هواداران دکتر قالیباف در کرمانشاه

سیاسی.فرهنگی.تحلیلی.خبری

هواداران دکتر قالیباف در کرمانشاه

سیاسی.فرهنگی.تحلیلی.خبری

قالیباف: محل زندگی بازاریان را به منطقه 12 باز می‌گردانیم

شهردار تهران در مراسم کلنگ‌زنی طرح جامع بهارستان با تشریح برنامه‌های شهرداری در منطقه بهارستان تهران، گفت: یکی از بحث‌های جدی طرح جامع، احیای تهران قدیم است که باید توجه شود.

دکتر محمدباقر قالیباف افزود: در همه دنیا روال بر این است هر قدر به مرکز شهر نزدیک می‌شوید همه چیز ارزشمندتر می‌شود. قیمت‌ها، بهتر بودن وضعیت و شرایط زندگی و ... ولی در شهر تهران عکس این اتفاق می‌افتد. منطقه 12 که مرکز تهران قدیم است و مجلس و میدان بهارستان در آن واقع شده است، سکونت روز به روز کمتر می‌شود و منطقه تبدیل به بازار کار ناقصی شده است و بخش زیادی از سکنه این منطقه کار، کارگاه و زندگی را با هم دارند در حالی که همه افرادی که قبلا در این منطقه زندگی می‌کردند به سایر مناطق از جمله مناطق یک و سه مهاجرت کرده‌اند.

شهردار تهران سیاست شهرداری را بازگرداندن سکونت به منطقه 12 اعلام کرد و افزود: درصدد احیای بافت قدیم این منطقه هستیم. با بازسازی کامل این بافت و در مواردی که نیاز به نوسازی است در قالب طرح جامع بهارستان انجام خواهد گرفت.

قالیباف مجلس شورای اسلامی را اولین یاری‌گر شهرداری تهران در احیای بافت قدیم تهران دانست و افزود: با همکاری مجلس اولین گام برای احیای بافت قدیم تهران از میدان بهارستان و محدوده مجلس شورای اسلامی آغاز می‌شود. بافت فرسوده این منطقه اصلاح شده و منازل سازمانی نمایندگان در این بافت احداث می‌شود.

وی ادامه داد: استقرار نمایندگان مجلس شورای اسلامی در منطقه 12 تهران از جهت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بهترین پیام را برای مردم تهران و ساکنان منطقه 12 و مردم کشور خواهد داشت.

وی از اصلاح حد فاصل مجلس شورای اسلامی تا منطقه مولوی تهران سخن گفت و افزود: با اجرای طرح جامع بهارستان یقینا منطقه مولوی نیز تحت تاثیر این منطقه قرار خواهد گرفت. بسیاری از بازاریان قدیم تهران که این محدوده را ترک و به مناطق یک و سه سکونت می‌کنند با طرح جامع یقینا به همین منطقه برگشته و محل کار و زندگی‌شان را در منطقه 12 انتخاب خواهند کرد.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: تا زمان نصب تابلوی زمان‌بندی طرح جامع بهارستان حدود دو ماه زمان لازم است چرا که شهرداری تهران زمان تجهیز کارگاه را جزو زمان پروژه محسوب نمی‌کند.

قالیباف افزود: طی هفته جاری تابلوی زمان‌بندی بزرگترین پروژه شهرداری تهران که پروژه صدر – نیایش است که مشتمل بر تونل و پل است در محل احداث پروژه نصب خواهد شد.

قالیباف با اشاره به زمان نصب تابلوی زمان‌بندی اتمام پروژه طرح جامع بهارستان گفت: بر اساس قول دوستان تجهیز کارگاه در این طرح دو ماه زمان نیاز دارد که پس از آن تابلوی زمان‌بندی احداث پروژه در این محل نصب خواهد شد. مجموعه‌ای که در طرح جامع بهارستان متعلق به مجلس شورای اسلامی است به دوره مجلس فعلی نمی‌رسد و برای مجلس آینده قابل بهره‌برداری است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد