی هم اکنون دو جبهه در مقابل یکدیگر قرار دارند که یکی از آنها جبهه انقلاب است و دیگری جبهه معارض با باورها و ارزش های انقلاب اسلامی، اظهار کرد : اگر بر این باوریم که استقلال هر کشوری، در گروی استقلال فرهنگی آن است ، باید جنس کار فرهنگی را از جنس جبهه و فرهنگ دفاع مقدس بدانیم که از فرهنگ جهادی نشات می گیرد.

دکتر محمد باقر قالیباف در مراسم پانزدهمین سالگرد تاسیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه کار فرهنگی در جبهه فرهنگی صورت می گیرد که این مهم با تاسیس سازمانی آرایش یافته به نحو مطلوب ایجاد می شود، خاطرنشان کرد : همه کارها در یک مدیریت مناسب و نشات گرفته از فرهنگ جهادی صف آرایی شده و به نتیجه مطلوب می رسد.

شهردار تهران با اشاره به اینکه معارضان انقلاب و مخالفان فرهنگ اسلامی نیز برای خود جبهه هایی تشکیل داده اند، گفت: اولین نکته این است که باید متوجه شویم در یک جبهه فرهنگی قرار داریم و جنس کار در حوزه فرهنگی با جنس کار در حوزه مدیریتی متفاوت است ، چرا که رئیس بودن، فرمانده بودن و مدیر بودن با یکدیگر فرق داشته و جنس کار فرهنگی از جنس فرماندهی است .

ادامه مطلب ...

بازداشت برخی کارکنان دولت با اتهام فسادمالی

عباس جعفری دولت‌آبادی در خصوص رضایت مردم در رسیدگی به پرونده‌ها با بیان اینکه میان رضایت ما و رضایت مردم تفاوت وجود دارد، خاطرنشان کرد: تحقیقات دادستانی تعطیل‌بردار نیست و همکاران ما در همه‌ی شعبات دادیاری و بازپرسی تلاش می‌کنند که تحقیقات در رسیدگی به پرونده‌ها با دقت و سرعت پیش برود. در راستای انجام تحقیقات پلیس، وکلا، کارشناسان و مردم نقش حائز اهمیتی دارند.

به گزارش ایسنا دادستان عمومی و انقلاب تهران در خصوص پرونده ۶ مدیر نفتی با بیان اینکه این پرونده چندین سال است که مطرح است، گفت: این پرونده یکی از مهمترین پرونده‌های اقتصادی است و به لحاظ جنبه‌های داخلی و خارجی تحقیقات آن به سختی پیش می‌رود. دلیل این امر نیز این است که مبلغ قرارداد بسیار سنگین است و همچنین برخی از مسائل مربوط به کشورهای همجوار می‌شود.

وی گفت: به رئیس دادسرای امور اقتصادی و قانون رسیدگی کننده با این پرونده تاکید کردیم که در یک فرجه زمانی این پرونده به نتیجه برسد. بازداشت‌ها نیز در همین راستا صورت گرفته است و حتما احضارهای دیگری نیز در این حوزه انجام خواهد شد. البته نتایج بسیار خوبی به دست آمده ولی رضایت‌بخش نیست.

ادامه مطلب ...

غایب بزرگ امروز مجلس

اسفتندیار رحیم مشایی که همواره همراه رئیس جمهور در مواقع حضور در صحن مجلس بود امروز غایب بزرگ همراه رئیس جمهور و صحن محلس به شمار می رفت.
به گزارش خبرنگار جهان احمدی نژاد در حالی امروز در صحن مجلس برای دفاع از حمید سجادی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان حضور یافت که اسفندیار رحیم مشایی یار دیرین وی و همراه همیشگی وی در مجلس وی را همراهی نکرد.
براساس این گزارش محمد رضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور مجتبی ثمره هاشمی مشاور ارشد وی، محمد حسینی وزیر ارشاد و برخی از مسئولین دولتی رئیس جمهور را همراهی می کردند اما اسفندیار رحیم مشایی رئیس جمهور را در جلسه امروز مجلس همراهی نکرد.
اگرچه رئیس جمهور همواره هنگام حضور در مجلس مورد استقبال گرم و خوب نمایندگان مجلس قرار می گرفت اما امروز از این استقبال گرم خبری نبود و نه تنها نمایندگان به استقبال رئیس جمهور نرفتند بلکه هنگامی که به روی صندلی خود نشسته بود نیز کسی دور وی حلقه نزد.
براساس مشاهدات خبرنگاران مستقر در مجلس استقبال از رئیس جمهور در مجلس بسیار سرد بود.

بازی خطرناکی به نام " کار کار مشایی است

هر بار که اشتباهی در دولت رخ می دهد و جنجالی به پا می شود عده ای می گویند : " کار کار مشایی است " .

در ماجرای انتصاب ملک زاده که ظاهراً از دوستان نزدیک مشایی هست نیز همین اتفاق رخ داده و عده ای گفته اند که باز هم پای مشایی در میان است .
 
 
روز گذشته زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه این چهره، انتخاب آقای دکتر صالحی نیست، تصریح کرد: " این فرد با فشارهایی از خارج از وزارت خارجه از و «اشخاص نزدیک به رئیس جمهور» منصوب شده است "

این در حالی است که در همین روز رجانیوز سایت اصلی حامیان دولت مدعی شده بود انتصاب ملک زاده با نظر مستقیم شخص دکتر احمدی نژاد بوده است و حتی کاظم جلالی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی نیز درباره نشست علی اکبر صالحی با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت : " وزیر خارجه نیز در پاسخ به نمایندگان گفت که امروز این نقطه‌نظرات نمایندگان در ارتباط با انتصاب ملک‌زاده را با رئیس‌جمهور در میان می‌گذارد." به عبارت دیگر ماندن یا کنار گذاشتن ملک زاده از این سمت به تصمیم شخص رئیس جمهور بستگی دارد و اوست که باید تعیین تکلیف کند .
ادامه مطلب ...

موفقیت بزرگ پسراحمدی‌نژاد در باغچه منزلشان

رییس‌جمهوری در زمینه لزوم استفاده کشاورزان از روش‌های نوین آبیاری به استفاده از آبیاری قطره‌ای در حیاط منزل خود اشاره کرد.

به گزارش  ایرنا، با ورود محمود احمدی نژاد به محل برگزاری مراسم، مردم استان زنجان که از مناطق اطراف در محل حاضر شده بودند، با شعارهایی در حمایت از رییس جمهوری نظیر 'احمدی دلاور، پیرو خط رهبر' از وی استقبال کردند.

زمانی که رییس‌جمهوری در زمینه لزوم استفاده کشاورزان از روش‌های نوین آبیاری به‌ویژه آبیاری قطره‌ای و اثرات آن در بهبود محصولات کشاورزی و کاهش آب مصرفی سخن می‌گفت، به استفاده از آبیاری قطره‌ای در حیاط منزل خود اشاره کرد.

احمدی نژاد با اشاره به دو درخت خرمالو و انگور کاشته شده در حیاط منزل خود اظهار داشت: محصولات این دو درخت پیش از استفاده از روش آبیاری قطره‌ای، چندان قابل توجه نبود اما پسر من که در دانشگاه درس خوانده و نسبت به این مسایل توجه دارد، به استفاده از روش آبیاری قطره‌ای برای این دو درخت روی آورد.

رییس قوه مجریه در گفتاری صمیمی با حاضران در این مراسم که به صورت زنده از شبکه خبر پخش شد، افزود: پس از استفاده از این روش، محصولات این دو درخت بسیار زیاد و با کیفیت‌تر شد، به‌گونه‌ای که درخت مو تا ۸۰-۷۰ کیلو انگور می‌دهد و درخت خرمالو هم پربار است و مصرف آب هم به یک پنجم کاهش یافته است.

کمالوندی معاون اداری و مالی وزارت خارجه شد

بهروز کمالوندی به سمت معاون اداری و مالی وزارت امور خارجه منصوب شد.
کمالوندی معاون اداری و مالی وزارت خارجه شد
به گزارش فارس، به موجب حکمی از سوی علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان بهروز کمالوندی به سمت معاون اداری و مالی این وزارتخانه منصوب شد.

در حکم انتصاب کمالوندی آمده است: نظر به خدمات صادقانه و تجربیات ارزنده‌ای که جنابعالی در مسئولیت‌های مختلف داشته‌اید به سمت معاون اداری و مالی منصوب می‌شوید.

کمالوندی پیش از این سفیر جمهوری اسلامی ایران در زیمبابوه و اندونزی و همچنین در دو دوره نیز به عنوان مدیر‌کل در حوزه‌های امور اداری و نظارت و ارزیابی به فعالیت اشتغال داشته و آخرین سمت وی پیش از این انتصاب، معاونت آمریکای وزارت امور خارجه بوده است.

محمد شریف ملک‌زاده معاون اداری و مالی وزارت خارجه که صبح یکشنبه به این سمت منصوب شده بود امروز استعفا داد و مورد قبول صالحی قرار گرفت.

نصب 17 حجم انتزاعی در میادین جنوب تهران

رئیس اداره زیباسازی شهرداری منطقه 20 از نصب 17 حجم شهری با مفاهیم انتزاعی در سطح میادین پرتردد این منطقه خبر داد.
به گزارش ایلنا، داوود دانشور با اشاره به اینکه این احجام دارای ارزش هنری و تداعی و بیان کننده مفاهیم خاص هستند افزود : این حجم ها از ترکیباتی چون فلز ، برنز، چراغ های ال ای دی ،آیینه و... تشکیل شده و در قالب اشکال گرافیکی و هندسی طراحی و نصب شدشه است.

دانشور در ادامه میادین شهید بروجردی ، شهید یوسفی نژاد،هادی ساعی ، شهید غیبی و 13 آبان را از نقاطی برشمرد که این احجام در آن نصب شده است و عناوینی را از جمله آبشار نور ، کودک کتابخوان ، کیهان معصوم را به خود اختصاص داده است .

وی در ادامه از دیگر اقدامات هنری این اداره به بازسازی و نصب مجسمه عبدالرحمن صوفی رازی اشاره و خاطر نشان کرد: مجسمه " عبدالرحمن صوفی رازی " منجم برجسته ایرانی که در سال گذشته مورد سوء قصد سارقان قرار گرفته بود از سوی شهرداری منطقه 20 ساخت و نصب شد.

داوود دانشور رئیس اداره زیباسازی منطقه با اعلام این خبر گفت : مجسمه عبدالرحمن صوفی رازی منجم و ریاضیدان برجسته ایرانی در سال گذشته مورد سوءقصد سارقان قرار گرفته بود ، با هشیاری یکی از نگهبانان ناکام ماند و این تندیس به کارگاه این اداره منتقل شد و با هزینه حدود 950 میلیون ریال بازسازی و در مجاورت پلی به همین نام نصب شده است .

متن کامل استعفای ملک زاده و پاسخ صالحی

متن کامل استعفای معاون اداری و مالی وزارت امور خارجه و پاسخ وزیر امور خارجه منتشر شد.

متن کامل استعفای محمد شریف ملک زاده از معاونت اداری مالی وزارت امور خارجه و پاسخ علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه به آن به این شرح است:

جناب آقای دکتر صالحی ، وزیر محترم امور خارجه، با سلام و احترام فراوان، ضمن تشکر از حسن اعتماد جنابعالی به اینجانب، صرف نظر از جوسازی‌های ناجوانمردانه و ظلم فراوانی که در این مدت در حق اینجانب روا داشته‌اند، راضی نیستم آن برادر گرامی به‌خاطر حقیر بیش از این متحمل فشارهای غیرمنصفانه قرار گیرد و از این جهت برای حفظ آرامش که نیاز مبرم کشور در شرایط حاضر است، خواهشمند است با استعفای اینجانب از مسئولیت معاونت اداری و مالی وزارت امور خارجه موافقت فرمایید.

ضمنا اینجانب کلیه اتهامات ناجوانمردانه نسبت داده شده به خود را با صراحت هرچه تمام‌تر تکذیب می‌نمایم. اینجانب تاکنون در هیچ محکمه‌ای دارای پرونده نبوده و فاقد هرگونه سابقه سوء می‌باشم.

لازم می‌دانم ضمن تشکر از ریاست محترم جمهوری اعلام دارم به عنوان سرباز کوچک نظام و ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مقام معظم رهبری در هر موقعیتی تمام مساعی خود را در خدمت به کشور و انقلاب اسلامی به‌کار خواهم بست.

صالحی نیز در پاسخ به استعفانامه ملک زاده نوشت: برادر عزیز جناب آقای دکتر ملک‌زاده، حسبنا الله و نعم الوکیل نعم المولی و نعم النصیر، خودت را به خداوند بزرگ و متعال واگذار کن که یقینا بهترین پناهگاه است.

با استعفای جنابعالی موافقت می‌شود و برایتان از خداوند متعال عاقبت بخیری مسالت دارم. صالحی-

لاریجانی: استیضاح صالحی منتفی نیست

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استیضاح صالحی هنوز در مجلس متوقف نشده است، گفت: از نظر آیین نامه امکانی برای توقف استیضاح وزیر خارجه نداریم مگر اینکه آقای صالحی با نمایندگان مجلس رایزنی کند و نمایندگان را متقاعد کرده تا استیضاح را پس بگیرند.

علی لاریجانی امروز سه شنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه اتحادیه صنایع هوایی و فضایی که در مجلس برگزار شد در جمع خبرنگاران در پاسخ به خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا با توجه به استعفای معاون وزیر امور خارجه که انتصاب وی علت استیضاح صالحی بوده است، پیگیری طرح استیضاح متوقف شده است، گفت: خیر متوقف نشده است. البته به دوستان توصیه کرده بودم که در این زمینه تعجیل نکنند اما از نظر آیین نامه نمایندگان وقتی درباره استیضاح حساس باشند ما باید بپذیریم.

وی گفت: اگر آقای ملک زاده استعفا داده باشد و این استعفا پذیرفته شده باشد باید نمایندگان را متقاعد کنند که استیضاحشان را پس بگیرند ما نمی توانیم کاری بکنیم.

آغاز بهره برداری آزمایشی از خط 10 BRT

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه از آغاز بهره برداری آزمایشی خط 10 سامانه اتوبوس های BRT از امروز خبرداد.

مهندس پیمان سنندجی با بیان این مطلب اظهار کرد: خط 10 اتوبوس های تندرو که از میدان آزادی آغاز می شود و تا خیابان سیمون بولیوار ادامه دارد یکی از خطوط مهمی است که می تواند تعداد زیادی از سفرهای محدوده غربی شهر را تحت پوشش قرار دهد و به تسهیل ترافیک در این بخش از شهر کمک کند.

وی با اشاره به اینکه خط 10 سامانه اتوبوس های BRT در مسیر خود محدوده های مسکونی، مراکز تجاری و مراکز آموزشی زیادی را تحت پوشش قرار می دهد گفت: از امروز این خط به بهره برداری آزمایشی رسیده است تا ضمن بررسی عملکرد و وضعیت خط نسبت به بهبود خدمات رسانی اقدام شود و به زودی بتوانیم این خط را بهره برداری رسمی برسانیم.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه همچنین در مورد اعمال نرخ جدید کرایه ها از فردا گفت: کارت خوان های بلیت الکترونیک اتوبوس ها براساس نرخ های مصوب جدید از امشب تنظیم می شود، تا فردا نرخ های جدید از کارت بلیت ها کسر شود.

وی ادامه داد: در برخی از اتوبوس های بخش خصوصی که دستگاه های کارت خوان هنوز نصب نشده نیز، برچسب نرخ کرایه های جدید نصب خواهد شد تا شهروندان دچار مشکل نشوند.