هواداران دکتر قالیباف در کرمانشاه

سیاسی.فرهنگی.تحلیلی.خبری

هواداران دکتر قالیباف در کرمانشاه

سیاسی.فرهنگی.تحلیلی.خبری

انتقاد از سکوت دولت در برابر شکایت دکتر قالیباف

چندی است که از قطع درختان باغ قلهک که یکی از میراث فرهنگی کشورمان محسوب می شود می گذرد . این امر موجب شد که شهردار تهران  در این خصوص واکنش نشان دهد و شهرداری پرونده تخلفات این سفارتخانه در قطع و سوزاندن درختان را به قوه قضاییه ارسال کند . حتی مردم نیز در این خصوص تجمع اعتراض آمیزی را انجام دادند .در حالی که پس از این اقدام انگلیسی ها به نظر می رسید دولت واکنشی نشان دهد اما همچنان دولت و وزارت امور خارجه در این خصوص سکوت اختیار کرده اند.

جواد جهانگیرزاده نماینده ارومیه و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت و گو با خبرنگار شفاف در این خصوص گفت: انتظارمان این بود که پس از شکایت علیه اقدامات سفارتخانه انگلیس در باغ قلهک و اعتراضات مردم، دولت واکنش نشان می داد.بنا نیست کشوری که بوی استعماری دارد هرکاری که از دستش بر می آید انجام دهد و ما ساکت بنشینیم.

وی با تاکید بر اینکه براساس قانون اساسی وظیفه دولت استیفای حقوق ملی است،تصریح کرد: بنا نیست باغ قلهک یا هر امکانی که متعلق به جمهوری اسلامی ایران است و به اقتضای شرایط در اختیار یک کشورهای خارجه قرار گرفته است  آن کشور هرکاری که دلش می خواهد انجام دهد .بویژه باغ قلهک که بنا به ملاحظات تاریخی متعلق به مردم است .

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه تاکید کرد: وزارت امور خارجه حتما باید اعتراض جدی خود را اعلام کند و در جهت اسیفای حقوق مردم تلاش کند. یکی از زیباترین باغ های تهران در حال حاضردر  دست انگلیسی ها است که باید به صورت مناسب نگهداری شود.

جهانگیرزاده با طرح این سوال که اگر همین کار را سفارت جمهوری اسلامی در لندن می کرد واکنش آنها چگونه بود؟ اظهارداشت:در کشورهای غربی با سر بریدن چند درخت ان جی او ها و نهادهای مردمی به صورت جدی وارد عمل می شوند .به نظرمی رسد در این مورد مسئولیت اساسی با دولت است و شهرداری و مردم هم باید حساسیت ها و واکنش های خودشان را نشان دهند وان جی او ها فعال باشند.

وی خاطرنشان کرد: اگر یک شهروند ایرانی بخواهد درختی را از جلوی درب منزلش ببرد یا باید مجوز های لازم را بگیرد و درختی بهتر از آن را بکارد و یا با جرایم سنگینی مواجه می شود و این امر برای ما به عنوان نمایندگان ملت نیز پذیرفته نیست که با مردم و شهروندان خودمان چنین برخورد های تندی داشته باشیم اما با عوامل بیگانه برخوردهای رافت آمیز.این امر قطعانه پذیرفته نیست و اقدام شهرداری در این خصوص مورد تایید است و باید به طورجدی ادامه دهند.

نظرات 2 + ارسال نظر
حامی هوادار چهارشنبه 25 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 02:17 ب.ظ http://havadar.ir

با سلام و ادب؛ وبلاگ بسیار زیبا و جالبی دارید؛ در صورت صلاحدید خوشحال میشم بیشتر با هم آشنا بشیم و همکاری داشته باشیم دوست عزیز. از سایت هوادار مزاحمتون میشم قربان.
danail2020@gmail.com

مصطفی ویسمرادی چهارشنبه 2 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 09:41 ب.ظ http://takana.blogfa.com

سلام
باتشکر از مطلب جالبتون ولی ظاهرا این موضوع دوبار دروبلاگ درج گردیده .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد