هواداران دکتر قالیباف در کرمانشاه

سیاسی.فرهنگی.تحلیلی.خبری

هواداران دکتر قالیباف در کرمانشاه

سیاسی.فرهنگی.تحلیلی.خبری

دکتر قالیباف در کنگره 1200 شهید

دکتر قالیباف در کنگره 1200 شهید:تداوم راه شهدا در اثبات کارآمدی دین در اداره جامعه

شهردار تهران با بیان اینکه آمریکا امروز در اوج ذلت است ، این خواری را به برکت خون شهدا دانست و گفت : تا زمانی که ما در مسیر اهل بیت (ع) و فرهنگ جهاد و شهادت حرکت کنیم ، عزت دنیوی و اخروی داریم و باید بدانیم تا زمانی که در سایه نظام اسلامی و ولایی حرکت کنیم ، پیروزی از آن ماست .

دکتر محمد باقر قالیباف شب گذشته با حضور در سومین کنگره 1200 شهید والامقام منطقه 18 که با عنوان "ستارگان جاوید" در مجموعه ورزشی شهیدان اسماعیلی و با حضور گسترده شهروندان برگزار شد ، با بیان این مطالب افزود : توفیق بزرگی است که از شهدا یاد می کنیم ؛ به تعبیر مقام معظم رهبری یاد شهید و ذکر شهید اجر شهادت دارد .

وی ادامه داد : بدون شک خانواده معظم شهدا بعد از شهدا در رده ای هستند که مکلفیم قدر آن ها را بدانیم و احترام شان را داشته باشیم و همه ما خود را مدیون شهدا ، خانواده آنان و ایثارگران بدانیم .

قالیباف افزود : شهدای گرانقدر ما بدون شک به یقین رسیدند و در مقابل اسلام تسلیم شدند ، هرکس که به یقین رسید بدون شک اسلام را تصدیق می کند ، بعد اقرار می کند به اسلام و پس از اقرار او مسئولیت پذیر شده ، احساس وظیفه کرده و نمی تواند در مقابل هر موضوعی بی تفاوت باشد.

شهردار تهران اضافه کرد : وقتی فردی احساس مسئولیت کرد و ندای ولی فقیه و امام خود را شنید که فرمود "رفتن به جبهه واجب کفایی است" ، احساس کرد اینجاست که باید برود و اسلام را یاری کند ، حال از همه دنیا می گذرد ، دامان و آغوش گرم پدر و مادر را رها کرده و با آنان وداع می کند ، از همسر و فرزند می گذرد ، در میدان جنگ حضور می یابد و به امام خود لبیک می گوید .

شهدا درک واقعی از اسلام داشتند

قالیباف با بیان این که شهدا درک درست و واقعی از اسلام داشتند ، تصریح کرد : شهید کسی است که اسلام را آن چنان که اهل بیت (ع) و فقها به ما آموختند ، درک کند .

وی در ادامه با اشاره به رشادت ها و جان فشانی های شهدای والامقام و رزمندگان غیور ، خاطرنشان کرد : شهدای ما آن هایی هستند که وقتی در میدان مین در حال بازکردن معبری بودند ، اگر تیری به پایشان اصابت می کرد ، حاضر نبودند صدایی از آن ها بلند شود زیرا نمی خواستند دشمن متوجه حضور رزمندگان شود.

شهردار تهران ادامه داد : آن زمان عزیزی داشتیم که چشمش به طور کامل از حدقه بیرون آمده بود اما تا صبح با چفیه چشمش را بست و ایستادگی کرد .

قالیباف خاطرنشان کرد : درک واقعی از اسلام اینجاست که یکی از فرماندهان جنگ در چزابه ، هنگامی که تیر به او اصابت کرد می خواستیم تخلیه اش کنیم اما اجازه نداد و گفت "در این شرایط امکان تخلیه من وجود ندارد ، فقط تکه پارچه ای روی من بکشید مبادا بچه ها ببینند که فرمانده گردان شان افتاده و روحیه شان را از دست بدهند."

شهردار تهران با بیان این که این ها نمونه ای از درک واقعی اسلام است ، یادآور شد : امروز افتخار و عزت خود را به برکت امام (ره) ، شهدا و خانواده معظم شهدا داریم.

وی اضافه کرد : اگر به تاریخ گذشته ایران قبل از استقرار نظام جمهوری اسلامی نگاه کنیم می بینیم در هر دوره ای هر کشوری به ما هجمه کرد ، بخشی را برد . آن زمان ایران را با قراردادهای ننگین ترکمانچای و گلستان می شناختند . اما بعد از انقلاب هنگامی که تمام دنیا در کنار هم قرار گرفتند و به کشورمان حمله کردند ، به برکت نظام ولایی و درک و فهم درست از اسلام و فرهنگ اهل بیت (ع) حتی یک متر از خاک و سرزمین ما جدا نشد ، از این رو دیگر دنیا ما را با قرارداد ننگین ترکمانچای نمی شناسد بلکه به برکت امام (ره) و خون شهدا ما را با "فتح خرمشهر" می شناسند.

امنیت امروز ما به برکت خون شهداست

قالیباف ادامه داد : اگر امروز در شرایطی که همه منطقه در بحران قرار گرفته ، کشور ما در مخالفت با آمریکا و دشمنان ایستاده و در بستر امنیت زندگی می کنیم این ها به برکت خون شهدای مظلومی است که در دوران دفاع مقدس ریخته شده . امروز امنیتی داریم که کسی جرات تهاجم به کشور را ندارد.

دشمن با فشار اقتصادی قصد مقابله با ما را دارد

به گفته وی ، دشمن امروز توطئه را طور دیگری طراحی می کند و با محاصره و فشار اقتصادی قصد مقابله با ما را دارد .

قالیباف با اشاره به روزهای سخت جنگ و سرکوفت دشمنان ، گفت : بر ما روزهای سختی گذشت ، حتی روزهایی که ما قطعنامه را پذیرفتیم و حضرت امام (ره) فرمودند " شما با خدا معامله کردید" ، "من جام زهر را سر می کشم" . خیلی ها خوشحال شدند و متلک می گفتند ولی هرگز آن روز را ندیدند که به برکت خون شهدا انقلاب ما کجاها را فتح کرده . مگر ما نمی خواستیم حزب بعث را از بین ببریم و یک نظام اسلامی داشته باشیم ، امروز به برکت خون شهدا و رشادت ها یک حکومت اسلامی شیعی در عراق حاکم است.

شهردار تهران با بیان این که امروز قدردان ، دستبوس و خدمتگزار تک تک خانواده های معظم شهدا هستیم ، اظهار داشت : تا روزی که جان در بدن داشته باشیم ، بر عهدی که با شهدا ، دوستان شهیدمان و همرزمان دوران دفاع مقدس بسته ایم ایستاده ایم و در همان راه و مسیر حرکت می کنیم و می دانیم که امروز تداوم راه شهدا در اثبات کارآمدی دین در اداره جامعه است .

به اعتقاد قالیباف اگر دیروز جنگیدن مهمترین وظیفه ما بود ، امروز مهمترین وظیفه ما خدمت صادقانه به مردم و تحقق آرمان های شهداست.

وی با بیان اینکه اگر اسلام در مسند حکومت باشد زندگی مادی و معنوی انسان ها تضمین می شود ، از تمامی دست اندرکاران برگزاری این کنگره قدردانی و اظهار امیدواری کرد تا این کنگره هر سال نسبت به سال قبل با شکوه تر برگزار شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد