هواداران دکتر قالیباف در کرمانشاه

سیاسی.فرهنگی.تحلیلی.خبری

هواداران دکتر قالیباف در کرمانشاه

سیاسی.فرهنگی.تحلیلی.خبری

مراسم بهره‌برداری از ایستگاه متروی چهارراه ولیعصر

اظهارات قالیباف در مراسم بهره‌برداری از ایستگاه متروی چهارراه ولیعصر

اظهارات شهردار تهران در بهره برداری از متروی چهارراه ولی عصر در مراسم بهره‌برداری از ایستگاه متروی چهارراه ولیعصر(عج) شهردار تهران اعلام کرد که از ۱۲۰ میلیارد تومان یارانه‌ بلیت مترو و اتوبوس، دولت تنها ۳ میلیارد تومان پرداخت کرده است.البته محمد باقر قالیباف بنا به قول مسئولان وزارت کشور خبر دادکه قرار است ۲۰میلیارد تومان به‌عنوان یارانه بلیت به‌زودی پرداخت شود.
وی با اشاره به اینکه شهرداری تهران ناچار شده تا نزدیک ۶۰درصد مجموع اعتباراتش را صرفا به حوزه حمل‌ونقل عمومی اختصاص دهد، گفت:
توقع ما از دولت این است که با وجود همه مشکلاتی که با آن دست به گریبان است، سهم ۵۰درصدی خود را در توسعه حمل‌ونقل عمومی تهران به‌عنوان پایتخت کشور پرداخت کند. قالیباف با اعلام اینکه بودجه عمرانی مترو حدود ۴۰۰میلیارد تومان است اما حدود ۱۶۰میلیارد تومان به مترو پرداخت شده، خواستار روشن شدن وضعیت اعتبار یک‌میلیارد دلاری مترو از صندوق ذخیره ارزی شد

وی تاکید کرد: شهرهایی می‌توانند پایداری خود را حفظ کنند که زیر ساخت‌های خود را تقویت کرده باشند. به عقیده شهردار تهران، امنیت و آرامش و آسایش شهروندان در سطح شهر منوط به تامین حیات زیر زمین است. بنا بر این گزارش، اشاره قالیباف بر لزوم تکمیل تاسیسات زیرزمینی نظیر مترو تاکید داشت. وی در ادامه با اشاره به وضعیت بغرنج آلودگی هوا و تصمیماتی که برای مقابله با آن اتخاذ شده، گفت: تصمیمات سلبی و کوتاه‌مدت زمانی می‌توانند مؤثر باشند که قبلا اقدامات ایجابی دراز مدت برای شهر انجام داده باشیم.
وی در عین حال که اظهار داشت از سال ۸۵ تا امروز شهرداری تهران موفق شده ۶۰ کیلومتر تونل مترو ایجاد کند (سالی ۱۵ کیلومتر) افزود: با وجود این سرعت بی‌سابقه قطعا تا زمانی که به ۲۱۸‌کیلومتر مترو دست نیابیم، همچنان در وضعیت اضطرار به‌سر خواهیم برد.
قالیباف در سخنان دیروز خود در کنار توسعه مترو همزمان بر ضرورت توسعه خطوط شبکه اتوبوسرانی نیز تاکید کرد و گفت: چند سال پیش زمانی که عملیات اجرایی نخستین خط بی‌آرتی را با ۳ هزار صفحه کار کارشناسی آغاز کردیم بعضی‌ها همچنان تصور می‌کردند این اقدام لزومی ندارد اما امروز شاهد نقش قابل توجه خط یک اتوبوس‌های تندرو در سفرهای درون شهری هستیم.
شهردار تهران تعداد مسافران اتوبوس‌های تندرو را زیاد و خارج از حد استاندارد اعلام کرد و گفت: بنابراین باید توسعه این ناوگان به‌گونه‌ای پیش برود که در هر اتوبوس مردم ناچارنباشند ایستاده طی مسیر کنند. وی با اعلام اینکه عادت ندارد از کمبودها و مشکلاتی که در اداره شهر دارد گله کند و سعی می‌کند مشکلات را برای حفظ آرامش جامعه در سینه نگه‌دارد و به مردم منتقل نکند، گفت: برای توسعه حمل‌ونقل عمومی وزارت کشور هم هر کاری که از دستش برآمده و در حد توانش بوده کرده است.
قالیباف در بخش دیگری از اظهاراتش به اهمیتی که رویکردهای فرهنگی، هنری و اجتماعی در اداره شهر برای مدیریت شهری دارد پرداخت و گفت: خاطرم هست زمانی که کار احداث ایستگاه چهار راه ولی‌عصر را آغاز کردیم بحث‌هایی مطرح شد مبنی براین‌که شهرداری دنبال آسیب‌رساندن به مجموعه تئاتر شهر است اما من بارها به مردم اطمینان دادم که چون به حوزه فرهنگ و مسائل فرهنگی، هنری و مذهبی اهمیت بسیار می‌دهیم این ایستگاه نه تنها آسیبی به این تالار نمی‌زند بلکه با احداث این ایستگاه دسترسی مردم به این مجموعه تسهیل می‌شود و به بزرگ‌ترین فرصت برای این مجموعه تبدیل می‌شود.
وی در این باره به اتفاقات هنری بزرگی اشاره کرد که قرار است توسط شهرداری در تهران بیفتد. قالیباف به‌عنوان نمونه از مجموعه ۳۰۰ هزار متری نینوا در کنار پل جوادیه یا سالن منحصربه‌فرد هزار و پانصد متری که اختصاص به مراسم آیینی دارد یاد کرد.
به گفته قالیباف متروی تهران نیز در حال تبدیل به بزرگ‌ترین سازه اجتماعی در شهر است زیرا چندین میلیون نفر در روز بیش از یک ساعت از وقت خود را در این مجموعه می‌گذرانند بنابراین توجه جدی به هنرنمایی بر در و دیوار مترو کرده و فعالیت‌های فرهنگی نظیر توزیع روزنامه و ساخت خانه‌های فرهنگ را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.
شهردار تهران دیروز همچنین در جمع خبرنگاران حاضر شد. وی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در مورد آلودگی هوای تهران گفت: ما نیز همانند سایر بخش‌ها نگران وضعیت آلودگی هوای تهران هستیم اما معتقدیم اقداماتی نظیر پاشیدن آب با هواپیما بیشتر شبیه یک شوخی بود. وی ادامه داد: البته برخی اقدامات نظیر تعطیلی کارگاه‌های صنعتی و نیز توسعه محدوده زوج یا فرد خودروها اقدامات مؤثری بوده که باید مورد توجه قرار گیرد.
شهردار تهران اما راهکار اصلی را توسعه حمل‌ونقل عمومی دانست تا مردم خودروها ی شخصی خود را بیرون نیاورند و بتوانند از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند که تحقق این مهم، از سیاست‌های قطعی ماست و توقع داریم دولت هم سهم خود و اعتبارات مصوب توسعه حمل‌ونقل عمومی را پرداخت کند.

جابه‌جایی یک میلیارد نفر در سال با مترو
دیروز همچنین محسن هاشمی مدیرعامل شرکت مترو طی سخنانی از افتتاح همزمان ۲ ایستگاه یکی به نام نبرد در تقاطع پیروزی و دیگری در چهار راه ولی عصر خبر داد و افزود: همچنین برای نخستین‌بار به‌منظور افزایش امنیت در مترو نخستین ساختمان پلیس مترو امروز به بهره‌برداری رسید و قرار است ۳ ساختمان پلیس دیگر نیز به‌زودی آماده شود. مدیرعامل مترو با اشاره به اینکه از سال ۸۴ تا‌کنون موفق شدیم تعداد ایستگاه‌های مترو را از ۳۷ به ۷۳ ایستگاه برسانیم، افزود: ماهانه به‌صورت میانگین یک ایستگاه مترو در تهران افتتاح می‌شود و پیش‌بینی می‌شود مترو به جایگاه جابه‌جایی سالانه یک میلیارد نفر دست یابد.به گفته هاشمی دیروز تعداد ۱۵ واگن به علاوه ۲‌لکوموتیو نیز به مترو تزریق شد.

مسئولان به قول خود عمل کنند
یکی از سخنرانان مراسم دیروز بهره‌برداری از ایستگاه ولی عصر(عج) حسن بیادی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران بود. وی با توجه به فرارسیدن ایام محرم و شهادت امام حسین (ع) اظهاراتی متفاوت با سایر سخنرانان این مراسم ایراد کرد. بیادی در باره نامگذاری امسال به نام سال همت مضاعف کار مضاعف که از سوی مقام معظم رهبری صورت گرفته گفت:آقایان به حکمت این نامگذاری دقت داشته باشند.
وی خطاب به مسئولان گفت: متأسفانه فاصله قول و عمل در این روزها زیاد شده است. بیادی با اعلام اینکه هنگام مرگ تنها عمل صالح است که به داد بندگان خدا می‌رسد گفت: پست و ریاست‌های دنیوی در پیشگاه خدا ارزشی نخواهد داشت. بیادی با اشاره به قیام امام‌حسین(ع) و رویکرد این بزرگوار در امر به معروف و نهی از منکر و با اشاره به اینکه مرجع مربوط به‌طور رسمی شهرداری را در بین نهادها و سازمان‌های دیگر در امر توسعه امر به معروف و نهی از منکر و سلامت اداری اول اعلام کرده است، ‌خاطرنشان کرد: هرچند که شهردار در این باره تواضع می‌کند اما باید توجه داشت که اقدامات شهرداری بسیار تاثیر‌گذار بوده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد