هواداران دکتر قالیباف در کرمانشاه

سیاسی.فرهنگی.تحلیلی.خبری

هواداران دکتر قالیباف در کرمانشاه

سیاسی.فرهنگی.تحلیلی.خبری

دکل‌های برق بزرگراه‌های صدر و امام علی(ع) جمع‌آوری می‌شود

شهردار تهران گفت: احداث تونل تاسیساتی پروژه صدر - نیایش و اجرای آن با طول ۲/۶ کیلومتر در مدت ۶ ماه جز کارهای نادری بود که در کشور و شهر تهران اتفاق افتاد و می توان آن را نوعی رکورد دانست.
به گزارش جوان آنلاین، دکتر محمد باقر قالیباف در مراسم پایان عملیات عمرانی تونل تاسیساتی پروژه صدر- نیایش و آغاز جمع آوری دکل‌های برق فشار قوی بزرگراه صدر گفت: احداث این تونل در مدت ۶ ماه با ویژگی های خاصی که داشت کاری بود که سابقه آن تاکنون در کشور نبوده وامیدواریم این کار تنها کار نباشد و در آینده نیز نمونه آن ادامه داشته باشد. 

وی افزود: هر چند تول های تاسیساتی در کشور داریم اما اینکه حفاری، لاینینگ و تجهیزات یک تونل تاسیساتی از بعد عمرانی و همچنین از این نظر که همه دکل ها در اتوبان شهید صدر قرار داشت و مشکلات ایمنی برای مردم و همچنین زیبایی شهر ایجاد می کرد و آلودگی محیط زیستی نیز داشت بسیار مهم بود.

به گفته قالیباف، از بعد عمرانی این کابل ها ۲۳۰ کیلو ولتی بود که اثرات منفی برای مردم داشت و از طرفی نیز ساختن این کابل در داخل کشور بسیار مهم بود که با هماهنگی های مختلف هم اکنون ایران جزو ۴ تا ۵ کشوری است که توانایی ساخت این نوع کابل را دارد.

شهردار تهران بیان داشت: آنچه در این پروژه بسیار اهمیت داشت روح همکاری بود و انصافا همراهی وزارت نیرو با شهرداری از بی نظیرترین همراهی ها بود که یاد آور دوران دفاع مقدس بود چرا که با همدلی ، گذشت و اخلاص انجام شد و امروز شاهد برکات آن در جمع آوری این دکل ها هستیم.

قالیباف افزود: از۲۰ اسفند سفرهای مردم از تهران آغاز شود و زمانی که مردم بعد از تعطیلات نوروزی بازمی گردند شاهد خواهند بود که دکل ها در بزرگراه های امام علی(ع) و صدر جمع آوری شده است. همچنین از طرفی نیز پایه های پل را در بزرگراه می بینند و امیدواریم سال آینده در چنین زمانی پل را در اتوبان شهید صدر مشاهده کنند. در مجموع کار طبق زمان بندی پیش می رود.

شهردار تهران در ادامه با اشاره به معضل ترافیک در تهران گفت: هرچند اینکه اتوبان صدر را دو طبقه کنیم ، تونل بزنیم و همه راه های شریانی، اتوبان ها و تقاطع ها که قرار است بر اساس طرح جامع تا پایان سال ۹۱ به اتمام برسد انجام دهیم، اتفاق بی نظیری است اما اگر فکر کنیم که با این کارها مشکل ترافیک حل می شود ، درست نیست.

وی افزود: شهری که سالانه به آن چهارصد و ۵۰ هزار خودرو اضافه می شود، ترافیکش با این اقدامات حل نمی شود.حل مشکل ترافیک از طرفی نیاز به کارهای ایجابی مانند احداث زیرساخت ها و از طرفی نیز نیاز به کارهای سلبی دارد که در شهرداری اقدامات برای کارهای ایجابی در حال انجام است و ما می خواهیم هر کسی با طی مسافت ۳۳۰ تا ۳۵۰ متر به یک ایستگاه حمل ونقل عمومی مانند مترو ، اتوبوس ، بی آر تی ، ون و تاکسی برسد و بداند که با چه قیمتی و در چه زمانی می تواند از مبدا به مقصد برسد.

قالیباف ادامه داد: بعد از این مرحله باید کارهای سلبی مورد توجه قرار گیرد که محدودیت تردد خودروهای شخصی و در اختیار گذاشتن معابر با الویت حمل ونقل عمومی است که مشخص باشد هر کسی که از حمل ونقل عمومی استفاده می کند، در مدت ۳۰ تا ۳۵ دقیقه به مقصد برسد اما این تضمین در مورد خودروهای شخصی وجود ندارد و این گونه است که می توان گفت ترافیک شهر مهار می شود که امیدواریم این کار در آینده نزدیک انجام شود.

شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه پروژه احداث تونل صدر- نیایش و ساخت کابل و جمع آوری دکل های برق برای اولین بار توسط متخصصان داخلی صورت گرفت، افزود: وقتی می گوییم مدیریت یکپارچه یعنی بین دستگاه ها هماهنگی وجود داشته باشد که همکاری وزارت نیرو و سازمان برق منطقه ای و شهرداری نشان دهنده آن بود و ثابت کرد کاری که چند سال بر زمین مانده و تجربه اجرای آن هم نبود در کمترین مدت و عالی ترین کیفیت اتفاق افتاد.

وی اضافه کرد: ما به دنبال مدیریت واحد شهری نیستیم چون در این مدیریت همه کارها را از دیگران می گیرند و به شهرداری می دهند، اما در مدیریت یکپارچه شهری که دنبال آن هستیم در تصمیم گیری ها و سیاست گذاری ها یکپارچگی وجود دارد که نمونه آن را در این پروژه شاهد بودیم.

دکتر قالیباف افزود: امیدواریم در بخش های دیگر نیز این اتفاق بیفتد هر چند که هم اکنون در مجلس این موضوع در مورد کانال مشترک تاسیسات تصویب شده که همه سازمان ها باید با شهرداری هماهنگ باشند و این کار بر عهده شهرداری است.

وی با تاکید بر توجه به تاسیسات زیر شهری گفت: زمانیکه زیر شهر تاسیسات ایجاد شود مردم روی زمین به راحتی زندگی می کنند.

قالیباف خاطرنشان کرد: زمانیکه کانال فاضلاب، آب های سطحی، تاسیسات آب، برق،گاز و تلفن، تونل های ترافیکی و مترو زیر شهر باشد، مردم روی شهر زندگی با کیفیتی خواهند داشت.

شهردار تهران در پاسخ به سئوالی در مورد تامین روشنایی اتوبان شهید بابایی نیز گفت: بر اساس ضوابط و مقررات تامین روشنایی بر عهده شهرداری نیست و احداث بزرگراه ها را شهرداری انجام می دهد، این کار بر عهده وزارت نیرو است که ممکن است آنها نیز مشکلاتی مانند تامین اعتبار داشته باشند که در این زمینه ما کمک هایی کرده ایم و مثلا در بزرگراه شهید باکری شهرداری هزینه آن را تقبل کرد و بخشی از اتوبان آزادگان نیز توسط شهرداری تامین هزینه شد و در اتوبان بابایی نیز امیدواریم با دوستان وزارت نیرو نیز به توافقاتی برسیم تا روشنایی آن تامین شده و ایمنی بالا رود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد