هواداران دکتر قالیباف در کرمانشاه

سیاسی.فرهنگی.تحلیلی.خبری

هواداران دکتر قالیباف در کرمانشاه

سیاسی.فرهنگی.تحلیلی.خبری

آقای رویانیان، سند 110 هم به نام شما! دیگر چه می خواهید؟

این درحالی است که به گواه رسانه‌ها، رویانیان تنها در زمانی که دکتر قالیباف فرمانده نیروی انتظامی بود، به عنوان اولین فرمانده پلیس تازه تاسیس ۱۱۰ منصوب شدو تا ۱۳۸۰ رییس مرکز فوریتهای پلیسی بوده‌ است، اما وی طراحی و راه اندازی پلیس ۱۱۰ را به نام خود می‌داند! ...
 محمد رویانیان چهره‌ای آشنا برای رسانه‌های کشور است. سردار رویانیان فرمانده سابق پلیس راهنمایی و رانندگی است که از سال ۱۳۸۷ با حکم محمود احمدی‌نژاد به ریاست ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت منصوب شد و تا امروز، با حکم جدیدی که برای مدیر عاملی تیم فوتبال پرسپولیس دریافت کرد، همزمان مسئولیت هر دو رده بالای مدیریتی را بر عهده دارد.

اظهار نظر‌های ضد و نقیض وی و مسئولان باشگاه پرسپولیس بعد از حضور رویانیان دراین تیم فوتبال، حرف و حدیث‌های بسیاری را برای وی به همراه داشت از ۲ شغله و حتی ۳شغله بودن وی تا استقلالی بودنش در دوران حضور در ناجا.

 تا جایی که وی در برنامه زنده تلویزیونی ورزش و مردم حاضر شد تا به سوالاتی که ذهن افکار عمومی را درگیر کرده است، پاسخ دهد.

وی در مورد اینکه چرا مدیرعاملی پرسپولیس را قبول کرد، گفت: «در ۳۳ سال خدمتم هرجا به من گفتند رفته‌ام و هیچ جا خودم نخواستم که بروم. عرصه ورزش نیاز به تحول مدیریت دارد و من از گذشته درمورد ورزش نظر داشتم. مدیریت ورزش، راهبرد ورزش و چشم‌انداز ورزشی باید متحول شود. برنامه‌های ورزشی را هم نگاه می‌کنم. اینکه در چند ماه گذشته صحبت از اقتصاد درونی باشگاه‌ها و اینکه باشگاه‌ها بر اساس اقتصاد خودکفا بتوانند توسعه پیدا کنند را مدنظر داشتم و برنامه‌های ورزشی را با شور و شوق از قبل نگاه می‌کردم.»

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس ادامه داد: «زمانی که وزیر ورزش تصمیم خود را به من گفت ۴۸ ساعت آن را قبول نکردم. سعیدلو نیز قصد داشت از من به عنوان قائم مقام سازمان تربیت بدنی استفاده کند که به دلیل طرح یارانه‌های ریاست جمهوری موافقت نکردم. اولین نامزد ریاست سازمان تربیت بدنی در دولت نهم بودم و از من برای تحول این سازمان برنامه خواستند. من خیلی از چرخه ورزش دور نبودم.»

رویانیان تأکید کرد: «۴۸ ساعت مدیرعاملی پرسپولیس را نپذیرفتم اما وزیر ورزش که سابقه مدیریت من را می‌دانست و از نگاه من به جامعه و مردم مطلع بود مزایای این مسئله را به من گفت. می‌خواستم بروم و شرایط سخت بگویم تا این بار از دوش من برداشته شود اما وقتی رفتم پروین و پنجعلی، فروزنده و نژادفلاح را دیدم، شوخی شوخی مدیریت من در پرسپولیس جدی شد و هیئت مدیره من را به عنوان مدیرعامل انتخاب کرد و من هم شانه خالی نکردم.»

جالب اینجاست که رویانیان آنچنان از دوران مدیریت خود و تحولات مدیریتی که ایجاد کرده است سخن می‌گوید، انگار تنها مدیر توانمند جمهوری اسلامی است!

وی همچنین خود را موسس ۱۱۰ دانست و دراین باره گفت: «من پلیسی بودم که ۱۰ میلیون همیار پلیس در مدارس راه‌اندازی کردم. پلیس ۱۱۰ را طراحی و اجرا کردم با نام امیرالمؤمنین و با وضو. در راهنمایی و رانندگی نیز برای مردم کار کردم. پلیس ۱۱۰ را هم برای مردم درست کردم. من کارم فرهنگ سازی و ایجاد شادابی و نشاط در جامعه تخصص من است. همه توانم را برای پرسپولیس می‌گذارم. در ۲۰ روز گذشته که به پرسپولیس آمدم شب و روز خواب نداشتم و با کمک زارع و همکارانم برای باشگاه تلاش کردم.»

این درحالی است که به گواه رسانه‌ها، رویانیان تنها در زمانی که دکتر قالیباف فرمانده نیروی انتظامی بود، به عنوان اولین فرمانده پلیس تازه تاسیس ۱۱۰ منصوب شدهو تا ۱۳۸۰ رییس مرکز فوریتهای پلیسی بوده‌ است، اما وی طراحی و راه اندازی پلیس ۱۱۰ را به نام خود می‌داند! طرحی که مسلما بدون اعمال نظر فرمانده نیروی انتظامی و مقامات بالای قضایی و اجرایی کشور، حتی برنامه ریزی تئوریکش هم امکان پذیر نیست چه برسد به طراحی و اجرای آن!

از سوی دیگر طرح همیاران پلیس که ایشان مدعی راه اندازی آن است، در سال ۸۶ ودر زمان فرماندهی اسماعیل احمدی مقدم و با همکاری وزارت آموزش و پرورش آغاز به کار کرد. طرحی که بدون شک یک شبه اجرایی نشده است و مسلما آموزش و پروش نقش مهمی در برنامه ریزی و کمک به آن داشته است و شخص آقای رویانیان به تنهایی نمی‌توانسته این طرح را راه اندازی کند!

جالب اینجاست که در طول این سال‌ها هیچ از دست اندر کاران نیروی انتظامی، شخص خاصی را مبتکر پلیس ۱۱۰ و همیاران پلیس ندانسته‌اند و هیچ اظهار نظری مبنی بر اثبات این ماجرا وجود ندارد.

البته این اولین باری نیست که رویانیان از مدیریت استثنایی خود سخن می‌گوید. همین چند وقت پیش بود که در بحبوحه عدم پرداخت بودجه ۲ میلیاردی مترو توسط دولت، رویانیان مدعی شده بود که دولت آماده است تمام فعالیت‌های مترو اعم از اقدامات زیربنایی، توسعه ناوگان، خطوط و بهره‌برداری را به عهده بگیرد.

این اظهارات در حالی از سوی رویانیان مطرح شد که وی با حضور در ستاد سوخت و حمل و نقل، هیچگونه تسلطی به مقوله مترو و قوانین مصوب برای آن نداشته است و اجرایی شدن پروژه منو ریل در تهران نیز تا به امروز در حد گمانه زنی باقی مانده است.

رئیس ستاد حمل و نقل سوخت کشوردر این باره گفته بود: دولت آماده است تمام فعالیت‌های مترو اعم از اقدامات زیربنایی، توسعه ناوگان، خطوط و بهره‌برداری را به عهده بگیرد و با قیمتی کمتر از ۴۰۰ تومان برای هر بلیت که سهم مردم از آن‌ها ۱۵۰ تومان و کمتر خواهد بود برای همیشه به جوسازی‌ها و فرافکنی‌های سیاسی علیه دولت خاتمه دهد.

به گزارش فارس، محمدرضا رویانیان تاکید کرد: این ادعا که دولت سهم قانونی خود را از اعتبارات متروی تهران کامل و در موعد تعیین شده پرداخت نمی‌کند در حالی به صورت مداوم از سوی برخی تکرار می‌شود که آمار و ارقام مستمر حکایت دیگری از وجوه و اعتبارات تخصیص یافته به مترو دارد.


وی گفت: «در ۵ سالی که از فعالیت‌های دولت‌های نهم و دهم سپری شده بیش از ۵ برابر سال‌های پیش از ۱۳۸۴ به متروی تهران اعتبار تعلق گرفته است اما باز آقایان از بی‌مهری دولت به خود سخن می‌گویند.»

رئیس ستاد مدیریت و حمل و نقل و سوخت کشور افزود: «برای من جای تعجب، ‌تاسف و تامل است که برخی چگونه چشمان خود را بر گزارش‌های مستند و مستدلی که از تلاش‌ها و پیشرفت‌های دولت در راستای نهایی شدن فاینانس ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل خطوط سه، چهار، شش و هفت مترو در سال جاری انجام گرفته می‌بندند و تنها به یک هزار میلیارد تومان حساب ذخیره ارزی اشاره می‌کنند.»

وی بیان کرد: «دولت به هیچ عنوان اجازه نخواهد داد تا مترو چنین ارقام فرضی را که خود ساخته است از مردم مطالبه کند.»

رویانیان در حالی نقش سخنگوی دولت رابازی کرد که این مساله کاملا از حوزه اظهار نظر ایشان خارج بود. جالب اینجاست که رئیس ستاد مدیریت سوخت در حالی به مقایسه اعتبارات نقدی مترو با گذشته پرداخت که فاینانس‌های بین المللی را که مترو در سال‌ها ی گذشته ا ز آن‌ها برخوردار بود اما در شرایط موجود امکان استفاده از آن‌ها را ندارد، مطرح نکردو نرخ تورم امروزرا با ۱۰ یا ۱۵ سال پیش قابل مقایسه کرد که ناگفته پیداست که قیاس اشتباهی است!

آنچه مسلم است، چه بسیار مدیرانی در سیستم کشور هستند که خدمات بسیار ارزنده‌ای برای مردم انجام داده‌اند اما هرگز این خدمات را به نام خود مصادره نکرده‌اند و با فرافکنی، سعی در مطلوب جلوه دادن دروان مدیریتی خود نداشته‌اند. بی‌تردید هر طرح مفید و موثری برای اجرایی شدن و موفق شدن نیازمند عوامل بسیاری است و اینکه گفته شود من مبتکر پلیس ۱۱۰ هستم و آن را اجرایی کرده‌ام مانند این است که شهردار تهران بگوید تونل توحید را من طراحی کردم و خودم آن را ساختم و به مرحله بهره برداری رساندم!

و بی‌دلیل نبوده که از قدیم الایام گفته‌اند، درخت هر چه پر بار‌تر افتاده‌تر!
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد