هواداران دکتر قالیباف در کرمانشاه

سیاسی.فرهنگی.تحلیلی.خبری

هواداران دکتر قالیباف در کرمانشاه

سیاسی.فرهنگی.تحلیلی.خبری

نصب 17 حجم انتزاعی در میادین جنوب تهران

رئیس اداره زیباسازی شهرداری منطقه 20 از نصب 17 حجم شهری با مفاهیم انتزاعی در سطح میادین پرتردد این منطقه خبر داد.
به گزارش ایلنا، داوود دانشور با اشاره به اینکه این احجام دارای ارزش هنری و تداعی و بیان کننده مفاهیم خاص هستند افزود : این حجم ها از ترکیباتی چون فلز ، برنز، چراغ های ال ای دی ،آیینه و... تشکیل شده و در قالب اشکال گرافیکی و هندسی طراحی و نصب شدشه است.

دانشور در ادامه میادین شهید بروجردی ، شهید یوسفی نژاد،هادی ساعی ، شهید غیبی و 13 آبان را از نقاطی برشمرد که این احجام در آن نصب شده است و عناوینی را از جمله آبشار نور ، کودک کتابخوان ، کیهان معصوم را به خود اختصاص داده است .

وی در ادامه از دیگر اقدامات هنری این اداره به بازسازی و نصب مجسمه عبدالرحمن صوفی رازی اشاره و خاطر نشان کرد: مجسمه " عبدالرحمن صوفی رازی " منجم برجسته ایرانی که در سال گذشته مورد سوء قصد سارقان قرار گرفته بود از سوی شهرداری منطقه 20 ساخت و نصب شد.

داوود دانشور رئیس اداره زیباسازی منطقه با اعلام این خبر گفت : مجسمه عبدالرحمن صوفی رازی منجم و ریاضیدان برجسته ایرانی در سال گذشته مورد سوءقصد سارقان قرار گرفته بود ، با هشیاری یکی از نگهبانان ناکام ماند و این تندیس به کارگاه این اداره منتقل شد و با هزینه حدود 950 میلیون ریال بازسازی و در مجاورت پلی به همین نام نصب شده است .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد