هواداران دکتر قالیباف در کرمانشاه

سیاسی.فرهنگی.تحلیلی.خبری

هواداران دکتر قالیباف در کرمانشاه

سیاسی.فرهنگی.تحلیلی.خبری

قالیباف: 2 بوستان ویژه بانوان در دست احداث

در منطقه 22 مجتمع فرهنگی امام علی (ع) با مساحت 7700 متر مربع بنا ی مفید جدای از سرای محلات و سالن های تئاتر و غیره افتتاح شد و این نوع اقدامات از ضروریات شهر تهران است که هرچند نسبت به گذشته توسعه یافته است و بسیار قابل قبول است اما باید بیشتر توسعه یابد .
تهران سما: شهردار تهران گفت : اگر عکس های هوایی شهر تهران در 12 تا 13 سال قبل را ببینید متوجه تفاوت فضای سبز امروز با آن زمان می شوید که قطعا مردم نیز این دگرگونی را در سطح شهر احساس می کنند و به وضوح می بینند.‌

دکتر محمد باقر قالیباف در حاشیه مراسم افتتاح آبشار تهران در منطقه 22 در جمع خبرنگاران با بیان این که توجه به دامنه کوه های البرز از برنامه های جدی شهرداری است ، ‌گفت : از منطقه دارآباد که تراز 1800 متر از سطح دریا دارد تا منطقه 22 که از سطح دریا تراز 1400 متر دارد به عنوان منطقه کوهسار پیش بینی شده و طرح هایی نیز برای آن در نظر گرفته شده که عمدتا از غرب تهران در مناطق 5 و 22 آغاز شده است.

وی افزود : در منطقه 5 این کار با جدیت پیگیری می شود و بوستان آبشار در منطقه 22 نیز به این منظور پیش بینی شده است و امیدواریم در مجموع این اقدامات بتواند دامنه البرز را تبدیل به تفرج گاه بزرگی برای مردم تهران کند .

قالیباف تصریح کرد : با این کار علاوه بر آن که از رشد غیر منطقی ساخت وسازها در منطقه شمال جلوگیری می شود ، آرامش روحی و روانی و جسمی مناسبی نیز برای گذران اوقات فراغت شهروندان ایجاد می شود .

شهردار تهران با تاکید بر این که ایجاد فضاهای فرهنگی و توسعه فضاهای سبز در کاهش آسیب های اجتماعی نقش به سزایی دارد ،‌ افزود :‌ به ویژه در تهران که مردم عمدتا در آپارتمان ها زندگی می کنند و فضای باز کمتری دارند و در محیط های کوچک تر زندگی می کنند این که بتوانند در محیط های مناسبی اوقات فراغت خود را بگذرانند از ضروریات است و قطعا اگر چنین مراکزی نباشد به سمت مشکلات اجتماعی سوق پیدا می کنند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در این زمینه خاطر نشان کرد :‌ توسعه فضاهای فرهنگی ، درالقرآن ها ، ‌مراکز کامپیوتر ،‌ سرای محلات ،‌ و سالن های ورزشی بانوان و آقایان به طور مجزا از برنامه های قطعی شهرداری است.

شهردار تهران تصریح کرد :‌ مراکز و مجتمع های فرهنگی ، ‌ورزشی و مذهبی تا کنون بالغ بر 5 میلیون متر مربع در تهران احداث شده که این از افتخارات شهرداری است.

قالیباف افزود : در منطقه 22 مجتمع فرهنگی امام علی (ع) با مساحت 7700 متر مربع بنا ی مفید جدای از سرای محلات و سالن های تئاتر و غیره افتتاح شد و این نوع اقدامات از ضروریات شهر تهران است که هرچند نسبت به گذشته توسعه یافته است و بسیار قابل قبول است اما باید بیشتر توسعه یابد .

به گفته وی هم اکنون هر شهروند می تواند با طی مسافت 500 تا 600 متر به اطراف محل سکونت خود به یکی از این مراکز ورزشی ،‌فرهنگی و مذهبی برسد .

قالیباف در پاسخ به سوالی مبنی بر این که توسعه فضاهای سبز چه میزان در کاهش آلودگی هوا موثر است ، ‌گفت : فضای سبز آنچنان که فکر می کنیم نقش موثری در کاهش آلودگی هوا ندارد ‌ ،زمانی که شهری بیش از چهار میلیون خودرو دارد و سالانه 500 تا 600 هزار خودرو به شهر اضافه می شود و همچنین بخش عمده ای از قطب صنعتی کشور در غرب تهران وجود دارد که ایجاد آلودگی می کند و با توجه به جریان غرب به شرق وزش باد ، ‌قطعا با چند صد هزار درخت و چند میلیون درختی که در شهر کاشته می شود آلودگی های صوتی و هوا برطرف نمی شود .

وی با تاکید بر این که برای معضل آلودگی هوا باید تدبیر جدی اندیشیده شود ،‌گفت : توسعه فضای سبز بیشتر به منظور تلطیف هوا به ویژه در گرمای تابستان انجام می شود .

شهردار تهران با بیان این که هم اکنون سرانه فضای سبز هر فرد حدود 13 متر است ،‌ خاطر نشان کرد : در شهر تهران فضاهای عمومی اعم از پارک ها ،‌ فضاهای سبز و غیره به 24 تا 25 متراست و عمدتا تمرکز ما بر رود دره هاست .

وی افزود : ‌اگر عکس های هوایی شهر تهران در 12 تا 13 سال قبل را ببینید متوجه تفاوت فضای سبز امروز با آن زمان می شوید که مردم نیز آن را در سطح شهر احساس می کنند و آن را می بینند .

قالیباف در ادامه با بیان این که پارک آبشار فضایی کاملا عمومی است و همه شهروندان می توانند از آن استفاده کنند ، اظهار کرد : به ویژه در روزهای پنجشنبه و جمعه شهروندان علاوه بر کوهپیمایی می توانند از فضای پارک نیز استفاده کنند و با توجه به وجود 8  برکه در این مکان ، ‌کودکان ، ‌کهنسالان و معلولان می توانند از برکه هایی که در قسمت پایینی این آبشار است استفاده کنند .

وی توجه به اوقات فراغت شهروندان را از اولویت های شهرداری دانست و افزود : توسعه فضاهای مناسب اوقات فراغت از اقداماتی است که انجام می شود تا شهروندان چنانچه شرایط اقتصادیشان اجازه دهد و دو شیفت مجبور به کار نباشند بتوانند از این فضاها استفاده کنند و شهرداری در همه حوزه های مطالعاتی ،‌فرهنگی ،‌ورزشی و مذهبی مورد نیاز برای گذران اواقت فراغت شهروندان برنامه ریزی کرده است .

قالیباف در ادامه تصریح کرد : عمده پارک هایی که احداث شده است خانوادگی است و حتی پارک هایی نیز ویژه بانوان احداث شده است که تا کنون سه پارک آن به بهره برداری رسیده است و دو پارک دیگر نیز در غرب در منطقه 5 یا 22 و در شرق در منطقه 4 برای بانوان احداث خواهد شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد