هواداران دکتر قالیباف در کرمانشاه

سیاسی.فرهنگی.تحلیلی.خبری

هواداران دکتر قالیباف در کرمانشاه

سیاسی.فرهنگی.تحلیلی.خبری

دعوت از قالیباف برای حضور در جلسه کمیسیون امنیت ملی

دو عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی در اظهاراتی جداگانه بر پشتیبانی مجلس از اقدام شهردار تهران در شکایت از سفارت انگلیس تاکید کردند.

به گزارش «فردا»،عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی در خصوص شکایت شهرداری تهران از سفارت انگلیس در خصوص قطع درختان باغ قلهک اظهار داشت: شهردار تهران در خصوص طرح بحث شکایت اولین گام را برداشت که اقدام هوشمندانه ای بود و در واقع با این شکایت پرونده باغ قلهک به جریان افتاد.

کریمی قدوسی به  "تهران سما" گفت : از آن جایی که این شکایت مربوط به شهردار تهران است و در صورت شکایت قالیباف به سایر زوایای این باغ رسیدگی شد سعی می کنیم که از نظرات وی هم در بررسی این موضوع در کمیسیون امنیت ملی استفاده کنیم.

نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دعوت از آقای قالیباف در کمیسیون امنیت ملی برای پرداختن به موضوع باغ قلهک قطعا صورت می گیرد و در این راستا ما سعی می کنیم که از هر فرد دیگری که می تواند مشورت صادقانه و کارشناسی شده بدهد استفاده کنیم.

این نماینده اصولگرای مجلس هشتم خاطرنشان کرد: از نظر حقوقی عدم مالکیت انگلیس اثبات شده است بنابراین هیچ شکی در این نیست که ایران مالک باغ قلهک است و انگلیسی ها تا کنون نیز غیر قانونی در این باغ بوده اند.

وی افزود: ما به نظرات کارشناسان در این رابطه گوش می دهیم و کمیسیون امنیت ملی مجلس سعی می کند بهترین تصمیم را بگیرد.

کریمی قدوسی همچنین در پایان در رابطه با جلسه گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مجلس شورای اسلامی تاکبد کرد: در جلسه گذشته قرار بود در خصوص باغ قلهک بحث شود اما به دلیل شرایط کشور سوریه، موضوع باغ قلهک را به زمان دیگری موکول کردیم.

 باغ قلهک باید در اختیار مردم تهران قرار گیرد

از سوی دیگر یک عضو  دیگر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی متولی اصلی بازگشایی پرونده بازپس گیری باغ قلهک را شهرداری خواند و گفت: شهرداری متولی فضاهای شهری است و پرونده بازپس گیری باغ قلهک از سفارت انگلستان نیز توسط این نهاد بازگشایی شد.

مهدی مهدی زاده با بیان این مطلب  گفت : فضاهای شهری در اختیار شهرداری است و مسئولیت آن با این نهاد است. از این رو شهرداری تهران نیز خود را مسئول بازپس گیری حق مردم این شهر و کشورمان دانست و این پرونده را با اقامه دعوا به قوه قضائیه بازگشایی کرد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: ارزش درختان در ایران برابر با ارزش جان یک انسان است و شهرداری تهران نیز در برخورد با این موضوع حساسیت کافی را داشته و اقدامی بسیار مطلوب انجام داده است. حال اینکه نهادهای دیگر نیز باید با شهرداری برای بازپس گیری باغ همراهی کافی داشته باشند.

وی در ادامه اذعان داشت: علیرغم اینکه ممکن بود بازگشایی پرونده باغ قلهک تبعات سیاسی برای شهرداری تهران داشته باشد و طبیعتا شهرداری ها معذوریت هایی برای ورود به اینگونه مسائل دارند، اما شهرداری تهران بسیار مسئولانه و با شجاعت به این پرونده ورود پیدا کرده و متولی اصلی آن شده است.

مهدی زاده گفت: پرونده باغ قلهک توسط شهرداری باز شده است و شهرداری وظایف خود را به خوبی می داند. نهادهای دیگر نیز باید به همین صورت وارد عمل شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی از طرح سوال در خصوص این پرونده به وزارت خارجه خبر داد و گفت: در جلسه هفته آینده که با وزیر خارجه برگزار خواهد شد سوالاتی در خصوص اینکه چرا باغ قلهک در اختیار سفارت انگلستان قرار گرفته و تعیین تکلیف واگذاری این باغ در قالب اجاره، هدیه و ... مطرح خواهد شد.

وی همچنین اذعان داشت: باغ قلهک ملکی زیبا در منطقه ای خوب از شهر تهران است که قطعا پس از بازپس گیری باید در اختیار شهرداری تهران قرار گیرد و به شکل پارکی زیبا به عموم مردم واگذار شود. قطعا این باغ در فضای شهری و متعلق به شهرداری تهران است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد