هواداران دکتر قالیباف در کرمانشاه

سیاسی.فرهنگی.تحلیلی.خبری

هواداران دکتر قالیباف در کرمانشاه

سیاسی.فرهنگی.تحلیلی.خبری

همسنگران جانبازان،مکلف به وفاداری به ولایت و شهدا هستند

شهردار تهران گفت: اگر دیروز در میدان جنگ همسنگر جانبازان بودیم، امروز خود را مکلف می دانیم که به ولایت و خون شهدا وفادار باشیم که این مهم خواسته شهدا است.
به گزارش آریا،دکتر محمد باقر قالیباف شهردار تهران در مراسم افتتاح مجموعه فرهنگی ، ورزشی جانبازان و معلولان قمر بنی هاشم (ع) در منطقه 20 ،ضمن تبریک  اعیاد شعبانیه خصوصا میلاد امام حسین(ع) و حضرت عباس (ع) و حضرت سجاد(ع) افزود: خداوند بزرگ را شاکرم که در زیر سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی زندگی می کنیم و روز میلاد امام حسین(ع) همچنین شب میلاد قمر بنی هاشم این مجموعه فرهنگی برای جانبازان آماده شده و افتتاح می شود.
شهردار تهران در این مراسم از احداث سه مجموعه ورزشی ویژه جانبازان و معلولان شهر ، در سه قطب تهران خبر داد و گفت : این سه مجموعه ظرف دو تا سه سال آینده به بهره برداری می رسند و هم اکنون زمین آن ها مشخص شده و برنامه ریزی های احداث آنها نیز در حال انجام است.
وی ضمن تشکر و قدردانی از دست اندرکاران ساخت این مجموعه ورزشی،گفت: در نظر داشتیم به طور هم زمان در چهار نقطه شهر چهار مجموعه ورزشی برای معلولان و جانبازان ایجاد کنیم که به دلیل تجربه نداشتن در ساخت مجموعه ورزشی برای جانبازان این اقدام همزمان صورت نگرفت.
شهردار تهران با بیان اینکه ساخت مجموعه ورزشی ویژه جانبازان اولین تجربه در کشور بوده و حتی در کشورهای پیشرفته نیز به ندرت چنین مراکزی ایجاد شده، افزود: در نظر داریم علاوه بر این مجموعه که در جنوب تهران قرار دارد سه مجموعه دیگر برای جانبازان در شمال شرقی ، شمال غربی و جنوب غربی نیز احداث شود.
قالیباف گفت: قول می دهم به زودی بخش دوم این مجموعه که برای خانواده این عزیزان طراحی شده، احداث شود تا خانواده های جانبازان نیز همزمان بتوانند از امکانات ورزشی این مجموعه بهره مند شوند.
در این مراسم که با حضور حجت الاسلام شاهچراغی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر ری، حسین فدایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، مرتضی طلایی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران، علی رضا دبیر عضو شورا، محمود نژاد رئیس جامعه معلولان ایران و جمعی از مدیران شهری برگزار شد ، شهردار تهران ضمن تاکید بر اینکه شهدا و جانبازان دوران دفاع مقدس به راستی پیروان واقعی امام حسین(ع) و حضرت عباس هستند، عنوان کرد: جانبازان انقلاب اسلامی که هم اکنون بر تخت بیمارستان ها و یا روی ولیچر قرار دارند، با اقتدار مقابل ظلم و استکبار ایستادند و با دیدن این عزیزان باید شکر نعمت سلامتی مان را با خدمت خالصانه و حفظ کرامت و عزت این عزیزان به عمل آوریم.
وی در ادامه تصریح کرد: هر انسان منصفی بر این باور است که امروز هر چه در حوزه دیانت و معنویت داریم، مدیون شهدا و امام شهدا هستیم و ما امروز عزتمان را به برکت ایثار جانبازان و خون شهدا به دست آورده ایم.
قالیباف اضافه کرد: ما امروز وظیفه داریم این عزت را حفظ کرده و به آن بیافزاییم، چرا که یک مومن می تواند از همه چیزش برای اسلام بگذرد به جز عزتش و برای حفظ این عزت باید از ولی عالم تبعیت کنیم و تبعیت از ولی عالم تنها راهی است که می تواند عزت ما را حفظ کند .
شهردار تهران اظهار کرد: اگر دیروز در میدان جنگ همسنگر جانبازان بودیم، امروز خود را مکلف می دانیم که به ولایت و خون شهدا وفادار باشیم که این مهم خواسته شهدا است و امروز با حفظ آرمان های شهدا و ولایت مداری می توانیم به جوانان جامعه ثابت کنیم که در سایه دین، دنیا و آخرتمان تضمین می شود
وی افزود: امروز طرفدار ولایت و سرباز ولایت ، کسی است که شعار کارآمدی دین در اداره جامعه را تحقق بخشد، که بدین ترتیب زنگی مادی و معنوی مان تضمین خواهد شد.
شهردار تهران ادامه داد: امروز همه ما باید تلاش کنیم تا نظام مقدس جمهوری اسلامی را که امانت الهی است و در اختیار ما قرار گرفته و همچنین ثمره مبارزات در تاریخ اسلام است، به خوبی حفظ کرده و آرمان های آن را محقق سازیم.
شهردار تهران در ادامه به انتقاد برخی مبنی بر پر هزینه شدن ساخت مجموعه ورزشی قمر بنی هاشم (ع) اشاره کرد و افزود: ما در نظام جمهوری اسلامی یک مرکز این چنینی برای جانبازان و معلولان جهت برگزاری مسابقه های بین المللی نیاز داشتیم و این مجموعه کاملا با استانداردهای جهانی مطابقت داشته و ساخت این مجموعه برای ما ضرورت داشت.
قالیباف در ادامه عنوان کرد: پس از گذشت دو ماه که برنامه ریزی های لازم در این مجموعه به عمل آمد، حتما در حوزه حمل و نقل اقدامات لازم فراهم می شود تا با ایجاد سرویس های رفت و برگشت جانبازان و معلولان عزیز به راحتی بتوانند از این مجموعه استفاده کنند.
شهردار تهران همچنین در مورد مناسب سازی پیاده رو ها اظهار کرد: امروز در امر پیاده رو سازی یک بسیج همگانی در شهر به وجود آمده اما هنوز در مورد مناسب سازی پیاده رو ها نتوانستیم دینمان را آن طور که باید ادا کنیم، اما به طور کل همواره این دغدغه را داشتیم و در این خصوص دستورالعمل های لازم را به معاونت شهرسازی ابلاغ کردیم تا بنا ها نیز با در نظر گرفتن بحث مناسب سازی ساخته شوند.
شهردار تهران در ادامه اضافه کرد: خدا ما را نبخشد اگر هفته و ماهی بگذرد و ما جانبازان و ایثارگران را فراموش کرده باشیم ، من با تمام وجودم به یاد شما هستم.
گفتنی است در ادامه مراسم محمود نژاد رئیس جامعه معلولان ایران به پاس احداث مجموعه ورزشی قمر بنی هاشم، لوح تقدیری به شهردار تهران اهدا کرد.
اکبر تشکری نیا مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران نیز در مورد ساخت مجموعه ورزشی قمر بنی هاشم ویژه جانبازان اظهار کرد: زیر بنای این مجموعه 22 هزار متر مربع و شامل 8 طبقه است که به دو بخش ورزشی و فرهنگی تقسیم می شود.
وی بخش های ورزشی آن را سالن های بدنسازی، شنا، پینگ پنگ، شطرنج و بخش های فرهنگی آن را شامل کارگاه های آموزشی، کلاس های مشاوره عنوان کرد و افزود: بخش دوم این مجموعه که مختص خانواده این جانبازان است امشب توسط دکتر قالیباف کلنگ خورده و به زودی احداث می شود.
همچنین در ادامه مراسم مجتبی عبداللهی شهردار منطقه 20 با ابراز خرسندی از ساخت این مجموعه ورزشی ویژه جانبازان، اظهار کرد: ساخت این مجموعه ایده شهردار تهران بود و هدیه کوچکی است به جانبازان 8 سال دفاع مقدس و امیدواریم ما در مجموعه شهرداری تهران توفیق خدمتگزاری به خانواده شهدا و جانبازان را داشته باشیم. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد