هواداران دکتر قالیباف در کرمانشاه

سیاسی.فرهنگی.تحلیلی.خبری

هواداران دکتر قالیباف در کرمانشاه

سیاسی.فرهنگی.تحلیلی.خبری

فردا مترو به جنوبی‌ترین نقطه تهران می‌رسد

با حضوردکتر قالیباف، فردا مترو به جنوبی‌ترین نقطه تهران می‌رسد
ایستگاه کهریزک در ادامه توسعه جنوبی خط یک متروی تهران، فردا -۲۹ تیر ماه- با حضور دکتر محمد باقر قالیباف، شهردار تهران به بهره‌برداری می‌رسد.
به گزارش خبرنگار «شهر»، مسیر این بخش از خط یک مترو از ایستگاه حرم مطهر آغاز و به سمت جنوب با عبور از ضلع غربی بهشت زهرا به ایستگاه کهریزک منتهی می‌شود. با اجرای این مسیر تا کهریزک طول خط یک متروی تهران به ۴۰ کیلومتر خواهد رسید.
با بهره‌‌برداری از ایستگاه کهریزک، مسافران این مناطق به ویژه اهالی کهریزک، شهرک‌های اطراف، شهرک‌های صنعتی و کارخانه‌های آن محدوده به شبکه متروی تهران متصل شده و از تسهیلات آن بهره‌مند خواهند شد.
بنابراین گزارش از جمله ویژگی‌های این ایستگاه طراحی جزیره‌ای آن است که بر خلاف ایستگاه‌های معمول سکوی مسافران در وسط قرار گرفته و خطوط رفت و برگشت قطار در طرفین سکو قرار دارند که به این ترتیب سرفاصله زمانی حرکت قطارها به حداقل رسیده و از اتلاف وقت جهت تعویض خطوط قطار در انتهای خط جلوگیری می‌کند.
براساس وعده مسئولان شرکت مترو، تا پایان سال هرماه یک ایستگاه مترو راه‌اندازی می‌شود.درهمین راستا قرار است بعد از بهره‌برداری از ایستگاه کهریزک، ایستگاه تجریش نیز از بخش توسعه شمالی خط یک، بعد ازمدت کوتاهی به بهره‌برداری برسد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد