هواداران دکتر قالیباف در کرمانشاه

سیاسی.فرهنگی.تحلیلی.خبری

هواداران دکتر قالیباف در کرمانشاه

سیاسی.فرهنگی.تحلیلی.خبری

قالیباف پلی مطمئن به سوی ایران ۱۴۰۴




به باور اکثر کارشناسان داخلی و خارجی در مدیریت شهری، تهران اکنون جزء ۱۰ شهریست که در شاخص های توسعه شهری ، پیشرفت قابل توجه ای داشته است و می توان آن را از جمله کلان شهرهایی دانست که زیرساختهای شهری در آن به استانداردهای جهانی نزدیک شده است.
به قول قدما ساختن چیزی ساخته نشده ،آسانتر از چیزی است که به غلط ساخته شده است. و این یعنی هزینه دوبرابری اعتبارات و زمان!.
در سال گذشته میلادی بود که این کلانشهر برای اولین بار در یکی از شاخصهای توسعه شهری مفتخر به کسب رتبه، از یک سازمان معتبر بین المللی شد. تهران در آن سال در حوزه حمل و نقل به عنوان یکی از پنج شهربرتر دنیا از نظر حمل و نقل از سوی موسسه سیاست‌های حمل و نقل و توسعه موسوم به ITDPگردید .
ایجاد و توسعه خطوط اتوبوسرانی تندرو(brt)، مترو، مدیریت در توسعه حمل و نقل عمومی به آن معنی که متناسب با نیاز شهروندان این توسعه صورت گرفته و استقرار سیستم کنترل مکانیزه طرح ترافیک از مهمترین علل انتخاب تهران در ردیف برترین های دنیا بود.
این امر نشانگر اجرای برنامه های مدرن توسعه شهری بر اساس معیارهای بین المللی است؛ که با آمدن دکتر محمدباقرقالیباف در سال ۸۷ به شهرداری تهران به صورت جدی در حال انجام است.
در اینجا لازم است برای اثبات شایستگی های دکتر محمد باقر قالیباف به طور مختصر ،گذشته این مرد موفق را مرور کنیم.
حضور موفق دکتر محمدباقر قالیباف در زمان تصدی مسوولیتهای متعدد ،از فرماندهی لشگر ۵ نصر خراسان در زمان هشت سال دفاع مقدس گرفته تا فرماندهی قرارگاه خاتم الانبیا(ع) (که با حضور وی رویکرد عمرانی و مشارکت فعال این قرارگاه در ساخت کشور با امکانات موجود آغاز شد و رفته رفته وابستگی ها به تاسیسات و تجهیزات عمرانی بیگانگان کاهش یافت)، مسیری بس دشورا بوده که ایشان با درایتی ممتاز،طی طریق کرده است.
گستردگی حوزه های مسئولیت وی که با موفقیتهای متداوم همراه بوده است تا جایی پیشرفت رفت که سکان بالاترین پست امنیتی کشور به وی سپرده شد.
برای دکتر تفاوتی نمی کند کجا باشد و در چه زمانی باشد؛ یادمان نمی رود زمانی که سکان نیروی انتظامی کشور به دست ایشان سپرده شد، مهمترین اتفاق در فرماندهان و سربازان این نیرو افتاد و آن هم تغییر نگرش در خصوص حق شهروندان و حذف نگاه از بالای پرسنل این نیرو به مردم بود که از زمان ژاندارمری سابق در ذهن حافظان امنیت این سرزمین بر جای مانده بود.
این وضع در شرایطی اتفاق افتاد که جامعه شناسان و کارشناسان مسائل و آسیب های اجتماعی، پیش بینی کرده بودند دهه ۹۰ شمسی، دهه بحران و فوران معضلات اجتماعی خواهد بود.
با این وضع، تئوری “جامعه محوری در تولید امنیت”از سوی سردار قالیباف مطرح شد و به سرعت به گفتمان غالب افسران ارشد و فرماندهان رده بالای پلیس تبدیل شد. در کلانتری ها، افسران جدیدی به کار گرفته می شدند، از جمله افسر قضائی تا بتوانند طرح دعاوی را ساماندهی کند، اما مهمترین نکته در طراحی جدید، به کارگیری بخشی کاملا غیرپلیسی در کلانتری بود. دفاتر مشاوره کار جذب مردم را به عهده گرفتند. این دقیقا همان نیازی بود که پلیس براساس تئوری جامعه محوری و فرآیند دیدن تولید امنیت به آن توجه کرد. راه اندازی دفاتر مشاوره، علاوه بر آنکه باعث حل و فصل بسیاری از پرونده ها بدون ارجاع به محاکم دادگستری می شد، به پلیس این امکان را می داد تا آسیب های منجر به وقوع جرم را بشناسد و برای آن هم برنامه ریزی کند.
به گفته کارشناسان مسایل اجتماعی ،راه اندازی سامانهٔ ۱۱۰، مرکز فوریتهای پلیس، ۱۹۷ مرکز نظارت همگانی مردمی و معاونت اجتماعی ناجا توسط ایشان گام بزرگی در کاهش آسیبهای اجتماعی در آن زمان بود که نشانگر دغدغه شهردار فعلی تهران در کاهش آسیبهای اجتماعی است.

با این حال آنچه مشخص است ،مدیریت اجرایی قوی و منظم ،همراه ایدئولوژی توسعه کشور در تمامی ابعاد ،منطبق با اصول تعریف شده ایران ۱۴۰۴ و همچنین تلاش برای ارتقای جایگاه و شان نظام جمهوری اسلامی در منطقه و جهان است که از دکتر قالیباف چهر ه ایی برجسته و توانمند ساخته است که لحظه ایی از آرمانها و اهداف متعالی خود عقب نخواهد نشست

نظرات 1 + ارسال نظر
حمید چهارشنبه 23 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 09:42 ب.ظ

سلام حمید هستم از تهران ُاما بچه کرمانشاه ُبه نظر شما آقای قالیباف کاندید ریاست جمهوری میشود؟اگر شد روی ما هم حساب کنید..

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد