هواداران دکتر قالیباف در کرمانشاه

سیاسی.فرهنگی.تحلیلی.خبری

هواداران دکتر قالیباف در کرمانشاه

سیاسی.فرهنگی.تحلیلی.خبری

قالیباف:تهران قدیم بازسازی می شود

محمدباقر قالیباف شهردار تهران در حاشیه آغاز عملیات اجرایی طرح جامع بهارستان طی سخنانی در جمع خبرنگاران گفت: شهرداری تهران براساس طرح جامع، احیای تهران قدیم را دنبال می‌کند، موضوعی که باید به آن توجه شود.

وی افزود: در همه جای دنیا هر چه که به مرکز شهر نزدیک‌تر می‌شویم، همه چیز ارزشش بالاتر می‌رود و در واقع قیمت‌ها، وضعیت و شرایط برای زندگی بهتر می‌شود، اما متأسفانه در شهر تهران ما با عکس این مسئله مواجه هستیم.

شهردار تهران تصریح کرد: امروز در مرکز تهران قدیم که در منطقه 12 واقع شده و میدان بهارستان نیز در آن قرار دارد، شرایطی است که روز به روز در این بخش سکونت کمتر می‌شود و این محدوده در واقع به یک بازار کار به صورت ناقص، تبدیل شده است و عمدتاً کسانی که در اینجا زندگی می‌کنند، کار و زندگی با کارگاه را توأم با هم دارند.

قالیباف با بیان اینکه همه کسانی که قبلاً در این محدوده زندگی می‌کردند، از این محدوده به مناطق دیگر مهاجرت کرده‌اند، ادامه داد: سیاست قطعی ما در شهرداری تهران این است که سکونت را مجدداً به منطقه 12 بازگردانیم و این بافت را احیا کرده و تهران قدیم را در این بخش بازسازی کامل کنیم و در بخش‌هایی که لازم است نوسازی انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی هم گام پیش گذاشته و بر اساس طرح جامع، اولین اقدام را در منطقه و در محدوده میدان بهارستان آغاز کرده است؛ ما هم در این محدوده بافت فرسوده موجود در منطقه را اصلاح کرده و منازل مسکونی نمایندگان را در این بخش احداث خواهیم کرد.

شهردار تهران اضافه کرد: اگر همه نمایندگان مردم در منطقه 12 زندگی کنند، این مسئله از نظر اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بهترین پیام را برای منطقه 12، شهر تهران و ایران خواهد داشت چرا که بر این اساس، این بافت احیا می‌شود.

قالیباف خاطرنشان کرد: بسیاری از بازاری‌های قدیم هم که این منطقه را ترک کرده و در مناطق 1 و 3 زندگی می‌کنند، با طرح جامع بهارستان مطمئناً محل کار و زندگی خود را همین منطقه 12 انتخاب خواهند کرد.

وی افزود: طرح جامع بهارستان یک طرح جامع برای منطقه 12 است و ما آن را از اطراف میدان بهارستان و مجلس شروع کرده‌ایم؛ این پروژه هم زمانبندی خودش را دارد و بنده فکر می‌کنم تا زمان نصب تابلوی زمان‌بندی پروژه، دو ماه طول بکشد چرا که ما زمان تجهیز کارگاه را جزو زمان پروژه محسوب نمی‌کنیم.

شهردار تهران اضافه کرد: در هفته پیش رو نیز به امید خداوند، تابلوی مربوط به بزرگترین پروژه شهرداری در شهر تهران که همان پروژه تونل و پل صدر- نیایش است، را نصب خواهیم کرد.

قالیباف ادامه داد: پروژه طرح جامع بهارستان برای مجلس هشتم به اتمام نخواهد رسید ولی طبیعتاً برای مجلس بعدی نمایندگان می‌توانند از آن استفاده کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد