هواداران دکتر قالیباف در کرمانشاه

سیاسی.فرهنگی.تحلیلی.خبری

هواداران دکتر قالیباف در کرمانشاه

سیاسی.فرهنگی.تحلیلی.خبری

دکتر قالیباف در مراسم افتتاح پروژه های شرکت اتوبوسرانی

دکتر قالیباف در مراسم افتتاح پروژه های شرکت اتوبوسرانی: ایستگاه‌های اتوبوس‌ هوشمند می‌شود/ سو استفاده جریانهای ضد انقلاب از اتوبوسرانی

شهردار تهران اظهار امیدواری کرد که سال آینده تا پیش‌از آغاز سال تحصیلی، بتوانند تمام 1250مینی‌بوس فرسوده تهران را از رده خارج کنیم.

دکتر محمدباقر قالیباف در مراسم ورود 75 اتوبوس دوکابین، نوسازی ناوگان مینی‌بوسرانی، افتتاح سامانه مسیریاب و بهره‌برداری از دستگاه شبیه‌ساز به حضور بی‌نظیر مردم در عرصه انتخابات اشاره کرد و گفت: مردم شریف و همیشه در صحنه ما حضور بی نظیری در عرصه انتخابات داشتند که باید از آنها تقدیر کنیم و همچنین شاکر خداوند باشیم که بر ما مسئولان منتی گذاشته که مردم باوفایی در کشور داریم ، همه باید قدردان این نعمت بزرگ باشیم که با همه فراز و نشیب ها و کاستی ها هر کجا که مردم احساس کنند باید از دین ، کشور و عزتشان دفاع کنند در عرصه حضور می یابند و انجام وظیفه می کنند.

 

شهردار تهران افزود: شکر این نعمت آن است که ما مسئولان وظایفی را که بر عهده داریم به درستی انجام دهیم.

 

او در ادامه با اشاره به اینکه حمل و نقل عمومی تنها با شهرداری تهران ارتباط ندارد و سازمان ها و نهادهای متعددی در این عرصه نقش دارند گفت: توسعه حمل و نقل عمومی بهترین و مهمترین اقدامی است که می توانیم برای رفع چالش های شهر از جمله ترافیک، آلودگی هوا و صوتی اجرا کنیم که تحقق این مهم نیاز به همکاری و مشارکت همگانی دارد.

او افزود: اگر حمل و نقل عمومی به درستی مدیریت و پشتیبانی شود و از فناوری‌های روز استفاده کنیم مشکل ترافیک و آلودگی هوای شهر حل می‌شود.

 

او ادامه داد: اجرای محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد ، افزایش قیمت بنزین، بی‌تاثیر نیست اما این کارها جنبه سلبی دارند و بعد اثر گذاری‌شان بسیار کم است در مقابل توسعه حمل و نقل عمومی رویکردی ایجابی است و تاثیر گذاری عمیق دارد و در مجموع نیز مردم  رویکردهای اینچنینی را می پسندند.

 

سوء استفاده‌های امنیتی و ضد انقلابی از اتوبوسرانی

 

او با بیان اینکه طی سال‌های اخیر تحولات زیادی در مجموعه اتوبوسرانی صورت گرفته اما هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم ، گفت: در روزهای ابتدایی فعالیتم در شهرداری ، یکی از چالش‌های مدیریتی ما سازمان اتوبوسرانی بود که مشکلات در این مجموعه به دلیل رفتارهایی بوده که با این سازمان شده بود. در این میان بعضی‌ها نیز سواستفاده‌های سیاسی و امنیتی کرده و قصد داشتند بحث‌های صنفی را به جریان‌های ضدانقلابی تبدیل کنند اما ما می‌دانستیم بدنه اتوبوسرانی از قشری زحمتکش و متدین است و باید با مدیریت مشکلات این حوزه رفع شود.

 

قالیباف با بیان این که مجموعه اتوبوسرانی در هفت سال پیش مجموعه‌ای بود که پرسنل آن برای تامین حداقل نیازهای مادی و معیشتی خود مشکل داشتند و مجموعه‌ای لجام گسیخته و به هم ریخته در اتوبوسرانی وجود داشت ، گفت: اما طی سال‌های گذشته تحولات جدی در سازمان اتوبوسرانی شکل گرفته است.

او ادامه داد: و از ارتقای کیفیت ناوگان ، توسعه ناوگان ، کوچک سازی و توسعه همکاری‌های بخش خصوصی گرفته تا استفاده از تکنولوِژی های روز و توسعه خطوط بی آرتی، تحولات گسترده‌ای در این حوزه محقق شده است ، همچنین ما در تلاش هستیم در گام های بعدی بهره‌وری در این حوزه را ارتقا دهیم و با استفاده از سیستم های هوشمند خدمات رسانی مطلوب‌تر را محقق کنیم.

 

شهردار تهران با اشاره به سفر چندی پیش شهردار بوگاتا به تهران و ابراز خشنودی وی از تحولات صورت گرفته در این حوزه گفت: اگر عملکرد ما در عرصه بین المللی مورد قدردانی قرار می‌گیرد به این دلیل نیست که شهرهای دیگر دنیا مترو یا بی آرتی ندارند بلکه در این بررسی‌‌ها بین‌المللی، رشد سریع و توسعه حمل‌ونقل عمومی در شهر مورد توجه قرار می‌گیرد.

ایستگاه اتوبوس‌‌های مناطق محروم هوشمند می‌شود

او ادامه داد: یکی از کارهای زمین مانده ما در این حوزه ایجاد نظم و انضباط بیشتر است تا مردم احساس آرامش کامل کنند به گونه‌ای که وقتی فردی سوار اتوبوس می‌شود بد‌اند دقیقا کی به مقصد می‌رسد و یا اگر در ایستگاه اتوبوس منتظر است زمان دقیق رسیدن اتوبوس را متوجه باشد ، همچنین هر شهروندی حداکثر با پیمودن 350 متر از هر طرف در هر کجا از شهر بتواند خود را به یک ایستگاه حمل‌ونقل عمومی برساند و بداند با چه هزینه و در چه زمانی به مقصد می‌رسد.

او تصریح‌کرد : این هدفی دور از دسترس نیست و ما می‌توانیم سال آینده بخش عمده‌ای از شهر را با اولویت مناطق محروم به این امکان مجهز کرده و گامی در راستای ارتقای کیفیت زندگی مردم در بعد مادی و معنوی برداریم.

 

مینی‌بوس‌های شهر تا مهر 91 نو می‌شود

 

او در ادامه گفت: حداقل چهار سال است که بحث نوسازی مینی‌بوس‌های فرسوده مطرح است، من هنوز حادثه تلخ سرویس مدرسه در ولنجک را فراموش نکردم و نباید بی توجه باشیم که خودروهای فرسوده ضمن تولید آلایندگی ایمنی شهروندان را نیز از بین می‌برد.

 

قالیباف افزود : خوشبختانه با همکاری سازمان نوسازی خودروها و سازمان محیط زیست و شهرداری مقرر شد که مینی بوس های شهرداری مورد نوسازی قرار گیرند که امیدوارم سال آینده تا پیش‌از آغاز سال تحصیلی،بتوانیم تمام 1250مینی‌بوس فرسوده تهران را از رده خارج کنیم.

 

موتورسیکلت‌ها باید برقی شوند

 

شهردار تهران در ادامه با تاکید بر اینکه ساماندهی موتورسیکلت ها که لجام گسیخته به خصوص در مرکز شهر تردد دارند یکی از اقدامات مهم در زمینه کاهش آلودگی هوا ،آلودگی صوتی و ارتقای ایمنی شهروندان است، گفت: ما در شهر شاهد تردد موتورسیکلت هایی هستیم که با ارتفاع دو متر و وزن 300 کیلو بار جابه جا می‌کنند حال آنکه با همین وضعیت نیز دو سرنشین هستند ،سبقت می‌گیرند و خلاف جهت نیز تردد می‌کنند.

 

قالیباف اظهارکرد: موتورسیکلت‌ها که لجام گسیخته و بی توجه به قانون در شهر تردد می‌کنند چهره بسیار زشتی را از تهران به نمایش گذاشته‌اند و یکی از مهمترین اقداماتی که باید همه دست به دست هم دهیم تا آن را محقق کنیم جایگزینی موتورسیکلت های برقی به جای بنزینی است.

 

قالیباف تاکید کرد: باید با یک تصمیم از ورود موتورسیکلت‌ها به مرکز شهر جلوگیری کنیم.سال آینده می‌خواهیم تعدادی موتورسیکلت برقی وارده کرد که با تحقق این موضوع، جلوگیری از تردد موتورسیکلت‌های بنزینی آغاز می‌شود.

 

شهردار تهران در پایان تصریح کرد: توسعه حمل و نقل عمومی ،مهمترین ، کوتاه‌ترین ، مقرون به صرفه ترین و بهترین راهکار برای حل معضل ترافیک آلودگی هوا و آلودگی صوتی در شهر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد