هواداران دکتر قالیباف در کرمانشاه

سیاسی.فرهنگی.تحلیلی.خبری

هواداران دکتر قالیباف در کرمانشاه

سیاسی.فرهنگی.تحلیلی.خبری

تقاضای "آقای بازیگری ایران" از قالیباف

 
آقای بازیگری ایران در نشست طرح توسعه و گسترش تماشاخانه سنگلج در سال 90 با اشاره به علاقمندی‌ شهردار تهران به فعالیت‌های فرهنگی و هنری تقاضا کرد تا شهردار تهران با طرح توسعه تماشاخانه سنگلج موافقت کند و بنای مجاور این تماشاخانه قدیمی را در اختیار این طرح قرار دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست رسانه‌ای طرح توسعه و گسترش تماشاخانه سنگلج در سال 90 با حضور عزت‌الله انتظامی، نائب رئیس شورای عالی هنرمندان ایران و اتابک نادری مدیر تماشاخانه سنگلج دوشنبه 26 اردیبهشت‌ماه در این سالن قدیمی تئاتر ایران برگزار شد. 

انتظامی با اشاره به اینکه سنگلج تنها تئاتری است که متعلق به دولت نیست، یادآور شد: متأسفانه تئاتر‌های لاله‌زار فروخته شده و تبدیل به تولیدی شدند. ما برای تبدیل تئاتر نصر به موزه تئاتر پیشنهاد دادیم، اما متأسفانه این امر میسر نشد. 

آقای بازیگری ایران با اشاره به اینکه از سال‌ها پیش قرار بود زمین مجاور تماشاخانه سنگلج خریداری و به این سالن تئاتری بپیوندد، اظهار داشت: تماشاخانه سنگلج حقیر مانده است در صورتی که از روز ابتدا در تئاتر ایران فعالیت کرده و همه کسانی که در تئاتر ایران رشد کرده‌اند در این سالن تئاتری فعالیت می‌کردند.

وی با اشاره به فعالیت و اقدامات دکتر محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در حوزه فرهنگ و هنر تأکید کرد: موزه تئاتر لازم است و متأسفانه ما در این حوزه جهش کمی داشته‌ایم. ما از طرف همه هنرمندان و خانواده تئاتر با توجه به علاقه‌ شهردار تهران به فعالیت‌های فرهنگی هنری از دکتر قالیباف تقاضا داریم تا با طرح توسعه تماشاخانه سنگلج موافقت کنند و بنای مجاور تماشاخانه را که متعلق به شهرداری است به این طرح اختصاص دهند.

اتابک نادری مدیر تماشاخانه سنگلج هم با اشاره به فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در این سالن تئاتری و تجهیز و برنامه‌های انجام شده در آن به دو معضل اساسی برای تماشاخانه سنگلج اشاره کرد و گفت: اولین معضل بحث ترافیکی خیابان بهشت و منطقه است. اگر این رویه ادامه پیدا کند شاهد تکرار تلخ تاریخ خواهیم بود و سنگلج نیز به سرنوشت تئاتر‌های لاله‌زار دچار می‌شود. معضل دیگر بزرگ شدن محدوده اداری در کنار تماشاخانه سنگلج است که باعث از بین رفتن بافت فرهنگی و هنری و زندگی شهروندی می‌شود.

وی با اشاره به برخی فعالیت‌های تماشاخانه سنگلج در سال 90 از حضور بانک مسکن و ارائه سرویس‌های فرهنگی به کارکنان خود با پیش خرید بلیت‌ نمایش‌های تماشاخانه سنگلج خبر داد.

مدیر تماشاخانه سنگلج با اشاره به وجود نامه‌ای مبنی بر پرداخت 300 هزار تومان در سال 54 برای خرید بخشی از زمین مجاور این سالن تئاتری توسط علی نصیریان مدیر وقت اداره برنامه‌های تئاتر گفت: متأسفانه این کار طی سال‌های گذشته متوقف شد ولی با وجود سه انقلاب بزرگ فرهنگی و هنری صورت گرفته با ساخت سینما آزادی، پردیس سینمایی ملت و تماشاخانه‌های ایرانشهر توسط شهردار محترم تهران تقاضا داریم که این طرح نیز که به نوعی طرحی ملی است به اجرا برسد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد