هواداران دکتر قالیباف در کرمانشاه

سیاسی.فرهنگی.تحلیلی.خبری

هواداران دکتر قالیباف در کرمانشاه

سیاسی.فرهنگی.تحلیلی.خبری

قالیباف: مناطق محروم، در اولویت همه اقدامات شهرداری

شهردار تهران گفت : هر شهروند در محله زندگی خود اگر فصل و سالی گذشت و اقدامی برای رفع مشکلات محل زندگی خود ندید باید به مدیریت ما شک کند و از ما بخواهد پاسخگو باشیم که چرا اتفاقی برای رفاه مردم در آن نقطه از شهر نیفتاده است.

دکتر محمد باقر قالیباف ساعتی پیش در مراسم افتتاح 700 پروژه عمرانی ، فرهنگی و اجتماعی در منطقه 5 با بیان اینکه الویت ما مناطق محروم و به خصوص مناطق جنوبی شهر است ، گفت : باید مناطق محروم در اولویت همه کارها قرار بگیرند اما این بدان معنا نیست که اقدامات را در مناطق پیشرفته تر متوقف کنیم تا عقب ماندگی سایر مناطق جبران شود بلکه باید ضمن اجرای اقدامات لازم برای توسعه بیشتر مناطق پیشرفته ، سرعت و شتاب را در مناطق عقب مانده بیشتر کنیم تا همه مناطق روند توسعه و پیشرفت را طی کنند.

وی تصریح کرد: همه شهروندان باید در محله خود هر سال شاهد تغییرات و تحولات مثبت باشند البته این بدان معنا نیست که ما بتوانیم همه مشکلات را حل کنیم چون منابع و امکانات ما محدود است اما نهایت تلاش خود را برای رفع معضلات و مشکلات مردم خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه منطقه 5 از بعضی موضوعات و معضلات رنج می برد، گفت: بیشترین موضوعی که شهروندان منطقه 5 از آن رنج می برند کمبود در برخی خدمات عمومی است که از مهمترین آنها می توان به کمبود در حوزه حمل و نقل عمومی اشاره کرد.

شهردار تهران تصریح کرد: توسعه حمل و نقل عمومی باید در اولویت برنامه ها و طرح های منطقه 5 قرار گیرد تا دسترسی ها برای مردم تسهیل شود و به راحتی شهروندان این منطقه بتوانند در شهر تردد داشته باشند.

وی با بیان اینکه در حوزه سرانه های فرهنگی و فضای سبز اقدامات خوبی در این منطقه صورت گرفته ، گفت : ساماندهی رود دره کن و تبدیل این نقطه از شهر از جمله اقدامات بسیار خوبی است که در سطح منطقه صورت گرفته اما با توجه به اینکه منطقه 5 در دامنه البرز واقع شده باید توسعه فضاهای سبز و تفرجگاه ها در این منطقه به گونه ای باشد که شهروندان از کل سطح تهران بتوانند از این فضاها استفاده کنند.

قالیباف در ادامه اظهار کرد: ما در یک نظام اسلامی به سر می بریم و این گله از ما وجود دارد که طی 30 سال گذشته توسعه مساجد در سطح منطقه 5 بسیار کم بوده و این منطقه از این لحاظ محروم است که امیدواریم توسعه مساجد در این منطقه با جدیت بیشتر دنبال شود.

وی در ادامه ضمن تقدیر از کارگران و تمامی دست اندرکاران احداث پروژه تقاطع بزرگراه شهید ستاری و شهید آبشناسان که امروز به بهره برداری رسید، گفت: کارگران هیچگاه شناخته نمی شوند و آن طور که باید و شاید از آن ها تقدیر به عمل نمی آید هر گاه هم انتقادی باشد ، بر آنها وارد می شود.

وی با اشاره به این گفته پیامبر اسلام (ص) که فرمود "من بوسه بر دست کارگران می زنم" ، گفت : این یک کار سیاسی و یا نان قرض دادن و تعارف کردن که امروز رسم شده است ، نیست و این بر اساس یک باور اسلامی است که ما در مکتب اسلام آموخته ایم.

شهردار تهران تاکید کرد: اگر امروز می گوییم که شهیدان نزد خدا بسیار عزیزند و ارج و قرب ویژه ای دارند به این دلیل است که آنها جز با خدا معامله نکردند.

قالیباف تصریح کرد: امیدواریم در نظام جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا به درستی قدر کار و کارگر و تلاش آن ها را بدانیم و آنها را جوهره انسانیت و بزرگترین ارزش بشناسیم من هم به سهم خود به دست و پای پای تمام کارگران و زحمتکشانی که اینگونه تلاش می کنند بوسه می زنم .

وی در ادامه با بیان اینکه من توفیق آشنایی با شهیدان ستاری و آبشناسان را داشتم و ای کاش می توانستیم در مورد رشادت ها و زحمات این بزرگواران بیشتر سخن بگوییم، گفت: بدون شک امروز هر چه از بعد مادی و معنوی داریم به برکت خون شهدا است.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: بی انصافی است هر کسی از هر سلیقه، هر گرایش و در سایه هر مکتبی خود را مدیون شهدا نداند زیرا استقلال و هر آنچه امروز داریم را مدیون شهدا هستیم.

قالیباف در پایان در مورد بهره برداری از 700 پروژه در منطقه 5 گفت: باید لیست این پروژه ها در اختیار مردم و رسانه ها قرار گیرد تا تصور نشود که این رقم رقمی تشریفاتی است و مشخص شود که چه حجم زیادی از کار و پروژه در منطقه اجرا شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد