هواداران دکتر قالیباف در کرمانشاه

سیاسی.فرهنگی.تحلیلی.خبری

هواداران دکتر قالیباف در کرمانشاه

سیاسی.فرهنگی.تحلیلی.خبری

ساخت تونل 6 کیلومتری صدر-نیایش در 6 ماه

بالاخره دکل‌های برق 230 ولتی اتوبان صدر به نخستین تونل تاسیساتی شهری منتقل شد تا برای همیشه پرونده دکل‌های برق بزرگراه شهید صدر بسته شود. اما آنچه در مراسم انتقال دکل‌های برق حائز اهمیت بود، همکاری مدیریت شهر تهران و شرکت برق استان تهران در این پروژه بود که نشان داد مدیریت یکپارچه شهری در پایتخت می‌تواند اجرایی شود. هرچند در برنامه چهارم توسعه به این مسئله مهم اشاره شده بود اما این بخش از برنامه در سال‌های گذشته فرصت اجرایی شدن پیدا نکرد.

دکل‌های برق 230 ولت بزرگراه صدر دیروز در حالی با حضور شهردار تهران و از سطح بزرگراه شهید صدر جمع‌آوری شد که به گفته ساکنان این منطقه در زمان انتقال کابل‌های برق به داخل تونل تاسیساتی زیرزمینی مشکلی برای آنها به لحاظ قطع برق به وجود نیامد. شهردار تهران نیز در این مراسم با اشاره به خصوصیات اجرایی این عملیات عمرانی بزرگ در جمع خبرنگاران یادآور شد: «احداث تونل تاسیساتی پروژه صدر - نیایش و اجرای آن با طول 2 /6 کیلومتر در مدت 6 ماه جزو کارهای نادری بود که در کشور و شهر تهران اتفاق افتاد و می‌توان آن را نوعی رکورد دانست.» دیروز به رقم سردی هوا، منطقه ازگل حال و هوای دیگری داشت. همه مهندسان، مسئولان شرکت برق استان تهران و مدیران شهری عملیات جمع‌آوری دکل‌های برق 230 ولت در طول این بزرگراه را آغاز کردند تا براساس گفته‌های محمد باقر قالیباف تا پایان تعطیلات نوروزی تمامی دکل‌های برق بزرگراه‌های صدر و امام علی(ع) جمع‌آوری شود. شهردار تهران در این باره توضیح داد: «از20 اسفند سفرهای مردم از تهران آغاز شود و زمانی که مردم بعد از تعطیلات نوروزی بازمی گردند شاهد خواهند بود که دکل‌ها در بزرگراه‌های امام علی(ع) و صدر جمع‌آوری شده است. همچنین از طرفی نیز پایه‌های پل را در بزرگراه می‌بینند و امیدواریم سال آینده در چنین زمانی پل را در اتوبان شهید صدر مشاهده کنند. در مجموع کار طبق زمان‌بندی پیش می‌رود.»

طبق توضیحاتی که شهردار تهران ارائه داد، هر چند تونل‌های تاسیساتی در کشور داریم اما اینکه حفاری، لاینینگ و تجهیزات یک تونل تاسیساتی از بعد عمرانی و همچنین از این نظر که همه دکل‌ها در اتوبان شهید صدر قرار داشت و مشکلات ایمنی برای مردم و همچنین زیبایی شهر ایجاد می‌کرد و آلودگی محیط‌زیستی نیز داشت بسیار مهم بود.قالیباف ادامه داد: «از طرفی این کابل‌های 230 کیلو ولتی اثرات منفی برای مردم داشت و از طرفی نیز ساختن این کابل در داخل کشور بسیار مهم بود که با هماهنگی‌های مختلف هم اکنون ایران جزو 4 تا 5 کشوری است که توانایی ساخت این نوع کابل را دارد.» به گفته شهردار تهران: «آنچه در این پروژه بسیار اهمیت داشت روح همکاری بود و انصافا همراهی وزارت نیرو با شهرداری از بی‌نظیرترین همراهی‌ها بود که یاد آور دوران دفاع مقدس بود چرا که با همدلی، گذشت و اخلاص انجام شد و امروز شاهد برکات آن در جمع‌آوری این دکل‌ها هستیم.»

نظرات 2 + ارسال نظر
[ بدون نام ] جمعه 5 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 11:46 ب.ظ

ایول شاهین

Ghalibaf92 پنج‌شنبه 11 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 10:45 ب.ظ http://Ghalibaf92.com

نظر سنجی قالیباف92.کام:
در صورتی که دکتر محمد باقر قایباف در انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری اسلامی ایران کاندیدا شوند، آیا به او رای می دهید؟

(شما می توانید با قرار دادن لوگو های حمایتی این وبسایت در صفحات اینترنتی خود حمایت خود را از دکتر قالیباف اعلام نمایید)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد