هواداران دکتر قالیباف در کرمانشاه

سیاسی.فرهنگی.تحلیلی.خبری

هواداران دکتر قالیباف در کرمانشاه

سیاسی.فرهنگی.تحلیلی.خبری

دکتر قالیباف در همایش بین المللی زندگی پیاده در شهر

دکتر قالیباف در همایش بین المللی زندگی پیاده در شهر:قدرتهای اقتصادی عامل تعرض به شهر هستند/برای تغییر زندگی در تهران، از آبروی خود گذشتم

شهردار تهران با اشاره به ورود روزانه یک هزار و سیصد خودرو به شهر تهران، گفت : پشت این حرکت، قدرتهای اقتصادی و گروههای خاصی وجود دارند که در حال تعرض به شهر هستند، بی آنکه هزینه ای برای این شهر متحمل شوند ولی ما برای تغییر سبک زندگی در تهران، از آبروی خود می گذریم.

محمد باقر قالیباف شهردار تهران امروز در همایش بین المللی زندگی پیاده در شهر با بیان این مطلب گفت: مدتهاست که حس می کنیم در شهر به صورت یکنواخت زندگی می کنیم و قدرت و جسارت تصمیم گیری و تغییر را از دست داده ایم.

وی با طرح این پرسش که امروز در شهر چگونه زندگی می کنیم افزود: زندگی مهمترین نعمت و موهبتی است که خدا در اختیار انسانها قرار داده است اما به درستی از آن استفاده نمی کنیم.

قالیباف با اشاره به حضورش در نیروی انتظامی بیان داشت: زمانی که در نیروی انتظامی فعالیت می کردم در منطقه 12 و محدوده بازار مشاهده می کردم که از نظر امنیت عمومی و اخلاقی آنگونه که باید در شان مردم و شهر ما باشد، نیست.

وی ادامه داد: حرکت عظیم و بی ربط موتورسواران که به اندازه یک وانت باری بار بر روی وسیله خود قرار می دادند وضعیت آشفته ای را ایجاد می کرد و ما پذیرفته بودیم زندگی یعنی همین و مدیریت یعنی همین.

شهردار تهران اضافه کرد: ورق برگشت و بنده در شهرداری خدمت گذار شدم و این دست موضوعات از دغدغه های بنده شد و احساس کردم آن چیزی که جایش خالی است یک تصمیم است و تلنگری به نخبگان، مدیران، کارشناسان و مردم است که زندگی باید تغییر کند.

وی با بیان اینکه در محدوده بازار روزانه 2 میلیون نفر تردد می کنند، تصریح کرد: تغییر زندگی چهل ساله در این منطقه سخت بود و وقتی تصمیم گرفته شد، مخالفتهای بسیاری با این تصمیم بوجود آمد اما با روحیه ای که بنده از دفاع مقدس و جهاد دارم اثبات کردم باید بایستم و گذشت کنم حتی از آبروی خودم.

قالیباف در ادامه گفت: قریب به یک ماه فشارهای سنگینی از جاهای مختلفی بر ما وارد شد اما این مقاومتها همه چیز را عوض کرد و همه قبول کردند که باید چشمها را شست و طور دیگر به مسائل نگاه کرد.

شهردار تهران اضافه کرد : هم اکنون همه مشاهده می کنند وضعیت در بازار بهتر شده و کسب و کار رونق پیدا کرده است و شهروندان متوجه اند که قدم زدن چه لذتی دارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون اوقات فراغت عمدتا شخصی شده است گفت: باید تفریح و فراغت را به محله و خیابان بیاوریم.

وی ادامه داد: آن زمانی ما فکر می کردیم اگر یک خیابان را از زیرچرخهاشی خودروهای غیر استاندارد بیرون بیاوریم همه علیه ما حرف می زنند ولی امروزه این مسئله به یک خواست عمومی تبدیل شده وبسیاری از اهالی محدوده بازار خواهان بسته شدن خیابان خود و تردد نکردن خودرو در آن هستند.

شهردار تهران اظهار داشت: مهمترین نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که مدیران ما باید قدرت تصمیم گیری داشته باشند و بتوانند این تصمیم گیری را تاثیر گذار کرده و تغییرات را مدیریت کنند.

وی با تاکید بر اینکه همه ما باید تغییر را در جامعه بپذیریم تصریح کرد: تغییر در جامعه باید با تدبیر صورت گیرد و این تغییر باید باعث آرامش عینی و آسایش ذهنی در شهروندان شود.

شهردار تهران در ادامه به راه اندازی خطوط بی آر تی در خیابان انقلاب و ولیعصر اشاره و اظهار کرد: آن زمانی که قرار بود خیابان انقلاب، دماوند، آزادی و ولیعصر از زیر چرخ خودروها بیرون بیاید مقاومتهای سنگینی بوجود آمد و این موضوع حتی در شورای شهر همراه بود.

وی ادامه داد: اگر چه توسعه حمل و نقل عمومی خواست همه مدیران شهر بود اما تردید هایی بوجود آمد ولی هم اکنون خیابان های دیگر هم خواهان داشتن خطوط تندروی اتوبوس هستند.

قالیباف اضافه کرد: اتفاقی که باید شکل می گرفت پذیرش این تغییرات بود که هم اکنون این اتفاق در شهر افتاده است و البته به معنای این نیست که این بحث مخالفانی ندارد.

قالیباف به ورود روزانه یک هزار و سیصد خودرو به شهر تهران اشاره کرد و گفت: در پشت این حرکت قدرتهای زیادی در عرصه های اقتصادی وجود دارند که این کار را در حال پمپاژ کردن هستند و متعرض شهر می شوند بدون آنکه هزینه ای به شهر پرداخت کنند.

شهردار تهران افزود: ما به دنبال یک شهر آرمانی هستیم که هم از بعد کالبدی و هم روحی روانی به نقطه قابل قبول رسیده باشد. شهر و شهروندان باید به این قابلیت برسند که خطرها و فرصتهای بسیاری در شهر هست که باید درک و فهم کنند و ما باید کاری کنیم که این اتفاق بیفتد.

وی مجددا به منطقه 12 اشاره و تصریح کرد: اتفاقی که در این منطقه افتاد یک محدودیت نیست بلکه حرکتی به نفع شهروندان است.

وی در ادامه به تغییرات جدی که قرار است در شهر اتفاق بیفتد اشاره و بیان کرد: هم اکنون در حوزه های مختلف از جمله بافتهای فرسوده فعالیتهایی را در حال اجرا داریم.

وی تاکید کرد: بعد از 45 سال شهر تهران بر اساس یک طرح اداره خواهد شد گفت: پس از 5 سال کار شبانه روزی و با وجود چالش های بسیار طرح جامعی که خاصیت راهبردی دارد به تصویب رسید. طرح جامع و طرح تفصیلی از اول فروردین ماه سال آینده در شهر به اجرا در می آید که اجرای این طرح افق خوبی را برای شهر تهران به همراه دارد.

در همایش بین المللی پیاده در شهر از کتاب تهران در دو جلد تهران قدیم و تهران امروزی تهیه شده است، رونمایی شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد