هواداران دکتر قالیباف در کرمانشاه

سیاسی.فرهنگی.تحلیلی.خبری

هواداران دکتر قالیباف در کرمانشاه

سیاسی.فرهنگی.تحلیلی.خبری

وظیفه تامین روشنایی بزرگراه‌ها بر عهده شهرداری نیست

شهردار تهران با اشاره به ساخت سالانه ۱۵ کیلومتر مترو و حفاری ۲۵ کیلومتر مترو در تهران، تاکید کرد: در صورت تامین اعتبارات آمادگی بهره‌برداری از سالانه ۳۰ کیلومتر مترو در پایتخت وجود دارد.

به گزارش  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدباقر قالیباف در مراسم بهره‌برداری از پل‌های ارتباطی بزرگراه شهید باکری به باند شمالی آزادراه تهران ـ کرج  ادامه داد: نباید اینطور شود که اگر فردی صادق باشد او را تمسخر کنیم و ساده‌اندیش بخوانیم و در عین حال هرکس که با نیرنگ و دروغ کاری را پیش برد، فرد زیرک، باسیاست و پخته‌ای بدانیم.

به گزارش ایسنا، قالیباف در ادامه به دشواری‌های اجرای پروژه شهید باکری و تقاطع‌های آن اشاره کرد و افزود: امروز در حالی از پل‌های ارتباطی شهید باکری به باند‌ شمالی آزادراه تهران ـ کرج بهره‌برداری می‌شود که به مساله تامین روشنایی این بزرگراه نیز توجه شده است.

شهردار تهران
سالانه ۴۰۰ هزار خودرو در تهران شماره‌گذاری می‌شود و علیرغم سرعت انجام پروژه‌های عمرانی در تهران، مردم آنگونه که باید نمی‌توانند از مزایای این پروژه‌ها بهره‌مند شوند
با بیان اینکه نمی‌خواهم مسئولیتی را متوجه دیگران کنم در عین حال گفت: با این وجود از نظر قانونی تامین روشنایی بزرگراه‌ها بر عهده شهرداری نیست.

وی با بیان اینکه به عنوان شهردار از هر حادثه‌ای که به دلیل فقدان روشنایی کافی دراین بزرگراه اتفاق می‌افتاد شرمنده می‌شدم، اظهار کرد: در پروژه شهید باکری بنا بر این شد که روشنایی کافی نیز از ابتدا تامین شود.

به اعتقاد وی بزرگراه شهید باکری با اتصال به آزادراه تهران ـ کرج و تامین همه دسترسی‌های لازم کارآیی اصلی خود را می‌یابد.

وی یادآور شد: با بهره‌برداری از پل‌های ارتباطی بزرگراه شهید باکری به باند شمالی آزادراه تهران ـ کرج ترافیک چندین بزرگراه در این محدوده توزیع خواهد شد و مسیرهای جدیدی برای اتصال تهران به کرج ایجاد می‌شود.

شهردار تهران با بیان اینکه ورودی و خروجی تهران ـ کرج را در چند نقطه پیش‌بینی کرده‌ایم، اظهار کرد: امروز در هر نقطه شهر فعالیت‌های زیرساختی و اساسی در دست انجام است و هرگز کارهای کوتاه و ضربتی انجام نمی‌دهیم.

قالیباف افزود: این در حالی است که در جنس کار شهرداری، انجام پروژه به صورت ضربتی وجود دارد اما درعین حال یک شهر زمانی می‌تواند توسعه پایدار داشته باشد که زیرساخت‌های لازم فراهم شود.

وی وعده داد که سال آینده همه بزرگراه‌های تهران در رینگ داخلی و رینگ بیرونی تکمیل شود و دیگر هیچ تقاطع و بزرگراهی در دست انجام باقی نماند.

وی با بیان اینکه تکمیل شبکه بزرگراهی تهران به معنای حذف ترافیک به طور کامل نیست، خاطرنشان کرد: وقتی که رابطه منطقی میان ورود و خروج خودرو از شهر وجود نداشته باشد، هر قدر اتوبان و پل بسازیم هم خاصیت لازم را ندارند.

به گفته وی در حال حاضر سالانه ۴۰۰ هزار خودرو
در مورد تونل توحید به حدی جوسازی شده بود که برخی با بنده تماس می‌گرفتند و سوال می‌کردند که آیا می‌توانند با اطمینان از آن عبور کنند و من در پاسخ به آنها می‌گفتم که این تونل افتخار کشور و طراحان و مهندسان این پروژه است
در تهران شماره‌گذاری می‌شود و علیرغم سرعت انجام پروژه‌های عمرانی در تهران، مردم آنگونه که باید نمی‌توانند از مزایای این پروژه‌ها بهره‌مند شوند و در عین حال این مساله موجب تشدید آلودگی هوای تهران نیز می‌شود.

شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه ساخت مترو از جمله اقداماتی است که در حوزه فعالیت‌های عمرانی شهرداری با سرعت پیش می‌رود، یادآور شد: یک دهه قبل در شهرداری تونل‌سازی برای امر حمل‌ونقل یا تاسیسات به سادگی امروز نبود و حتی این موضوع مطرح شده بود که به خاطر جنس خاک، حفاری در تهران امکان‌پذیرنیست.

قالیباف با بیان اینکه فعالیت‌های عمرانی و زیرساختی تهران به گونه‌ای انجام می‌شود که به لحاظ فنی، اقتصادی و زمان مقرون به صرفه است، تاکید کرد: با این وجود بحث‌های حاشیه‌ای و سیاسی همواره در رابطه با این اقدامات پیش می‌آیند.

وی به حاشیه‌های پیرامون تونل توحید اشاره کرد و گفت: در مورد این تونل به حدی جوسازی شده بود که برخی با بنده تماس می‌گرفتند و سوال می‌کردند که آیا می‌توانند با اطمینان از آن عبور کنند و من در پاسخ به آنها می‌گفتم که این تونل افتخار کشور و طراحان و مهندسان این پروژه است چرا که من یک مدیر اجرایی هستم و تنها مسئولیت پشتیبانی و تلفیق منابع برای اجرای پروژه را بر عهده دارم،‌ اما به هر حال فضاسازی‌ها وجود دارند و ما به آن توجه نمی‌کنیم.

شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه وضعیت غرب تهران از شرق بهتر است اظهار کرد: طبعا اولویت شرق تهران برای بنده بیشتر از غرب است اما این بدان معنا نیست که روند کار شهرداری در غرب تهران متوقف می‌شود بلکه شاهد افزایش شتاب فعالیت‌های عمرانی در غرب تهران نیز هستیم.

شهردار تهران با بیان اینکه شهرداری تهران در کنار توجه به زیرساخت‌ها، به مسایل فرهنگی واجتماعی نیز توجه دارد، تاکید کرد: به جرات می‌گویم که شاید قبل از این دوره شهرداری، به آسیب‌های اجتماعی شهر
امروز در هیچ یک از متروهای دنیا سالانه ۲۵ کیلومتر حفاری و ۱۵ کیلومتر بهره‌برداری صورت نمی‌گیرد وجایزه اخیری که از سوی اجلاس مترو پلیس به شهرداری تهران تعلق گرفت نیز به دلیل این روند کاری بوده است.
کمتر توجه می‌شد.

وی با بیان اینکه حوزه کنترل مواد مخدر وظیفه‌ای بر دوش شهرداری تهران نیست، گفت: در موضوعاتی نظیر اعتیاد و مواد مخدر که ریشه در بیکاری دارند مسئولیت متوجه افراد دیگری در جای دیگری است اما شهرداری معتقد است اگر فرد معتادی وجود دارد و انگیزه اصلاح نیز در او فراهم است باید فضایی برای این اصلاح فراهم کنند.

به گفته وی موضوعاتی دیگری نظیر اعتیاد، کودکان بی‌خانمان، کودکان فرار و زنان سرپرست خانوار از دیگر آسیب‌های اجتماعی هستند که شهرداری به اندازه توان خود برای رفع این آسیب‌ها تلاش می‌کند.

قالیباف با بیان اینکه همه این اقدامات بدان‌ معنا نیست که هیچ کار روی زمین مانده‌ای در شهرداری وجود ندارد اظهار کرد: اگر وضعیت شهرداری را با دو یا پنج یا ده سال قبل مقایسه می‌کنیم باید وضع رو به بهبود باشد و در عین حال روند کارها با دیگر شهرهای هم ‌وزن تهران قابل مقایسه باشد و تهران جایگاه خود را در میان سایر کلانشهرهای دنیا پیدا کند.

شهردار تهران با بیان اینکه امروز در هیچ یک از متروهای دنیا سالانه ۲۵ کیلومتر حفاری و ۱۵ کیلومتر بهره‌برداری صورت نمی‌گیرد، خاطرنشان کرد: جایزه اخیری که از سوی اجلاس مترو پلیس به شهرداری تهران تعلق گرفت نیز به دلیل این روند کاری بوده است.

به گفته قالیباف اگر در ۲۵ سال قبل نیز کار عمرانی با چنین شتابی پیش می‌رفت امروز ۵۰۰ کیلومتر تونل مترو در تهران ساخته شده بود و اصلا نیازی به ورود خودروهای شخصی به خیابان‌ها نبود، کما اینکه هم‌اکنون مترو بازار پاسخگوی نیاز این محدوده است و دیگر خودرویی به این خیابان ورود نمی‌کند.

به گفته وی پیش از این سالانه تنها ۲.۵ کیلومتر مترو در تهران ساخته می‌شد و این در حالی است که آمادگی داریم در صورت تامین اعتبارات لازم و همکاری و همراهی مسئولان مرتبط با این امر، سالانه ۳۰ کیلومتر مترو را به بهره‌برداری برسانیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد